![]() 19.10.2018 14:17:34 | |
---|---|
Onko tuo Mini Jubilee sama kuin Mini Silver Jubilee ? Jos ei niin mitä eroja niissä on ? | |
![]() 19.10.2018 14:53:30 | |
velipekka: Onko tuo Mini Jubilee sama kuin Mini Silver Jubilee ? Jos ei niin mitä eroja niissä on ? https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=230570&o=0 Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 26.10.2018 00:05:22 | |
Kovasti polttelis ny tuommonen DSL1HR nuppi mieltä! Onko kokemuksia? Löis NOS Mullardit (vintage-marsujen tehdasputket) etuseen ja Sylvanian ECC82 päätteeseen. Löytyy efektilenkki ja kaks kanavaa. Olis aika ultimate portable setti 1x12 kaapin kans pikkumeininkeihin. Hä? Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 28.10.2018 19:14:39 | |
VIPMetal: Kovasti polttelis ny tuommonen DSL1HR nuppi mieltä! Onko kokemuksia? Löis NOS Mullardit (vintage-marsujen tehdasputket) etuseen ja Sylvanian ECC82 päätteeseen. Löytyy efektilenkki ja kaks kanavaa. Olis aika ultimate portable setti 1x12 kaapin kans pikkumeininkeihin. Hä? Samanlainen setti mullakin himottais. Olispa mukava kuulla kommentteja nyt kun hype on vähän laantunut ja laitteita ollut porukalla käytössä tovin aikaa. Noita nuppeja tuntui olevan torilla tämän tästä sen jälkeen kun tulivat myyntiin. Myös hurinoista sun muista ongelmista on tässäkin ketjussa ollut juttua. Eli käykäähän heittämässä kommenttia ne kellä DSL1HR löytyy. Onko ne jäänyt taloon vai lähtenyt samantien kiertoon? | |
![]() 07.12.2018 08:46:47 | |
Onko tästä Marshall Origin sarjasta kertynyt lisää kokemuksia? Soundi, tekninen laatu yms. Onko samaa taustakohinaa kuin DLS:ssä jotkut mainitsevat? | |
![]() 17.12.2018 16:48:13 | |
velipekka: Onko tästä Marshall Origin sarjasta kertynyt lisää kokemuksia? Soundi, tekninen laatu yms. Onko samaa taustakohinaa kuin DLS:ssä jotkut mainitsevat? Ihmeen vähän on tosiaan Marshallin uusista DSL ja Origin mallisarjoista kirjoiteltu. Mun kokemukset edelleen hyviä 20W Originista. Kokemukset löytyy tästä ketjusta puolen vuoden takaa. Minusta ei kannata tuomita koko mallisarjaa, jos jossakin ensimmäisen tuotantoerän yksilössä on ilmennyt kohinaa, kun ympäristötekijätkin (sähköt, maadoitukset, loisteputket, särönmäärä) kohinaan vaikuttaa. Rohkeasti vaan kokeilemaan... Näiden uusien Marshall mallien suurin ongelma taitaa olla, että ne on tehty kaukoidässä ja ovat siten myös "epäilyttävän" halpoja -> Eihän ne siis voi olla hyviä mitenkään! Jos täysin samat mallit olisi tehty täysin samalla tekniikalla UK:ssa ja hinta olisi vähintään tuplat, mnet hyväksyntä olisi taattu ;) | |
![]() 31.12.2018 12:58:07 (muokattu 31.12.2018 13:00:51) | |
Noniin kirjoitellaanpas hieman omia kokemuksia tuosta Marshall Origin 50C combosta tänne. Olen nyt pari viikkoa soitellut kyseisellä vahvarilla ja tässä hieman ensikokemuksia. Soundihan on siis aivan mahtava rokkimiehelle, joka soittaa Les Paul kitaraa humbuckereilla. Soundi on rouheaa, hyvin soittoon reagoivaa ja säädöt ovat sopivan yksinkertaiset. Rouheimmat soundit olen saanut säätämällä bassot suht minimiin, Tilt kontrollin n. klo 10, Mid klo 14, Tre klo 14. Presence ihan keskiasennossa ja volat kaakossa. Gainia ei tarvitse todellakaan laittaa maksimiin, vaan puolivälistä hieman eteenpäin. Kitara ja sen mikit vaikuttavat suuresti tässä vahvarissa. Stratocasterilla ei saanut todellakaan niin "äänekästä" rokkisoundia kuin Les Paulin humbuckereilla. Hienot soundit Stratolla anyway. Vahvari meinaa jäädä jalkoihin MID settingillä rumpalin kanssa, mutta HIGH asetuksella ääntä piisaa riittävästi rumpalin kanssa soitteluun. Tää voi tietysti johtua rumpalin lyöntilujuudesta, ja huoneen akustiikasta, joka omalla treeniksellä on olematon. Kokeilin Comboa myös 2x12 Marhallin JCM 900 Lead kaapin kanssa, ja soundi muuttui aivan mahtavaksi. Kaappi toi soundiin paljon "alataajuutta" eli bassoa. Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisikin pitänyt hankkia 2x12 kaappi ja nuppi, mutta tällä mennään nyt, soittaminen on joka tapauksessa hauskaa myös 1x12 combolla ja soundi erittäin hyvä omaan korvaani. Omistin kerran TSL 100 nupin ja kaapin, mielestäni nuppi oli liian heavy soundinen ja sopiikin mielestäni enemmän heavy miehille. Kaverit suosittelivat minulle DSL40CR vahvistinta. Kokeilin sitä DLX musiikissa. Mielestäni soundi oli siinä liian tumma ja heavy, toi mieleeni TSL 100 nupin, joka oli omalla kohdallani pettymys. Jos jotain kysyttävää niin koitan vastailla. | |
![]() 10.01.2019 12:40:23 | |
Eilen tuli Origin 50 nuppi postissa, ja pitihän sitä päästä heti testaamaan treenikselle. Hyvän ensivaikutelman jätti mitä ehdin pari tuntia soitella läpi, Les Paulin ja Zillan Fatboy 2x12 (V30:set sisällä) kanssa. Ostin tämän bändikäyttöön pedaali-alustaksi, ja siihen tarkoitukseen tuntuisi olevan oikein hyvä peli. Fuzzi ja toinen od unohtui kotiin, mutta ainakin EHX:n OD Glovea söi hyvin, ja phaseria ja delayta. Nupin omaa säröä soitin vähemmän, mutta ihan kivaa classic rock -osastoa sieltä tuli, varsinkin kun pistin eteen OD Gloven säröt nollissa buustaamaan. Muutamat zeppelin/ac-dc riffit soittelin näin, mutta kun se ei oman bändin osastoa ole niin jäi vähemmälle. Yhden yhtä Marshallia en ole ikinä myös omistanut, niin ei ole vertailukohtaa miltä "pitäisi" kuulostaa. Huumorivaihtoehtona pistin myös Genz Benzin kaappiin kiinni ja nupista about kaiken täysille, aika tuomiopäivän hevisäröt lähti vaikka tämän ei pitäisi high-gain vehje ollakkaan. Toki äänenpainekin oli jo järjettömällä tasolla tässä vaiheessa. Todella äänekäs peli tämä on. Vaikka tässä on myös low- ja mid- tehonpudotukset, niin jos vahvistimen omaa säröä haluaa crankata niin mid-asetuksellakin ollaan jo aika kovissa volumeissa ihan treenikselläkin, ja low-tasolla liian kovalla olohuonekäyttöön. Kotivahvistimeksi en suosittele millään. Äänekkyyteen olen kuitenkin tyytyväinen kun pedaalialustana tulen käyttämään; 36W Tubemeisterissa meinasi loppua soolobuusteja varten headroomi silloin kun bändikämpällä oli meteli kaikkein kovimmillaan, tässä ei lopu varmasti. Kokonaisuutena jätti positiivisen kuvan; saundista ei tullut super-wau fiilistä (varsinkin kun olen syksyn/talven soitellut studiossa bändikaverin Supergroup reissueta mikä on vähän epäreilu vertailukohta 600€ kaukoidän nupille) mutta hyvää ja käyttökelpoista se oli tehdasputkillakin, ja ominaisuuksiltaan tuntuu olevan just passeli siihen käyttöön mihinkä tämän ostinkin. Plussaa on myös tulevaa keikkailua silmälläpitäen että tämä ei ole ylettömän suuri ja painava putkinupiksi, vaikka ei mikään lunchbox olekaan. Nyt kun vaimokin on sopivasti viikonlopun poissa, niin pitää ottaa futsi ja loput pedaalit mukaan ja mennä treenikselle asumaan :) Pitää päivitellä viellä miten toimii bändin kanssa kunhan saadaan treenit aikaiseksi, odotukset on korkealla. | |
![]() 03.05.2019 08:51:30 | |
Origin 20H aika edukkaasti Verkkokaupassa... https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … -Origin-20H-vahvistin-kitaralle-20W JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski | |
![]() 06.05.2019 12:50:06 | |
JuSu: Origin 20H aika edukkaasti Verkkokaupassa... https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … -Origin-20H-vahvistin-kitaralle-20W JuSu ...ja pitihän sellainen sitten tilata. Tästäkin ketjusta selviää, että tää on mulle nyt toinen kierros, tilasin samanlaisen jo n. vuosi sitten, kun malli esiteltiin. Silloin odotukset olivat vääränlaiset, kun odotin saavani plexisoundia huokeasti. Näin ei ollut, ja kiertoon meni nopeasti. Nyt voi nettikokemuksistakin lukea, että Origin ei ole plexiklooni. Monet kokevat, että vehje on parhaimmillaan pedaalialustana, ja nyt otin tämän lähestymistavan itsekin. Nopea testiajo kotivolumeilla on rohkaiseva, tuntuisi toimivan hyvin pedalboardin jatkeena puhtaana (tai semipuhtaana) alustana. Kahtellaan nyt taas. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski | |
![]() 22.11.2019 17:08:42 | |
Thomannilla 20W Originien hinta tippui kipurajalle: nuppi 299€, kombo 369€. Nyt on taas maximus gasitus, vaikka tiedän että ei mulla mitään oikeaa tarvetta tuollaiselle ole. https://www.thomann.de/fi/marshall_origin_20h_head.htm https://www.thomann.de/fi/marshall_origin_20c_combo.htm More Gary, Less Paul | |
![]() 16.12.2019 00:07:19 | |
Nyt kun 50H:lla on tullut soiteltua sen about vuoden, tuli random inspis kirjoitella kokemuksista tähän asti. Uutuudenviehätyskin on jo turvallisesti takana päin. Käyttötarkoitus on ollut olla pedaalialusta erilaisille pöristimille stoner rock -bändin ympäristössä, ja hitto että olen ollut tyytyväinen. Tämä vuosi on ollut bändin kanssa suht hiljainen, mutta kuitenkin useat treenit ja muutamat keikat tämän kanssa on varsin onnistuneesti vedetty. Aikaisemmat nupit mitkä Origin korvasi olivat H&K Tubemeister 36 ja Blackstar HT-100. Aika keski-matalan hintaluokan rokkari olen siis aina ollut, mihinkään high end vehkeisiin en voi Originia verratakaan. Tubemeisterin kanssa ongelma oli ihan pikkiriikkisen liian alhainen teho, kaiken kovimmassa myllytyksessä loppui headroomi soolobuusteista. Ja vaikka Tubemeister söi pedaaleja tosi hyvin, niin varsinkin fuzzien kanssa saundi saattoi mennä vähän liian kireäksi. HT-100:n kanssa ongelma oli sitten päinvastainen, tehoa oli yksinkertaisesti liikaa. Volumet oli pidettävä jossain 2-3 välimaastossa, sitä isommalla äänenpaine oli naurettavaa luokkaa. Lisäksi harmitti clean-kanavasta puuttunut middle-säätö. Molemmissa vahvareissa myös oli itselleni vähän turhakkeena kolme kanavaa ja kaikki hienot lisätoiminnot. Originissa sitten on teho ollut juuri sopiva. Äänenpainetta riittää, eikä headroomi lopu soolobuustesta vaikka bändin toisella kitaristilla on kaapeissaan 2-4 kertaa enemmän elementtipinta-alaa. Toisaalta livetilanteissa on voinut käyttää 10w tehonpudotusta että lavavolumea saa inhimillisemmäksi (ei minua ole kai kukaan miksaaja ikinä pyytänyt laittamaan lavavolaa kovemmalle). Edelleen, volaa on 10w tilassakin niin runsaasti, että kotivahvistimeksi en voi suositella. Myös laitteen yksikanavaisuus ja suhteellinen yksinkertaisuus on ollut plussaa. Itse olen sitä tyyppiä jolle keikkatilanteessa jo efektien vetäminen looppiinkin on liikaa häslinkiä. Pedaalit vahvarin eteen ja menoksi, siis. Siksi on ollut kiva, kun Originista voi suhteellisen nopeasti säätää ok pohjasaundin johon sitten alkaa läiskimään pedaaleja päälle. Ei tarvitse pallotella monen kanavan tai voicingin kanssa. Lähinnä tilt, presence ja treble pitää säätää sopivaan tasapainoon. Ei Blackstarin ja Tubemeisterin lisäkanavista ja -ominaisuuksistakaan haittaa ollut, mutta itselleni ne jäi lähinnä ylimääräisiksi liikkuviksi osiksi ja hajoamisriskiksi. Ja niitä pedaaleitahan tämä on syönyt todella hyvin, about kaikki mitä olen heittänyt vahvistimen eteen on kuulostanut hyvältä. Tai jos ei ole kuulostanut, niin kyse on ollut omista saundimieltymyksistä tai kädettömyydestä säätöjen suhteen, ei vahvarista. Tämä on ollut itselleni ehkä se Originin isoin plussa. Itse laitteen ominaissaundista ei sitten ole voimakkaita sanoja suuntaan tai toiseen, omassa käytössä on käytännössä koko ajan jokin spedu päällä. Laitteen cleani ei ole ehkä se kaikkein täyteläisin, mutta isojen poikien puheista olen ymmärtänyt että ne harvoin marsuissa ovat se suurin vahvuus muutenkaan. Mutta eipä tuo huonoimmastakaan päästä ole. Olen harkinnut tehdasputkien vaihtamista, ja jonkin kivan boosti-pedaalin hankkimista kliinisaundia elävöittämään. Toisaalta näitäkään en ole jaksanut vielä tehdä, kun oman bändin musiikissa ei käytännössä milloinkaan tule täysin puhdasta saundia, vaan yleensä rullaan kitaran volumella isomman särön pieneksi rosoksi. Laitteen särösaundista en sano tuota vähääkään, kun en ole sitä käyttänyt. Se mitä alkuvuodesta joskus testailin, niin yllättävän tymäkkää säröä lähti gainit kaakossa, vaikka mielikuvissa tämän piti olla enemmän classic rock -vehjes. Pitäisikin itseasiassa soittaa jotkut treenit vahvarin omilla säröillä, että tietää mitä tehdä jos joskus keikalla joku kippaa kaljat spedujen päälle ja paskoo kaiken. Ainoa mikä oikeastaan enemmän arveluttaa on kestävyys ja laatu, halpa kun on ja kaukoidässä kasattu. Vuoden jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa missään, aika näyttää tuleeko niitä. Siinä kokemuksia vajaan vuoden jälkeen, tästähän tuli kunnon tekstiseinä. TL;DR: Marshall Origin 50H; loistava hintalaatusuhde ja sopiva teho pedaalialusta-vahvarille rokkibändi-käyttöön. Cleanit ok, syö pedaaleja hyvin, särösaundeja en kommentoi. Oon tykännyt. | |
![]() 26.12.2019 18:50:10 | |
Marshall dsl15h vs dsl20h Ovat eri putkilla ja 20hssa reverb sekä efektilooppi. Onko testattu molempia? | |
![]() 18.01.2021 12:33:09 | |
Mie nappasin torilta 20H/2x12-setin. Yhdet stonerbändin treenit veivattu ja voin sanoa, että onpa kyllä hyvä pohja pedaaleille. Legendaarisen Boss FZ-2:n kanssa todella munakas soundi! Pari OD:takin tuli testattua hyvin tuloksin. EQ:kin oikeasti toimii. Volat piti heittää kovakätisen rumpalin kanssa tappiin, mutta hitto, että on mehukas soundi päätteen päästessä töihin. Miinusta siitä, että volumetaso jää ihan hintsusti vajaaksi, joten 50H olisi hakusessa. Rumpali tosin sanoi, että voi ihan hyvin soittaa hiljempaa, ammattitason jannu kun on, mutta en haluaisi, että jää vahvistintehoista kuitenkaan kiinni ja, että sen takia pitää himmailla soittoaan, että kuulee paremmin (rumpali). Jos ketään kiinnostaa vaihtokaupat, niin olisin kiinnostunut. | |
![]() 18.01.2021 17:53:05 | |
Terry Pantheras: Mie nappasin torilta 20H/2x12-setin. Yhdet stonerbändin treenit veivattu ja voin sanoa, että onpa kyllä hyvä pohja pedaaleille. Saman havainnon tehnyt, stoner henkistä rockia itsekin veivaan. Bändin toinen kitaristi soittaa 100W supergroupilla 4x12, basistilla rantasauna, eikä rumpalikaan ole hentokätinen; 50H + zillan 2x12 yhdistelmällä olen ihan hyvin pärjännyt, ei ole vola tai headroom loppunut kesken. Onnea metsästykseen. | |
![]() 24.09.2021 20:00:26 (muokattu 24.09.2021 21:41:03) | |
Itse hankin Origin 20C-kombon.....järkyttävän hyvä soundinen. Paras kombo mitä itsellä on koskaan ollut. 0,5W-tilassa pääsee kokemaan päätesärön inhimillisellä metelillä. Tilt-toiminto (sotkee portaattomasti perinteisten vahvistimien normal ja high inputtia) on suorastaan nerokas. Tässä on myös niin monipuoliset sävynsäätimet, ettei equlle ole laudassa käyttöä. Tästä saa joka genreen sopivan perussoundin. Painaa vain 14 kg. 10" elementti raikaa täysin riittävästi bändin kanssa. 5/5 (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 22.09.2023 16:26:19 (muokattu 22.09.2023 19:07:47) | |
Olin lähestulkoon jo tilaamassa #backline vahvariksi tuota Marshall origin 50 komboa. Onko siinä ilmennyt mitään 'sudenkuoppia" josta pitäisi olla tietoinen, ennenkuin suinpäin suuressa gas-huumassa laitan tilausta eteenpäin? Jos puhutaan vaikka sellaisesta "70's classic rock osastosta", niin selvinneekö ilman pedaaleja tuo laitos keikalla vai tarviiko jotain tiukennusta boostilla? Komppikitarointia lähinnä ajan takaa tässä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 22.09.2023 19:16:54 (muokattu 22.09.2023 19:18:43) | |
Stone: Olen lähestulkoon jo tilaamassa #backline vahvariksi tuota Marshall origin 50 komboa. Onko siinä ilmennyt mitään 'sudenkuoppia" josta pitäisi olla tietoinen, ennenkuin suinpäin suuressa gas-huumassa laittaa tilaukseen? Jos puhutaan vaikka sellaisesta "70's classic rock osastosta", niin selvinneekö ilman pedaaleja tuo laitos keikalla vai tarviiko jotain tiukennusta boostilla? Komppikitarointia lähinnä ajan takaa tässä. Mulla on se viisiwattinen pikkucombo joten en siis tiedä mistään mitään mutta jotain tässä. Viisikymppisessä taitaa olla master-vol joten se on varmaan vähän eri laite, mutta jos ne yhtään kuulostaa samalta niin sanoisin, että varmasti onnistuu yllämainitut komppisoundit. Vähän voi joutua kääntelemään eq-nuppeja erikoisiin asentoihin kuten mulla on klipissä: bass klo9, middlet täysillä ja treble klo 11. Volume täysillä. Kitara on PRS 24 SE Stankku, ei efektejä vaan suoraan vahvistimeen, vasemmalla täpöllä, oikealla volaa vähän pakitettu. https://maihinnousu.net/s/33167 | |
![]() 22.09.2023 19:23:12 (muokattu 22.09.2023 19:23:32) | |
mike tapping: Mulla on se viisiwattinen pikkucombo joten en siis tiedä mistään mitään mutta jotain tässä. Viisikymppisessä taitaa olla master-vol joten se on varmaan vähän eri laite, mutta jos ne yhtään kuulostaa samalta niin sanoisin, että varmasti onnistuu yllämainitut komppisoundit. Vähän voi joutua kääntelemään eq-nuppeja erikoisiin asentoihin kuten mulla on klipissä: bass klo9, middlet täysillä ja treble klo 11. Volume täysillä. Kitara on PRS 24 SE Stankku, ei efektejä vaan suoraan vahvistimeen, vasemmalla täpöllä, oikealla volaa vähän pakitettu. https://maihinnousu.net/s/33167 Kiitos näistä Mike tapping! Oikein mukavalta kuulosti, hyvä tanakka komppisoundi ja juureva fiilis ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 22.09.2023 19:26:48 | |
Segeborn on tietenkin tehnyt hyvin kattavan vertailudemon aiheesta. :D https://www.youtube.com/watch?v=yH_bAQFpBlk | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)