Aihe: Erikoistuote Syväsen stratocaster osat
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12
Gabe
29.04.2013 17:58:47
LaMotta: Onhan se tietysti maku (ja asenne) mielipidekysymys, mutta designerin silmin katsottuna routtaukset keventää tuota varsin kolhoa ulkonäköä kivasti. Sen lisäksi noille muutoksille on myös ergonominen tilaus. Niitä ilmankin tietysti pärjää.

Maku ja mielipidekysymys nimenomaan. :) Minusta telessä meni kaikki kerralla niin hyvin nappiin että sitä on aivan turha alkaa rouhimaan ja päivittelemään.
Laulava Kylätohtori
29.04.2013 19:07:36
LaMotta: Tuskin näillä muutoksilla soundaa, tuntuu ja käyttäytyy kuin mikä tahansa hevisuunnikas?

http://www.rondomusic.com/photos/electric/furrianash3ts5.jpg

Paljon paremman näköinenkin vielä kaupan päälle.

E: Ja se alkuperäinen johtoliitinsysteemi on aika susi.

No ei tuo nyt pahannäköinen ole. Ihan hillitty ja tyylikäs. Toisaalta itse miellän, että contourit kuuluvat stratoon ja telessä juuri se palikkamaisuus on se juttu.

Hyvä yritys, mutta ei jatkoon.. ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
komero
29.04.2013 20:38:43
Laulava Kylätohtori: No ei tuo nyt pahannäköinen ole. Ihan hillitty ja tyylikäs. Toisaalta itse miellän, että contourit kuuluvat stratoon ja telessä juuri se palikkamaisuus on se juttu.

Saundi kai se juttu niissä molemmissa on... ;-)

Itse olen kyllä kans mieltynyt noihin vintageosaston juttuihin sekä saundin että ulkonäön puolesta. Joskus luovuin am. standard stratosta koska se näytti väärältä... Tai no oli siinä muutakin, että täytyi luopua, mutta luultavasti olisi ollut paljon haikeampi luopua siitä jos olis ollut spagettilogo ja vintakevirittimet ja -talla... :)

Nooo, testasinpa sitte muutama viikko sitten Kitarapajalla Jeff Beck Stratoa ja ohhohh... Olipa makea soitin! Ihan mielettömän hyvä (tiptop -säädöissä myös) ja kaikki niin käytännöllistä, että oksat pois. Muuttui vähän loivemmaksi se vintage-fiksaatio :D

Tuo tele näyttää kyllä hyvältä. Jos saindaa teleltä nii tuossaha olis korjattu versio mainiosta soittimesta.
hallu
29.04.2013 21:47:20
Laulava Kylätohtori: No ei tuo nyt pahannäköinen ole. Ihan hillitty ja tyylikäs. Toisaalta itse miellän, että contourit kuuluvat stratoon ja telessä juuri se palikkamaisuus on se juttu.

Tuo ei ole aivan toivoton minunkaan mielestäni ja ameriikan deluxe taitaa mennä aika lähelle tuota linjaa tehastekoisenakin. Nuo oteludan reunakanttaukset on vähän liioittelua ja ilman nauhanpääkanttausta ei tuo juuri lisäarvoakaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
LaMotta
29.04.2013 22:05:44 (muokattu 29.04.2013 22:11:25)

hallu: Tuo ei ole aivan toivoton minunkaan mielestäni ja ameriikan deluxe taitaa mennä aika lähelle tuota linjaa tehastekoisenakin.

No niinpä onkin. Siellähän on jopa puolitekoinen yritys tehdä jotain myös sille reliikkipahkalle.

http://www.elderly.com/fmic/items/i … /30N/FADTHH-TSB-FLAME_body-back.jpg

Tässä referenssiä siitä kuinka pahka poistetaan kokonaan.

http://www.elderly.com/vintage/item … /images/30U/30U-14386_body-back.jpg
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
antnis
29.04.2013 22:23:38
Pojat pojat pojat...palvokaa tätä täydellistä muotoa http://i987.photobucket.com/albums/ … /gregsguitars/Fender52teleRI001.jpg

Kahdeksantena päivänä Herramme loi sen ja näki että se on hyvä.
Gabe
29.04.2013 22:29:43
antnis: Pojat pojat pojat...palvokaa tätä täydellistä muotoa http://i987.photobucket.com/albums/ … /gregsguitars/Fender52teleRI001.jpg

Juuri näin!
jyrkalt
29.04.2013 22:36:34
antnis: Pojat pojat pojat...palvokaa tätä täydellistä muotoa http://i987.photobucket.com/albums/ … /gregsguitars/Fender52teleRI001.jpg

Tele on kitara. Ne viisteet ja contourit on homostelua. Tele on pyhä. Omani on vain väärän värinen. Linkin kitara taas ei ole.

Ugh..
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
PIM
30.04.2013 09:50:50
jyrkalt: Tele on kitara. Ne viisteet ja contourit on homostelua. Tele on pyhä. Omani on vain väärän värinen. Linkin kitara taas ei ole.

Ugh..

Kuinkas monella on muuten tuo tuhkakuppi aina paikoillaan?
En tyytynyt tavanomaiseen.
LaMotta
30.04.2013 13:06:05

Palvokoon vain puupalaa kuka niin hyväksi näkee.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
jyrkalt
30.04.2013 18:06:33
PIM: Kuinkas monella on muuten tuo tuhkakuppi aina paikoillaan?

Mulla ei kuulunut lisävarusteisiin :)
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
jyrkalt
30.04.2013 18:07:30
LaMotta: Palvokoon vain puupalaa kuka niin hyväksi näkee.

Kai nyt näitä keskusteluja kannata ottaa kirjaimellisesti tai vakavissaan.
mpekkanen
30.04.2013 19:02:19
Vaikka keskustelu on ollut jo pitkään itse aiheesta täysin muualla niin...

Tuntuu siltä,että mikä tahansa uusi innovaatio on aina osan mielestä aivan hanurista ja kaikki oli muutenkin ennen paljon paremmin.
Kuitenkin on tosiasia se että nykyään on saatavilla monenlaisia kitaroita paljon suurempi valikoima kuin koskaan aikaisemmin ja myöskin ihan laadukkaita soittimiakin on saatavilla melko edullisestikkin.

Ilmeisesti ei ole ihminen jos ei valita.

Jos nykyisestä kitaravalikoimasta ei löydy itselle sopivaa kitaraa,eikä minkäänlaisiin kompromisseihin voi tyytyä niin kannattaisiko miettiä uudestaan sitä koko soitto touhua.

Mitäpä jos se itsetehty musiikki tai bändi jossa soitat ei olekkaan ihan niiden maailman parhaiden joukossa. Millään mittarilla katsottuna. Silloin leipänsä tienaa varmasti helpomminkin jollain muulla kuin musiikin tekemisellä.
Jos taas soittaa omaksi ilokseen kotona ja siihen pitää teettää 4000 euron kitara ja joku samanhintainen vahvistin että pystyy jotain juttuja tekemään omaksi iloksi,niin mikäs siinä jos rahaa on.

Ihan hyvät soittovehkeet saa ilman että joka purkkiin ja osaan täytyy sijoittaa tonni tolkulla hintaa. Myöskään mitkään kitarat/vehkeet eivät paranna sitä soittotaitoa jos sitä ei ole. Voihan olla tietysti mukava kun joku yksittäinen juttu kuulostaa paremmalta,mutta mitä sitten jos jääkaapissa ei ole muuta kuin valo.

Enemmän soittoa ja vähemmän kamarunkkausta ja muuta uikuttamista.
jniska
30.04.2013 19:04:38
mpekkanen: ...vähemmän muuta uikuttamista.

Tämä kannattaa muistaa !
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
jyrkalt
30.04.2013 19:15:07
jniska: Tämä kannattaa muistaa !

Jos mä nyt ymmärsin oikein niin nakkaan sulle plussan. +
Hynkel
30.04.2013 19:18:02
mpekkanen: vähemmän kamarunkkausta

Ummmm... w00t? Does.......not.......compute...........

SYS64738
LOAD "VÄHEMMÄN KAMARUNKKAUSTA" , 3, 8
SYNTAX ERROR
RUN
SYNTAX ERROR
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Gabe
01.05.2013 00:28:35
mpekkanen: Enemmän soittoa ja vähemmän kamarunkkausta ja muuta uikuttamista.

Hetkonen.. eihän tämmöinen puhe sovi tänne. :)
mpekkanen
01.05.2013 06:52:34
Gabe: Hetkonen.. eihän tämmöinen puhe sovi tänne. :)

Varmasti olisin voinut asian nätimminkin ilmaista. :)

Kuitenkin itsekkin syyllistyn siihen että olen välillä netissä aivan liikaa mikä aika on soittamisesta pois.
Kitaroita on kuitenkin nykyään todella monenlaisia ja moneen makuun,että aina ei jaksa oikein ymmärtää kaikkea kitinää. Eihän niitä vehkeitä ole kenenkään pakko ostaa jolla ei tunnu olevan käyttöä.
Fenderillä ja Gibsonilla on varmasti omat käyttäjänsä jotka eivät halua juuri mitään muutoksia niihin vanhoihin malleihin. Tosiasiassa vanhat 50-luvun molemman merkkiset kitarat ovat olleet kaikki paljon enemmän yksilöitä kuin tänään. Niin soundillisesti kuin muutenkin.

Oikeastaan olipa kyse millaisesta soittajasta tahansa niin nykyään on kaikki asiat paremmin kuin useita kymmeniä vuosia sitten. Se ettei jo syntyessään ole tajunnut ostaa jotain kitaraa joka olisi nykyään todella arvokas on tietysti harmi,tai tajunnut kaikkia hyviä kitaroita ja vehkeitä jotka nousevat arvoonsa useamman vuosikymmenen päästä.

Itse olen ainakin laittanut rahaa todella paljon erilaisiin kitaroihin,vahvareihin,kaappeihin ja efekteihin ja nykyään pärjään todella hyvin parilla edullisella akustisella,kanteleella ja muutamalla slidekitaralla,jotka nekin ovat olleet melko halpoja kaikki. Toki löytyy muutamia muitakin soittimia,mutta oikeastaan kaikki kalliimmat olen hävittänyt jo aikoja sitten pois.
En tarkoita tällä että kehuisin itseäni,mutta nykyään soittoni kyllä kuullostaa paremmalta kuin joskus aikoinaan kun oli vehkeet viimeisen päälle.
Kitaransoitto on mukava harrastus,mutta se menee helposti kaikenlaisen turhan roippeen keräilyksi. Toki jokainen voi omalla rahallaan tehdä mitä itse haluaa.
PIM
27.05.2014 19:34:36
Näemmä vähitellen alkaa joku muukin lämmetä EKT kitaraosille.

http://www.erikoistuote.fi/fi/ARTISTIT/
En tyytynyt tavanomaiseen.
Myrkky Nuoli
28.05.2014 00:16:04
Minulle ainakin soittokamojen kanssa puuhastelu on kiinteä ja irroittamattomissa oleva osa musiikkiharrastusta ja hyvin pitkälti yhtä tärkeää kuin soittaminenkin. Ihmettelen miksei useampi vaan myönnä tätä suoraan leuka pystyssä vaan vähän väliä ikään kuin pyydellään anteeksi ja pilkataan itseään. Minä ainakin oon ylpeä systeemeistäni ja aidosti innoissani uusista kokemuksista. Siksi olen myös päättänyt pyrkiä hankkimaan elantoani musakamojen kanssa touhutessa. Tuntuu, että muut arkiset duunit eivät vain ole sen arvoista kun tähän on intohimoa ja muu duuni tuntuu vain arvokkaan elämän haaskaamiselta.

En ottanut esim. mpekkasen jutuista lainkaan itseeni ja ihan terve pointtihan siinä tuotiin esiin, mutta kannattaa hetki funtsia ennen kuin rupeaa väheksymään tämmöisiä asioita. Harrastuksia on monenlaisia.

Siispä: Vai pitäisi kamarunkkaus unohtaa ja keskittyä soittamiseen. Miksi? Nautin täysin rinnoin molemmista, enkä vaihtais kumpaakaan.

Tsori tämä offtopicin ruokkiminen. impulssienhallintakyky ei oo mulla vielä aikuisen tasolla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)