Aihe: Kiesel Carvin Guitars
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15 16
arkh
07.10.2016 09:13:03
Tykki:
Tosiasiassa summa on käsittääkseni aina isompi mitä valuuttamuuntimet antavast summaksi, koska maksoi sen sitten PayPallillä tai tililtä tilille niin joku ottaa siitä välistä valuutanmuuntamisesta jne. Tulee tosin about puolet halvemmaksi toi muunnos/palvelumaksut kun siirtää tililtä tilille, ainakin OP:n kautta.

Luottokortilla maksamalla voi välttää nuo Paypalin valuuttamuunnosmaksut.

Ohjeet:
http://gamedealscanada.com/2016/06/ … default-currency-conversion-option/
vvaltsu
07.10.2016 11:23:29
Tykki: Tosiasiassa summa on käsittääkseni aina isompi mitä valuuttamuuntimet antavast summaksi, koska maksoi sen sitten PayPallillä tai tililtä tilille niin joku ottaa siitä välistä valuutanmuuntamisesta jne. Tulee tosin about puolet halvemmaksi toi muunnos/palvelumaksut kun siirtää tililtä tilille, ainakin OP:n kautta.

Sää et edelleenkään tunnu ymmärtävän että sillä PayPalilla ei tarvihe maksaa käyttäen PayPalin omaa valuuttamuunnosta. Mitenkä helevetin paksu kallo pittää immeisellä olla?
Dulce et decorum est lapis esse sidus
MusikMan
07.10.2016 16:58:44
arkh: Luottokortilla maksamalla voi välttää nuo Paypalin valuuttamuunnosmaksut.

Ohjeet:
http://gamedealscanada.com/2016/06/ … default-currency-conversion-option/

Kiitti ohjeesta! Kävin heti muuttamassa, kun säästö se on pienikin säästö. Tarkoittaako tää, että mulla ei oo paksu kallo?
"Where Zen ends, ass-kicking begins."
Laulava Kylätohtori
07.10.2016 17:57:22
MusikMan: Kiitti ohjeesta! Kävin heti muuttamassa, kun säästö se on pienikin säästö. Tarkoittaako tää, että mulla ei oo paksu kallo?

Valitettavasti ei tarkoita. :(
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Tykki
07.10.2016 21:02:39
vvaltsu: Sää et edelleenkään tunnu ymmärtävän että sillä PayPalilla ei tarvihe maksaa käyttäen PayPalin omaa valuuttamuunnosta. Mitenkä helevetin paksu kallo pittää immeisellä olla?

Paksu on. Luulen, että vaikka VISA:lla maksaa niin VISA sitten ottaa siitä valuutta/palvelu maksun prosenttina tms. Voin olla väärässä, mutta tällaiseen käsitykseen pääsin.
telesson
08.10.2016 01:22:45
vvaltsu: Sää et edelleenkään tunnu ymmärtävän että sillä PayPalilla ei tarvihe maksaa käyttäen PayPalin omaa valuuttamuunnosta. Mitenkä helevetin paksu kallo pittää immeisellä olla?

PayPal ei ole ainoa joka ottaa oman siivunsa valuuttavaihdoksesta. Et tule pikkupoika löytämään Suomesta pankkia tai rahoittajaa, kuten luottokorttiyhtiötä, joka niin ei tekisi.
Jeszse
08.10.2016 09:29:11
Pojukortti bongattu.
Ja jos haluan laavalampun auton keulaan ni en mä sitä jumalauta pankkiin aja || The Jasser Arafats || Crimson Day
Karvamammutti
11.10.2016 15:36:44
POEKAMMMMMMM
"METÄÄ?" - Tommi Mäkinen
JeKo
12.10.2016 21:21:43

Mitkä on porukan fiilikset Carvinin/Kieselin mikeistä? Jotain Duncanin JB-tyylistä, keskiäänivoittoista, rokkisoundia hakusessa.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
Kivijalka
13.10.2016 14:00:39 (muokattu 13.10.2016 14:07:40)
JeKo: Mitkä on porukan fiilikset Carvinin/Kieselin mikeistä? Jotain Duncanin JB-tyylistä, keskiäänivoittoista, rokkisoundia hakusessa.

Jakavat mielipiteitä, mutta minä tykkään omien DC400- ja DC127-kitaroideni mikeistä: Tarpeeksi ruutia jotta puolitettunakin saundi pysyy vahvana ja on selkeä ja erotteleva. Toisaalta taas lämpöä ja orgaanisuutta tihkuvaa vuosikertasaundia hakeva soittaja varmasti saa parempaa ääntä muiden valmistajien mikeillä.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
heviäijä
13.10.2016 14:57:02
Karvamammutti: POEKAMMMMMMM

NO METÄÄÄ!!?!?
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
LaXu
16.10.2016 21:09:04
JeKo: Mitkä on porukan fiilikset Carvinin/Kieselin mikeistä? Jotain Duncanin JB-tyylistä, keskiäänivoittoista, rokkisoundia hakusessa.

Lithiumit ovat erittäin erottelevat, mutta kaipaavat mielestäni hieman potkua alamiddleihin. Sinänsä ne eivät ole huonommat kuin ns. merkkimikit, mutta kuulostavat erilaisilta.
vvaltsu
17.10.2016 10:27:34
Kasarihevin veistämiseen M22SD on kyllä hyvä tallamikki. Toinen meikän suosikkisoundi on Van Halenin Mean Streetissä, siihen käyttöön suosittelen Suhrin SSH+:aa, josta JeKolla lieneekin kokemusta. Toi M22SD tuuttaa meikäläisen makuun liian tuuheaa tavaraa tohon Mean Street -soundiin. Ei oo semmonen "gnarly", niinkuin rapakon takana tuota kuvailtaisiin. Pahoittelut abstrakteista höpöhöpö-termeistä, en vain keksi tähän hätään paremmin kuvaavia sanoja. :D Tiiä sitten että miten joku matalempiulostuloinen mikki, esim. C22-sarjalainen suoriutuisi. Holdsworth-mikkejäkin kehutaan kovasti mutta niitäkään ei oo mulla ikänä ollu. Aattelin että voiskin piruuttaan ottaa mahdolliseen seuraavaan Carviniin Holdsworth-tallamikin.

Meikäläistä kyllä keljuttaa tää Kiesel-homma vieläkin. Ainut asia, mikä estää meikäläistä rupeamasta hulluksi Carvin-mieheksi on toi brändisekoilu. Varsinkin kohtuullisen varma fiilis siitä, että viiden vuoden päästä Carvin-brändättyjä kitaroita ei enää saa, aiheuttaa lievää ahdistusta. Kunpa oppis joskus tykkäämään tuosta Kiesel-hommastakin.
Jeszse
17.10.2016 11:43:42
vvaltsu: Meikäläistä kyllä keljuttaa tää Kiesel-homma vieläkin. Ainut asia, mikä estää meikäläistä rupeamasta hulluksi Carvin-mieheksi on toi brändisekoilu. Varsinkin kohtuullisen varma fiilis siitä, että viiden vuoden päästä Carvin-brändättyjä kitaroita ei enää saa, aiheuttaa lievää ahdistusta. Kunpa oppis joskus tykkäämään tuosta Kiesel-hommastakin.

Mä en tiiä miten tää brändisekoilu on menny noin niinku kokonaisuudessaan mutta jos noi nykyset ns. modernimman näköset mallit on tullu Kiesel -nimen mukana messiin ni itte oon kyllä ihan liekeissä siitä. Paljo siistimpiä pelejä.
Ja jos haluan laavalampun auton keulaan ni en mä sitä jumalauta pankkiin aja || The Jasser Arafats || Crimson Day
vvaltsu
17.10.2016 12:25:10
Jeszse: Mä en tiiä miten tää brändisekoilu on menny noin niinku kokonaisuudessaan mutta jos noi nykyset ns. modernimman näköset mallit on tullu Kiesel -nimen mukana messiin ni itte oon kyllä ihan liekeissä siitä. Paljo siistimpiä pelejä.

No siis noi uudet mallit on todennäköisesti syytä siitä, että se kitarapuoli on oma firmansa ja niillä on nyt paljon vapaammat kädet tehdä asioita. Lähinnä toi nimenvaihdos ahdistaa, tuo noiden meininkihän on muuten vaan parantunut. En tiiä oliko tuo sitten välttämätöntä vaihtaa puljun nimeä, myyhän ne ainakin tällä hetkellä useatakin mallia Carvin-brändillä. Toisaalta taas toi Kiesel-juttu on suositumpi tällä hetkellä kuin Carvin 20 vuoteen - sitä voi vaan miettiä että onko se aggressiivisen tuotekehityksen ja somepreesensin vai pelkästään uuden brändin ansiota. Jonkinlainen muutos tosiaan on tapahtunut asiakaskunnassa, kun noita Kieseleitä kuolaa joka toinen modernia heviä diggaileva tyyppi, mikä ei todellakaan ollut tilanne viisi vuotta sitten. Sekin kieltämättä vähän ahdistaa, että ko. firman kitarat on alkanut profiloitua djent/progehevikepeiksi. Toisaalta tästäkään ei voi noita syyttää, kun ko. musatyylit on raskaassa musiikissa erittäinkin suosittuja ja sikäli sitä asiakaskuntaa tulee houkutella, jos haluaa rahoja. Joka tapauksessa meikäläisen sympatiat on tuon Carvin-brändin puolella, koska mää oon kuolaillut teininä nimenomaan Carvineita ja kyllähän tuohon juttuun vaikuttaa pari käkkäräpäistä tilu-ukkoa Shrapnelin tallista. Carvinissa on semmoista vanhaa kunnon no bullshit -fiilistä, kun toi Kiesel huokuu semmoista "yo check out this sikk guitar bro, it's fukken radical" -meininkiä. Kaipa toi jälkimmäinen myy paremmin, mutta silti...

Fiilisjutut on tärkeitä.
Jeszse
17.10.2016 12:28:20
Njoo, onhan tuossa järkeä. Djenttihommat ja profiloituminen on itellekki vähän sellasta meh -aluetta, mutta mallit osuu silti omaan silmään.

Oma SCB-kloonikin valmistu loppuviikosta. :)
JeKo
17.10.2016 15:04:20

Oma DC600 lähtee tilaukseen näillä näppäimillä, speksit 95% kasassa. Ja ehdottomasti tulee Carvin-logolla! Tosin virittimissä lukee Kiesel, mutta saapahan sitten molemmat nimet samaan kitaraan :-)
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
vvaltsu
17.10.2016 15:51:04
JeKo: Oma DC600 lähtee tilaukseen näillä näppäimillä, speksit 95% kasassa. Ja ehdottomasti tulee Carvin-logolla! Tosin virittimissä lukee Kiesel, mutta saapahan sitten molemmat nimet samaan kitaraan :-)

Spec list sitten tänne niin kuumotellaan!
Snapo
17.10.2016 16:35:34
JeKo: Oma DC600 lähtee tilaukseen näillä näppäimillä, speksit 95% kasassa. Ja ehdottomasti tulee Carvin-logolla! Tosin virittimissä lukee Kiesel, mutta saapahan sitten molemmat nimet samaan kitaraan :-)

Oikkein! Sekö ei kuume ottanu laantuakseen.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Kimmo72
17.10.2016 16:45:32 (muokattu 17.10.2016 16:45:40)
Itse ottaisin mieluummin Carvinin kun Kieselin.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)