Aihe: Orange
1 2 3 4 57 8 9 10 1126 27 28 29 30
Muovinen
01.04.2014 19:16:02

Ziggy Bubba: "This truly is one of the best fan-made demo videos we've seen.

Rockerverb 50 at it's finest! ",

sanoi Orange Amplifiers kun ton meikän demon Facebookissa jakoi. Pirun hauska kuulla palautetta suoraan firmalta! :)
https://www.youtube.com/watch?v=6hZcsglTVIg

Olipa muuten ihan oikiasti hyvä! Tyylikkäästi olit toteuttanu nuo tekstit ja kitararepertuaari oli kattava. Kiva että oli vähän pedaalejakin käytetty. Siellä löyty yhdestä pätkästä aikalailla just identtiset säädöt mitä ite käytän nykysissä bändihommissa. Hyvinkin tutun kuulosta soundia, eikä soittokaan ollut sitä mitäänsanomatonta blues-soolo-kikkailua, mitä 99% demovideoista tuntuu olevan.

Tänään kokeilin Amplituben Orange-mallinnoksia enkä tunnistanut Rockerverbiä ollenkaan samaksi vahvariksi. Mallinnoksessa oli mkII ja se oli ohut, kuiva ja ritisevä. Eikai mkI ja II välillä niin hirveen isoa eroa ole? OR50 -mallinnos kuulosti enemmän siltä RV:ltä johon ite oon tottunu. Öh?
Vladi
01.04.2014 19:25:10
Täällä ilmoittautuu yksi Orange-perheeseen palannut. Kotiutin tänään mainiokuntoisen Orange Rocker 30-combon. Jotenkin jaksaa taas ihastuttaa tää Oranssin yksinkertaisuus ja siitä huolimatta monipuolinen soundivalikoima.
Harashoo tovaarish!
Ziggy Bubba
01.04.2014 19:40:21 (muokattu 01.04.2014 19:41:53)

Muovinen: Olipa muuten ihan oikiasti hyvä! Tyylikkäästi olit toteuttanu nuo tekstit ja kitararepertuaari oli kattava. Kiva että oli vähän pedaalejakin käytetty. Siellä löyty yhdestä pätkästä aikalailla just identtiset säädöt mitä ite käytän nykysissä bändihommissa. Hyvinkin tutun kuulosta soundia, eikä soittokaan ollut sitä mitäänsanomatonta blues-soolo-kikkailua, mitä 99% demovideoista tuntuu olevan.

Kiitoksia! Suljetun ja tanakasti tuuttaavan kaapin kanssa bassoa voi yleensä leikellä, jollain avoimella 1x12 boksilla olis varmaan eri. Blues-soolokikat ei ehkä multa edes lähtisi, mutta sinne suuntaan ne tolla suoremmallakin tyylillä kuitenkin menee :)

Muiden videoita paljon kattoneena osaa jotenkin arvostaa kun demossa maltetaan soittaa pitkiä sointuja, ne kertoo soundista itessään jo aika paljon.

Tänään kokeilin Amplituben Orange-mallinnoksia enkä tunnistanut Rockerverbiä ollenkaan samaksi vahvariksi. Mallinnoksessa oli mkII ja se oli ohut, kuiva ja ritisevä. Eikai mkI ja II välillä niin hirveen isoa eroa ole? OR50 -mallinnos kuulosti enemmän siltä RV:ltä johon ite oon tottunu. Öh?

Mallinnokset on mallinnoksia, monet aika ylimalkaisia keskiarvoja oikeasta asiasta. Ykkösen ja kakkosen erot on kait suht pieniä, tosin ite en kakkosia ole soittanut. Varmaan isoin osa RV:nkin soundista tulee etusesta, veikkaan. Varsinkin noilla mun "kotivolumeilla".
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Jucciz
02.04.2014 02:06:52
Vladi: Täällä ilmoittautuu yksi Orange-perheeseen palannut. Kotiutin tänään mainiokuntoisen Orange Rocker 30-combon. Jotenkin jaksaa taas ihastuttaa tää Oranssin yksinkertaisuus ja siitä huolimatta monipuolinen soundivalikoima.

Jos tää ei ollu aprillipila, päivitä hyvä mies jäsenkuvauksesi. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Numb
02.04.2014 10:24:36

Ziggy Bubba: Heps, Orange-ihmiset.

Tein suhteellisen kattavan videodemon Rockerverb 50 -nupista eilen, eri keppejä ja pedaaleitakin tuli testailtua:
https://www.youtube.com/watch?v=6hZ … g&list=UUvAJbQfGhIXwQTWjBfgt6mA

Pääsin nytten vasta kuuntelemaan, ja erinomaista demotustyötä on. Ton perusteella selvästi samaa perhettä kuin Thunderverb.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
hjukke
03.04.2014 21:04:19 (muokattu 03.04.2014 21:05:31)

Vladi: Täällä ilmoittautuu yksi Orange-perheeseen palannut. Kotiutin tänään mainiokuntoisen Orange Rocker 30-combon. Jotenkin jaksaa taas ihastuttaa tää Oranssin yksinkertaisuus ja siitä huolimatta monipuolinen soundivalikoima.

Ihastuin samaan sillon rv50ssä! Lähtee riittävän heavy, hyvät murot ja semimurot, sekä oikeasti yllättävän kelvollinen puhdas. Eikä yhtään liikaa nappuloita, yhden uudemman marsun ja 5150:n omistaneena (sekä lyhyen rectifier sekoilun jälkeen).

Orange myös tuntuu tykkäävän kaiken maailman peltipurkeista, mikä on tietty plussaa, paitsi kukkarolle :)

E: Lisättäköön vielä että Aplarille kelpaa hyvin myös humpparit JA single coilit,
mikä ei ole todellakaan itsestäänselvää.
Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria.
Muovinen
04.04.2014 12:04:21

hjukke: Ihastuin samaan sillon rv50ssä! Lähtee riittävän heavy, hyvät murot ja semimurot, sekä oikeasti yllättävän kelvollinen puhdas. Eikä yhtään liikaa nappuloita, yhden uudemman marsun ja 5150:n omistaneena (sekä lyhyen rectifier sekoilun jälkeen).

Rectifier, urgh. Se on kyllä niin vastakohta Orangelle, jossa yksinkertaisuus ja middle-alueen raaka selkeys on ne jutut.

Musta tuntu ensin Rockerverbin kanssa, että siitä saa sen yhden hyvän semiraskaan särön, mutta aika on osoittanut luulon vääräksi. Eri kitaroilla ja purnukoilla se särökanava muuntuu melkein miksi vaan. Fuzzit on ton kanssa hankalia, mutta kyllä niistäkin muutaman oon saanu toimiin (C Hybrid ja modattu Muff). AD30 on nirsompi säröpurkkien suhteen, mutta sen oma särö on niin rock, että eipä se paljon mausteita kaipaa.
s8na
04.04.2014 12:26:58

Mulla on ollu rockerverbin kanssa sellasta fiilisongelmaa, että keskisärö tuntuu aina jotenkin ponnettomalta. Aina tekee mieli kääntää gaini vähintään kello yhteen. Onko muilla samanlaista kokemusta / temppuja miten löysät rokit saa maistumaan tuolla? Vai onko hevi vaan tän petterin päässä niin tiukassa, ettei lällyttely sen vuoksi onnistu.
Muovinen
04.04.2014 12:37:00 (muokattu 04.04.2014 12:39:34)

s8na: Mulla on ollu rockerverbin kanssa sellasta fiilisongelmaa, että keskisärö tuntuu aina jotenkin ponnettomalta. Aina tekee mieli kääntää gaini vähintään kello yhteen. Onko muilla samanlaista kokemusta / temppuja miten löysät rokit saa maistumaan tuolla? Vai onko hevi vaan tän petterin päässä niin tiukassa, ettei lällyttely sen vuoksi onnistu.

Meinasin laittaa tohon edelliseen just tästä samasta. Lääke tohon on hyvä overdrive eteen. Ite oon tykänny tosta Sweet Honeysta, koska se ei muuta soundin luonnetta vaan tiukentaa sitä mukavasti. Alakaa ne lällyt maistumaan.

edith: mulla on gain ollu hevibändihommissa nimenomaan klo 13 ja siihen boostit päälle. Mieluisimmat rokkisoundit löytyy kuitenkin pikkasen vähemmällä gainilla.
s8na
04.04.2014 13:28:27 (muokattu 04.04.2014 13:29:05)

Muovinen: Meinasin laittaa tohon edelliseen just tästä samasta. Lääke tohon on hyvä overdrive eteen. Ite oon tykänny tosta Sweet Honeysta, koska se ei muuta soundin luonnetta vaan tiukentaa sitä mukavasti. Alakaa ne lällyt maistumaan.

edith: mulla on gain ollu hevibändihommissa nimenomaan klo 13 ja siihen boostit päälle. Mieluisimmat rokkisoundit löytyy kuitenkin pikkasen vähemmällä gainilla.

Hyvä tietää, pääsee siitäkin "ongelmasta" sit tarvittessa eroon ja näin pysyy gassit kurissa... paitsi pedaalien osalta. Overdriveä mulla ei nyt oo mut pitääpä testata kotosalla fuzzilla ja distortionilla hyvin miedoilla asetuksilla tota temppua.
edgehill
04.04.2014 13:56:51
I'm sold, hienot soundit. Kliinit kolahti.
Teitkö muuten mitään jälkihoitoa noille soundeille?

Pitkään ollut nuppi harkinnassa ja se vois olla tässä.
Mikä mahtaa olla MK1 ja MKII soundillinen ero?

Ziggy Bubba: Heps, Orange-ihmiset.

Tein suhteellisen kattavan videodemon Rockerverb 50 -nupista eilen, eri keppejä ja pedaaleitakin tuli testailtua:
https://www.youtube.com/watch?v=6hZ … g&list=UUvAJbQfGhIXwQTWjBfgt6mA
novo
04.04.2014 14:24:34
edgehill: I'm sold, hienot soundit. Kliinit kolahti.

Pitkään ollut nuppi harkinnassa ja se vois olla tässä.
Mikä mahtaa olla MK1 ja MKII soundillinen ero?

Omissa käsissä ei juuri mikään. Itellä MK1 ja yhelle äänitteelle vetelin MK2:lla. Tavallaan oli se mk2 hakusessa alun perin, mutta tuli toi mk1 vastaan niin hyvään hintaan et piti poistaa.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Ziggy Bubba
04.04.2014 17:22:18 (muokattu 04.04.2014 17:28:03)

edgehill: I'm sold, hienot soundit. Kliinit kolahti.

Jeppis. Soundit on vedetty ihan suoraan tolla Sennheiserin e906 -mikillä Garagebandiin. Jälkihoitoa ei ole tehty.

Bändimiksauksessa varmaan leikkaisin alapäitä jonniin verran, mutta nämä demot on erikseen.

s8na: Mulla on ollu rockerverbin kanssa sellasta fiilisongelmaa, että keskisärö tuntuu aina jotenkin ponnettomalta. Aina tekee mieli kääntää gaini vähintään kello yhteen. Onko muilla samanlaista kokemusta / temppuja miten löysät rokit saa maistumaan tuolla? Vai onko hevi vaan tän petterin päässä niin tiukassa, ettei lällyttely sen vuoksi onnistu.

Kuten hra Muovinen jo ehti toteamaan, OD-purkki auttaa kummasti siihen hiukaan löysään ja paksuun soundiin pienemmällä murolla. Ite tykkään käyttää noita ihan vaan "päällä", eli ilman purkin gainiä tai boostia. Maun mukaan. Efekti on kuitenkin sama: alapää & yläpää kompressoituu/leikkaantuu ja keskialueen purasua tulee lisää = lissee potkua.

E: Numbille kiitos kommenteista! Kovan oloisia pelejä ovat nuo TV:t.
Vetehinen
04.04.2014 19:20:08 (muokattu 04.04.2014 19:22:15)
Myrkky Nuoli: Unohdin mainita sillon kun tämä teksti oli uusi, että helpommin sanottu kun tehty. Nyt on kyllä käymässä vuosituhannen mäihä ja saadaan luultavasti nykyinen persiissä oleva 15 m^2 kaikukoppi aikaisintaan klo 18:00 soittorajotuksilla vaihdettua unelmasijainnissa olevaan soittorajoituksettomaan kunnolla akustoituun 37,5 m^2 tilaan, joka on vielä mun työpöydän viereisessä huoneessa ja vuokrakin on mahdollisesti jopa HALVEMPI kuin tämä nykyinen. Voi hyvänen aika.. Niin kun sitä on treenisten kanssa tuskailtu ja kitkuteltu sillon kun semmonen on ylipäätään löytynyt koko tästä kaupungista sen kymmenen vuotta niin nyt päjähti. Voi poijjaat..

Tiedän kyllä Jyväskylän treenikämppätilanteen, tarjolla ei juuri ole kuin pikkukoppeja, homeloukkoja tai Lutakon kämppiä, joista viimemainitut jää yleensä vain haaveeksi. Ja saa maksaa itsensä jos nyt ei kipeäksi niin helposti tuplat verrattuna muiden kaupunkien (ainakin Oulun) normitasoon. No eipä Jyväskylästä minulle löytynyt tolkun töitäkään, kun on liikaa opiskelijoita markkinoilla. Tarkoitan sanoa onneksi olkoon!

Laitoin btw RV50:n torille kokeeksi josko menisi. Voisin päivittää appelsiiniosastoni OR-sataseen, kun nyt viimein niitä tolkun töitä sain. =)
Myrkky Nuoli
04.04.2014 20:45:12
beliel: Tiedän kyllä Jyväskylän treenikämppätilanteen, tarjolla ei juuri ole kuin pikkukoppeja, homeloukkoja tai Lutakon kämppiä, joista viimemainitut jää yleensä vain haaveeksi. Ja saa maksaa itsensä jos nyt ei kipeäksi niin helposti tuplat verrattuna muiden kaupunkien (ainakin Oulun) normitasoon. No eipä Jyväskylästä minulle löytynyt tolkun töitäkään, kun on liikaa opiskelijoita markkinoilla. Tarkoitan sanoa onneksi olkoon!

Laitoin btw RV50:n torille kokeeksi josko menisi. Voisin päivittää appelsiiniosastoni OR-sataseen, kun nyt viimein niitä tolkun töitä sain. =)

Tämmöstä täällä on! Minä leipäännyin IT-hommiin viimeistään siinä vaiheessa, kun työpaikka ulkoistettiin Puolaan. Pyörin siinä sitten 15kk koti-isänä ja perustin pedaalipajan kun ei täällä kuitenkaan kukaan mitään mieluisaa työtä tarjoa. Tämmöstä tää on :)

Noita molempia testanneen ehdottomasti peukkua vaihdolle! OR50 oli aivan loistava vahvistin. Omituisen kirkas kyllä, vetelin HF Drivet ja Treblet melkeinpä nollissa, mutta sillon se saundas kyllä unelmalta, varsinkin kun buustas DOD250:llä ja löi V1 slottiin 5751-putken. Kuitenkin selkeästi retromman kuuloinen kuin RV, joka sekin on toki hieno peli.
Ziggy Bubba
04.04.2014 21:40:25 (muokattu 04.04.2014 21:40:49)

Myrkky Nuoli: Omituisen kirkas kyllä, vetelin HF Drivet ja Treblet melkeinpä nollissa, mutta sillon se saundas kyllä unelmalta, varsinkin kun buustas DOD250:llä ja löi V1 slottiin 5751-putken. Kuitenkin selkeästi retromman kuuloinen kuin RV, joka sekin on toki hieno peli.

Mulla on saman suuntaisia kokemuksia AD30:stä, että siis vedetään treblet nollissa tai tosi pienillä. (Tai bassot nollassa.)

Jos nyt vähän voi oman vahvarin juttua rummuttaa, niin RV toimii mainiosti kaikki EQ:t keskellä.
Vilpur1
05.04.2014 12:48:31
Ziggy Bubba: "This truly is one of the best fan-made demo videos we've seen.

Rockerverb 50 at it's finest! ",

sanoi Orange Amplifiers kun ton meikän demon Facebookissa jakoi. Pirun hauska kuulla palautetta suoraan firmalta! :)
https://www.youtube.com/watch?v=6hZcsglTVIg

Todella tyylikäs pätkä! Erittäin hyvin tehty. Onko Orangen kaapissa alkuperäiset Celestionin V30 kaiuttimet?
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
s8na
05.04.2014 14:45:43

Hieno pätkä oli joo ja kyllä, sain tolla distortion spedullakin ton keskisärön heräteltyä vähän munakkaammaksi ilman lisäsäröä. Ehkä vaan pitäis kaivella joku kunnon OD pedaali tohon hommaan ton fuzzahtavan rähinäboksin sijaan.
Ziggy Bubba
05.04.2014 14:49:15

Vilpur1: Todella tyylikäs pätkä! Erittäin hyvin tehty. Onko Orangen kaapissa alkuperäiset Celestionin V30 kaiuttimet?

Kiitokset! Alkuperäiset elementit on lootassa.
Vilpur1
05.04.2014 15:05:37
Ziggy Bubba: Kiitokset! Alkuperäiset elementit on lootassa.

No mutta nehän kuulosti tuossa oikein passeleilta.
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)