Entropia666 09.02.2016 00:08:44 (muokattu 09.02.2016 00:09:06) | |
---|
artal: Kyllähän kuvan hahmottaminen on hitaampaa, yksittäiset kuvat jäävät pienemmiksi jne. Funcasterin kohdalla vielä korostuu, kun kuvia on kollaasissa niin pirusti. Ei ole sattumaa, ettei tuollaisia esim. mainoksissa näy. Se on tietysti että montako ruutua laittaa. Ja se että jos jättää reson pieneks ettei voi zoomailla. Mutta sen mitä oon kitarakatalogeja lueskellu, niin kyllähän ne käyttelee useampaa kuin yhtä kuvaa. Nettikaupoissa luonnollisesti on galleria kun ei oo kuvamäärää rajattu. |
Juzpe 09.02.2016 00:10:14 | |
---|
Entropia666: Kyllä meikä tietää että jätkä vihaa mua, mutta eikö senki vois pitää dadassa eikä sotkee näitä edes etäisesti asiallisia ketjuja? En mä oikein kauheen suurella paatoksella voi sua vihata kun en oo koskaa sua edes tavannu f2f. Mä en oo meistä kahdesta myöskään ihan ainoa, joka vois välillä kriittisesti tarkastella ulosantiaan täällä paalstalla. Lue edellinen sivu ja mieti sitä siltä pohjalta, eix je? Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Entropia666 09.02.2016 00:13:06 | |
---|
Juzpe: En mä oikein kauheen suurella paatoksella voi sua vihata kun en oo koskaa sua edes tavannu f2f. Mä en oo meistä kahdesta myöskään ihan ainoa, joka vois välillä kriittisesti tarkastella ulosantiaan täällä paalstalla. Lue edellinen sivu ja mieti sitä siltä pohjalta, eix je? Wanha kunnon ad hominem toimii aina. |
Funkånaut 09.02.2016 00:17:13 | |
---|
En sitten viitsinyt lyhyen nautinnon takia alkaa kärsimään pallomahasta - vähän sama kuin ilman kumia banemisenkin kanssa, heh. - DM |
Traditional 09.02.2016 07:29:06 (muokattu 09.02.2016 07:29:14) | |
---|
Karlokseks kaar kot tö faio tsast a halv kilomiitter pefoore tö end ov teh läst lek. |
tapiomarko 09.02.2016 08:08:00 (muokattu 09.02.2016 08:10:15) | |
---|
Kaikki kisoihin osallistuvat yksilöt rakastavat kaikkia ja toivovat maailmanrauhaa, eikös tämä ole se missikisojen henki? Tästäkin huolimatta kisoihin osallistuva SG luuttuni on muuttumassa yhä äkäisemmäksi sotaratsuksi vanhetessaan ja Hollowlespatekele suunnittelee totaalista uskonpuhdistusta ylimääräisestä tiukkapipoisuudesta ja suvaitsemattomuudesta gospelhengessä. Sweet baby sweet |
artal 09.02.2016 08:31:22 | |
---|
Entropia666: Se on tietysti että montako ruutua laittaa. Ja se että jos jättää reson pieneks ettei voi zoomailla. Mutta sen mitä oon kitarakatalogeja lueskellu, niin kyllähän ne käyttelee useampaa kuin yhtä kuvaa. Nettikaupoissa luonnollisesti on galleria kun ei oo kuvamäärää rajattu. Useampi yksittäinen kuva ei kuitenkaan ole ihan sama kuin kollaasi eikä kitarakatalogi sama kuin mainos. Kun yhdellä kuvalla pitäisi vakuuttaa on sen selkeys ja se, että huomio kiinnittyy olennaiseen, tärkeää. Vaikka kollaasikuvastakin toki sen kitaran katselemalla löytää, vähentää se kuvan tehoa jos katsottavan hahmottaminen on hitaampaa ja kuvaa pitää zoomailla kunnolla nähdäkseen. Kirjoitin itse asiassa alkuperäisessä kommentissani vähän väärin, kun sanoin kollaasia ärsyttäväksi. Ehkä sekava voisi olla parempi sana. No, mutta ehkä tämä tästä teknisestä kuvakeskustelusta, vaikka onhan tämä kuvauskilpailu melkein yhtä paljon kuin kitaroiden ulkonäkökilpailu :) |
J.Nikkanen 09.02.2016 09:26:20 | |
---|
Entropia666: Siis mikä ihmisiä nakertaa kollaaseissa? Yhteen kuvaan on kuitenkin aika vaikea saada kaikki herkut kyytiin. Haiskahtaa vähän yliherkältä peppukipeydeltä. Kollaasit ovat yksinkertaisesti perseestä, ei siinä sen kummempaa. Mutta että sitten pitää vinkua siitä että kollaasit ovat nou nou ja viitataan yliherkkään peppukipeyteen, niin toki voi miettiä että kummalla poppoolla sitä yliherkkyyttä persikan alueella oikein on, kollaasien puolustajilla vaiko niillä jotka ovat kollaaseja vastaan. |
Entropia666 09.02.2016 09:32:38 (muokattu 09.02.2016 09:33:05) | |
---|
J.Nikkanen: Kollaasit ovat yksinkertaisesti perseestä, ei siinä sen kummempaa. Mutta että sitten pitää vinkua siitä että kollaasit ovat nou nou ja viitataan yliherkkään peppukipeyteen, niin toki voi miettiä että kummalla poppoolla sitä yliherkkyyttä persikan alueella oikein on, kollaasien puolustajilla vaiko niillä jotka ovat kollaaseja vastaan. Ihan rehellisesti ammatillisessa mielessä kiinnostaa mikä niissä ahistaa niin paljon. Niinku esim. tää sun hyvin perusteltu ja järkeenkäypä reaktio. Harvemmi noin vahvoja vastareaktiota näkee kuva-asetteluun liittyvissä ratkaisuissa. |
J.Nikkanen 09.02.2016 09:41:29 | |
---|
Entropia666: Ihan rehellisesti ammatillisessa mielessä kiinnostaa mikä niissä ahistaa niin paljon. Niinku esim. tää sun hyvin perusteltu ja järkeenkäypä reaktio. Harvemmi noin vahvoja vastareaktiota näkee kuva-asetteluun liittyvissä ratkaisuissa. Ei siinä mitään sen kummempaa, haluan vain saada jo ensivilkaisulla ensivaikutelman soittimesta. Kollaaseissa vilkaisu ei onnistu vaan pitää alkaa tutkiskelemaan kuvia tarkemmin. Helvetin hyvä joissain yhteyksissä, mutta missikisoissa ei vaan mun mielestä toimi. Otetaanpa nyt vaikka tuo sun keltainen jaakkonen, mun silmään tuo toinen kuva vasemmalta, eli se missä koko kitara on näkyvissä on todellakin se mikä toimii. Yksityiskohta lapasesta on vähän siinä ja tuossa, itse olisin varmaan ottanut kuvan hieman eri asetuksilla ettei lukot olisi sutussa ja nuo kaksi kuvaa rungosta oikeassa reunassa ovat mun mielestä tekotaiteellista paskaa, mitkä eivät anna kollaasille yhtään mitään vaan sotkevat pelkästään. Ja nämähän ovat vain henk. koht. mielipiteitä, sä varmasti ajattelet asian toisin ja saat ajatella. Herneitä tästä on turha nenään vetäistä, toki niinkin saat tehdä jos siltä tuntuu. |
Karvamammutti 09.02.2016 09:45:12 | |
---|
Entropia666: Ihan rehellisesti ammatillisessa mielessä kiinnostaa mikä niissä ahistaa niin paljon. Niinku esim. tää sun hyvin perusteltu ja järkeenkäypä reaktio. Harvemmi noin vahvoja vastareaktiota näkee kuva-asetteluun liittyvissä ratkaisuissa. Minä en tykkää niistä, koska ne näyttää aina hirmu rauhattomilta, tapahtuu liikaa asioita. Semmonen simppeli, mutta yksinkertainen kuva puhuttelee enemmän. Tietysti se vaatii enemmän sommittelua että saadaan ne parhaat puolet rutistettua siihen yhteen kuvaan. "I'm rich. Nothing offends me." |
Funkånaut 09.02.2016 10:46:54 | |
---|
Karvamammutti: Minä en tykkää niistä, koska ne näyttää aina hirmu rauhattomilta, tapahtuu liikaa asioita. Semmonen simppeli, mutta yksinkertainen kuva puhuttelee enemmän. Tietysti se vaatii enemmän sommittelua että saadaan ne parhaat puolet rutistettua siihen yhteen kuvaan. Melko sama näkemys meikällä. Yksinkertainen = kaunista. Ja, jos kokonaisuutta pitää arvostella (mistä meikälle on kisassa kyse) niin henkilökohtaisesti en ymmärrä mitä lisäarvoa yksittäisten detaljien zoomailu tuo hyvin toteutettuun yksinkertaisempaan, selkeään kuvaan verrattuna. Mutta, se on vain meikän näkemys ja kukin tehköön kuten parhaakseen näkee. En sitten viitsinyt lyhyen nautinnon takia alkaa kärsimään pallomahasta - vähän sama kuin ilman kumia banemisenkin kanssa, heh. - DM |
the-Antero 09.02.2016 10:47:01 | |
---|
Jee sain yhen äänen :D kiitos J Nikkanen. Komeita kepakoita kisa täynnä. Pitää valita omat suosikit. Niitä on enemmän kuin ääniä saa antaa... :D (((MORE FUZZ))) |
J.Nikkanen 09.02.2016 10:52:33 | |
---|
the-Antero: Jee sain yhen äänen :D kiitos J Nikkanen. Komeita kepakoita kisa täynnä. Pitää valita omat suosikit. Niitä on enemmän kuin ääniä saa antaa... :D Ollos hyvä vaan, komee ja hieman röyhkeä kitara, ei voi mitään. Oli pakko mainita koska oli mainitsemisen arvoinen. |
Entropia666 09.02.2016 11:23:44 (muokattu 09.02.2016 11:26:20) | |
---|
J.Nikkanen: Ei siinä mitään sen kummempaa, haluan vain saada jo ensivilkaisulla ensivaikutelman soittimesta. Kollaaseissa vilkaisu ei onnistu vaan pitää alkaa tutkiskelemaan kuvia tarkemmin. Helvetin hyvä joissain yhteyksissä, mutta missikisoissa ei vaan mun mielestä toimi. Makuasiapa hyvinkin. Ite taasen halusin fiilistellä useampaa aspektia skebasta lähemmin, siksi kollaasi. Hyvässä kitarassa on kuitenkin paljon semmosia pieniä juttuja jotka kaipaa lähempää tarkastelua. Tiettyhän tuon ois voinu rakentaa vaan kolmesta kuvasta siten, että oikealla pystykuva koko kepistä ja vasurilla päällekkäin kaksi vaaka kuvaa jostain yksityiskohdista. Mutta tuolla nyt mennään. Ehkä ens vuonna laita yhen kuvan studiosta missä keppi roikkuu siimojen varassa ettei näy telinettä tai muuta turhaa. Mutta meikä äänesti näissä kisoissa kitaroita, enkä kuvia. Oli asettelu tai toteutustapa mikä hyvänsä. |
J.Nikkanen 09.02.2016 11:29:43 | |
---|
Entropia666: Mutta meikä äänesti näissä kisoissa kitaroita, enkä kuvia. Oli asettelu tai toteutustapa mikä hyvänsä. Kyllä, näin tein itsekkin. |
tumppusormi 09.02.2016 11:56:04 | |
---|
Pistetääs omia ajatuksia kuvista ja kitaroista ja kollaaseista. Tomasin tapauksessa kollaasi on perusteltu, koska etukantta ja takaosaa ei vain saa yhteen kuvaan. No peilillä saisi, mutta eikös silloin tavallaan ole jo kollaasi? Muutoin sitten taas juuri Tomasin tapauksessa on liikaa kuvia. Vähän kuin sarjakuvaa kattelisi. Vain puhekuplat puuttuu. Ei Tomasia vastaan mitään vaan oma mielipide tuon tapaisista kollaaseista. Toisten mielestä tuo on varmaan just hyvä noin ja totuus on ettei kaikkia voi miellyttää. Itse valokuvaan kokonaista kitaraa on vaikeampi saada hyvin, joten valokuvauksen harrastajat arvostavat niitä kuvia joissa se kitara on kokonaan. Ja kyllä se kuva merkkaa, vaikka kuinka ajattelisi äänestävän kitaraa. Yrittää voi äänestää vain kitaraa, mutta vaikea se on vain valokuvasta ajatella mitä se kitara on luonnossa. Tietysti voisi koittaa valita vain surkeimmat kuvat, mutta sittenhan se valokuva on vain kääntänyt tarkoituksensa toisinpäin. Juu tiedän että näistä kommenteista saattaa mennä hernekin nenään jollekin, mutta en tarkoita etteikö teillä olisi kykyä valita kuvia niiden kriteerien pohjalta joilla valinnan tekee, vaan sitä että siellä omissa aivoissa on kuitenkin olemassa jotain mihin ei pysty vaikuttamaan vaikka niin haluaisikin. Ja määkin sain äänen. Nyt ei tarvitse olla loppuvuotta pimeässä itkemässä. En anna kuitenkaan plussaa, koska sehän olisi lahjontaa. Tarjoan virtuaali kaffeen tai kaljan. "Miten vitussa voisin edes ruveta todistelemaan että epäilykseni on aiheellinen?" -Varpio |
Räbbänä 09.02.2016 12:00:15 | |
---|
Viime vuonnakin veti kollaasien mollaaminen JJ:llä tunteisiin. Luulisi osanneen varautua moiseen tälläkin kertaa. "Älä yritä. Muista verenpaine. Räbsä on valonnopeus+1, -280 celsiusta, ikiliikkuja, töissäkäyvä mustalainen, oman kyynärpäänsä nuolia, aikamatkustaja joka ampuu isoisänsä.
Yks vitun paradoksi." - Traditional |
Entropia666 09.02.2016 13:53:34 | |
---|
Räbbänä: Viime vuonnakin veti kollaasien mollaaminen JJ:llä tunteisiin. Luulisi osanneen varautua moiseen tälläkin kertaa. Ettei nyt äiä kuitenki vetelis vähä taas mutkia suoraks? |
Tomasi 09.02.2016 13:57:24 (muokattu 09.02.2016 14:09:02) | |
---|
tumppusormi: Pistetääs omia ajatuksia kuvista ja kitaroista ja kollaaseista. Tomasin tapauksessa kollaasi on perusteltu, koska etukantta ja takaosaa ei vain saa yhteen kuvaan. No peilillä saisi, mutta eikös silloin tavallaan ole jo kollaasi? Muutoin sitten taas juuri Tomasin tapauksessa on liikaa kuvia. Vähän kuin sarjakuvaa kattelisi. Vain puhekuplat puuttuu. Ei Tomasia vastaan mitään vaan oma mielipide tuon tapaisista kollaaseista. Toisten mielestä tuo on varmaan just hyvä noin ja totuus on ettei kaikkia voi miellyttää. Itse valokuvaan kokonaista kitaraa on vaikeampi saada hyvin, joten valokuvauksen harrastajat arvostavat niitä kuvia joissa se kitara on kokonaan. Ja kyllä se kuva merkkaa, vaikka kuinka ajattelisi äänestävän kitaraa. Yrittää voi äänestää vain kitaraa, mutta vaikea se on vain valokuvasta ajatella mitä se kitara on luonnossa. Tietysti voisi koittaa valita vain surkeimmat kuvat, mutta sittenhan se valokuva on vain kääntänyt tarkoituksensa toisinpäin. Juu tiedän että näistä kommenteista saattaa mennä hernekin nenään jollekin, mutta en tarkoita etteikö teillä olisi kykyä valita kuvia niiden kriteerien pohjalta joilla valinnan tekee, vaan sitä että siellä omissa aivoissa on kuitenkin olemassa jotain mihin ei pysty vaikuttamaan vaikka niin haluaisikin. Ja määkin sain äänen. Nyt ei tarvitse olla loppuvuotta pimeässä itkemässä. En anna kuitenkaan plussaa, koska sehän olisi lahjontaa. Tarjoan virtuaali kaffeen tai kaljan. Enpä tosiaan kovin harkiten laittanut kuvia tähän kisaan, enkä myöskään ole tsekkaillut aikaisempia kisoja. Osallistuin, kun sattui olemaan tällainen päällä sopivasti piakkoin keihään valmistumisen jälkeen ja ihan hirveästi ei tullut kuvaukseen ja sommitteluun panostettua. Pointtina oli tosiaan nostaa esiin ainakin minusta hauskoja detaljeja kokokuvan ohella. Vähemmänkin olisi voinut toki olla. Mutta kun niitä kivoja jippoja tuli tuohon niin paljon. ;) Yllättävän syviä tunteita aihe nostaa. Tuntuu jopa olevan asiana joillekin olennaisimmasta päästä. Kitaroiden, eikä kuvauksen missikisoista arvelin olevan enemmän kyse. Noh, seuraavan keihään rakennus alkaa tällä viikolla. Täytyy sitten kenties panostaa kuvaan enemmän jos tulee osallistuttua. Vaikkei uskoisi, on yhden iskevän kuvan tekemisestä ehtinyt kertyä työn puolesta hieman kokemusta. ;) Pitihän tätäkin kokeilla... |