Metalkallo 27.06.2015 19:48:09 | |
---|
Kumman arvelisitte olevan parempi yhdistelmä 4x12 kaapissa 2x celestion g12t-75 kajareiden kanssa: WGS Green beret vai ET-65? Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Gabe 27.06.2015 20:11:17 | |
---|
Metalkallo: Kumman arvelisitte olevan parempi yhdistelmä 4x12 kaapissa 2x celestion g12t-75 kajareiden kanssa: WGS Green beret vai ET-65? Itse valkkaisin ET65:t.. |
Silver Mica 27.06.2015 22:44:09 | |
---|
Tuli hommattua ET65 1x12 comboon. Todella tasapainoiselta saundaava kajari. |
Metalkallo 28.06.2015 12:12:01 (muokattu 28.06.2015 12:35:48) | |
---|
Miten tuo ET65 pärjää isommalla säröllä? Itse soittelen vähän kaikkea (tai yritän) raskaasta bluesin puhtaisiin et hoitaako kaiken hyvin? No metallit sijoittuu aikalailla sinne Ozzy tuotantoon Randy aikoihin noin mainiten eli aika hard rock. Jimiäkin tykkään koitella soitella. :) Tarkoitus olisi saada hieman sitä keskialuetta sinne g12t-75 kajareiden sekaan. V30:t oli ennen seassa ja hyvät oli noiden kanssa, mutta ehkä oli hieman liian tiukka tai jotain lopulta, ehkä liikaa pisti peittoon nuo g12t-75:t. Vahvareina toimii Blackstar ht club 50 sekä marsun mosfet. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Metalkallo 28.06.2015 14:15:05 | |
---|
Myöskin vielä, että kuinka paljon sitä keskialuetta tuossa veteran 30 kajarissa on? Se kuulostaa kyllä hieman v30 tapaiselta, mutta samalla se kuulostaa aika lähelle celestion g12t-75:sta ja olen miettinyt toisiko veteraani silti hieman keskialuetta sekaan vai jäisikö liian skuupatuksi? Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Gabe 28.06.2015 15:02:33 | |
---|
Metalkallo: Miten tuo ET65 pärjää isommalla säröllä? Itse soittelen vähän kaikkea (tai yritän) raskaasta bluesin puhtaisiin et hoitaako kaiken hyvin? No metallit sijoittuu aikalailla sinne Ozzy tuotantoon Randy aikoihin noin mainiten eli aika hard rock. Jimiäkin tykkään koitella soitella. :) Tarkoitus olisi saada hieman sitä keskialuetta sinne g12t-75 kajareiden sekaan. V30:t oli ennen seassa ja hyvät oli noiden kanssa, mutta ehkä oli hieman liian tiukka tai jotain lopulta, ehkä liikaa pisti peittoon nuo g12t-75:t. V30 on vähän sellainen kajari että se peittää helposti muut tötteröt alleen. ET65 pärjää erinomaisesti isommillakin säröillä, tykkäsin siitä todella paljon. ET65 on kylläkin aika tumma elementti, tämä kannattaa ottaa huomioon. ET65 on kuin hieman kirkkaampi Celestion G12-65. Metalkallo: Myöskin vielä, että kuinka paljon sitä keskialuetta tuossa veteran 30 kajarissa on? Se kuulostaa kyllä hieman v30 tapaiselta Veteran 30 on kuin Celestion V30 mutta ilman sitä riipivää yläkeskiäänikorostusta. |
Metalkallo 28.06.2015 15:09:04 | |
---|
Gabe: V30 on vähän sellainen kajari että se peittää helposti muut tötteröt alleen. ET65 pärjää erinomaisesti isommillakin säröillä, tykkäsin siitä todella paljon. ET65 on kylläkin aika tumma elementti, tämä kannattaa ottaa huomioon. ET65 on kuin hieman kirkkaampi Celestion G12-65. Veteran 30 on kuin Celestion V30 mutta ilman sitä riipivää yläkeskiäänikorostusta. Kiitoksia taas. Pakko kysellä paljon heiltä jotka näitä on testanneet kun ei ole rahaa ostella kajareita usein niin pakko osua oikeaan kerralla. :) Kova kilpailu ET65:n ja veteraanin kesken, kummatkin toimii mutta vain toisen/t saa hommattua. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
teleman 28.06.2015 15:16:20 | |
---|
Metalkallo: Kiitoksia taas. Pakko kysellä paljon heiltä jotka näitä on testanneet kun ei ole rahaa ostella kajareita usein niin pakko osua oikeaan kerralla. :) Kova kilpailu ET65:n ja veteraanin kesken, kummatkin toimii mutta vain toisen/t saa hommattua. Parinahan nuo toimii tosi hyvin. Suosikkikaapissani on tosin Celestionin versiot eli G12-65 ja V30. Riipivyydestä tms. ikävästä ei ole tietoakaan. Täyttävät hyvin toistensa tyhjiöitä. V30 on tosin ollut aina ittelle mieleinen. Komppikitaristi |
Gabe 28.06.2015 15:50:17 | |
---|
Metalkallo: Kiitoksia taas. Pakko kysellä paljon heiltä jotka näitä on testanneet kun ei ole rahaa ostella kajareita usein niin pakko osua oikeaan kerralla. :) Kova kilpailu ET65:n ja veteraanin kesken, kummatkin toimii mutta vain toisen/t saa hommattua. Minusta ET65 on parempi vaihtoehto tuon sinun tötterön kaveriksi. Se toimii hyvin vähän joka hommassa eikä jyrää tuota toista, mulla oli tämä kyseinen yhdistelmä käytössä jonkun aikaa ja tykkäsin. |
Gabe 28.06.2015 15:51:13 | |
---|
teleman: Parinahan nuo toimii tosi hyvin. Suosikkikaapissani on tosin Celestionin versiot eli G12-65 ja V30. Riipivyydestä tms. ikävästä ei ole tietoakaan. Täyttävät hyvin toistensa tyhjiöitä. V30 on tosin ollut aina ittelle mieleinen. Mulla on Veteran 30 ja G12-65 myös nyt, toimii. |
teleman 28.06.2015 15:56:18 | |
---|
Gabe: Mulla on Veteran 30 ja G12-65 myös nyt, toimii. Toivottavasti toimii myös Stalkerin kanssa ;) Komppikitaristi |
Tympee Huttunen 28.06.2015 16:43:46 | |
---|
Mä voisin suositella Retro 30 rouheampaan menoon. V30-soundista en oo koskaan tykännyt. |
Gabe 28.06.2015 16:45:21 | |
---|
teleman: Toivottavasti toimii myös Stalkerin kanssa ;) Stalkerin kanssa toimii komero kuin komero. :) |
Metalkallo 28.06.2015 19:16:05 | |
---|
Gabe: Minusta ET65 on parempi vaihtoehto tuon sinun tötterön kaveriksi. Se toimii hyvin vähän joka hommassa eikä jyrää tuota toista, mulla oli tämä kyseinen yhdistelmä käytössä jonkun aikaa ja tykkäsin. Siihen pitää luultavasti sitten kallistua, kiitos, ja tuon vähän halusinkin kuulla että toimii vähän kaikessa. Katsoin tubesta kun tuo Sam Vilo testaili ET65:ta ja ihan hyvinhän se näytti toimivan. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
JuSu 28.06.2015 20:17:14 | |
---|
Metalkallo: Katsoin tubesta kun tuo Sam Vilo testaili ET65:ta ja ihan hyvinhän se näytti toimivan. Kantsii suhtautua varauksella, sillä Samilla on taipumus saada KAIKKI kuulostamaan hyvältä. Höhö. JuSu Tyhjännaurajasta tulee räkänokka. |
svilo 28.06.2015 20:31:55 | |
---|
JuSu: Kantsii suhtautua varauksella, sillä Samilla on taipumus saada KAIKKI kuulostamaan hyvältä. Höhö. JuSu Älä ny viitti ;) /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Gabe 28.06.2015 21:19:32 | |
---|
Metalkallo: Siihen pitää luultavasti sitten kallistua, kiitos, ja tuon vähän halusinkin kuulla että toimii vähän kaikessa. Katsoin tubesta kun tuo Sam Vilo testaili ET65:ta ja ihan hyvinhän se näytti toimivan. ET65 on ehdottomasti yksi parhaista tötteröistä mitä nykyään tehdään. JuSu: Kantsii suhtautua varauksella, sillä Samilla on taipumus saada KAIKKI kuulostamaan hyvältä. Höhö. JuSu Älä muuta sano. :D |
JuSu 28.06.2015 21:31:14 | |
---|
svilo: Älä ny viitti ;) /s Ristinsä kullakin. =) JuSu Tyhjännaurajasta tulee räkänokka. |
Metalkallo 02.07.2015 22:44:16 (muokattu 02.07.2015 23:47:57) | |
---|
Äh, eipä tuo WGS ET-65 sitten oikein ollut se oikea mulle noiden G12T-75:n kanssa. Mulla on kyllä vasta 1kpl noita ET-65 kajareita mutta selvän eron huomasin kyllä soinnissa ja ei ollut mieleen. Kajari oli omaan makuun ehkä liian puhdas sointinen ja pehmeä. Tykkäsin puhtaista V30:n kanssa mutta ET-65:n kanssa vaan puhtaat oli jotenkin noiden 75 kajareiden kanssa tylsät, ei ollut semmoista kipinää ruveta vetämään bluesia kuten V30 kanssa oli. Säröllä toimii ihan ok mutta ei siinäkään jotenkin saa innostumaan riffittelemään tai muuta pahemmin. Luulen että veteran 30 olis ollut parempi kun v30:n kanssa oli ihan hyvä soundi noiden 75:n kanssa, tosin ehkä hiukan liian tiukka. Täytyy nyt katsoa mitä tekee tuon ET-65:n kanssa, ehkä jos joku haluais vaihtaa sen päikseen 16ohm Veteran 30:n voisin varmaan vaihtaa, mutta tosin sillä ehdolla että vastapuoli lähettää omansa ensin ja molemmat maksaa omat postimaksunsa. ET-65 on siis Uraltonelta hommattu valmiiksi hieman luukutettuna ja on kokeiltu muutaman kerran marsun 4x12 kaapissa eri kohdissa. Kajari on siis kuin uusi. Lähetin kyllä kyselyä myös uralille tästä vaihto asiasta. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
Gabe 03.07.2015 22:27:04 | |
---|
Metalkallo: Äh, eipä tuo WGS ET-65 sitten oikein ollut se oikea mulle noiden G12T-75:n kanssa. Mulla on kyllä vasta 1kpl noita ET-65 kajareita mutta selvän eron huomasin kyllä soinnissa ja ei ollut mieleen. Kajari oli omaan makuun ehkä liian puhdas sointinen ja pehmeä. Tykkäsin puhtaista V30:n kanssa mutta ET-65:n kanssa vaan puhtaat oli jotenkin noiden 75 kajareiden kanssa tylsät, ei ollut semmoista kipinää ruveta vetämään bluesia kuten V30 kanssa oli. Säröllä toimii ihan ok mutta ei siinäkään jotenkin saa innostumaan riffittelemään tai muuta pahemmin. Luulen että veteran 30 olis ollut parempi kun v30:n kanssa oli ihan hyvä soundi noiden 75:n kanssa, tosin ehkä hiukan liian tiukka. Täytyy nyt katsoa mitä tekee tuon ET-65:n kanssa, ehkä jos joku haluais vaihtaa sen päikseen 16ohm Veteran 30:n voisin varmaan vaihtaa, mutta tosin sillä ehdolla että vastapuoli lähettää omansa ensin ja molemmat maksaa omat postimaksunsa. ET-65 on siis Uraltonelta hommattu valmiiksi hieman luukutettuna ja on kokeiltu muutaman kerran marsun 4x12 kaapissa eri kohdissa. Kajari on siis kuin uusi. Lähetin kyllä kyselyä myös uralille tästä vaihto asiasta. Ei kyllä kuulosta yhtään ET65:silta, mutta makuja on monia. Mikä vahvistin sulla oli käytössä? Itse tykkään että noissa on todella mukavat puhtaat ja kun vahvistinta kääntää isolle niin onhan noissa ihan älyttömän hyvä särökin. Eli tämä tuli 4x12 kaappiin? Jotenkin olin kiireellä lukiessa saanut käsityksen että 2x12, onko muut siis G12T-75:sia? Omaan makuun nuo G12T-75:set ei oikein toimi kuin isolla säröllä paahtaessa.. Itse olen rullannut useammankin eri tötterön välillä viimeisen parin vuoden aikana ja päätynyt rakastumaan WGS Veteran 30 ja Rola Celestion G12-65 yhdistelmään 1/3 avoimessa mäntykaapissa. Nuo elementit ovat kuin tehdyt toisillensa, noiden soundi tuntuu toimivan ihan älyttömän hyvin jokaisen vahvistimen kanssa ja vähän joka hommassakin. Tykkään tuosta WGS Veteranista paljon enemmän kuin alkuperäisestä Vintage kolmekymppisestä, Veteranissa ei ole sitä riipivää piikkiä ylä-keskiäänissä, mikä V30:ssä ainakin minua häiritsee ihan hirveästi, eikä Veteran ole muutenkaan niin räikeä kuin V30. Vastaavasti tuo Celestionin G12-65 wanhus toimii omaan korvaan hieman paremmin kuin kirkkaampi kopionsa ET65, Celestionin alkuperäinen versio on hieman tummempi ja harmonisempi. 2 X Veteran 30 oli vähän liian raju minun tarpeisiini ja 2 x G12-65 oli taas vähän liian pehmeä. Yhdessä nämä muodostavatkin sitten ihan lyömättömän yhdistelmän, todella hienosti tukevat toistensa heikkouksia ja vahvuuksia. Kokeile piruuttasi lyödä siihen 4x12 kaappiin näitä kahta sekaisin. Toisessa kaapissa mulla on nyt 2 x G12C/S, tosi kiva puhtailla ja pienellä reunarosolla mutta aika yhden tempun poni. Pitää makustella hetkinen mutta onhan tuollaisellekin soundille käyttöä. |