Grugi 27.10.2011 18:01:56 | |
---|
11R vaan hankintaan niin ei tarvitse odotella, helvetin hyvä laite ja saatavuus myös. The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
Pop Corn 27.10.2011 18:26:06 | |
---|
mattim: Jos Cliffin mielestä et vielä ole hänen asiakkaansa. Oletko jo tehnyt jonkinlaisen firmaa tai sinua sitovan kauppasopimuksen tuon firman kanssa ? Trajous, tilaus, tilausvahvistus ? Ah, niukkuuden lisäksi tuo exklusiivisuus! Tuntuu hyvälle Cliff, anna mulle lisää piiskaa! Ei mun ollut tarkoitus mollata. Konseptihan näyttää toimivan mainiosti. Pääasia tietysti on että asiakkaat ovat tyytyväisä ja hangaround oppilas-asiakkaat nöyriä ja ruodussa. ;) . |
Migo 27.10.2011 19:08:22 | |
---|
Grugi: 11R vaan hankintaan niin ei tarvitse odotella, helvetin hyvä laite ja saatavuus myös. Joo, tai myy pois, laittaa axen tilaukseen, ei jaksais odottaa, hommaa 11r uudestaan... :D Noo, ehken ny 11r osta enää uuvestaa, mut tää odottaminen on perseestä. "Vissiin harvassa tuollaset emännät juum. Taino, ei tuo mua mihikkää kaljalle kehota, ku en mä pääse kumminkaan mihinkään kaljalle. =D" -vvaltsu |
juikkipuikki 27.10.2011 20:05:57 (muokattu 27.10.2011 20:07:28) | |
---|
Grugi: 11R vaan hankintaan niin ei tarvitse odotella, helvetin hyvä laite ja saatavuus myös. Varsin turha kommentti. Näiden kahden vertailukin on täysin turhanpäiväistä ajanvietettä. Migo: Joo, tai myy pois, laittaa axen tilaukseen, ei jaksais odottaa, hommaa 11r uudestaan... :D Noo, ehken ny 11r osta enää uuvestaa, mut tää odottaminen on perseestä. Toi odottelu ei nyt oo loppupelis niin paha, kun on tottunu venaa R:n pajalta kitaraa vajaan vuoden :D Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm... |
Migo 27.10.2011 20:13:41 | |
---|
juikkipuikki: Varsin turha kommentti. Näiden kahden vertailukin on täysin turhanpäiväistä ajanvietettä. Ootko testaillu 11r:ää? Kyllä toi aika hyvin kestää vertailua axen rinnalla. Juurikin myös saatavuuden suhteen ja ei se todella ole mitenkään paskasaundinen.
Toi odottelu ei nyt oo loppupelis niin paha, kun on tottunu venaa R:n pajalta kitaraa vajaan vuoden :D Njoo, mut silti ihan pepusta. Ehkä vielä jätän itseni jonoon, mut turhauttavalta tuntuu, kun täälläkin porukkaa, jotka odottanut yli 7kk. "Vissiin harvassa tuollaset emännät juum. Taino, ei tuo mua mihikkää kaljalle kehota, ku en mä pääse kumminkaan mihinkään kaljalle. =D" -vvaltsu |
juikkipuikki 27.10.2011 20:36:36 (muokattu 27.10.2011 20:37:25) | |
---|
Migo: Ootko testaillu 11r:ää? Kyllä toi aika hyvin kestää vertailua axen rinnalla. Juurikin myös saatavuuden suhteen ja ei se todella ole mitenkään paskasaundinen. Meinasin vaan, että turha lähtee heittelee noita nasevia viestejä koskien 11r vs. axe. En oo kokeillu tosiaan. Enkä mä sitä paskaks sanokaan, ihan hiton hyvänkuulonen tässä pätkässä ainakin: http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io E: Mesan päätteessä siis. Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm... |
Grugi 27.10.2011 20:41:09 | |
---|
juikkipuikki: Varsin turha kommentti. Näiden kahden vertailukin on täysin turhanpäiväistä ajanvietettä. Ei ole yhtään turhaa ja vetää 11R hyvinkin vertoja Axelle vaikka ei täysin samalla konseptilla olekkaan tehty. Itse en ainakaan mitään erityisen mullistavaa ole havainnut Axen soundeissa vs 11R Ehkä tässä on sellainen juttu että Axea havittelee sellaiset jotka haluaa sitä Hypeä kamoihinsa ja 11R taas niille jotka haluaa päästä soittamaan odottelun sijaan. Taitaa olla vaan joillakin sellainen asenne että jos tuote on alle 1000€ niin se ei voi olla hyvä saati settä sillä ei saa rispektiä tietyissä piireissä. Mutta juu kukin hankkii mitä haluaa mutta joskus kannattaa kurkata sinne aidan toiselle puolelle myös. The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
juikkipuikki 27.10.2011 20:52:52 | |
---|
Grugi: Ei ole yhtään turhaa ja vetää 11R hyvinkin vertoja Axelle vaikka ei täysin samalla konseptilla olekkaan tehty. Itse en ainakaan mitään erityisen mullistavaa ole havainnut Axen soundeissa vs 11R Ehkä tässä on sellainen juttu että Axea havittelee sellaiset jotka haluaa sitä Hypeä kamoihinsa ja 11R taas niille jotka haluaa päästä soittamaan odottelun sijaan. Taitaa olla vaan joillakin sellainen asenne että jos tuote on alle 1000€ niin se ei voi olla hyvä saati settä sillä ei saa rispektiä tietyissä piireissä. Mutta juu kukin hankkii mitä haluaa mutta joskus kannattaa kurkata sinne aidan toiselle puolelle myös. Itse en ole juunääs testannut, mutta useita useita tunteja erinäisiä foorumeita lukeneena olen tulkinnut tuon olevan "köyhän miehen axe", vaikka soundi olisikin kelpo. Eikä tässä kukaan varmaan mitään rispektiä yritä hakea keltään. Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm... |
Grugi 27.10.2011 21:04:53 (muokattu 27.10.2011 21:05:29) | |
---|
juikkipuikki: Itse en ole juunääs testannut, mutta useita useita tunteja erinäisiä foorumeita lukeneena olen tulkinnut tuon olevan "köyhän miehen axe", vaikka soundi olisikin kelpo. Eikä tässä kukaan varmaan mitään rispektiä yritä hakea keltään. Juu onhan noita foorumeita koluttu ja yhtä kaikki on niitä jotka vaihtaa Axesta 11R:ään. Itse en sanoisi että 11R on köyhän miehen laite mutta ehkä se joidenkin mielestä on. Kyllä pikkasen sellasta kutinaa siellä että joillekkin toi laite on just sitä rispektin hakua mutta ei tietenkään yleistetä sitä . ;) Oli nyt miten vaan niin mun mielestä Fractalin tyyli hoitaa tuotteen saatavuus on melkolailla hölmöä kun kyseessä on kuitenkin "elektroniikka" joka vanhenee ennen kun on edes kuluttajan käsissä. Olkoonkin että tolla pärjää moni sen 10v jos vaan laite kestää mutta ainakin omalta kantilta on mennyt koko mielenkiinto tuotteeseen juurikin tuon saatavuuden osalta ja kun kyseessä ei niin ihmeellinen kapistus ole kuitenkaan. The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
McNulty 27.10.2011 21:07:12 (muokattu 27.10.2011 21:11:13) | |
---|
juikkipuikki: Itse en ole juunääs testannut, mutta useita useita tunteja erinäisiä foorumeita lukeneena olen tulkinnut tuon olevan "köyhän miehen axe", vaikka soundi olisikin kelpo. Eikä tässä kukaan varmaan mitään rispektiä yritä hakea keltään. A quest for tone and feeling. Mummiälest siitä pitäis lähteä, eikä siitä mitä lukee koneen kyljessä tai hintalapussa. Korvaläpyskät ratkaisee hyvin paljon ja toiselle se 11R on oikea vaihtoehto, toiselle ei. Ei siitä kannata sen isompaa numeroa tehdä. Tuntuu vähän omituiselta, että jonkun toisen valinta "harmittaa" taas jotain toista :) PS. Kumpi on parempi? Digidesign R11 vaiko AVID R11? *sarkasmitutkat päälle* No Speakers! No Bodykits! No Bullshit! |
Migo 27.10.2011 21:11:43 | |
---|
McNulty: A quest for tone and feeling. Mummiälest siitä pitäis lähteä, eikä siitä mitä lukee koneen kyljessä tai hintalapussa. Korvaläpyskät ratkaisee hyvin paljon ja toiselle se 11R on oikea vaihtoehto, toiselle ei. Ei siitä kannata sen isompaa numeroa tehdä. Tuntuu vähän omituiselta, että jonkun toisen valinta "harmittaa" taas jotain toista :) Näihän se menee. Viisaita sanoja. =) "Vissiin harvassa tuollaset emännät juum. Taino, ei tuo mua mihikkää kaljalle kehota, ku en mä pääse kumminkaan mihinkään kaljalle. =D" -vvaltsu |
Terry Pantheras 27.10.2011 21:15:07 | |
---|
McNulty: PS. Kumpi on parempi? Digidesign R11 vaiko AVID R11? *sarkasmitutkat päälle* Kyllä se R2D2 on kovin! |
Grugi 27.10.2011 21:19:27 | |
---|
PS. Kumpi on parempi? Digidesign R11 vaiko AVID R11? *sarkasmitutkat päälle* Ei tässä harmita kenenkään hakinnat mutta kyseisen firman toiminta lähinnä ihmetyttää. ps. Mun laitteessa lukee etupaneelissa vaan Eleven Rack, prkl miks siinä ei lue vaikka Avid 11R. Jumalauta ei taas huvita mikään. The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
McNulty 27.10.2011 21:28:22 | |
---|
Grugi: Ei tässä harmita kenenkään hakinnat mutta kyseisen firman toiminta lähinnä ihmetyttää. No joo, se on tavallaan "outoa". Mutta kyseessä on kuitenkin marginaalituote eikä siksi välttämättä hurjasta massavalmistuksesta koeta saavan tarvittavaa hyötyä. Vähän sama kuin Custom PRS:n tilaaminen joka on siis 12-24 kuukautta. Elektroniikan kohdalla toki "parasta ennen"-merkintä on herkemmässä kuin vaikkapa kitaralla. Emmä silti lähtis Axeen investoivia tahoja luokittelemaan sanomalla että he ostavat laitteen vain egoa ja statusta pönkittääkseen. Varmasti soittajan fiilis nousee tavalla tai toisella kun tietää että alla on kallis peli, mutta en usko sen olevan perimmäinen ja päällimmäinen tarkoitus laitetta hankkiessa. Mua itseä henkilökohtaisesti tuo Axe kyllä hivenen kiehtoisi, oikeastaan siksi että soitan aika monipuolisesti (kasari new-wave touhuista aina vanhan rockin ja rockabillyn kautta modernimpaan hevimäiskeeseen). Mulle tosin on kotikäytössä demotellessa ja riffejä muistiin taltioidessa riittänyt varsin hienosti L6:n PodX3. Onko tuo L6-tuoteperheen POD HD Pro automaattisesti ulkona laskuista verrattuna R11 ja Axe? Onko kukaan tutustunut/perehtynyt, tai jopa vertaillut? Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä mallinnuksen ensimmäiselle varsinaiselle "kaupallistajalle" on käynyt mallinnuspelissä? Onko joku mallintanut heidän systeeminsä paremmin ja paremmaksi? Jätän tässä kohtaa Johnson Amplificationsin tietoisesti mainitsematta. Samoin Tech21:n. No Speakers! No Bodykits! No Bullshit! |
Grugi 27.10.2011 21:46:47 (muokattu 27.10.2011 21:51:03) | |
---|
McNulty: Emmä silti lähtis Axeen investoivia tahoja luokittelemaan sanomalla että he ostavat laitteen vain egoa ja statusta pönkittääkseen. Varmasti soittajan fiilis nousee tavalla tai toisella kun tietää että alla on kallis peli, mutta en usko sen olevan perimmäinen ja päällimmäinen tarkoitus laitetta hankkiessa. Juu eihän tässä toki ole tarkoitus leimata ketää mutta varmasti niitäkin löytyy jotka tuohon kategoriaan kuuluu. En ole kuitenkaan ihan samalla linjalla siinä että kyseessä on marginaali tuote ja siksi sitä ei tuoteta markkinoille riittävästi että kuluttajan ei tarvitsisi odottaa vuotta että saa tuotteen. Custom Kitarat on siinä mielessä huono vertaus kun kyseessä ei ole samalla tekniikalla tuotettava laite. Axe on varmasti tuote jonka laadukas tuotanto onnistuu suuremmissakin määrissä mutta valmistaja vain tahtoo pitää tuotteen "erikoisuuden" yllä pitämällä tuotantomäärät alhaisina. Käsittääkseni Axen kasaus on kuitenkin koneellisesti hoidettu (oletus) joten siinä ei ole samanlaista työtä kuin käsin duunatussa kitarassa. The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
McNulty 27.10.2011 22:04:57 (muokattu 27.10.2011 22:05:28) | |
---|
Grugi: Juu eihän tässä toki ole tarkoitus leimata ketää mutta varmasti niitäkin löytyy jotka tuohon kategoriaan kuuluu. En ole kuitenkaan ihan samalla linjalla siinä että kyseessä on marginaali tuote ja siksi sitä ei tuoteta markkinoille riittävästi että kuluttajan ei tarvitsisi odottaa vuotta että saa tuotteen. Custom Kitarat on siinä mielessä huono vertaus kun kyseessä ei ole samalla tekniikalla tuotettava laite. Axe on varmasti tuote jonka laadukas tuotanto onnistuu suuremmissakin määrissä mutta valmistaja vain tahtoo pitää tuotteen "erikoisuuden" yllä pitämällä tuotantomäärät alhaisina. Käsittääkseni Axen kasaus on kuitenkin koneellisesti hoidettu (oletus) joten siinä ei ole samanlaista työtä kuin käsin duunatussa kitarassa. Yhtään tietämättä tai tuntematta koko Fractal Audion bisnesmallia tai yrityksen toimintaa... mutta voisiko osasyy hitaaseen toimitukseen olla lisenssimaksut? Voisiko siis Axe-FX:ssä olla käytössä jonkin toisen tahon patentoimia ominaisuuksia/järjestelmiä/teknologiaa, joista tämä Cliff (eikös tämä ollut Fractalin pääjehun nimi?) joutuu maksamaan lisenssimaksuja? Kun riittävän suuri tilauskanta on valmis (eli varmistetaan että lisenssimaksuihin löytyy omavaraisesti pätäkkää) niin tuotantolaitos laitetaan käyntiin. Tämä nyt siis 100% mutuilua ja lähinnä vain yksi vaihtoehto tuon toimitushitauden syyksi. Toki, laitteellehan saadaan hienoa mystistä ja myyttistä arvoa kun vain muutama kappale pääsee päivänvaloon ja loput tilaajat joutuvat odottelemaan omaansa. Saattaa siis hyvinkin olla tietoinen valinta "jarruttaa" myyntiä. No, se mutuilusta. Paha mennä vannomaan mitään kun ei oikeasti tiedä. Itse tuossa juuri selailin Fractalin sivuja ja totesin että miulla riittäisi kotikäytössä hienosti tuo ykkösversion Standard-mallikin. Pitänee ehkä ebayta ja muita mestoja kytätä josko jossain vaiheessa moisen lunastaisi ja poistaisi. Erään tuttavani yhtä ykkösversiota olen aikanaan testaillut mutta eipä moisessa laitteen kanssa sinuiksi päässyt. Siksi siis kiinnostaisi kokeilla, josko sieltä irtoaisi meikäläistä miellyttäviä soundeja. No Speakers! No Bodykits! No Bullshit! |
juikkipuikki 29.10.2011 17:09:39 (muokattu 29.10.2011 17:10:02) | |
---|
TO ALL FUTURE AXE-FX II USERS After a production delay of several weeks due to supplier difficulties, Fractal Audio has once again begun shipping units. We will be receiving a delivery over the weekend and the next shipment should be arriving about two weeks later. However, we are sorry to say that your unit will not yet be among those arriving. From 1st November onwards Fractal Audio will be doubling its production capacity and we are hoping that this increase will improve the delivery situation. Based on our experience so far we have decided not to announce or estimate any more delivery dates, as this just tends to lead to confusion rather than making personal planning (selling of gear, allotting of expenses) any easier. Instead we will be sending a salvation mail to all those whose units will be in the next delivery and we will at the same time inform those whose units will be part of the subsequent delivery about two weeks later. You can find the latest information in the News section of our website and on Twitter, where we will also be posting information on current and expected deliveries. Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm... |
askomiko 29.10.2011 17:53:22 | |
---|
Yllättyneitä olivat: _o_. Ihan naurettavaa perseilyä, telkkarin digiboksia vastaavaa laitetta ei saada kasaan kun perkele 9kpl kuukaudessa, ja ne myydään kaikki jenkkeihin. Haistakoon perseen koko lafka. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
lonelyplayer 29.10.2011 21:49:49 | |
---|
Mitä te oikeesti odotatte ? Kuinka moni OIKEESTI uskoo että nyt kyseessä parempi soundi kuin teidän nykyisillä putkivahvistimella ? Mulla on ollut 90- ja 2000-luvulla useita multiefektipedaaleja käytössä ( Digitech RP-5, Boss GT-10, Line6 HD-300) + muutamia muita joita en edes kehtaa mainita. Ymmärrän toki pointin helposta roudattavuudesta mutta onko se ratkaiseva syy.... :) Älkee ampuko.. oon vain vanhempi harrastaja .... En osaa edes kovin hyvin edes soittaa :( |
juikkipuikki 29.10.2011 22:07:24 | |
---|
lonelyplayer: Mitä te oikeesti odotatte ? Kuinka moni OIKEESTI uskoo että nyt kyseessä parempi soundi kuin teidän nykyisillä putkivahvistimella ? Mulla on ollut 90- ja 2000-luvulla useita multiefektipedaaleja käytössä ( Digitech RP-5, Boss GT-10, Line6 HD-300) + muutamia muita joita en edes kehtaa mainita. Ymmärrän toki pointin helposta roudattavuudesta mutta onko se ratkaiseva syy.... :) Älkee ampuko.. oon vain vanhempi harrastaja .... En osaa edes kovin hyvin edes soittaa :( Kaikki eivät tuota käytä vahvistin/kaappisimulointiin vaan pelkkiin efekteihin putkivahvarin efektiluupissa. Mutta juu, varmaankin se laitteen monipuolisuus ja edistyksellinen tekniikka viehättää sen verta, että kannattaa tilata(odottaa vuoden). Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm... |