![]() 12.04.2016 14:09:51 (muokattu 12.04.2016 14:12:15) | |
---|---|
Kefiiri: Minusta on ihan hyvä että nuorisolla on oma musiikkijuttu joka ärsyttää meitä vanhuksia. Niin oli minun nuoruudessanikin. Se on kyllä ironista, miten nykyiset "ikuisesti nuoret" muistelevat, miten kuuskytluvul rokki soi ja oltiin kapinallisia. Nyt ne naavaparrat ovat jämähtäneet sinne kyyskytluvullensa, eivätkä tajua, että ovat yhtä säälittäviä kuin ne "kalkkikset" joita vastaan aikanaan kapinoivat. Tosin tämä ei muuta sitä, että Cheek on paskaa. Mutta silti kaikki rap ei ole huonoa. Ei ärsyttävyys ja huonous ole genre, vaan tapauskohtaista. Ainakin omasta mielestäni siis. Vaikka Cheek "ärsyttää", niin rap musiikki ei ärsytä. Toisaalta Cheek on omalla tavallaan jopa lutusen hellyttäävä. Se on kuin joku pikkuisen autistinen vammainen poika, joka ei itse tajua omaa tilaansa ja juttujensa typeryyttä, vaan uskoo niihin tosissaan. Mutta koska vammaisia ei saa pilkata eikä kiusata, niin Cheekkiäkin pitää kohdella oikein - eli pistää se oikeaan kontekstiin kuten höpöjä selittävät vammaiset nyt yleensäkin pistetään. Vakavasti otettavaa artistia siitä ei tule koskaan. Eniten ällistyttää ihmiset, jotka sitä tosissaan kuuntelevat. Lapset vielä ymmärrän, mutta aikuiset. Kyllä tämä osaltaan taas todistaa, että ihmiset ovat keskimäärin musiikillisesti varsin rajoittuneita ja kuuntelevat lähinnä sitä, mitä niiden käsketään kuunnella. Samoin älykkyys on, mitä on, mutta se on toinen juttu, ei mennä sinne tällä kertaa... Samoin Cheek on homo. Ei sillä, että siinä mitään pahaa olisi, päinvastoin, se on ihan ok, mutta ihan hyvin Cheek voisi myöntää sen ja tulla ulos kaapista. Ja miksei vaikka pyöräyttää Siltsun ja Tuiskun kanssa jotain yhteisproggistakin. Ikään kuin asenteiden lieventämiseksi. Se olisi oikeasti kova juttu ja auttaisi varmasti monia oman suuntautumisensa kanssa eksyksissä olevaa nuorta. Tosin Cheek taitaa olla itsensä kannsa niin eksyksissä, että tätä emme tule koskaan näkemään. Ja toisaalta tuskin levy-yhtiökään suostuisi, koska se tietäisi rahamenoa... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 12.04.2016 14:12:39 | |
Antakaa tohtorille pilleri. | |
![]() 12.04.2016 14:15:31 | |
Laulava Kylätohtori:... Jään mielenkiinnolla odottamaan, kuinka syvälle odotettavissaoleva paskamyrsky sinut hautaa ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 12.04.2016 14:15:32 (muokattu 12.04.2016 14:15:44) | |
Muovinen: Antakaa tohtorille pilleri. Kuten Hendrix jo Woodstockissa sanoi: I got mines, thank you... :D They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 12.04.2016 14:42:34 | |
antnis: Ja sitten on niitä genrejä jotka ovat paskaa ihan ymmärtämättäkin. Ei sen sanomista tarvitse hävetä. Mitäs nämä genret sitten ovat ja miksi? BugBadWolf: Pidätän kuitenkin itselläni myöskin jatkossa oikeuden moitiskella ja tarpeen vaatiessa jopa lytätä kaikki sellaiset genret, jotka sellaisen ansaitsevat. Mitäs nämä genret sitten ovat ja miksi? Mikään mahti maailmassa ei saa minua sietämään sitä tyhjänpäiväistä sekoilua, jonka ainoa olemassaolon tarkoitus on olla niin vaikeatajuista että suurin osa yleisostä putoaa kelkasta. Jos kuuntelijan ei älykkyys riitä niin eihän se millään tavalla sen artistin syy ole. ;) Vai pitäisikö jatkossa lippua ostaessa alkaa suorittamaan jonkinlaisia testejä että ne penaalin tylsimmät kynet eivät pääsisi edes paikalle ihmettelemään? Pysyisivät vain kotona töllöttämässä urheilua telkkarista ja syömässä makkaraa. Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. | |
![]() 12.04.2016 14:55:19 | |
Gabe: blablabla Ihan vaan maailmankaikkeudelta tiedustelen, että kuinka rautalangasta joillekkin älymystöön itsensä ilmoittaneille pitää vääntää, että ymmärtäminen ei välttämättä johda pitämiseen, tai edes sietämiseen. Ehkä joissain tapauksissa nimenomaan ymmärryksen puute johtaa illuusioon kaiken ymmärtämisestä. Ja koska olemme hiekkalaatikolla, säästän nyt seuraavat kommentoijat kirjoittamisen vaivalta. BugBadWolf: Ehkä joissain tapauksissa nimenomaan ymmärryksen puute johtaa illuusioon kaiken ymmärtämisestä. Sä oot itte se. Meiä äiskä o vahvempi ku teiä äiskä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 12.04.2016 14:55:50 | |
Gabe: Mitäs nämä genret sitten ovat ja miksi? Hei nyt oikeesti: https://www.youtube.com/watch?v=IX3jE6HDQrQ | |
![]() 12.04.2016 15:05:36 | |
BugBadWolf: Sä oot itte se. Meiä äiskä o vahvempi ku teiä äiskä. Arvostan tätä että uskalletaan olla eri mieltä itsensä kanssa :) En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 12.04.2016 15:10:15 | |
Kefiiri: Arvostan tätä että uskalletaan olla eri mieltä itsensä kanssa :) Juu. Nettipersoonallisuus on tämän tästä tukkanuottasilla kirjailijan itsensä kanssa. Milloinkahan sitä huomaa että "nyt sitä mennään ja kivat sedät antoivat paidankin, jonka hihat riittävät vaikka selän taakse sitoa"? ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 12.04.2016 15:17:20 | |
Vaikka tässä ollaan hieman karattu aiheesta, niin oikeastaan on ihan hyvä pohtia millaista musiikkia sitä tulee kuunneltua. Veikkaisin, että jokaisella on ne omat suosikit ja sitä "uutta" musiikkia sitten kuunnellaan niihin omien suosikkilevyjen päälle hieman vähemmän. Varmaan jokaisella tämä on erilainen ja tuo "uusi" voi olla siis hyvin vanhempaakin musiikkia, jota ei vaan ole ennen kuunnellut/kuullut. Varsinkin monia kitaristeja tuntuu vaivaavan sellainen, että kuunnellaan paljonkin sellaista musiikkia jossa on siis kitara. Varmasti muidenkin soittimien soittajat kuuntelevat sillä omalla soittimellaan tehtyjä kappaleita ja sen tyylistä musiikkia. Kuitenkin ei olisi varmaan soitannollisestikkaan kenellekkään pahasta, jos joskus perehtyisi sellaiseen musiikkiin jossa ei ole vaikka kitaraa ollenkaan, mikäli siis soittaa itse kitaraa. Tällaisen musiikin kuunteleminen ja mahdollisesti soittaminenkin saattaisi tuoda jotain uutta siihen omaan soittoonkin. Jos otetaan tyypillisesti ihan mikä tahansa musagenre. Niin jos siitä ei tiedä mitään, on aika todennäköistä että suurin osa hakuammunnalla etsityistä sen tyylin edustajista/soitajista/artisteista/bändeistä on sellaisia jotka ovat jopa todella huonoja tai ne eivät itselle lähde mitenkään. Country on vaikka hyvä esimerkki sellaisesta, josta löytyy todella puuduttavia ja lähes täysin samanlaisia kappaleita tuhansia. Kuitenkin sieltäkin löytyy jos on halua etsia, aivan mielettömän hyviä kitaristeja ja lap steel sekä pedal steel kitaristeja. Jatsin puolelta löytyy myös todella hyviä soittajia, vaikka niissä ei kitaraa olisikaan. Joo, myönnän kyllä itsekkin että monesti kuuntelen sitä vanhaa ja hyväksi todettua kuin etsisin jotain uutta. Tähän pitäisi ihan oikeasti kyllä panostaa enemmänkin, vaikka kuuntelen ja soitan jo nytkin monenlaista maailman musiikkia. Sitä on kuitenkin niin paljon, että kyllä siellä varmasti on hyvinkin paljon sellaisia joita en ole koskaan kuullut ja siihen muutenkaan niin perehtynyt. Yhden uuden tällaisen erikoisemman etsiminen voi tosin vaatia useiden huonojen kuunteluakin, mutta se kyllä saattaa olla ihan palkitsevaakin. Ei toki aina, mutta varmasti sen ajan voisi huonomminkin käyttää...??? Itse tykkään soittaa tres kitaralla ja muutenkin lattarirytmejä erilaisilla kielisoittimilla, mutta en niinkään kauheasti kuuntele sellaista musiikkia. Joku Ry Cooderin Bueno Vista Social Club tietysti menee, mutta melkein siihen se jääkin vaikka sellaistakin musaa kyllä on muutamakin levynä. Toki lattarirytmejä on käytetty hyvin monenkinlaisessa musiikissa, mutta nyt en tarkoittanut ihan pelkästään sitä rytmiä... Surullinen blues voi olla myöskin mukavaa soittaa, vaikka se siis surulliselta kuulostaisikin. Monikin musiikki saattaa olla kuunneltuna ja itse soitettuna erilaista ja jo sen takia kannattaa laajentaa sitä omaa kuuntelutottumuksia, jotta löytää ehkä ne parhaimmat jutut itselle joita tykkää sitten soittaa. Kuuntelihan varmasti huomaa kyllä sen, jos soittaja itse tykkää soittamastaan musiikista. Joten sellainen oman soittotaidon laajentaminen ei ole varmastikkaan kenellekkään pahasta ja voi olla joskus jopa hyvinkin mainio asia. Soittajalle itselleen ja kuuntelijalle myös. Jos sieltä omasta "musikaallisesta laatikosta" haluaa pois, niin se uudenlainen musiikki voi olla siis ihan millaista tahansa. Jota siis kuuntelee, taikka soittaa. Sellainenkin on muuten yksi aika hyvä keino parantaa sitä omaa soittotaitoa ja näkenystä musiikkiin. Tekee yhden hyvän biisin/kappaleen jokaisesta musiikkityylistä. Se ei ole ehkä ihan niin helppoa se säveltäminen, varsinkin jos tehdään sellaista musiikkia joka ei ole itselle ihan niin mieleistä. Kokeilla tehdä vaikka country kappale, joka on siis sellainen ettei sitä ole tehty jo valmiista kappaleista kopioimalla. Samoin voi kokeilla tehdä vaikka jotain sellaistakin musiikkia jota ei tykkää kuunnella ollenkaan. Genre voi olla mikä tahansa ja ei sen tekemiseen tarvitse sellaista vuosia kuunnella, jos on muuten tietoa ja taitoa soittaa ja säveltää. Siinä voi ehkä hyvällä tuurilla käydä jopa niinkin kuin minulla noiden latinorytmien kanssa. Myöskin voi kokeilla säveltää vaikka oikein hyvän ja huono kappaleen, jostain tietystä genrestä. Tässäkin voi huomata, että se ns. huonon tai ärsyttävän kappaleen tekeminen ei ole yhtään sen helpompaa. Monesti yksinkertainen ja ärsyttäväkin melodia voi olla todella vaikea tehdä, vaikka näitä on helppo kyllä kuuntelijan haukkua sitten jälkeenpäin. Eli monesti jossain hiphop musassa oleva ärsyttävä melodian pätkä, korvamato, voi ola käytännössä paljon vaikeampi säveltää kuin vaikka tehdä perintein blues kappale. Toki hyvä blues kappale on sekin vaikea, jos halutaan tehdä sellainen ettei sekään ole jo mistään vanhoista liimaa & leikkaa-tyylillä tehty. Siis sävelletään ihan uusi blues kappale. Kun alkaa säveltämään kappaleita, niin huomaa miten paljon vaikeampaa on monet yksinkertaiset asiat ja taas monet sellaiset jotka äkkiseltään kuulostavat vaikealta-->Voivat olla sävellettyinä paljonkin yksinkertaisempia. Jos tykkää monenlaisia avoimista vireistä ja eksoottisemmistakin kielisoittimista, niin monenkinlaisten kitaroiden suuri määrä on oikeastaan ihan hyvä asia. Koska näin saa useaankin hommaan ihan kohtuurahalla toimivan soittimen ja tulevaisuudessa on varmaan käytetynä vieläkin enemmän tarjontaa ihan laadukkaidenkin sähkökitaroiden puolelta. Vaikka itselläkin on jo liikaa kitaroita, niin monien erikosvireiden takia niitä on muutamia pakko ollakkin. Toki yritystä hävittää itselle ylimääräiset ja varsinkin paremmat on ollut jo pitkään. Ei niitä ole kuitenkaan ihan millä tahansa hinnalla pakko myydä, että ei tässä niin hevosen selässä kuitenkaan... Esimerkiksi C6 virettä kun ei voi saada mitenkään normaalivireisen kitaran kielisetistä, vaikka se normisetti ehkä johonkin muihin avoimiin slidevireisiin käykin. Sellaisesta setisistä saa C6-vireeseen käyvän, jossa on sekä punottu, että punomaton G-kieli. Siitä vaan jättää sen paksuimman E-kielen pois, mutta sen jälkeen sitä ei kyllä enää normaalivireeseen sillä setillä saa. Monia noita vireitä voi kyllä soittaa ihan muutamien satasien kitaroilla ja niitä on onneksi ihan soitettavia ja hintaisekseen laadukkaita jo nykyään markkinoilla uutenakin. Erilaisilla vireillä voi muuten ne omatkin soitot kuulostaa aika paljonkin toisenlaiselta ja ei varmaan ole kauhean huono ajatus kenellekkään vaikka laittaa yksi kitara johonkin avoimeen viritykseen. Slidellä soitto kuulostaa ainakin minusta hyvältä ja siihen hommaan käy myös edullisemmatkin soittimet, ainakin alkuunsa. Niillä täytyy kuitenkin opetella ihan kunnolla soittamaan. Muuten ne jää vain leikkikaluiksi joita ei jaksa soittaa(kun ei ole kunnolla opetellut), saatika kukaan kuunnella. Tosin siinä on vaarassa, että sekin homma vie mukanaan, jos siihen kunnolla innostuu... Jaa, täytyy ottaa varmaan kantele taas enemmän soitantoon niin unohtuu nämä kitaristien huolet :) | |
![]() 12.04.2016 15:22:09 (muokattu 12.04.2016 15:23:21) | |
antnis: Hei nyt oikeesti: https://www.youtube.com/watch?v=IX3jE6HDQrQ Löytyyhän joka genrestä huonoa musaa, mutta tekeekö huono kappale koko genrestä huonon? Jos tekee niin sittenhän voi sanoa suoraan että kaikki musa on huonoa. Itse en kuuntele nuorison musiikkia.. mutta enpä minä kyllä kuuntele lasten musiikkiakaan. En silti sano että kaikki lastenmusa on paskaa se perusteella että se ei tarjoa minulle tarpeeksi virikettä. Itse en muutenkaan jaksa ärsyyntyä siitä mitä toiset kuuntelevat, ei minun ole niitä mikään pakko kuunnella. Taiteet ovat minusta siitä hauska juttu että toinen ihminen pystyy puhuttelemaan toista ihmistä niin monin eri tavoin. Pieni lapsi ihmettelee potalla käymisestä kertovaa kappaletta, teini samaistuu Villegalleen ja Sanniin, bugbadwolf innostuu kun Lemmy laulaa pyllystä... aikuiset taas kuuntelevat aikuisten musiikkia joka on yleensä edellisiin nähden vähän vaikeatajuisempaa ja tarjoaa kehittyneemmille aivoille sopivaa virikettä. Samahan se on kirjoissa ja elokuvissakin: lapsille ja nuorisolle on omat helppotajuisemmat juttunsa, eikä niitä ole tarkoitettukaan aikuisille. Yhtä lailla minusta olisi hassua jos aikuinen haukkuisi lasten ja nuorten kirjoja/elokuvia ihan mehuissaan. :) Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. | |
![]() 12.04.2016 15:31:29 | |
mpekkanen:...Jos sieltä omasta "musikaallisesta laatikosta" haluaa pois, niin se uudenlainen musiikki voi olla siis ihan millaista tahansa... Vinha perähän tuossa on. Mutta ei se siirtyminen kovin helppoa ole. Eteenpäin pääsee aina vain askel kerrallaan ja ihan itsestäni huomaan että jos joku on liian kaukana tutusta ja turvallisesta, ei siihen noin vaan loikata. Suurin loikka (ainakin minulle) on tietenkin se että suostuu hyväksymään erilaiset tavat tehdä musiikkia. Huoamsin eilen illalla että olen ollut varsin konservatiivinen nimenomaan musiikin tuotantotapaan nähden. "Jos ei sitä soita itse, se on huijausta". Sitä pitää itseään muka ennakkoluulottomasti kaikkea kokeilevana niin soittokamoissa kuin vaikkapa parittelussakin, mutta musiikkia pitää tehdä hampaat irvessä vain opettelemalla 50 vuotta jonkin instrumentin käyttöä. Lopputoloksenhan pitäisi olla se tärkein. Kaikessa. Näin sitä kasvaa :D DISCLAIMER: Tämä ei muuta sitä tosiseikkaa että jotkut musiikin nimellä toteutetut tuotokset ovat ihan pelkkää sitä-ihteensä. ...minun mielestäni. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 12.04.2016 15:41:41 | |
BugBadWolf: Vinha perähän tuossa on. Mutta ei se siirtyminen kovin helppoa ole. Eteenpäin pääsee aina vain askel kerrallaan ja ihan itsestäni huomaan että jos joku on liian kaukana tutusta ja turvallisesta, ei siihen noin vaan loikata. Lopputoloksenhan pitäisi olla se tärkein. Kaikessa. No niin, nyt aletaan edistymään. Rohkeasti vain uuden musiikin ja eilaisten tyylilajien kimppuun. Suurin loikka (ainakin minulle) on tietenkin se että suostuu hyväksymään erilaiset tavat tehdä musiikkia. Huoamsin eilen illalla että olen ollut varsin konservatiivinen nimenomaan musiikin tuotantotapaan nähden. "Jos ei sitä soita itse, se on huijausta". Sitä pitää itseään muka ennakkoluulottomasti kaikkea kokeilevana niin soittokamoissa kuin vaikkapa parittelussakin, mutta musiikkia pitää tehdä hampaat irvessä vain opettelemalla 50 vuotta jonkin instrumentin käyttöä. Tervetuloa nykyaikaan. Nykyään taitava tietokoneenkäyttäjä loihtii paljon upeampia luomuksia kuin wanhat mestarit pensseleineen kuunaan.. ja murto-osalla siitä ajasta. Tekeekö se tietokoneen ja kuvankäsittely/piirto ohjelmien käyttö siitä kuvasta jotenkin huonomman? Mielestäni ei, silti arvostan hurjasti sitä joka osaa maalata oikeasti ja käyttää aikaa taitojen haalimiseen. DISCLAIMER: Tämä ei muuta sitä tosiseikkaa että jotkut musiikin nimellä toteutetut tuotokset ovat ihan pelkkää sitä-ihteensä. Näin on, mutta näinhän on aina ollut. Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. | |
![]() 12.04.2016 15:44:58 | |
Pitänee vähän oikaista noita sinun pahimpia väärinkäsityksiäsi. Gabe:...bugbadwolf innostuu * pyllystä... Noin. Nyt se näyttää paremmalta. Olen tässä keskustelun edetessä alkanut kiinnostumaan putkimiehen arvokkaasta ammatista. Putkimieshän on sellainen keksintö, että se ajaa pakettiautolla kotiisi asentamaan pesukoneen letkua. Vilkaisee sinua kuin halpaa makkaraa, mulkaisee vähän pesukoneen suuntaan ja silpaisee sitten mukanaan tuomasta letkurullasta pätkän. Liittimien asennuksen jälkeen ammattilainen tarjoaa letkua paikoilleen ja huomaa sen liian lyhyeksi. Seurauksena on syyttävä, melkeinpä vihainen katse asiakkaan suuntaan. Seuraavaksi hän palaa rullalleen ja leikkaa reilusti pidemmän pätkän. Liittimien asennuksen jälkeen todetaan letku aivan liian pitkäksi. Tässä yhteydessä mulkoillaan asiakasta, jos mahdollista, entistäkin syyttävämmin ja vihaisemmin. Lopulta putkimies kietaisee letkun solmuun ja mitta on kohdillaan. Viimeisten syyttävien katseiden jälkeen laskussa on ylimääräinen tunti, koska asiakas on niin vaikea. Sanohan Gabe, kauanko noihin putkimiehen hommiin nykyään opiskellaan? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 12.04.2016 16:33:43 | |
Gabe: Löytyyhän joka genrestä huonoa musaa, mutta tekeekö huono kappale koko genrestä huonon? Jos tekee niin sittenhän voi sanoa suoraan että kaikki musa on huonoa. Noh, tuohan on tehty ihan normiformaattiin, annas tulla niitä loistavia biisejä samasta formaatista? | |
![]() 12.04.2016 16:34:50 | |
Gabe: Nykyään taitava tietokoneenkäyttäjä loihtii paljon upeampia luomuksia kuin wanhat mestarit pensseleineen kuunaan.. ja murto-osalla siitä ajasta. Tekeekö se tietokoneen ja kuvankäsittely/piirto ohjelmien käyttö siitä kuvasta jotenkin huonomman? Mielestäni ei, silti arvostan hurjasti sitä joka osaa maalata oikeasti ja käyttää aikaa taitojen haalimiseen. Eivät muuten loihdi. Picassoja ja Gauguineja jne ei voita mikään. | |
![]() 12.04.2016 16:59:47 (muokattu 12.04.2016 17:01:50) | |
antnis: Noh, tuohan on tehty ihan normiformaattiin, annas tulla niitä loistavia biisejä samasta formaatista? Mikä on normiformaatti? Ja pyydätkö hyviä biisejä joissa on rap vaikutteita vai mistä formaatista niitä loistavia biisejä pitää sulle nyt hakea? Ja mistäs minä edes voin tietää mikä on sinun mielestäsi loistava biisi? Meillä on katsos jokaisella omanlaisemme maku. Vai kuunteletko itse pelkästään sellaista musiikkia jonka ovat isot pojat hyväksyneet? Jos näin on niin kehotan sinullekin ennakkoluulotonta asennetta musiikin suhteen, etsi rohkeasti omat mielenkiinnon kohteet äläkä hae musavalinnoilla muiden hyväksyntää. antnis: Eivät muuten loihdi. Picassoja ja Gauguineja jne ei voita mikään. Edelleen, makuasioita. Ja kuten sanottu.. kaikki kunnioitus Paulin ja Pablon kaltaisille siveltimen heiluttelijoille.. Mutta osataan sitä nykyäänkin. e. Ja edelleen odotan tarkempaa listaa mitkä genret ovat sitä paskaa? Ja millä perusteella? ;) Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. | |
![]() 12.04.2016 17:11:52 | |
Gabe: Mikä on normiformaatti? Ja pyydätkö hyviä biisejä joissa on rap vaikutteita vai mistä formaatista niitä loistavia biisejä pitää sulle nyt hakea? Ja mistäs minä edes voin tietää mikä on sinun mielestäsi loistava biisi? Meillä on katsos jokaisella omanlaisemme maku. Vai kuunteletko itse pelkästään sellaista musiikkia jonka ovat isot pojat hyväksyneet? Jos näin on niin kehotan sinullekin ennakkoluulotonta asennetta musiikin suhteen, etsi rohkeasti omat mielenkiinnon kohteet äläkä hae musavalinnoilla muiden hyväksyntää. No kuuntele tuo äläkä leiki tyhmää. Kait sä nyt sen verran nykymusiikkia tunnet ja jos et tunne niin älä kirjoittele asioista joista et tiedä mitään. | |
![]() 12.04.2016 17:16:07 | |
Täällä on kyllä nyt niin huonoja ja tyhmiä mielipiteitä että laitetaan tästä papoille vähän sellaista musiikkia että pyörivät vielä haudoissaan siitä ihmetyksestä miten tälläistä voi olla; Rapin ja metallin yhdistystä joka on soitettu ihan oikeilla instrumenteilla: https://www.youtube.com/watch?v=WbfyerV37LQ Ja otetaan huomioon, että tämä vielä em. genren kulta-aikoina nimekkäiltä artisteilta. | |
![]() 12.04.2016 17:34:54 (muokattu 12.04.2016 17:38:07) | |
antnis: No kuuntele tuo äläkä leiki tyhmää. Kait sä nyt sen verran nykymusiikkia tunnet ja jos et tunne niin älä kirjoittele asioista joista et tiedä mitään. Niin? Ihan tyypillinen otos tuo kai oli ns. suosiossa olevasta nuorisomusiikista. Meinaatko siis että kaikki nuorison kuuntelema musiikki on poikkeuksetta paskaa? Vai että kaikki nykymusiikki on paskaa? Vai tarkoitatko että jos musiikissa on vähääkään rap vaikutteita niin se on paskaa? Yritä nyt hyvä mies tarkentaa mitä niin kovin inhoat niin yritetään löytää sieltä sitten jotain siedettävää. Vai viittaatko tuolla älä kirjoittele asioista joista et tiedä mitään. että itse kuuntelet niin hirveitä määriä lasten ja nuorten suosimaa musiikkia että olet jo kertakaikkiaan ylin auktoriteetti sanomaan mikä on hyvää ja huonoa sillä alueella? Aika hyvin nuo linkittämäsi esiintyjät kuitenkin kohderyhmäänsä viihdyttävät, mulle ei kylläkään maistu mutta eihän se estä jotain toista siitä nauttimasta. Itse en muutenkaan kuuntele nuorisomusiikkia.. mutta enpä minä kyllä kuuntele lasten musiikkiakaan. En silti sano että kaikki lasten- tai nuortenmusa on paskaa se perusteella että se ei enää tarjoa minulle tarpeeksi virikettä. Enpä kyllä muutenkaan jaksa ärsyyntyä siitä mitä toiset ihmiset kuuntelevat, ei minun ole niitä mikään pakko kuunnella (tai no.. omien muksujen ja kummilasten myötä on joutunut kuuntelemaan näitäkin). Taiteet ovat minusta siitä hauska juttu että toinen ihminen pystyy puhuttelemaan toista ihmistä niin monin eri tavoin. Pieni lapsi ihmettelee potalla käymisestä kertovaa kappaletta, teini samaistuu Villegalleen ja Sanniin, aikuiset taas kuuntelevat aikuisten musiikkia joka on yleensä edellisiin nähden vähän vaikeatajuisempaa ja tarjoaa aikuisen kehittyneemmille aivoille sopivampaa virikettä. Samahan se on kirjoissa ja elokuvissakin: lapsille ja nuorisolle on omat helppotajuisemmat juttunsa, eikä niitä ole tarkoitettukaan aikuisille. Yhtä lailla minusta olisi hassua jos aikuinen haukkuisi lasten ja nuorten kirjoja/elokuvia ihan mehuissaan. Ja edelleen odotan tarkempaa listaa mitkä genret ovat sitä paskaa? Ja millä perusteella? Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)