![]() 09.01.2013 08:11:42 | |
---|---|
Laulava Kylätohtori: Särö ja delay samasta pienestä purkista. Ajatuksena varsin kiinnostava, mutta miten mahtaa olla käytännössä? Kokemuksia? http://www.custom-sounds.com/mad-pr … rd-overdrive-with-delay-p-1664.html Suorastaan herkullinen pedaali, ihan vaan Tuubi -clipin pohjalta sanottuna. Näyttäis tuo delay sulautuvan hienosti sekaan, ja onhan siellä pedaalin sisällä tosiaan ne trimmit sen säätöön. http://www.youtube.com/watch?v=dcRg … mp;feature=player_detailpage#t=104s | |
![]() 09.01.2013 08:45:52 (muokattu 09.01.2013 09:06:19) | |
Dear muusikoiden.net, Haluaisin muutosta särömaailmaani. Olen pitkäaikainen bsiab2:n kanssa taistellut kitaristi. Haluaisin uutta tuulta soundiini. Bsiab2:ssa ei ole varsinaisesti mitään vikaa, olen aina välillä kokeillut lyhyitä sivusuhteita muidenkin säröpedaalien kanssa, mutta aina on alkanut vanha suola janottamaan. Silti haluaisin jotain parempaa. Hinta saisi olla alle satkun. Dear muusikoiden.net, mitä voin tehdä!?!?? | |
![]() 14.01.2013 12:05:24 (muokattu 14.01.2013 12:23:27) | |
Onko asia niin että Boss SD-1 tuottaa aina sen verran häiriöääniä, että sitä ei voi pitää päällä kun ei soita eli hiljaisissa kohdissa? Käytän ko. pedaalia vahvistimen oman särökanavan päällä ja vahvistimena toimii Marshall DSL1. Eli onko joko vain steppailtava pedaleita painellen tai sitten hankkittava jokin noise gate, josta sitten saattaa aiheutua jotain muuta harmia...? Soundi kun olisi muuten periaatteessa melko kohdillaan. | |
![]() 14.01.2013 12:59:35 (muokattu 14.01.2013 13:00:56) | |
zedder: Onko asia niin että Boss SD-1 tuottaa aina sen verran häiriöääniä, että sitä ei voi pitää päällä kun ei soita eli hiljaisissa kohdissa? Käytän ko. pedaalia vahvistimen oman särökanavan päällä ja vahvistimena toimii Marshall DSL1. Eli onko joko vain steppailtava pedaleita painellen tai sitten hankkittava jokin noise gate, josta sitten saattaa aiheutua jotain muuta harmia...? Soundi kun olisi muuten periaatteessa melko kohdillaan. Rocktron Hush on ratkaisu. Todella simppeli ja varmasti toimii. Mulla on muitakin noise gateja ollut, mutta tuo on ainoa jota voin suositella. Bändin toinenkin kitaristi hommas suosituksestani ja niin on silläkin se jäänyt käyttöön. Säädä kerran ja unohda. Hyvä näin. Edit: ja tarkoitan nimenomaan sitä yhden potikan ja switchin pedaalia. Positiivista sen olla pitää!!! | |
![]() 14.01.2013 13:33:48 | |
MarkoA: Rocktron Hush on ratkaisu. Todella simppeli ja varmasti toimii. Mulla on muitakin noise gateja ollut, mutta tuo on ainoa jota voin suositella. Bändin toinenkin kitaristi hommas suosituksestani ja niin on silläkin se jäänyt käyttöön. Säädä kerran ja unohda. Hyvä näin. Edit: ja tarkoitan nimenomaan sitä yhden potikan ja switchin pedaalia. Noissa gateissa on se ongelma, että silloin se leikkaa myös dynamiikkaa. Hiljaa soitetut äänet ei tule ulos vahvistimesta. Jos haluaa noisegatella vaimentaa kovaa kohinaa, niin pitää olla valmis luopumaan dynamiikasta....en suosittele. | |
![]() 14.01.2013 14:23:23 | |
Ei mun mielestä kovin suuri ongelma polkea yhtä spedua päälle ja pois, jos surinat häiritsee. Kyllä kait se särö kun särö vähän surinoita lisää, riippuen kuinka paljon ottaa säröä... | |
![]() 14.01.2013 14:55:18 | |
Tuossa edellä nimenomaan koetin ehdottaa Hush:a kokeillemaan. Ainahan sen voi poistaa jos häiritsee. Ja mitä dynamiikkaan tulee, niin kyllä, sellaisen kohinan voimakkuuksisen äänen se poistaa, pehmeästi leikaten. Eli puhutaan hyvin hiljaisista äänistä, jotka sinne kohinaan peittyis kuitenkin. Ennenkuin tyrmäätte, niin kokeilkaa itse. Oikeasti se ei käytännössä vaikuta dynamiikkaa yhtään. Niin hiljaa ei voi soittaa, että jotain jäis kuulematta. Nyt kuitenkin puhuttiin särösoundista. Se on hieno "efekti" kunn biisien välillä suurimmat häiriöäänet tuleekin vahvareiden muuntajista ja pattereiden naksunnasta ;-) Meilläkin kaksi säröttyä kitaraa ja aina taukojen aikana (myös tauot biiseissä) täysin hurinatonta. Mun korviin se kuulostaa ihan amatööriltä jos kamat pitää kauheaa surinaa vaikka volat on nollissa. Yleensä mitä pidempään on soittanut, sitä vähemmän häiriöitä. Mutta toki tähän liittyy muutakin: kamat kunnossa, piuhat ojennuksessa ja ehyet, kaikki turha pois, eli säröäkin niin vähän kuin vain biisiin sopien voi käyttää. Sekä soittajan oma taituruus tottakai. Hurinat ja vähän väliä ulahtelevat hallitsemattomat feedbackit on ihan turhaa yleisön kiusaamista. IMO. Positiivista sen olla pitää!!! | |
![]() 21.01.2013 12:18:37 | |
RrRailo: No niin, nyt se tapahtui pitkällisen jahkaamisen jälkeen. Tänään sain ensisoittoon uuden MI Audio Super Blues Pron. Uh. Se mitä vanha Blues Pro oli, tuli takaisin moninkertaisesti. Uskomattoman monipuolinen, äärimmäisen räyhäkkä ja aggressiivinen overdrive, jollaista olen etsinyt iät ajat. Mikä parasta, pedaalin saa kuulostamaan myös pehmeältä, lämpimältä ja kermaiselta. Myös puhdas boostaus onnistuu. Klippausvaihtoehdot todella purevat soundiin ja lisätyt potikat, erityisesti Trim, auttavat soundin muokkaamiseen paljon. Paras TS-johdannainen(jolla ei ole lainkaan TS:n heikkouksia) on minun kohdallani löytynyt; paras OD-pedaali kaiken kaikkiaan tähän asti:D. Toimii lisäksi hienosti yhteen muiden laudan asukkien kanssa, joista eritoten VFE:n Alpha Dog parinaan aiheuttaa pelottavaa jälkeä. Saa Randallin MTS-Plexin jyrisemään. Ugh, olen hehkuttanut. Ostin juuri mustanuppisen ykkösversion tuosta (tyhmyyksissäni myin tuollaisen joskus) ja täytyy sanoa, että pikaisen testauksen jälkeen on loistava peli (miksi ihmeessä edessä myin omani joskus aikaisemmin)... Ehkä jopa paras OD, mitä olen omistanut. Monenmoista räkkylää tuossa on pyörähtänyt, mutta tämä on kaikessa yksinkertaisuudessan kyllä loistava... Tuollaista Superia mietin jo aikaisemmin, mutta toisaalta tuo säätäminen epäilyttää. Onko tuossa jo liikaa säätämistä, entä löytyykö hyvät soundit helposti, vai joutuuko nappuloita vääntelemään kierroksen tuhannesosia, että löytyy juuri se haettu soundi..? Saman firman Blue Boy Deluxe on myös hyvä, mutta siinä ollaan rajoilla tuon säätämisen kanssa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 21.01.2013 23:36:50 | |
Laulava Kylätohtori: Ostin juuri mustanuppisen ykkösversion tuosta (tyhmyyksissäni myin tuollaisen joskus) ja täytyy sanoa, että pikaisen testauksen jälkeen on loistava peli (miksi ihmeessä edessä myin omani joskus aikaisemmin)... Ehkä jopa paras OD, mitä olen omistanut. Monenmoista räkkylää tuossa on pyörähtänyt, mutta tämä on kaikessa yksinkertaisuudessan kyllä loistava... Tuollaista Superia mietin jo aikaisemmin, mutta toisaalta tuo säätäminen epäilyttää. Onko tuossa jo liikaa säätämistä, entä löytyykö hyvät soundit helposti, vai joutuuko nappuloita vääntelemään kierroksen tuhannesosia, että löytyy juuri se haettu soundi..? Saman firman Blue Boy Deluxe on myös hyvä, mutta siinä ollaan rajoilla tuon säätämisen kanssa... Itse ainakin sain sopivat soundit noin vartin säätämisen jälkeen. Kontrollit ovat todella loogiset ja havainnolliset. Kokeiluaspekti liittyy lähinnä noihin klippausvaihtehtoihin ja sen verran erisoundisia yhdistelmiä niistä löysin, että lempparit seuloutuivat äkkiä esiin. Kuolo korjaa | |
![]() 01.02.2013 09:11:46 | |
Olen tässä mietiskellyt, kun noita ts-henkisiä od-purkkeja on tullut kokeiltua jonkin verran, enkä ole varsinaisesti edennyt tiellä kohti ultimaallista soundien Graalin Maljaa, niin välttääkseni äänenvärillisten odysseioideni tulevat harha-askeleet pitäisi ehkä siirtää katse perinteisistä ts-mukaelmista kohti uudenlaisia äännelmällisiä päämääriä ja miettiä asiaa uudesta perspektiivistä. Aihe on erityisen ajakohtainen Bluetonen tultua taloon. Eli tekisi mieli kokeilla jotain vähemmän ts-henkistä ja enemmän "amp-like" säröpedaalia, joka säilyttäisi vahvistimen dynamiikan ym. ym... Eli jotain uutta ja erilaista. Ajatuksena olisi, että pedal boardissa olisi vain yksi od-pedaali... Ehdotuksia? Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 01.02.2013 09:22:52 | |
Laulava Kylätohtori: välttääkseni äänenvärillisten odysseioideni tulevat harha-askeleet pitäisi ehkä siirtää katse perinteisistä ts-mukaelmista kohti uudenlaisia äännelmällisiä päämääriä ja miettiä asiaa uudesta perspektiivistä. Minulla ei ole ehdotusta sinulle, itse asiassa minuakin kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ko. asiaan. Sen sijaan kiinnittäisin huomiota lainaamassani tekstissä käytettyyn kieleen. Lähes kyynelsilmin ihailen moista maalailua. Olisipa kaikki täällä käytävä keskustelu yhtä ihanassa ulkoasussa! Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli. | |
![]() 01.02.2013 09:24:57 (muokattu 01.02.2013 09:26:58) | |
OKKO Diablo on ihan mukava epä-ts-pedaali. YouTubesta tsekkaa Greg's guitarsin videoita, niistä saa aika hyvän kuvan lowgain-sooloilusta kyseisellä pedaalilla. Toki toimii komppailussakin , mutta mun mielestä (tällä hetkellä) paras särötin sooloilujuttuihin, mukavan dynaaminen. E: Mulla siis diy-versio aiheesta, oikean ovh muistaakseni noin 200e. Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. | |
![]() 01.02.2013 11:22:14 | |
Laulava Kylätohtori: Olen tässä mietiskellyt, kun noita ts-henkisiä od-purkkeja on tullut kokeiltua jonkin verran, enkä ole varsinaisesti edennyt tiellä kohti ultimaallista soundien Graalin Maljaa, niin välttääkseni äänenvärillisten odysseioideni tulevat harha-askeleet pitäisi ehkä siirtää katse perinteisistä ts-mukaelmista kohti uudenlaisia äännelmällisiä päämääriä ja miettiä asiaa uudesta perspektiivistä. Aihe on erityisen ajakohtainen Bluetonen tultua taloon. Eli tekisi mieli kokeilla jotain vähemmän ts-henkistä ja enemmän "amp-like" säröpedaalia, joka säilyttäisi vahvistimen dynamiikan ym. ym... Eli jotain uutta ja erilaista. Ajatuksena olisi, että pedal boardissa olisi vain yksi od-pedaali... Ehdotuksia? Jos näistä sinun omistamistasi tai omistuksessasi käyneistä ei mikään näitä kriteerejä täytä, niin löytyisikö tie onneen juuri sinulle räätälöidystä purkista? | |
![]() 01.02.2013 12:56:42 | |
Gabe: Jos näistä sinun omistamistasi tai omistuksessasi käyneistä ei mikään näitä kriteerejä täytä, niin löytyisikö tie onneen juuri sinulle räätälöidystä purkista? Eipä noissa nykyisissä/olleissa sinänsä mitään vikaa ole. Tavallaan tarve on vähän muuttunut ja muutenkin fiilis, ettei yhden valmistajan ts-kopion vaihtaminen toisen valmistajan ts-kopioon pahemmin auta. Mieli halajaa vehreämmille niityille... Eli ihan mielenkiinnosta voisi kokeilla vähän erityylisiä pedaaleja. Tuo custom-purkki olisi varmasti hyvä ratkaisu, mutta toisaalta en osaisi määritellä riittävän tarkkoja speksejä, joten voisi mennä hakuammunnaksi sekin. Näissä customeissa pitäisi tietää speksit aina niin tarkasti. Vahvistimen kanssakin meni vähän mietiskelyksi, mutta siinä sentään homma meni mallikkaasti... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 01.02.2013 13:50:50 | |
Laulava Kylätohtori: Eipä noissa nykyisissä/olleissa sinänsä mitään vikaa ole. Tavallaan tarve on vähän muuttunut ja muutenkin fiilis, ettei yhden valmistajan ts-kopion vaihtaminen toisen valmistajan ts-kopioon pahemmin auta. Mieli halajaa vehreämmille niityille... Eli ihan mielenkiinnosta voisi kokeilla vähän erityylisiä pedaaleja. Tuo custom-purkki olisi varmasti hyvä ratkaisu, mutta toisaalta en osaisi määritellä riittävän tarkkoja speksejä, joten voisi mennä hakuammunnaksi sekin. Näissä customeissa pitäisi tietää speksit aina niin tarkasti. Vahvistimen kanssakin meni vähän mietiskelyksi, mutta siinä sentään homma meni mallikkaasti... Ymmärrän, ei tuollaisia custom-pedaaleja kannata lähteä tilailemaan jos ei ihan tarkalleen ole vielä hahmottanut mitä hakee. Pirullista puuhaa tuo unelmasoundin etsiminen toisinaan, onneksi meillä on tori. Kun jotain selviää niin ilmoittelehan sitten minkälainen purkki sydämesi vei.. :) | |
![]() 01.02.2013 15:30:21 | |
Gabe: Ymmärrän, ei tuollaisia custom-pedaaleja kannata lähteä tilailemaan jos ei ihan tarkalleen ole vielä hahmottanut mitä hakee. Pirullista puuhaa tuo unelmasoundin etsiminen toisinaan, onneksi meillä on tori. Kun jotain selviää niin ilmoittelehan sitten minkälainen purkki sydämesi vei.. :) Juu, eikä tämä onneksi enää niin pakonomaista ole tuon Bluetonen jälkeen. Ajattelin, että jos yhden jonkin huippupedaalin olisi hommannut/säilyttänyt. Saisi viimein pedaalilaudankin tehtyä (mitä pienempi sen parempi). Toisaalta ihan mielenkiintoista noita pedaaleja on testailla, vaikkei pakonomaista tarvetta olisikaan. Se on paljon rennompaa puuhastelua, kun perussoundi on terve ja kunnossa... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 01.02.2013 16:53:09 | |
Laulava Kylätohtori: Toisaalta ihan mielenkiintoista noita pedaaleja on testailla, vaikkei pakonomaista tarvetta olisikaan. Se on paljon rennompaa puuhastelua, kun perussoundi on terve ja kunnossa... ;) Näinhän tuon pitäisi mennäkin, ensin peruspalikat kuntoon. Pedaalithan ovat oikeastaan mauste, ei niillä paskaa soundia korjata. Hauskaa puuhaa tuo eri pedaalien testaus kyllä on. :) Harmi kun en sitä ennemin ole hoksannut. | |
![]() 01.02.2013 20:17:47 | |
Laulava Kylätohtori: Juu, eikä tämä onneksi enää niin pakonomaista ole tuon Bluetonen jälkeen. Ajattelin, että jos yhden jonkin huippupedaalin olisi hommannut/säilyttänyt. Saisi viimein pedaalilaudankin tehtyä (mitä pienempi sen parempi). Toisaalta ihan mielenkiintoista noita pedaaleja on testailla, vaikkei pakonomaista tarvetta olisikaan. Se on paljon rennompaa puuhastelua, kun perussoundi on terve ja kunnossa... ;) Mites Bluetonen kanssa toimis ihan pelkkä laadukas clean boost? Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone | |
![]() 01.02.2013 20:31:08 | |
Mulle tuli hiljattain Bluetone Princeton Reverb combo ja meinasin, että pitäisiköhän kokeilla jonkun laadukkaan pedaalin kanssa boostata säröä. Mad Professorin Sky Blue OD voisi olla kova. Tai Sweet Honey tai LGW... Toisaalta Princetonin oma säröytyminen on niin maukas, että en tiedä kannattaako sitä mennä sörkkimään. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 01.02.2013 21:10:31 (muokattu 01.02.2013 21:12:49) | |
AngieRainbow: Mulle tuli hiljattain Bluetone Princeton Reverb combo ja meinasin, että pitäisiköhän kokeilla jonkun laadukkaan pedaalin kanssa boostata säröä. Mad Professorin Sky Blue OD voisi olla kova. Tai Sweet Honey tai LGW... Toisaalta Princetonin oma säröytyminen on niin maukas, että en tiedä kannattaako sitä mennä sörkkimään. Sehän on yleensä unelmatilanne, jos vaan pystyy käyttämään hyvä soundisen vahvistimen omaa säröä ilman, että db taso on siinä vaiheessa jo liikaa. Se on tietysti lähinnä ongelma vahvistimissa missä ei mastervolumea ja siinä vaiheessa pedaalit astuvat kuvaan. "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)