Aihe: Tarinasi Mesa/Boogien kanssa
1 2 3 4 57 8 9 10 1118 19 20 21 22
Stone
26.12.2017 09:41:56 (muokattu 26.12.2017 10:25:50)

maxillaris: Mesan hankkiminen on ihan 'perus '- juttu. Ei ne ole kalliita ym. Sangen päteviä laitteita ja kestäviä. Jokainen ostaa ja hankkii mitä haluaa ja hyväksi kokee. Periaatteesta Dumblen ostaisin...

No se on sanottava, että minulle keppikerjäläiselle ne ovat liian kalliilta, mutta muuten ihan ok pelejä. En sano, että "järkevin" valinta itselleni (syyt löytyvät ketjusta aiemmin), mutta jos joku tyrkyttäisi vaihdossa esim. mark IV komboa nykyiseen luottopeliini, niin en kiellä, etteikö siinä yöunet jo voisi kärsiä ;)
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
hallu
26.12.2017 11:17:57
Stone: No se on sanottava, että minulle keppikerjäläiselle ne ovat liian kalliilta, mutta muuten ihan ok pelejä. En sano, että "järkevin" valinta itselleni (syyt löytyvät ketjusta aiemmin), mutta jos joku tyrkyttäisi vaihdossa esim. mark IV komboa nykyiseen luottopeliini, niin en kiellä, etteikö siinä yöunet jo voisi kärsiä ;)

No on ne minustakin sangen arvokkaita vahvistimia, mutta onneksi noita vanhempia markkeja saa aika huokealla niin pystyy meikäläinenkin markilla soittamaan :-). Mutta tietenkin se on totta ettei ne ole ainoita arvokkaita vahvistimia ja jos vähän vauraampi henkilö haluaa muutaman tonnin laittaa hienompaan vahvistimeen niin kyllähän Mesalle aika paljon kilpailijoita löytyy, että siinä mielessä ne ei ole mitenkään poikkeuksellisia...... paitsi ehkä soundinsa puolesta. Tai ainakaan mulle ei tule äkkiä vaihtohetoja mieleen jos markin soundista tykkää, että mikä muu vahtistin samaa tarjoilisi? kliinin kanavan osalta kyllä fenderit pääsee samaan tai ainakin lähelle (mark IV:sä se "kaikki paitsi master kaakkoon, on kyllä aika omanlaisensa kliini ja ihan yhtä intensiivistä kliiniä soundia en muista kokeneeni).

Dumble ei oikeastaan ole enää edes vahvistin, vaan se on alkujaankin harvinainen ja poikkeuksellinen laite joita suotiin vain harvoille ja valituille (Dumblehan ei suostunut myymään vahvistimiaan kenelle tahansa, vaan hän valikoi asiakkaansa ainoastaan menestyneiden artistien joukosta) ja se on sen vuoksi himoittu keräilyesine ja hinnat sen mukaisia. Itselläni on vähän ristiriitainen suhde dumbleen enkä sellaista itselleni haluaisi, vaikka minulla olisi varaakin siihen (ei siis ole), koska Dumblevainaa ei ikinä hyväksyisi, että minulla olisi se ja siksi tuntisin itseni roistoksi jos sen pelkästään rahalla ostaisin "ansaitsematta" sitä. Tietääkseni ainakin Carlos Santanalla on pari Dumblea ja Robben Fordilla ainakin yksi, suomalaisista tietääkseni ainoastaan Peter Lerchellä on sellainen. Ymmärtääkseni kaikki mainitut ovat hankkineet vahvistimensa Dumblelta itseltään ja ovat siten eettisesti oikeutettuja ne omistamaan ja niitä käyttämään. http://backstageblogi.fi/eetterissa … graalin-malja-loytyi-kuusankoskelta oheisen linkin takaa löytyy Dumbletietoutta josta olen omat tietoni ammentanut, en tiedä oikeasti Dumbleista yhtikäs mitään.
Elämä on reiässä rattoisaa......
maxillaris
26.12.2017 12:19:45
hallu: No on ne minustakin sangen arvokkaita vahvistimia, mutta onneksi noita vanhempia markkeja saa aika huokealla niin pystyy meikäläinenkin markilla soittamaan :-). Mutta tietenkin se on totta ettei ne ole ainoita arvokkaita vahvistimia ja jos vähän vauraampi henkilö haluaa muutaman tonnin laittaa hienompaan vahvistimeen niin kyllähän Mesalle aika paljon kilpailijoita löytyy, että siinä mielessä ne ei ole mitenkään poikkeuksellisia...... paitsi ehkä soundinsa puolesta. Tai ainakaan mulle ei tule äkkiä vaihtohetoja mieleen jos markin soundista tykkää, että mikä muu vahtistin samaa tarjoilisi? kliinin kanavan osalta kyllä fenderit pääsee samaan tai ainakin lähelle (mark IV:sä se "kaikki paitsi master kaakkoon, on kyllä aika omanlaisensa kliini ja ihan yhtä intensiivistä kliiniä soundia en muista kokeneeni).

Dumble ei oikeastaan ole enää edes vahvistin, vaan se on alkujaankin harvinainen ja poikkeuksellinen laite joita suotiin vain harvoille ja valituille (Dumblehan ei suostunut myymään vahvistimiaan kenelle tahansa, vaan hän valikoi asiakkaansa ainoastaan menestyneiden artistien joukosta) ja se on sen vuoksi himoittu keräilyesine ja hinnat sen mukaisia. Itselläni on vähän ristiriitainen suhde dumbleen enkä sellaista itselleni haluaisi, vaikka minulla olisi varaakin siihen (ei siis ole), koska Dumblevainaa ei ikinä hyväksyisi, että minulla olisi se ja siksi tuntisin itseni roistoksi jos sen pelkästään rahalla ostaisin "ansaitsematta" sitä. Tietääkseni ainakin Carlos Santanalla on pari Dumblea ja Robben Fordilla ainakin yksi, suomalaisista tietääkseni ainoastaan Peter Lerchellä on sellainen. Ymmärtääkseni kaikki mainitut ovat hankkineet vahvistimensa Dumblelta itseltään ja ovat siten eettisesti oikeutettuja ne omistamaan ja niitä käyttämään. http://backstageblogi.fi/eetterissa … graalin-malja-loytyi-kuusankoskelta oheisen linkin takaa löytyy Dumbletietoutta josta olen omat tietoni ammentanut, en tiedä oikeasti Dumbleista yhtikäs mitään.

Minulle se ' holy grail' olisi Ken Fischerin Trainwreck.
Guitarfreak
26.12.2017 12:39:38
maxillaris: Minulle se ' holy grail' olisi Ken Fischerin Trainwreck.

Mulla ei taida olla holy grail:ia. Niillä mennään mitä on :) vahvistin on aika sama ku sormet tekee mitä lystää eikä mitä pitäis :/
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
aristoteles666
26.12.2017 13:19:20

hallu: , koska Dumblevainaa ei ikinä hyväksyisi, että minulla olisi se ja siksi tuntisin itseni roistoksi

Alexander Dumble on elossa ja voi paksusti.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Stone
26.12.2017 13:41:36 (muokattu 26.12.2017 14:08:43)

maxillaris: Minulle se ' holy grail' olisi Ken Fischerin Trainwreck.

Hieman keskustelun aiheen vierestä, mutta kotimainen Rikstone on valmistanut kloonin siitä ja kuuleman mukaan erittäin äänekäs peli valmistajan mukaan on kyseessä.
Harkitsin nimittäin itsekkin tovin Trainwreckia tai siis teettää sellaisen mesa mark 3 jälkeen ja silloin sain erinäistä infoa siitäkin. Erittäin hyvänkuuloinen peli kylläkin.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Guitarfreak
26.12.2017 14:30:47
aristoteles666: Alexander Dumble on elossa ja voi paksusti.

Olikos jälkimmäinen osio semmoinen sarkastinen lausunto?
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
26.12.2017 15:19:55
aristoteles666: Alexander Dumble on elossa ja voi paksusti.

Onpas nolo moka meikäläiseltä "punastelee" kiitoksia oikaisusta. toisaalta tuli todistettua kirjoitukseni viimeinen lause. Tekeeköhän se enää vahvistimia?
aristoteles666
26.12.2017 16:34:56 (muokattu 26.12.2017 16:35:42)

Guitarfreak: Olikos jälkimmäinen osio semmoinen sarkastinen lausunto?

fakta :D .

ja kyllä se vahvistimia tekee.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Pelimonni
26.12.2017 19:39:13
VIPMetal: Toisen merkin vastaavasta ketjusta innostuneena, mutta sinne kirjoittamasta estyneenä (enhän ole Kettusta omistanut..) kiinnostuin muiden tarinoista Mesa/Boogien ihmeellisessä maailmassa. Mesa -huoneessa nyt on juttua eri laitteista, mutta ajattelin, että ehkä näistä tarinoista jokunen muukin foorumilainen hyötyy.

1. Mitä firman tuotteita olet omistanut/omistat (mieluusti lyhyt arvio myös)?

2. Minkä tuotteen perään haikailet?

Aloitanpa tarinan omista kamoista:

MESA 2:50 pääte

Tämä tuli ensimmäisenä räkkiin. Syrjäytti aikasemmin (hyvin) palvelleen Marshall 8008 -päätteen, kuitenkin tuomalla aivan eri maailman soundiin. Rinta rinnan ENGL 50/50 päätteen kanssa oli jotenkin lämpimämpi soundi. EL34- putkia olen halunnut päästä testaamaan studio-oloissa, mutta tähän asti budjetissa ollut muitakin pahempia menoeriä, joten se on jäänyt. Ehkä tänä keväänä vihdoin..

MESA Rectifier preamp

Tämän tullessa räkkiin kaikki muuttui: asunto, asuinpaikka, vaimo.. no ei ihan se, mutta Marshallin JMP-1:n jälkeen Mesan tullessa oli kaikki toisin ja tiesin, että paluuta ei ole. Kuukausien ihmettelyn Mesan EQ:n toimintaan alkoi vihdoin löytyä soundit kuntoon ja korvakin tottui erilaiseen menoon kuin vuosia sitä ennen. Varsinkin clean -osastolla tapahtui merkittävä parannus, tää Preamphan perustuu Roadkingin etuseen (I) ja dynamiikka kasvoi todella paljon. Puhumattakaan sitten Recto -ärjynnästä. Rocktronin loopperin kanssa sain vihdoin käytettävyydenkin JMP:n tasolle ja Recton eteen työnnettyä tarpeen mukaan noita speduja: boosteri, BB Preamp ja OCD. Ja toki efektejä. Varmaan kevään studiosessioissa tulee tehtyä vielä uusia löytöjä soundien suhteen.

2. Haikailen satunnaisesti vielä Mesan Rectifier kaapin perään, rahallisesti satsaus tuntuu hieman kovalta verrattuna tuohon Randalliin, joka ajaa ylisuurena skobena samoilla kaiuttimilla melkein samaa asiaa, mutta torilla näitä tavatessa tekee aina mieli tehdä jotain hulluja rahoitusjärjestelyjä. Vaimon pelko on viisauden alku.

E: No nyt sitten Gäässi otti ylivallan ja vaimokin vielä antoi suostumuksen ja nyt löytyy Rectifier 4x12 kaappikin! Ääh, nyt joutuu jo opetella uudestaan soittamaan, kun ei voi laitteita syyttää....

Välillä myös käväisee mielessä, että miltähän se Roadking tai Roadster tuntuisi?

Kerro omat kokemuksesi!

Studiopreamp on lopullisesti kotona, ja pysyy.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Pelimonni
26.12.2017 19:41:15
VIPMetal: Toisen merkin vastaavasta ketjusta innostuneena, mutta sinne kirjoittamasta estyneenä (enhän ole Kettusta omistanut..) kiinnostuin muiden tarinoista Mesa/Boogien ihmeellisessä maailmassa. Mesa -huoneessa nyt on juttua eri laitteista, mutta ajattelin, että ehkä näistä tarinoista jokunen muukin foorumilainen hyötyy.

1. Mitä firman tuotteita olet omistanut/omistat (mieluusti lyhyt arvio myös)?

2. Minkä tuotteen perään haikailet?

Aloitanpa tarinan omista kamoista:

MESA 2:50 pääte

Tämä tuli ensimmäisenä räkkiin. Syrjäytti aikasemmin (hyvin) palvelleen Marshall 8008 -päätteen, kuitenkin tuomalla aivan eri maailman soundiin. Rinta rinnan ENGL 50/50 päätteen kanssa oli jotenkin lämpimämpi soundi. EL34- putkia olen halunnut päästä testaamaan studio-oloissa, mutta tähän asti budjetissa ollut muitakin pahempia menoeriä, joten se on jäänyt. Ehkä tänä keväänä vihdoin..

MESA Rectifier preamp

Tämän tullessa räkkiin kaikki muuttui: asunto, asuinpaikka, vaimo.. no ei ihan se, mutta Marshallin JMP-1:n jälkeen Mesan tullessa oli kaikki toisin ja tiesin, että paluuta ei ole. Kuukausien ihmettelyn Mesan EQ:n toimintaan alkoi vihdoin löytyä soundit kuntoon ja korvakin tottui erilaiseen menoon kuin vuosia sitä ennen. Varsinkin clean -osastolla tapahtui merkittävä parannus, tää Preamphan perustuu Roadkingin etuseen (I) ja dynamiikka kasvoi todella paljon. Puhumattakaan sitten Recto -ärjynnästä. Rocktronin loopperin kanssa sain vihdoin käytettävyydenkin JMP:n tasolle ja Recton eteen työnnettyä tarpeen mukaan noita speduja: boosteri, BB Preamp ja OCD. Ja toki efektejä. Varmaan kevään studiosessioissa tulee tehtyä vielä uusia löytöjä soundien suhteen.

2. Haikailen satunnaisesti vielä Mesan Rectifier kaapin perään, rahallisesti satsaus tuntuu hieman kovalta verrattuna tuohon Randalliin, joka ajaa ylisuurena skobena samoilla kaiuttimilla melkein samaa asiaa, mutta torilla näitä tavatessa tekee aina mieli tehdä jotain hulluja rahoitusjärjestelyjä. Vaimon pelko on viisauden alku.

E: No nyt sitten Gäässi otti ylivallan ja vaimokin vielä antoi suostumuksen ja nyt löytyy Rectifier 4x12 kaappikin! Ääh, nyt joutuu jo opetella uudestaan soittamaan, kun ei voi laitteita syyttää....

Välillä myös käväisee mielessä, että miltähän se Roadking tai Roadster tuntuisi?

Kerro omat kokemuksesi!
Mark kolmosesta ei kummosta säröä saa. Puhas ihan hyvä, mutta tuulettimen ääntä ei viiti kuunnella.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Stone
26.12.2017 21:22:14 (muokattu 26.12.2017 21:37:41)

Pelimonni: Mark kolmosesta ei kummosta säröä saa.

Nämä on tietysti taas näitä makuasioita ja mikä toiselle on vähän, niin voi olla toiselle jo liikaakin (oma särötarpeeni ainakin ylittyi moninkertaisesti).

Puhas ihan hyvä, mutta tuulettimen ääntä ei viiti kuunnella.

Joo...itteäni kanssa toi mark III:n puhdas viehätti paljonkin...hyvin selkeä. Mulla ei tota flekti juttua ollut ollenkaan.
hallu
26.12.2017 21:46:45
Stone: Nämä on tietysti taas näitä makuasioita ja mikä toiselle on vähän, niin voi olla toiselle jo liikaakin (oma särötarpeeni ainakin ylittyi moninkertaisesti).

Joo...itteäni kanssa toi mark III:n puhdas viehätti paljonkin...hyvin artikuloiva ja selkeä. Mulla ei tota flekti juttua ollut ollenkaan.

Se flekti on kyllä helppo saada hiljaiseksi kun se johto on pistokkeella jonka voi helposti nypätä irti niin flekti hiljenee. Uusissa mesoissahan on katkaisija jolla flektin saa hiljaiseksi.

Mitä taas tulee särön rakenteeseen, niin on tietenkin kovasti henkilökohtainen juttu minkälaisesta säröstä kukanenkin tykkää, mutta eiköhän mesat tarjoa säröä kautta linjan aika reippaalla kouralla. Markin ja recton säröt taitaa olla vaan aika erilaisia.

Itse tykkään markin säröstä tosi paljon ja TransAtlanticin eritysesti vihreän kanavan särö on aika vertaansa vailla oleva. Viimeisin kiihoituksen aiheeni säröjen ihmeellisessä maailmassa oli Nomad 45 combon kliinin kanavan särö bush moodissa joka videolla kuulosti ihan tautisen hyvältä ja meinasi samantien iskeä melkoinen Nomad kuume (vallankin kun noita on ollut torilla ihan naurettavan halvalla tarjolla, kun jostakin syystä porukat Nomadia vierastaa) mikähän siinä Nomadissa on vikana??? muutenkin tuntuu, että Mesaoissa markit ja rectot on niitä haluttuja (joskin rectoja on ollut ihan hemmetisti tarjolla torilla, eli joku muuttoliike sielläkin on ollut meneillään.... mallinnettaviin kukaties?) ja nämä Stiletot, Nomadit, transatlanticit, royalatlanticit, etc. meinaa jäädä vähän marginaaliin eivätkä tunnu herättävän samalla tavalla intohimoja. Ehkä ne on liian tavallisia???? minusta ei, mutta olisiko ne sitten niin perinteisiä, että eivät enää erotu edukseen muista perinteisistä vahvistimista.
Stone
26.12.2017 22:03:00 (muokattu 26.12.2017 23:31:24)

hallu: Viimeisin kiihoituksen aiheeni säröjen ihmeellisessä maailmassa oli Nomad 45 combon kliinin kanavan särö bush moodissa joka videolla kuulosti ihan tautisen hyvältä ja meinasi samantien iskeä melkoinen Nomad kuume (vallankin kun noita on ollut torilla ihan naurettavan halvalla tarjolla, kun jostakin syystä porukat Nomadia vierastaa) mikähän siinä Nomadissa on vikana???

muutenkin tuntuu, että Mesaoissa markit ja rectot on niitä haluttuja (joskin rectoja on ollut ihan hemmetisti tarjolla torilla, eli joku muuttoliike sielläkin on ollut meneillään.... mallinnettaviin kukaties?) ja nämä Stiletot, Nomadit, transatlanticit, royalatlanticit, etc. meinaa jäädä vähän marginaaliin eivätkä tunnu herättävän samalla tavalla intohimoja. Ehkä ne on liian tavallisia???? minusta ei, mutta olisiko ne sitten niin perinteisiä, että eivät enää erotu edukseen muista perinteisistä vahvistimista.

Olen muuten ihmetellyt samaa ja jotenkin tuo (kuten mark IV) Nomad 45 tai 55 tuntuisi aiheuttavan itsessäni jonkinlaista outoa kiinnostusta tai uteliaisuutta, vaikka en toistaiseksi tunne laitetta juurikaan. Onko se vahvistin tyyliin jazzista heviin kuten markit vai kapea-alaisempi työjuhta?

Edit. Eipä nuo Nomad videot pöllömmiltä kuullostaneet ja varsinkin jos laitteessa säätövaraa. Kliini kuullosti melkolailla markilta oman muistikuvani mukaan.
VIPMetal
27.12.2017 18:05:05

Jahas, ketju elää täällä hienosti omaa elämäänsä. Mullakin on tuon 2012 vuoden jälkeen käynyt Mesalta Triaxis, Mark V ja nykyään löytyy kotoa Single Recto ja treenikseltä Road King. 6v sitte oli haaveissa jo Road King/Roadster ja nyt sitten Road Kingin myötä vahvistinkaasut hävinneet. Vuosien sivujuonteena oli Mark -sarja. Triaxis oli pitkään räkissä, kuitenkin tajusin viimeistään Mark V nupin myötä, että olen vain Rectifier -sarjan miehiä. Ei sille voi mitään... Hyviä vehkeitähän nuo ovat..
hallu
30.12.2017 17:13:23
Pari juttua juolahti tässä mieleen. Ensimmäinen huomio on, että uusi triple corwn muistuttaa kovasti nomadia, olisiko niillä muuta yhteistä? toinen juttu on että nomadia on saatavana el84 päätteellä sekä el34/6L6 päätteellä, luulisi niiden olevan aika erilaisia pelejä (onko jollakinkokemusta molemmista?).

Itse olen vahvasti mark fani ja rectosoundit (sikäli mitä niitä videoissa aina kuulee) on aika nounou (toisaalta myös markit kuulostaa videoissa aina paskoilta ja livenä ne on ihan jumalaisia, niin rectoissa voi oikeasti olla sama homma, pitäisi tutustua). TransAtlantic on soundeiltaan myös kovasti minun mieleen. Mitenkähän Express vs Nomad eroaa soundillisesti toisistaan? kääntyykö ne enemmän rectomaailmaan vai markkimaailmaan? vai edustavatko ihan omaa maailmaansa?
Shredator
30.12.2017 18:26:15 (muokattu 30.12.2017 18:28:12)

hallu:
Itse olen vahvasti mark fani ja rectosoundit (sikäli mitä niitä videoissa aina kuulee) on aika nounou (toisaalta myös markit kuulostaa videoissa aina paskoilta ja livenä ne on ihan jumalaisia, niin rectoissa voi oikeasti olla sama homma, pitäisi tutustua).

Suosittelen kokeilemaan, voit yllättyä. Valitettavan harvaan on hyvät demot Youtubessa ko. laitteesta, vaikka siitä irtoaa monenlaista mukavaa. Mun mielestä tämä on tosin juuri metallisoundien osalta mitä uudemmista 3. kanavaisista irtoaa...
https://www.youtube.com/watch?v=FNLigTrw8wk

Tai tämä
https://www.youtube.com/watch?v=WNUtLUsuwls
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
hallu
30.12.2017 19:05:39
Shredator: Suosittelen kokeilemaan, voit yllättyä. Valitettavan harvaan on hyvät demot Youtubessa ko. laitteesta, vaikka siitä irtoaa monenlaista mukavaa. Mun mielestä tämä on tosin juuri metallisoundien osalta mitä uudemmista 3. kanavaisista irtoaa...
https://www.youtube.com/watch?v=FNLigTrw8wk

Tai tämä
https://www.youtube.com/watch?v=WNUtLUsuwls

Varsinkin tuo jälkimmäinen video oli hyvä koska siinä esitettiin vihdoinkin vähän niitä mörköhevin alta löytyviä soundeja. Mä olen itse ehkä vähän poikkeuksellinen mesafanaatikko kun en erityisesti diggaile higainia vaan enemmän kliinistä pikkuroson kautta rokkisärölle. Esim. tuossa mark IV:sä tykkään myös Lead kanavasta, mutta käytän sen tarjoamasta säröstä vain minimaalisen osan, mutta se soundaa todella hyvälle niissä mun lempisäröissä myös ja mulle se on vaan bonusta, että sieltä tarvittaessa löytyy se sirkkelikin.

Rectossa minua kiehtoo se putkitasasuuntaus. Markissa on todella hyökkäävä ja ärhäkkä atakki, niin oletan että rectosta pitäisi kaiken järjen mukaan löytyä se se blues sag (tiedäthän sen Fender 57twinin upean kuulaan sagaavan soundin ihan siitä roson rajalta). En myöskään tiedä löytyykö ractosta kunnollista cleania, mutta ymmärtääkseni roadkingissä (joka nähdäkseni on rectojen kunkku) pitäisi löytyä Lonestarin kliinikanava joten ajattelin, että se bassmanin sukuinen kliini voisi rectoista löytyä, mutta en tosiaan ole päässyt testaamaan. Tuolta markin ytimestä löytyy princenton niin olisi ihan mageeta jos recton ytimestäkin löytyisi joku klassikkofenderi.
Jucciz
30.12.2017 23:39:58 (muokattu 30.12.2017 23:41:37)
hevikukko: Ehkä se on aikalailla sama kuin sulla Les Paul kitara.

Eli ainoastaan yksi työkalu muiden joukossa, ei missään nimessä parempi kuin muut?

Eniten olen tainnut jo pitkään soittaa Telecasterilla - ainakin keikoilla - mutta toisaalta en osaa profiloitua myöskään puhtaaksi Tele-mieheksi, vaan useille eri vehkeille on paikkansa. Ja niin, nuo käyttö-Telecasteritkin ovat molemmat jonkun muun kuin Fenderin valmistamia.

Tahtoo vain sanoa, että vannoutuneimmankin Mesa-miehen kannattaa silti pitää korvat ja mieli avoinna: jostain kulman takaa voi aina tulla jotain yllättävää - jotain sellaista, jota tuttu ja turvallinen merkki ei ehkä pystykään tarjoamaan.
Jucciz
30.12.2017 23:59:11
Guitarfreak: Jokaisen roinan soveltuvuus taitaa olla enempi oman pään sisäinen juttu kuin aktuaalisen tuotteen oikea soveltuvuus.

Tää on yleensä merkki siitä, että valitsee rojunsa (usein todellisuuteen pohjautumattomien) mielikuvien perusteella sen sijaan, että käyttäisi korviaan. Ihan siis merkistä riippumatta - fanipoikia on varmasti kaikissa leireissä. Minusta on ihan yhtä oikein hyväksyä kuin hylätäkin jokin tuote, jos sille on hyvä peruste.

Jos tykkää jostain nii pitää siitä kiinni ja koittaa ymmärtää myös että se oma pyhä lehmä voi olla muille mitäänsanomaton romu.

Ehdottomasti näin. Kannattaa valita ne kamat, jotka toimivat itselle. Jos ne ovat jonkun muunkin soittajan valinta, soisin sen mieluummin olevan sattumaa sen sijaan, että se ohjaisi ostopäätöstä.

Kannattanee mieluummin oppia niistäkin asioista mitä ei ymmärrä kuin naureskella yläpuolelta.

Tämä on suurta viisautta, asiassa kuin asiassa, kunhan muistat sen, että vaikkapa nyt sitten Mesaan kohdistuva kriittinen tarkastelu ja terve kyseenalaistaminen on ainoastaan sitä - vaikka se saattaakin jollekulle Mesan laitepinoja omakuviinsa sijoittelevan mielestä olla "naureskelua". Tästä ei oikeasti missään nimessä ole kyse.

Lisäksi on syytä muistaa, että on kovasti eri juttu ymmärtää jotain kuin tykätä jostakin. Sama homma pätee niin laitteissa, musiikkityyleissä kuin monessa muussakin asiassa. Esimerkiksi monet musiikkituottajat törmäävät varmasti usein tilanteisiin, joissa eivät häävimmin välitä tuotannon alla olevasta biisistä, vaikka pystyvätkin analysoimaan sen atomeiksi, ts. ymmärtämään sen läpikotaisin. Joku soittaja X puolestaan saattaa ymmärtää tasan tarkkaan, mitä jonkin vahvistimen 40 eri säädintä tekevät ja miten ne vaikuttavat toisiinsa, mutta siitä huolimatta valitsee vahvistimen, jossa on kaksi nappulaa. Ja jos tähän on hyvä peruste, ei mulla ainakaan ole asiaan mitään sanomista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)