Aihe: SUHRuttaa
1 2 3 4 5 6 7 8 9
petrip
04.07.2015 20:03:35
rokettirollari: Toisin kuin Bluetone-jengi, joka ei suinkaan ole herkkähipiäistä arvostelulle. En ole yhtäkään Suhria omistanut mutta sun jutut, tai lähinnä asenne on aivan käsittämätöntä tuubaa. Sinulle taitaa olla jotain vielä hampaankolossa aiemmista ketjuista. Omia kamppeita kun joku tulee (täysin perustellusti, ne äänipätkät oli aivan hirveitä) arvostelemaan, niin se on riidan haastamista, mutta sä täällä rakentavasti tuot vain omaa kritiikkiäsi esille.

Jokaisella on varmasti mielipiteitä, mutta ihmisten kypsyys mitataan miten ne mielipiteet tuodaan esille. Aina ei tarvitse ilmaista joka asiasta omaa mielipidettään, voi olla hiljaakin. Kieltämättä tulee sellainen vaikutelma välillä, että vain Bluetone tai Ruokangas on jotain. En minäkään käy julistamassa BT-ketjussa kuinka pettynyt olin Dusty Roadiin surkeisiin soundeihin.
Gabe
04.07.2015 20:12:22 (muokattu 04.07.2015 20:35:38)
rokettirollari: Toisin kuin Bluetone-jengi, joka ei suinkaan ole herkkähipiäistä arvostelulle. En ole yhtäkään Suhria omistanut mutta sun jutut, tai lähinnä asenne on aivan käsittämätöntä tuubaa. Sinulle taitaa olla jotain vielä hampaankolossa aiemmista ketjuista. Omia kamppeita kun joku tulee (täysin perustellusti, ne äänipätkät oli aivan hirveitä) arvostelemaan, niin se on riidan haastamista, mutta sä täällä rakentavasti tuot vain omaa kritiikkiäsi esille.

Tuota, nyt luulen että hampaan kolossa taitaa olla ennemminkin siellä päässä. En nimittäin nyt osaa yhtään yhdistää että mihin arvostelua osakseen saamiini kamppeisiini ja etenkin mihin ääninäytteisiin tai riitaan mahdat nyt viitata? Enkä tiedä uskallanko laskea itseäni Bluetone jengiinkään koska ainoastaan 1/5 osa kamppeista on ko. pajan tuotteita. Ja jos luet sitä Bluetone ketjua niin olen antanut kritiikkiä heitäkin kohtaan useampaankin otteeseen. Eihän kritiikki ole paha asia. Esimerkiksi tässä tapauksessa jos Suhrin päästä otetaan itseään niskasta kiinni ja panostetaan asiakaspalveluun ja asiakkaan kohtaamiseen niin voisin hyvinkin jonkun Suhrin tuotteen ostaa vielä. Ehkäpä nyt suuremmilla resursseilla homma saadaan toimimaan näinkin isolla mittakaavalla toimivasti.

Justiinsahan valitettiin että on inhottavaa jos ketjut menee pelkäksi kehumiseksi ilman kritiikkiä, sitten kun yrittää antaa kritiikkiä niin eipä sekään kelpaa. :) Karista vaan hiekat pyllystä sinäkin ja mennään iloisin mielin kohti uusia ketjuja. ;)

petrip: Valitettava tapaus. Ulkopuolisen on kuitenkin vaikea tietää kaikkia yksityiskohtia, mitä tapaukseen liittyy, joten näissä kannattaa olla varoivainen ennen kuin alkaa yleistää.

Eli meinaatko että jäsen Kunu valehtelee asiasta? Aika seikkaperäisestihän tuo tapaus oli raportoitu siellä ketjussa kaikkine vaiheineen ja Suhrin pään vastauksiinkin oli linkkejä.

Voihan se noinkin olla, mutta yksi henkilö on harvoin erinomainen kaikissa yksityiskohdissa. Toiset on hyviä tekemään mikkejä, toiset taas jotain muuta.

Tämä on totta. Tämän takia aika moni valmistaja hommaa / teettää mikit ja rautaosat muualta eikä edes ala tekemään niitä itse.

Ja eiköhän se markkinatalous opeta elämän realismia Ruokankaallakin. Kaikki liiketoiminta perustuu viime kädessä tulokseen. Sen perusteella ne ihmiset siellä voivat olla töissä. Loputtomasti ei voi säätää yhtä kitaraa.

Ehkä, toivottavasti Juha ei kuitenkaan myy pajaansa sähkötupakkayhtiölle tulevaisuudessakaan. ;)

Eikä myöskään kannata laittaa asiakkaalle tuotetta minkä takana ei voi seisoa täysin. Mutta yrityksillä on tietty erilaisia tavoitteita. Toinen haluaa pysyä pienenä pajana ja pitää laadun mahdollisimman korkeana torjoten asiakkaalle mahdollisimman yksilöllisen kokemuksen.. ja toinen toivoo kasvavansa mahdollisimman suureksi ja pystyvänsä tuottamaan mahdollisimman paljon niitä kitaroita. Kummallekin näille on ostajansa ja kannattajansa. Mukavaahan se vain on jos on valinnanvaraa.

petrip: Jokaisella on varmasti mielipiteitä, mutta ihmisten kypsyys mitataan miten ne mielipiteet tuodaan esille. Aina ei tarvitse ilmaista joka asiasta omaa mielipidettään, voi olla hiljaakin. Kieltämättä tulee sellainen vaikutelma välillä, että vain Bluetone tai Ruokangas on jotain. En minäkään käy julistamassa BT-ketjussa kuinka pettynyt olin Dusty Roadiin surkeisiin soundeihin.

Ei minulla mitään henkilökohtaista ole Suhria vastaan. Pahoittelut jos ulosantini oli turhan kärkästä. Jokainen tietty ostaa ne kitarat mitkä haluaa ja tekee valintansa omien kriteereidensä mukaan (ja on ihan yhtä oikeassa kuin minäkin), ei näissä ole oikeita tai vääriä ratkaisuja eikä minun ollut tarkoitus aiheuttaa mielipahaa. Huomasin vasta nyt että olet siirtynyt Fenkuista Suhriin, ihan hyviä kitaroita ne Suhrit ovat ja toivottavasti pysyvätkin sellaisina tulevaisuudessa. Omat kokemukset, tai oikeastaan niiden puute heidän asiakaspalvelustaan, tuo Kunun tapaus ja pari muuta lukemaani juttua yhdistettynä tähän yrityskauppaan ja laajennusaikomuksiin vain loivat skeptiseen mieleeni katastrofin ainekset.

Ja jos et tykännyt Dustyn soundeista niin kannattaa ehdottomasti kertoa siitä juuri merkin omassa ketjussa. Eihän se valmistaja osaa puuttua epäkohtiin jos se ei niistä tiedä? Mitä siitä tulee jos me kaikki vain puhutaan kun on jotain hyvää sanottavana ja ollaan hiljaa vaikka olisi kritiikkiä annettavana. Fiksu valmistaja ottaa kritiikin vakavasti ja ehkä muuttaakin toimintaansa/tuotettaan sen mukaan. Mutta tätä se ei voi tehdä jos se ei ole tietoinen asioista, ja tässä keskustelupalstat ovat nykyään todella käteviä.

Ja on maailmassa lukemattomia ihan yhtä hyviä ja ehkä parempiakin kuin Bluetone ja Ruokangas. Itsellänkin on muiden valmistajien tuotteita ja olen niihin erittäien tyytyväinen. On vain luonnollista että kun me ollaan suomessa niin näistä kotimaan puuhaajista tulee enemmän puhetta.
petrip
04.07.2015 20:31:40
Gabe: Eli meinaatko että jäsen Kunu valehtelee asiasta? Aika seikkaperäisestihän tuo tapaus oli raportoitu siellä ketjussa kaikkine vaiheineen ja Suhrin pään vastauksiinkin oli linkkejä.

Valehtelu ei ola sama asia. Riidassa on aina kaksi osapuolta ja tarinaa. Ei kukaan muu meistä ollut siinä mukana paitsi Kunu. Sen takia ei nyt kannata hirveästi yleistää mitään. Itse olen henkilökohtaisesti saanut erinomaista palvelua Suhrilta (Jill-niminen henkilö). Shit happens...
jpaa
04.07.2015 20:39:20
Gabe: Noh, mutta lienee paras jättää Suhr jengi kehumaan toisiaan ennen kuin menee turhaan palko nokkaan. Tarkoitukseni oli vain tuoda omia kokemuksia esille. Ihan hyviä kitaroita ne pääosin ovat vaikka muuten pajan touhu ei niin nappaa.

Emmää tiedä. Kukaan ei minusta vetänyt palkoa nokkaan vielä tässä vaiheessa ainakaan. Kuka tässä ny oli kehunu ja ketä? Petrip kyseli että vieläkö suhruttaa. Joillakin suhruttaa ja sulla ei. Toit rakentavasti ja asiallisesti esille mielipiteesi. Miks sun pitää provota sitten noin?
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Gabe
04.07.2015 20:46:14 (muokattu 04.07.2015 20:48:02)
jpaa: Emmää tiedä. Kukaan ei minusta vetänyt palkoa nokkaan vielä tässä vaiheessa ainakaan. Kuka tässä ny oli kehunu ja ketä? Petrip kyseli että vieläkö suhruttaa. Joillakin suhruttaa ja sulla ei. Toit rakentavasti ja asiallisesti esille mielipiteesi. Miks sun pitää provota sitten noin?

Olet oikeassa, editoin sen pois. Se oli pilke silmäkulmassa heitetty kun aistin ilmapiirin kiristyvän, mutta näin pelkän tekstin välityksellä se näyttää tosiaan ainoastaan vittuilulta mikä ei ihan ollut sen tarkoitus. :)

http://3.bp.blogspot.com/-3xp7u2K0- … VR9W2bbFk/s1600/papu+ja+pojat+3.jpg
250768
05.07.2015 17:02:49
pappasfin: Tuo TA on kyllä hieno soitin, ite en tilaillu vaan ostin suoraan Levytukusta sen Classic S mallin 3:lla singlecoililla, en mä olisi tuohon mitään parannuksia keksinyt, se nyt vaan istui hyppysiin helvetin hyvin ja korviin soundaa hienolta ja specit on mitä on ja ne nyt sattu sopimaan mun käteen ja korvaan sopivasti.

http://www.levytukku.fi/tom_anderson_s_classic_light_baby_blue (tuossahan tuo ostamani kitara)

On tuolla vielä 3 kpl noita TA:ta, pari strato tyyliä eri viimeistelyllä ja mikeillä ja sitten lespa tyylinen.

Toi light baby blue on helkkarin hyvä kitara.Veit sen mun nokan alta.
Aina on tilaa yhdelle jenkkipelille.
KUNU
05.07.2015 19:55:33 (muokattu 05.07.2015 20:21:08)
petrip: Valehtelu ei ola sama asia. Riidassa on aina kaksi osapuolta ja tarinaa. Ei kukaan muu meistä ollut siinä mukana paitsi Kunu. Sen takia ei nyt kannata hirveästi yleistää mitään. Itse olen henkilökohtaisesti saanut erinomaista palvelua Suhrilta (Jill-niminen henkilö). Shit happens...

Tuota nuin...

Tästä asiasta on puitu paljon 3 eri foorumilla ja en usko että kellekkään on jäänyt epäselvyyksiä tuon asian todellisesta luonteesta kun ite Suhrin asiakaspalvelu laittoi julkisen anteeksipyynnön asiasta menemään kummallekkin englanninkieliselle foorumille. Kaiken tuon lisäksi vaadin Suhrilta hyvässä hengessä mailiin jokaisen yksityiskohdan selvitettäväksi ja aika hyvin olima niin Johnin kuin Doninki kans sitä mieltä että he ovat kusseet asiat aika perusteellisesti tässä.

Tottakai jollaki voi tulla tippa linssiin ja ei välttämättä halua nähä nuita asioita niinkö ne oikeasti meni mutta se on vain hölmöyttä. Kestin tuota paskaa 4 kitaran verran ja omasta mielestäni todella reilusti annoin Suhrille monta mahollisuutta korjata asiat ja sanoin vielä että jos asioitten peittely ja hommat jatkuu sammaan malliin niin tehen tästä jutusta julkisen, ite John aneli vielä mahollisuutta korjata asiat. Noh eipä niitä saatu korjattua ja siksi tuosta TGP:lle lähtiki asia julkiseksi.

Mulla on paljon materiaalia sähköpostissa mitä en ole edes kehannu laittaa julkiseksi koska tiän että siittä tullee lissää itkemistä Suhrin fanien suhteen.
Nämä on vähän niitä asioita että kukhaan muu ei voi tietää ko mie, Don Bonomini ja John Suhr. Mutta se että miksi rehellinen ihminen lähtisi tahallaan/syyttä mollaamaan firmaa mitä on hehkuttanu monen vuoden ajan.
Aika moni täälä on tehny kauppaa minun kans ja tuntee miten mie hoijan asiat niin se joka eppäilee minun rehellisyyttä tässä asiassa niin johtuu vain siittä ettei tunne minua.

Ja tuosta yleistämisestä ko puhuttiin niin kyllä mie olen sitä mieltä että jos näitä saman tyylisiä juttuja on ollu paljon ja hyvin monessa kepissä on väärät mikit asennettuna yms niin on tuo jo enemmänkin poikkeus ko sääntö että keppi tulis virheettömänä kotia.
En edes kehannu mainita Suhrile mithään ko tuo Satiini 6 customi tuli ja lakkaus oli lohjennu kaulataskusta koska aattelin juurikin nuin että "shit happens..." hahahhahah.

Pääasia kuitenki on se että kaikki on nyt myyty ja vitutus helpottanu suunnattomasti.
Tosiaanki mainittin että Tom Andersonin Angel custom on valmis tuossa ihan kohta puoliin ja minusta aika hienosta asiakaspalvelusta kertoo se että Tom Anderson ite laitto mulle mailia pari viikkoa sitten että kitara tullee viivästymään jonkun verran koska koko tehdas oli joutunu valtavan vesivahingon kouriin. Eipä Suhrilta paljon uskallettu ilmottaa ko olivat hukanneet(laittaneet varmaankin toiseen keppiin) minun valitseman kannen tuolle exotic seiskalle.

Just kattelin tuossa Hells Kitcheniä ja tuli vähän sama fiilis ko Suhrin kitaroista, kokki huomaa että liha on raakaa mutta yrittää peittää sen kastikkeella ja tarjota Gordonille, no eihän siinä hyvin käy :D
Suhr=Ongelma
Kontiak
05.07.2015 20:11:20
petrip: Valehtelu ei ola sama asia. Riidassa on aina kaksi osapuolta ja tarinaa. Ei kukaan muu meistä ollut siinä mukana paitsi Kunu. Sen takia ei nyt kannata hirveästi yleistää mitään. Itse olen henkilökohtaisesti saanut erinomaista palvelua Suhrilta (Jill-niminen henkilö). Shit happens...

Oliko kyseessä riita?
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
stratomaister
25.08.2016 14:15:07
Huom! Olet kirjoittamassa yli 416 päivää vanhaan aiheeseen!

No sori! En oo kerinnyt aikaisemmin, kun tuo Standard Custom on ollut käytössäni vasta vuoden päivät! Ja voin sanoa, että edelleen Suhruttaa! Loistava, ja varmaankin paras kitara mitä olen koskaan omistanut. Ja sivulauseessa voin mainita, että olen omistanut monia, monia huippukeppejä. Nykyään maahantuojaa ei taida Suomesta löytyä, ja olen joutunut asioimaan These goes to 11 kautta mm. kun piti saada vara-avain kaularaudan säätöön ja nopeasti ja ILMAISEKSI sen sain! Eli kohdallani kaikki on erinomaisesti kyseisen merkin kanssa ja sen halusin kanssanne jakaa! :)
...
JeKo
25.08.2016 21:12:15

Mulla on custom Modern tilauksessa. Aika tuskainen taival oli tilausprosessi, mutta päästiin viimein maaliin Suhrin asiakaspalvelun kanssa. Aika monta yksilöä on käynyt kääntymässä ja nyt viimeinkin on ne omat ultimaattiset speksit tiedossa. Loppusyksystä pitäisi olla kitaran näpeissä!

Standard löytyy myös ja on ihan mainio peli sekin.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)