Aihe: Roland Blues Cube
1 2 3 4 5 6 7 8 9
discominister
09.12.2017 23:22:04
Åboensis: Tuota tuota... Haluamatta kuulostaa nyt mitenkään holhoavalta niin tuo vaikuttaa kieltämättä hieman vaivalloiselta... Mitä nopeasti vilkaisin tuota Blues Cube Hotin käyttöliittymää ja säätimiä, niin rohkenisin ehdottaa esim. seuraavaa:

Jos se 15w riittää keikalle niin pistät vahvaimen sille samantien. Lisäät mastervolumesta äänenpainetta kunnes sitä on tarpeeksi bändin kanssa soittamiseen (sieltä se headroom tulee, se "ensimmäinen" volume säätelee nimenomaan säröytymiskynnystä). Avaat kitarasta volumen täysille ja etsit sillä "ensimmäisellä" volumella sopivan soolosoundin/ -volumen. Peruutat kitaran volumea kunnes sulla on mukava komppisoundi/ -volume. Ei tarvitse juosta vahvaimen tehoja säätelemässä kesken keikan ;D.

Mikäli käytät lespariasi (siinähän on kaksi volumea), laitat mikinvalitsimen keskelle (molemmat mikit) ja peruuttelet vain sitä kaulamikkiä sinne viitosen tienoille. Saat hyvän komppisoundin. Kun sitten käännät sen kympille, on sulla valmis soolosoundi, eikä tarvitse koskea molempiin volumepotikoihin.

Kiitti vaan neuvoista ja kunnon vehkeillä juuri näin se menisikin. On kyseisessä Les Paulissa niin huonolaatuiset potikat ettei pysty pitämään kuin täysillä. Muuten menee soundi huonoksi.

Blues Cubessa toi tehon säätö ei varsinaisesti vaikuta säröytymiseen vaan nimenomaan volumen tasoon. Ja siinä hienoa onkin. Ja ongelmana nimenomaan on se, että master volume on täysillä, eka volume (gain) on melkeinpä minimissään ja silti alkaa säröytymään kun käyttää pedaalista vähän clean boostia.
Matias.
10.12.2017 09:59:27
Oletko kokeillut tehonsäädössä max. asentoa, 30 wattia? 15 watin asento on treenikämppää varten.Mulla on Stage -malli noista ja siinä on low ja high -inputit, Hotissa näkyy olevan vain yksi input.
Nämä on perinnesoundivahvistimia ja joku mörköhevihumppari kitarassa antaa liian kovan gainin.
Onhan boost -kytkin pois päältä?

Itse käytän low inputtia aina, myös yksikelaisilla mikeillä. Silloin headroomia on melkein ihan tappiin saakka.
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
discominister
10.12.2017 22:26:12
Matias.: Oletko kokeillut tehonsäädössä max. asentoa, 30 wattia? 15 watin asento on treenikämppää varten.Mulla on Stage -malli noista ja siinä on low ja high -inputit, Hotissa näkyy olevan vain yksi input.
Nämä on perinnesoundivahvistimia ja joku mörköhevihumppari kitarassa antaa liian kovan gainin.
Onhan boost -kytkin pois päältä?

Itse käytän low inputtia aina, myös yksikelaisilla mikeillä. Silloin headroomia on melkein ihan tappiin saakka.

Kyllä on max. asentoa koitettu ja kuten jo sanottu ei se vaikuta säröytymiseen vaan volumeen. Boosti tietysti pois päältä. Head roomin puutteesta kertoo muuten sekin, että boostin päälle laittaessa menee särö jo fuzzin puolelle.

Näköjään on tosiaan liian kuuma mikki tuossa meikäläisen Les Paulissa, vaikka se onkin olevinaan "vintage" ominaisuuksilla. Low input jos oisi, korjaisi varmasti tilanteen. Yllättävä ongelma, mutta kyllä sen kanssa pärjää toistaiseksi.
discominister
11.12.2017 22:47:15
Laitoinpa asiasta Rolandin supportiin sähköpostia ja täytyy antaa kyllä täysi kymppi Rolandin asiakaspalvelulle. Vuorokauden aikana sähköpostiini oli vastannut kolme eri tyyppiä, joista yksi mm. huoltopuolen pomo.

Ongelma ei varsinaisesti ratkennut, mutta yritys oli kova. Tajusinpa tämän seurauksena mm. sen, että kysessä tosiaankin on "Hot" niminen vahvistin ja se on nimensä mukaisesti tarkoitettu säröytymään jo suht pian.
stratomaster
18.04.2018 15:28:35

Oletteko kokeilleet BluesCuben yhdistämistä tietokoneeseen usb:llä? Itselläni on stage-malli kotivahvistimena. Asensin Maciin ajurin asinmukaisesti, mutta eipä vain kone tunnista tuota vahvistinta. Olen yrittänyt muutaman kerran ja asentanut ajurinkin uudelleen ilman mainittavaa menestystä. Vika lienee joko ajurissa tai vahvistimessa. Oletteko saaneet toimimaan?

Hyvä vahvistin sinänsä.
aristoteles666
18.04.2018 18:27:50 (muokattu 18.04.2018 18:28:20)

stratomaster: Oletteko kokeilleet BluesCuben yhdistämistä tietokoneeseen usb:llä? Itselläni on stage-malli kotivahvistimena. Asensin Maciin ajurin asinmukaisesti, mutta eipä vain kone tunnista tuota vahvistinta. Olen yrittänyt muutaman kerran ja asentanut ajurinkin uudelleen ilman mainittavaa menestystä. Vika lienee joko ajurissa tai vahvistimessa. Oletteko saaneet toimimaan?

Hyvä vahvistin sinänsä.

ei sen koneen pidakaan tunnnistaa sita, sun pitaa aukaista joku Daw ohjelma ja silloin voit aanittaa suoraan sille usb n kautta.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
stratomaster
18.04.2018 20:53:37 (muokattu 18.04.2018 21:48:41)

aristoteles666: ei sen koneen pidakaan tunnnistaa sita, sun pitaa aukaista joku Daw ohjelma ja silloin voit aanittaa suoraan sille usb n kautta.

Onpa kokeiltu tuokin ajat sitten. Ei myöskään Logic tunnista. Kummasti vain esim. POD XT löytyy sekä Macin järjestelmän asetuksissa että Logicissa, kun se on kytketty.

Edit: Koneen pitää nimenomaan tunnistaa vahvistin. Lainaus driverin ohjeista:

Use a USB cable to connect the Blues Cube Artist to your computer and turn on the power of Blues Cube Artist.
Open "System Preferences" and click Sound.
Select "Blues Cube Artist" for each of the following settings:
"Play sound effects through" under the "Sound Effects" tab
"Select a device for sound output" under the "Output" tab
"Select a device for sound input" under the "Input" tab
aristoteles666
19.04.2018 03:34:16

stratomaster: Onpa kokeiltu tuokin ajat sitten. Ei myöskään Logic tunnista. Kummasti vain esim. POD XT löytyy sekä Macin järjestelmän asetuksissa että Logicissa, kun se on kytketty.

Edit: Koneen pitää nimenomaan tunnistaa vahvistin. Lainaus driverin ohjeista:

Use a USB cable to connect the Blues Cube Artist to your computer and turn on the power of Blues Cube Artist.
Open "System Preferences" and click .
Select "Blues Cube Artist" for each of the following settings:
"Play sound effects through" under the "Sound Effects" tab
"Select a device for sound output" under the "Output" tab
"Select a device for sound input" under the "Input" tab

vaihda usb piuhaa, saattaa olla rikki.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
stratomaster
19.04.2018 07:18:42 (muokattu 19.04.2018 07:19:42)

aristoteles666: vaihda usb piuhaa, saattaa olla rikki.

Kokeiltu kolmella eri piuhalla. Kyllä mä olen tuollaiset "helpot" vaihtoehdot miettinyt. Täytynee ottaa yhteyttä Rolandin tukeen. Edelleen veikkaan, että ongelma löytyy driverista tai vahvistimesta. Mutta kiitos vastauksista.
paskiaispaska
19.04.2018 09:09:22 (muokattu 19.04.2018 09:09:49)

Mulla ei ainakaa bossin katanaa kone tunnista ku yhdestä usb-portista. Olisko tuo yks sitte usb3 ja loput muut usb2 portteja missä katanaa ei kone tunnista.
Metalkallo
19.04.2018 16:43:49 (muokattu 19.04.2018 16:46:37)
paskiaispaska: Mulla ei ainakaa bossin katanaa kone tunnista ku yhdestä usb-portista. Olisko tuo yks sitte usb3 ja loput muut usb2 portteja missä katanaa ei kone tunnista.

Sekin voi ehkä olla mahdollista. Ehkä Blues Cube tarttee usb3 version eikä sen takia tunnista jos sen tuikkaa 2:n. Olipas tökeröä. ;D

Yleensä 2:n ja 3:n ero kait on tiedonsiirtonopeus, mut ehkä niissä voi olla muitakin eroja.

Sit on myös se, et onko käyttäjä päivittänyt Blues Cubensa viimeisimpään versioon?
https://www.roland.com/global/suppo … t/blues_cube_stage/updates_drivers/
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
paskiaispaska
19.04.2018 16:59:58

Metalkallo: Sekin voi ehkä olla mahdollista. Ehkä Blues Cube tarttee usb3 version eikä sen takia tunnista jos sen tuikkaa 2:n. Olipas tökeröä. ;D

Yleensä 2:n ja 3:n ero kait on tiedonsiirtonopeus, mut ehkä niissä voi olla muitakin eroja.

Sit on myös se, et onko käyttäjä päivittänyt Blues Cubensa viimeisimpään versioon?
https://www.roland.com/global/suppo … t/blues_cube_stage/updates_drivers/

Siinä saattaa olla jotain tekemistä sen usb:n kautta äänityksen kanssa, että usb2:sen kanssa kasvais latenssit mahottoman isoiks ni vaatii kolmosen. Tai sit ei... Mistä mä tiiän, mut mun suht tuoreessa läppärissä(pc) ei toimi ku yhdestä portista. Ja tää siis bossin katana, mut saattais olla tossaki sama juttu.
stratomaster
19.04.2018 19:33:13 (muokattu 19.04.2018 19:35:32)

Blues Cube vaatii manuaalin mukaan USB2-piuhan, ja juuri sellainen on käytössä. Manuaalissa sanotaan myös, että toimii samalla tavalla, kytkipä tietokoneeseen USB2:een tai 3:een. Kävin vielä huvikseni Macin kaikki 4 USB:tä läpi eikä vain löydy laitetta. Tuolla Metalkallon linkin takanahan on ajurit, ja sellaisen olen asentanut (Blues Cube Artist Driver Ver.1.0.0 for OS X 10.11, kun käyttis on 10.11.4).
jani72
08.05.2022 00:50:35
Pahoittelen, mutta en jaksanut kahlata koko ketjua läpi...

Olen soitellut 15-20w putkivahvistimilla. Millaista potkua lähtee Blues Cuben wateista? Vastaako esim. Hotin 30 wattia noim suunnilleen 15 wattista putkivahvistinta? Juu, tiedän, että se riippuu itse vahvistimesta, ämyrin herkkydestä jne.

Bändissäni on kohtalaisen maltillinen rumpali volyymien suhteen ja musiikkityylinä on soul, counyry, blues & rokken roll.
Se voittaa, jolla on kuollessaan eniten vanhaa romua!
Hynkel
08.05.2022 09:48:08
Sitä ei tosiaan voi noin suoraan verrata. Mulla oli tovin Blues Cube bändisoitossa, ja nimenomaan bluesia sillä veivattiin helläkätisen rumpalin seurassa. Hyvin toimi, ei mitään valittamista. Kannattaa kokeilla.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
jani72
08.05.2022 12:57:06
Hynkel: Sitä ei tosiaan voi noin suoraan verrata. Mulla oli tovin Blues Cube bändisoitossa, ja nimenomaan bluesia sillä veivattiin helläkätisen rumpalin seurassa. Hyvin toimi, ei mitään valittamista. Kannattaa kokeilla.

Mikä Blues Cuben malli sulla oli käytössä?
Se voittaa, jolla on kuollessaan eniten vanhaa romua!
Hynkel
08.05.2022 14:38:41 (muokattu 08.05.2022 23:27:31)
jani72: Mikä Blues Cuben malli sulla oli käytössä?

Artist yhdellä 12 ämyrillä.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)