Aihe: Mesa Boogie Triple Crown
1 2 3 4 5 6 7 8 9
BugBadWolf
30.12.2016 20:12:30
Laulava Kylätohtori: ...koska niissä on ihan liikaa säätämistä meikäläiselle.

Tuo liikaa säätämistä on toki suhteellista ja kiinni käyttäjästä. Toki, jos tarpeeksi kaivamme, löydämme senkin miehen/naisen/???:n, jolle volumessa ja tonessa on toinen liikaa.

Osa Mesoista säätyy varsin samalla tavalla kuin muutkin merkit. Mitä tulee Markkeihin, säätötapa on vain toisenlainen. Kun sen oppii, ei siinä mene sen kauempaa kuin muidenkaan kanssa.

Tarkempi pitää olla. Yhden potikan taakse laitettu säätövara on monia suurempi. Siksi liikeiden pitää olla pieniä. Joillan tietyillä särökynnyksillä jopa häiritsevän pieniä. Joskus kaipaisi pizzalautasen kokoisia potikannuppeja.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
30.12.2016 20:51:37 (muokattu 30.12.2016 20:54:15)
Laulava Kylätohtori: Pahoittelut, ei ollut tarkoitus loukata ketään. Itselle toisten nettivittuilut ovat kuin heittäisi vettä hanhen selkään, niin en ajatellut, että kaikilla ei välttämättä ole sama tilanne. Se nyt oli muutenkin enemmän susimiehen suuntaan heitetty se vittuilu. Eli sorry.

Ei nyt muistella enää näitä :-) Peace . Minä saatan joskus olla tarpeettoman herkkänahkainen kun uskon tulleeni väärinymmärretyksi.

Minusta se, että vahvari toistaa soittajan puuhat armottomasti on ihan yleinen hyvän ja dynaamisen putkivahvarin ominaisuus. En välttämättä lähtisi sitä miksikään Mesan erityisominaisuudeksi laittamaan.

Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä ja itse suorastaan vaadin kuvailemaasi läpinäkyvyyttä vahvistimeltani. En vain ole koskaan yhdistänyt sitä ominaisuutta HiGain vahvistimeen, vaikka kokemukseni niistä onkin aika vähäinen. Yllätyin kuitenkin siitä markin hyökkäävyydestä ja se toi todella intensiivisen soittotuntuman jonkalaista en ole särövahvistimissa aikaisemmin havainnut. Siksi se kiinnitti huomiota.

Sulla taitaa kuitenkin olla nyt juurikin Mesakuume, niin turha tässä silloin on muista vahvareista jauhaa, olipa ne millaisia tahansa. Ei tuohon tautiin auta kuin pistää pennit jonoon ja ostaa Mesa. :)

Itseäkin kiinnostaisi testata jotain Mesoja, mutta en viitsi niitä ostaa, koska niissä on ihan liikaa säätämistä meikäläiselle.

No on tässä kyllä ollut pienoinen Mesakuume pakko myöntää :-D . Nyt se ehkä vähän helpottaa, ja pakkokin alkaa vähän himmaamaan tätä ostohurmiota ja käyttää vähän järkeäkin välillä :-D. Minä olen aikaisemmin aika viileästi suhtautunut Mesaan suorastaan varauksellisesti, mutta nämä pari kohtaamista ovat olleet ihan positiivisia, niin olen alkanut tarkastella kantaani. Gabekin tykästyi siihen rectoon, niin ei se ihan pasckha voi olla. Niin LesPaul70 tykkäilee niistä ja sekin on meikäläisen kirjoissa ihan arvostelukykyinen ihminen. Rectoista mulla ei ole mitään kokemusta.

Mun lähtökohta on se, että Fendermaailma on mulle tuttu ja nyt sitten kiinnostaa, että mitä kaikkea muuta jännittävää tässä maailmassa on :-D . Olen kotana ja treenkikämpällä tehnyt kokeiluja sekoitella keskenään ja yksinään ja vaikka miten päin Mesaa, Kochia, Sessionia ja fenderiä kera parin pedaalin ja todella mielenkiintoista matskua ja variaatiota saa irti tuosta olemassaolevastakin laitteistosta. Tosin bändikontekstissa pitäisi olla simppeli setuppi joka on helpsti roudattava ja toimintavarma ja jonka kanssa ei joudu liiaksi säätämään ettei jätkät käy vittuilemaan :-D.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Dropped C
31.12.2016 10:16:21 (muokattu 31.12.2016 10:21:49)
Kaikki Mesathan kuulostaa enemmän tai vielä vähän enemmän Mesalta. Jopa Mesan kitara -ja bassovahvaimesta kuulee yhdessä, että ne on saman firman tuotteita. Niin sen varmaan kuuluukin olla.
Guitarfreak
24.07.2017 12:07:33 (muokattu 24.07.2017 12:07:58)
Noniin. Onkos tästä TC-50:stä pitempiaikaisia kokemuksia jo jollain?

Katselin tätä ketjua ja mopo oli rotkossa jo ekalla sivulla ja se on siellä vieläkin :D

(Itsekin toki siihen syyllistyin..)
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Shredator
23.11.2017 08:25:06

Nyt myös 100w versio tulossa. Demo;
https://youtu.be/xVzkXiyRQVE
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
velipekka
02.01.2019 19:31:31
Aika tyylikästä soundia ja soittoa, Mesa TC ja Timmons

https://youtu.be/T3y_zjsLnJs
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)