![]() 21.01.2017 14:40:47 | |
---|---|
Snapo: TTV tuossa kirjoittikin hyviä kommentteja. Haluaisin kuitenkin kysyä mitä ootte mieltä kuulokesoundeista ylipäätään? Itse olen käyttänyt plugareita viimeisen pari vuotta ja olen ollut suht tyytyväinen kaiuttimista tulevaan soundiin. Vaan mikä siinä on että sama soundi kuulostaa kuulokkeilla ihan paskalta? Kuulokkeilla soundia pitää muokata todella rajusti jos haluaa järkevää soundia (itsellä perus ATH-M50x luurit). Kuulokkeilla soundi myös tuntuu todella lättänältä ja hengettömältä verrattuna kaiuttimiin, suljetut kuulokkeet kun sulkee pois suurimmaksi osaksi kielten räminän. Tuntuu että tatsi on vähän hukassa jos soittaa kuulokkeet päässä. Ei sille hengettömyydelle voi oikeastaan mitään. Voi tietysti yrittää valita mahdollisimman hyvin niiden kuulokkeiden soundille sopivan sekä kompensoivan impulssin, ja sitten käyttää jonkun näköistä huone/tilaefektiä tai mietoa reverbiä. Jos ei vieläkään riitä, niin tekee kaikki patchit stereona. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 21.01.2017 14:47:26 | |
LaXu: Näin. Käytännössä Axessa ei ole millään tasolla latenssia, jonka soittaja huomaisi. Se ei myöskään kärsi esim. tietokoneen taustaprosessien, ajurien tms aiheuttamista mahdollisista yskähdyksistä tai latenssin noususta. Paitsi...jos erehdyt laittamaan Axe-Fx II:n usb-porttiin ja yrität nauhoittaa sitä kautta suoraan. Itsellä ainakin kone sekosi tästä täysin eikä auttanut kun laittaa kaikki äänikortit sun muut uusiksi. Normaalisti nauhoittaessa xlr:n kautta ei ongelmaa. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." | |
![]() 21.01.2017 14:52:59 | |
Snapo: Haluaisin kuitenkin kysyä mitä ootte mieltä kuulokesoundeista ylipäätään? Itse olen käyttänyt plugareita viimeisen pari vuotta ja olen ollut suht tyytyväinen kaiuttimista tulevaan soundiin. Vaan mikä siinä on että sama soundi kuulostaa kuulokkeilla ihan paskalta? Kuulokkeilla soundia pitää muokata todella rajusti jos haluaa järkevää soundia (itsellä perus ATH-M50x luurit). Kuulokkeilla soundi myös tuntuu todella lättänältä ja hengettömältä verrattuna kaiuttimiin, suljetut kuulokkeet kun sulkee pois suurimmaksi osaksi kielten räminän. Tuntuu että tatsi on vähän hukassa jos soittaa kuulokkeet päässä. Ongelma on käsittääkseni, että kuulokkeita käyttäessä ei synny samanlaista feedback looppia kaiuttimien ja kitaran välille. Lisäksi tilan vaikutus soundiin puuttuu, mutta sitä voi sentään yrittää kompensoida kaiulla ja/tai tilamikityksellä tehdyillä kaiutinimpulsseilla. | |
![]() 21.01.2017 15:37:53 | |
Snapo: TTV tuossa kirjoittikin hyviä kommentteja. Haluaisin kuitenkin kysyä mitä ootte mieltä kuulokesoundeista ylipäätään? Itse olen käyttänyt plugareita viimeisen pari vuotta ja olen ollut suht tyytyväinen kaiuttimista tulevaan soundiin. Vaan mikä siinä on että sama soundi kuulostaa kuulokkeilla ihan paskalta? Kuulokkeilla soundia pitää muokata todella rajusti jos haluaa järkevää soundia (itsellä perus ATH-M50x luurit). Kuulokkeilla soundi myös tuntuu todella lättänältä ja hengettömältä verrattuna kaiuttimiin, suljetut kuulokkeet kun sulkee pois suurimmaksi osaksi kielten räminän. Tuntuu että tatsi on vähän hukassa jos soittaa kuulokkeet päässä. Korvat kuulee kuulokkeet erilailla kuin esim 1m etäisyydellä olevat monitorit tai 2m etäisyydellä olevan ison kaapin, johtuen mm. äänenpaineesta, jota korva aistii. Toki se koko signaaliketju vaikuttaa taas siihen äänenpaineen sisältöön. Ite soittelen pääosin kuulokkeilla, joten ongelma on erittäin tuttu. Tuunaan saundit kuulokkeisiin optimaalisiksi ja muut sitten kompromissinä tai sitten teen erikseen presetin monitoreille. Laitteen kuulokevahvistimen ominaisuuksilla on todella iso vaikutus aistimukseen. Tästä hyvänä esimerkkinä tuo oma GT-001, jonka omalla kuulokelähdöllä soittelin vuosia ja kun koitin routata signaalin GT-001 linjalähdöstä Focusriteen ja siitä vasta kuulokkeisiin, oli aistimus ällistyttävä: samat kuulokkeet ja volumetaso, mutta helvetisti parempi saundi :-) Melkein olin jo perumassa AX8 tilausta, kun hymistelin sitä saundia. No, onneksi en purunut. AX8 toimii just todella hyvin laadukkaan ulkoisen interfacen kautta kuulokkeisiin, saattaisin väittää jopa, että AXE-II kuulostaisi vieläkin paremmalta kuulokkeisiin, jos ajaisi signaalin tuon 6i6 kautta. Mä käytän Beyerin DT770M (80 ohm), jotka sulkee just mainiosti kielten räminän. Parhaat kuulokkeet omiin tarpeisiin, mitä olen koittanut ja niitä luurejaha on ollut aika muutama kierrossa vuosien mittaan... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 21.01.2017 16:05:50 | |
Joo, ehkä kyse on juurikin tuosta äänenpaineesta ja tilan hahmottamisesta. Sinällään tekisi mieli kokeilla miltähän Axe/Kemper/Helix kuulostaa mutta toisaalta nykyäänkin kun on tyytyväinen (monitori)soundiin niin mitä sitä suotta itseään kiusaamaan. Muutenkin on kotiutumassa skervi kesän mittaan eli ainakin yksi selkeä kuluerä tiedossa kitarakaman suhteen :) "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." | |
![]() 21.01.2017 16:09:59 | |
Snapo: Joo, ehkä kyse on juurikin tuosta äänenpaineesta ja tilan hahmottamisesta. Sinällään tekisi mieli kokeilla miltähän Axe/Kemper/Helix kuulostaa mutta toisaalta nykyäänkin kun on tyytyväinen (monitori)soundiin niin mitä sitä suotta itseään kiusaamaan. Muutenkin on kotiutumassa skervi kesän mittaan eli ainakin yksi selkeä kuluerä tiedossa kitarakaman suhteen :) Mitä sulla oli impulsseina? Munsta joku 3sigma, Rosen Digital jne. osasto ovat hieman liian prosessoidun ja epäluonnollisen kuuloisia verrattuna vaikka Ownhammerin vastaaviin. http://www.ownhammer.com/free/v4-demo/ Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 21.01.2017 16:34:49 (muokattu 21.01.2017 16:47:30) | |
ÄrGee: Mitä sulla oli impulsseina? Munsta joku 3sigma, Rosen Digital jne. osasto ovat hieman liian prosessoidun ja epäluonnollisen kuuloisia verrattuna vaikka Ownhammerin vastaaviin. http://www.ownhammer.com/free/v4-demo/ Oon ehkä vuoden verran käyttäny Ignite Ampsin Emissarya ja heidän TS-mallinnusta mikä on mun mielestä parempi mitä TSE Audion vastaava. Poulin Lecabissa on MikkoL:n mesakaappi jolle "mätsäsin" kaveriksi jonkun Guitarhackin kaappi-impulssin. Äänikortti on Steinberg UR-22. Jollekin suosittelin Emissarya GAS-ketjussa ja hän ainakin oli yllättynyt. Ite en oo toistaiseksi ilmaisversioista löytänyt yhtä käyttökelpoista soundia rokkiin/heviin mutta mielellään kokeilen uusia härpäkkeitä. Välillä sitä kattelee toria että ostaisko vaikka Fenderin HDR-combon mutta kerrostaloasukkina tämä ei ehkä ole se hyödyllisin ostos. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." | |
![]() 21.01.2017 16:52:06 | |
Snapo: Oon ehkä vuoden verran käyttäny Ignite Ampsin Emissarya ja heidän TS-mallinnusta mikä on mun mielestä parempi mitä TSE Audion vastaava. Poulin Lecabissa on MikkoL:n mesakaappi jolle "mätsäsin" kaveriksi jonkun Guitarhackin kaappi-impulssin. Äänikortti on Steinberg UR-22. Jollekin suosittelin Emissarya GAS-ketjussa ja hän ainakin oli yllättynyt. Ite en oo toistaiseksi ilmaisversioista löytänyt yhtä käyttökelpoista soundia rokkiin/heviin mutta mielellään kokeilen uusia härpäkkeitä. Välillä sitä kattelee toria että ostaisko vaikka Fenderin HDR-combon mutta kerrostaloasukkina tämä ei ehkä ole se hyödyllisin ostos. Nuo MikkoL:n tekemät ovat kyllä tosi hyviä, ihan samalla tasolla Ownhammerin kanssa. Että ei pitäisi ainakaan niistä jäädä kiinni. Pistin juuri tuon ilmaispaketin omaan signaaliketjuun. SM57 B tuomaan erottelevuutta ja R121 tuomaan alapäätä. http://forum.fractalaudio.com/threa … kent-job-generation-y.103345/page-3 Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 22.01.2017 12:36:14 (muokattu 22.01.2017 12:49:51) | |
Rupatellaas taas vähän AX8:sta. Sellaisen bugin oon huomannut, että kun AX8 Editillä hiukankin hätäisesti räplää presettejä ja scenejä, niin jotenkin se tietokoneen ja AX8:n välinen kommunikointi tippuu kyydistä ja AX8 alkaa vilkutella näytössä kaikkee shaisse ja ääni alkaa pätkimään. Tähän ei auta muu kuin AX8 powerien katkaisu. Kun räpeltää ja säätää noita presettejä maltillia, siis ei hypi kiireellä setistä toiseen, niin kaikki toimii hyvin. Ominaisuutena voisin mainita, että kun AX8 Edit on kytkettynä laitteeseen ja sitten tekeekin Preset/Scene valintoja laitteesta, niin silloin Edittiin tulee ilmoitus "yhteys katkennut, klikkaa näyttöä muostaaksesi uudelleen". Yhteys palautuu lupausten mukaan klikkaamalla hiirellä AX8 Editin näyttöä. Tuosta aiemmin todetusta kuuloke/monitori saundierosta on jo hyvää kokemusta tämänkin laitteen kohdalla. Kuulokkeisiin soitettuna saundi on korviin hyvä, mutta Geneleceistä kuunneltuna jotenkin liian bassokas ja sellainen "liian täysi", eli Genelecit toistaa jotkut asiat erilailla kuin mitä kuulokkeet. Tätä voi toki kompensoida Geneleccien bassoleikkurilla, mutta siltikin se erilaisuus jää mukaan. Taidan (jos vaan jaksan ja viitsin) jossain vaiheessa tuunata noista lemppareistani Geneleceille optimaaliset versiot siten, että pidän Genen vasteen flättinä ilman mitään leikkureita. Näin ehkä ne nauhoituksetkin saattaisivat kuulostaa muiden korviin paremmilta. Mutta mutta, itellenihän minä soittelen, eli nyt vietetään laatuaikaa oma etu maksimoiden :-) Saundipalettiini on päätynyt 3 erilaista vahvistinta (ENGL Savage, Diezel VH4 ja Friedman HBE), joille kaikille on sama kaappi ja ketjussa sama OD, Chorus ja Reverb. Sceneissä ja Preset-moodissa noi efektit saa kaikista pois samoilla painalluksilla, eli ei tarvi opetella uusia jippoja eri saundeille. Säröjen lisäksi on yksi Fender pohjainen puhdas, jossa mukana Chorus, Delay ja Reverb. Näistä saa lähtökohtaisesti kaiken tarvitsemani ja tuoreilla korvilla noita sitten aina pikkuhiljaa tuunataan kohti lopullista täydellisyyttä. Koska Fractal ei ole mallintanut sitä tärkeintä, eli Bossin HM-2:sta, tein sille oman presetin JCM800 pohjalta, johon ajan sitten oikealla pedaalilla sen pörinän :-) Kuulokesoitossa olen havainnut Fractalin tuotteiden vievän eniten aikaa saundin hieromisessa, koska lopputulokseen voi vaikuttaa ylivoimaisesti laajimmalla tavalla. Verrokkina on ollut kaikki mainitsemisen arvoiset mallintavat, joten kokemuksesta ei jää kiinni. Tässäkin tietenkin voisi tyytyä "riittävän hyvään", mutta miksipä ei säätäisi täydellistä, kun kerran on mahdollisuus. Boss GT-001 on jännä laite, koska sen mallit ja algoritmit ovat aika keskinkertaisia, mutta silti niiden eri säätöjen kautta siitä sai miellyttävän saundin kuulokkeille ja se pysyykin backuppina maailman tappiin asti. Amplifiren presetit olivat mielestäni tehdasasetuksiltaan lähinnä käyttökelpoista ja niiden parissa pääsi nopeasti säätämisestä soittoon. Amplifiren myyntiin johti ulkosaundilliset epäkohdat, jotka vaan rupes ärsyttämään. Helixin ja 11R:n heikkoutena olivat kaapit, eikä niitä voinut kompensoida muilla säädöillä, kuten esim. Bossissa pystyi. Kemperin tuomitsin aikoinaan kuulokesaundin perusteella, joskin sekin toimisi varmasti unelman lailla tuon Focusriten kautta. Uusi aamu, tuoreet korvat -> AX8 kimppuun mars mars :-) EDIT: sellainen huomio unohtui mainita, että latasin Ola Englundin tekemät Mesa, ENGL ja Peavey presetit, joita hän käytti AX8 vs. Helix vertailussa ( https://youtu.be/afe8iReQLGU ). Ne kuulostaa omassa AX8:ssa ihan erilaisilta kuin mitä Olan Youtube-klipissä (kuuneltuna saman Focusriten ja kuulokkeiden kautta). Sinänsä jännä havainto, kun niissä ei pitäisi olla mitään jälkiprosessointia. No, taas yksi naula siihen arkkuun, että kannattaa testata laitteet omassa käytössä, eikä sokeasti luottaa nettitotuuteen. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 22.01.2017 15:11:39 | |
TTV: Ominaisuutena voisin mainita, että kun AX8 Edit on kytkettynä laitteeseen ja sitten tekeekin Preset/Scene valintoja laitteesta, niin silloin Edittiin tulee ilmoitus "yhteys katkennut, klikkaa näyttöä muostaaksesi uudelleen". Yhteys palautuu lupausten mukaan klikkaamalla hiirellä AX8 Editin näyttöä. Tää on ihan tarkoituksellista, ideana on pitää raudan ja softaeditorin asetukset synkassa. Aiemmin homma toimi siten, että jos säädit asetuksia raudan puolelta, ne eivät näkyneet softaeditorissa ja ylikirjoittuivat seuraavan kerran asetuksia rukatessa softasta. Nyt yhteys katkeaa ja presetin tila ladataan uusiksi Axe-Editissa siihen palatessa. Ei ehkä ihan paras ratkaisu tuohon, mutta mielestäni riittävän toimiva. Tuosta aiemmin todetusta kuuloke/monitori saundierosta on jo hyvää kokemusta tämänkin laitteen kohdalla. Kuulokkeisiin soitettuna saundi on korviin hyvä, mutta Geneleceistä kuunneltuna jotenkin liian bassokas ja sellainen "liian täysi", eli Genelecit toistaa jotkut asiat erilailla kuin mitä kuulokkeet. Tätä voi toki kompensoida Geneleccien bassoleikkurilla, mutta siltikin se erilaisuus jää mukaan. Taidan (jos vaan jaksan ja viitsin) jossain vaiheessa tuunata noista lemppareistani Geneleceille optimaaliset versiot siten, että pidän Genen vasteen flättinä ilman mitään leikkureita. Näin ehkä ne nauhoituksetkin saattaisivat kuulostaa muiden korviin paremmilta. Genelecin leikkurithan on tarkoitettu huoneen vaikutuksen kompensoimiseen eikä soundin muuttamiseen, eli jos huoneessa on bassokorostumia tai kaiuttimet ovat lähellä seiniä, leikataan bassoa noiden korostumien poistamiseksi. Se on kyllä ihan totta, että kuulokkeille ja kaiuttimille pitäisi melkein tehdä omat presetit, jotta saisi molemmista kaiken irti. | |
![]() 28.01.2017 10:05:03 | |
Terve taas! Sellainen jännä huomio taas tallentui muistiin, että tuo AX8 Editor softa muuttaa saundia ja tekee säätämisestä hieman haastavan, ellei sitä opi ottamaan huomioon. Mulla on kuulokkeet Focusriten 6i6 Scarletissa, johon kytkin AX8 S/PDIF kaapelilla. Kun soittelen ihan tälleen normaalisti, saundi on "normaali". Kun käynnistä PC:ltä AX8 Editorin, niin saundipa muuttuukin hieman bassokkaammaksi ja jotenkin tilavammaksi. Kun tässä moodissa sitten hieroo parameterejä ja seuraavan kerran alkaa soittamaan taas ilman Editoria, niin saundi on luonnollisesti hieman erilainen. Muistan vastaavan ilmiön AXE-II:stakin. En ole vielä kokeillut, on vstaavat erot havaittavissa Genelecien kautta tuunatessa, mutta kuulokkeilla ainakin sen huomaa selvästi. Onneksi tuo AX8 käyttöliittymä on hiukan helpompi kuin AXE:n, joten hienosäätö onnistuu melko hyvin myös itse laitteella. Ongelmaksi muodostuu vain se, ettei kaikkien potikoiden herkkyys ole samalla tasolla kuin mitä kyseisiin paramereihin voi Editorilla laittaa. No, kompromissejahan nämä vaan ovat :-) Mielestäni tässä käy vielä niin, että vaikka Editorin sammuttaa, niin AX8 saundi jää sellaiseksi isommaksi ja buutin jälkeen vasta huomaa sen eron. Liekö tulkittavissa ominaisuudeksi... Kuten aiemmin sanoin, on säätövaraa niin hemmetisti, ettei se keskiverto saundi riitä soittoon, vaan on haettava sitä parasta. Tuo ulkoisen äänikortin kautta soittaminen kuulokkeisiin on selkeästi parantanut äänentoistoa ja siksipä perstuntumalta totuttu sätöä ei olekkaan enää ihan se paras, vaan hieman lisää pitää ruuvata. Tehtävä sinänsä ei ole vastenmielistä, kun tietää että koko ajan mennään maalia kohden. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 15.04.2017 14:04:54 | |
Äänikorteissa on tosiaankin isoja eroja siihen, miltä presetit soundaa kuulokkeiden kautta. Vääntelin tuossa AX8:iin presettejä M-Audion kautta ja jotenkin kolho oli yleisvaikutelma. Sitten vaihdoin M-Audion Apogee Jamiin ja ero oli uskomattoman suuri. Eli äänikorttiin kannattaa satsata, jos haluaa hyvää soundia kuulokkeidenkin kautta. | |
![]() 16.04.2017 10:02:58 | |
Tämähän se on taas ruvennut kiinnostamaan, olin aikanaan ennakkojonossa mutta silloin tuli passattua kun oli enemmän tarvetta putkivahvistimelle. Myykääs joku mulle omanne ;) Vahvistinmallinnukset tässä on ilmeisen hyvät mutta miten on efektien laita ? | |
![]() 16.04.2017 10:24:45 | |
Vahvistimallinnukset ovat olleet alusta lähtien erittäin tasokkaat ja siltikin ne ovat kehittyneet hurjasti ja kehittyvät edelleen. Ei kai kukaan meistä osaa enää sokkotestissä sanoa, että mikä on vedetty Axella ja mikä oikealla vahvistimella. Fractal Audion efektit on studiotasoa ja uskallan väittää, että ovat laadukkaimmat kaikista tämän hetken mallintavista. Kaiut ja delayt on esim. verrattavissa strymon laatuun. Eipä tämän valmistajan laitteista ja laitetuesta voi pahemmin mitään negatiivista keksiä. Paras musahankinta, mitä olen tehnyt. Mulla oli Axe FX II muutaman vuoden ja vaihdoin sen AX8:aan vähän aikaa sitten. Tuossa on viimeisin nauhoitus, minkä tein AX8:lla: https://soundcloud.com/user-360538326/oceans https://soundcloud.com/mediumplayer | |
![]() 16.04.2017 10:42:53 | |
mize7: Vahvistimallinnukset ovat olleet alusta lähtien erittäin tasokkaat ja siltikin ne ovat kehittyneet hurjasti ja kehittyvät edelleen. Ei kai kukaan meistä osaa enää sokkotestissä sanoa, että mikä on vedetty Axella ja mikä oikealla vahvistimella. Fractal Audion efektit on studiotasoa ja uskallan väittää, että ovat laadukkaimmat kaikista tämän hetken mallintavista. Kaiut ja delayt on esim. verrattavissa strymon laatuun. Eipä tämän valmistajan laitteista ja laitetuesta voi pahemmin mitään negatiivista keksiä. Paras musahankinta, mitä olen tehnyt. Mulla oli Axe FX II muutaman vuoden ja vaihdoin sen AX8:aan vähän aikaa sitten. Tuossa on viimeisin nauhoitus, minkä tein AX8:lla: https://soundcloud.com/user-360538326/oceans Laitoin plussan, koska ihan samaa mieltä (no, vähän egoistinen plussa kai sitten). Ja hyvää musaa muuten teet! Mulla ei ole AX-8:aa, mutta oli jo kerran sormi enterin lähellä tilata moinen bändikäyttöön. Axe-FX II XL+ on ja sillä kyllä voi tehdä suurinpiirtein kaikki mahdolliset kitarasoundit mitä kuvitella saattaa. Tuo on tietysti vain oma tuntumani ja joku tietysti voi tulla märisemään ja väittämään vastaan. Eventide H9 löytyy myös ja Axen efektit pärjäävät kyllä laadussa mielestäni hyvin. Lopulta on tietysti kyse siitä mitä efektejä tarvitsee ja millainen oma soundimaku on. Ainoa selkeä miinus (FX II kokemusten pohjalta) on tavallaan luonnollinen: Niin paljon säätömahdollisuuksia, että laitteen kunnollinen hyödyntäminen vaatii paljon perehtymistä ja kokeiluja. Valmiit presetit kun eivät välttämättä ole oikotie onneen. | |
![]() 16.04.2017 10:46:09 | |
Kiitokset, hyvältähän tuo kuulosti! Täytyy vielä pohdiskella tätä, näitä ei kovin paljon käytettynä taida liikkua joten vaatisi vähän vielä säästämistä kun en viitsi ainoata putkivahvistintani pistää lihoiksi. LINE6 Helix LT olisi toinen ( edullisempi ) vaihtoehto mutta soundien suhteenkaan ei viitsisi tehdä kompromisseja. | |
![]() 16.04.2017 10:59:39 | |
Dr.Vomit: Kiitokset, hyvältähän tuo kuulosti! Täytyy vielä pohdiskella tätä, näitä ei kovin paljon käytettynä taida liikkua joten vaatisi vähän vielä säästämistä kun en viitsi ainoata putkivahvistintani pistää lihoiksi. LINE6 Helix LT olisi toinen ( edullisempi ) vaihtoehto mutta soundien suhteenkaan ei viitsisi tehdä kompromisseja. Ehken noissa ax2/8/kemper ja Helix-puuhissa alkaa olla enempi kyse soundien vivahteista kuin varsinaisista kompromisseista. https://www.youtube.com/user/marcofnt/videos Marco Fanton vaihtoi helixin ax8:aan ja jossain videokommenteissa on sitä mieltä, että ax8 on paremman kuuloinen ja Helixillä pitää tehdä töitä päästäkseen samaan. Mulla on ollut ax2/kemper ja nyt Helix. Ehkäpä noissa suurin ero omassa touhussa on se, että helix on kätsä paketti polkimineen ja ax2 oli haasteellisin ruuvattava. Kuitenkaan ei se minulla ole soundista jäänyt kiinni, vaan aina on pärjätty, bassosta akkariin ja hevistä humppaan. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 16.04.2017 11:13:21 | |
Niin kyllähän nuo arvokkaamman pään mallintavat alkavat kaikki olla hyviä. Tuon Fantonin ax8 videot näyttis olevan g66eu sponssaamia joten tiedä sitten ovatko täysin puolueettomia nuo kommentit. Mutta kuulemieni videoiden pohjalta axessa tuntuisi olevan hiukan itseäni miellyttävämmät soundit. Helixiä puoltaisi parempi käyttöliittymä varsinkin silloin kun ei olla tietokoneen äärellä. | |
![]() 16.04.2017 11:25:22 | |
Dr.Vomit: Niin kyllähän nuo arvokkaamman pään mallintavat alkavat kaikki olla hyviä. Tuon Fantonin ax8 videot näyttis olevan g66eu sponssaamia joten tiedä sitten ovatko täysin puolueettomia nuo kommentit. Mutta kuulemieni videoiden pohjalta axessa tuntuisi olevan hiukan itseäni miellyttävämmät soundit. Helixiä puoltaisi parempi käyttöliittymä varsinkin silloin kun ei olla tietokoneen äärellä. Eipä tuo AX8 ole lainkaan vaikea tai edes haastava säädettävä käyttöliittymästään, siihen pitää vaan totutella. Ite teen hienosäädöt nykyään täysin tuosta etupaneelista, ainoastaan kaappien lataamiseen käytän PC-editoria. Eikä sitä tuunattavaa sitten enää ole, kun saundit on saanut kohdilleen. Helixin omistaneena täytyy myöntää sen käyttöliittymän olevan selkeämpi ja mukavampi käyttää, mutta se ei itelle painanut kupissa, koska saundit oli se tärkeämpi ja niissä Fractalin tuotteet vie vaan pitemmän korren omasta mielestäni. Helixin selkeä plussa on myös se, että se tukee paremmin kuulokesoittoa ja toimii sellaisenaan USB-audiointerfacena, AX8 kaveriksi tarttee erillisen interfacen, joka usein on myös parempi laadultaan kuin nuo integroidut. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 16.04.2017 12:03:53 | |
Vähän kuumottaa tuo ax8 tai oikeasti todella paljon. Viisaammat kertokaapa voiko eleven rackiä käyttää pätevästi audio interfacena ax8:lle ja jos voi miten olisi paras toteuttaa ax8:n liittäminen 11R:iin? Tarkoitus olisi soitella studio monitoreiden kautta ja kuulokeiden kanssa pelata myös. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)