Aihe: Mallintavat Vs. Putkikamat
1 2 3 4 57 8 9 10 11
bfoc
01.05.2008 22:05:02
Joo. Ehkä toi hammod-centraali kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Siellä jengi hakkaa itseään olalle oikein tuelta riippumatta siitä mitä kuraa on ostanut. Omankamankehujein urpokollektiivi, tosin kehuuhan ne joskus hyviäkin tuotteita (jotka löytyy mun kamalistasta).
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Uto
02.05.2008 10:39:08
Joo. Ehkä toi hammod-centraali kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Siellä jengi hakkaa itseään olalle oikein tuelta riippumatta siitä mitä kuraa on ostanut. Omankamankehujein urpokollektiivi, tosin kehuuhan ne joskus hyviäkin tuotteita (jotka löytyy mun kamalistasta).

Joo, ja suurin osa on soittanut 30-40 vuotta, ja kehuttu tuote sopii aina bluesiin, kantriin ja death metalliin.
Maailma muuttuu, Iron Maiden ei.
Numb
02.05.2008 10:43:42

Toisaalta, jos siellä H-kentraalissa jotakin kovasti haukutaan, niin luultavasti tuote todella on aivan susipaska :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Jucciz
02.05.2008 11:43:03
Kyllä HC:n kommenteista mun mielestä pystyy aika hyvin seulomaan ne kaverit, jotka oikeasti osaa perustella mielipiteensä ja tietävät mistä puhuvat - pelkät hehkuttajat voi jättää omaan arvoonsa, ne kyllä yleensä erottuvat aika hyvin joukosta. Ja yleensä se jotain kertoo laitteesta, jos sillä on, sanotaan, edes 20 eri kommentoijaa ja vaikkapa keskiarvo soundeille annetusta arvosanasta on reilusti yli yhdeksikön.
Fender Stratocaster
02.05.2008 12:58:42
Omistan molemmat, Microcube kotisoitteluun ja Orangen TT treenikselle ja keikoille. Eihän noita keskenään voi verrata, mutta mulle on putkikone ollut aina SE juttu.

Riippuu toki musiikkityylistäkin, kasariheavya soittava, kuten minä, osaa varmasti arvostaa kunnon päätesäröä. Joillekin sillä taas ei ole paskankaan väliä kunhan säröä vaan on tarpeeksi.

Riippuu täysin käyttötarkoituksesta, mutta itse en ole mallintavista saanut kovin mahtavaa soundia ulos, toisin kuin putki-Orangesta.
Orange amplifiers - Voice of the world
jomppu
02.05.2008 14:01:15
Minä olen kotikäytössä pärjännyt mallintavilla ihan hyvin, 30 watin valvetronixi ja tech 21 tm 10 on ollut käytössä. Hyvää niissä on se monipuolisuus saundien suhteen ja se että saan kelvollista saundia todella pienellä äänenvoimakkuudellakin. Huonoa taas se että joskus sen kelvollisen saundin eteen saa pyöritellä nappuloita ihan riittävästikin. Minun kokemuksien perusteella en ala haukkua mitään putkivahvistimia, ne ovat vaan olleet erilaisia kuin mihin olen tottunut. Hauskin kokemus putkivahvareista minulla on Denmark Streetiltä kun stratocasteria kokeilin jonkun Orangen combon läpi, vittu ihan oikeasti tuntui että lahkeet lepatti siinä sen laatikon edessä seistessäni ja rämpyttäessäni. Sellaista ei vielä mallintavat ole mulle tarjonnut. Nauratti sitä myyjääkin sitten kun kitaran palautin "cheers mate!". Päässä vaan helisi kun poistuin kadulle!
Live Wire
16.07.2008 10:02:11
Entäs jos putkivahvistimen eteen laittaa multiefektin mutta jättää vahvistinmallinnukset pois ja ottaa sieltä pelkät efektit? Eikö sillon saa hyvät puolet molemmista maailmoista?
Krice
16.07.2008 11:08:42

Entäs jos putkivahvistimen eteen laittaa multiefektin mutta jättää vahvistinmallinnukset pois ja ottaa sieltä pelkät efektit? Eikö sillon saa hyvät puolet molemmista maailmoista?

Sitten saa multiefektin efektit. Niissä on usein toivomisen varaa.
Ziggy Bubba
16.07.2008 11:14:41

Sitten saa multiefektin efektit. Niissä on usein toivomisen varaa.

Mutta kyllä niistä löytyy oikein päteviäkin mallinnuksia. Oma XT Live toimii varsin hyvällä menestyksellä delay- ja reverbmasiinana putkivahvarini efektilenkissä. Phaserit sun muut on taas parempi ottaa tarvittaessa muualta, ellei halua soundista tinkiä.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Live Wire
16.07.2008 14:56:14
XT Live toimii varsin hyvällä menestyksellä delay- ja reverbmasiinana putkivahvarini efektilenkissä. Phaserit sun muut on taas parempi ottaa tarvittaessa muualta, ellei halua soundista tinkiä.

Minkäslaisia mielipiteitä jengillä on Podien säröefekteistä?
KurtCobain
16.07.2008 15:11:29

Pelkkää sirinä paskaa
Snapo
16.07.2008 15:12:44

PodXT:n ostin vajaa kuukaus sitten ja reenikämpällä käytin sitä heti. Kyllähän tuo jätti vähän kylmäksi kun vertasi Engl Screamerin omiin säröihin. Hauever, näi kotisoitossa ja nauhottelussa hemmetin hyvä ja kompakti vehje ja kivaa säröä saa ulos jos pitää mielessä että tämä on vain joku digihärpätin.
Mitä mulla nyt muista multihelveteistä on kokemusta niin BOSS ME-50 oli aika karu vehje ainakin säröpuolen osalta jos nyt vaan aika ei ole ruostuttanut muistoja kauheasti.
Ukko
16.07.2008 16:17:06

Toimii mulla siinä missä erilliset pedaalitkin, eli ne mitkä ovat mallinnettavina.
COVS jäsen nro 6
pekurides
16.07.2008 19:55:26

Pelkkää sirinä paskaa

Puhut vähän mutta asiaa.

Itsekkin piti tämä oikein subjektiivisesti todeta ja podien hehkutusten ja täälläkin olevien puolustelujen takia semmosen xt:n hommasin joku aikaa sitten kotikäyttöön enkä ole kyllä löytänyt laitteesta yhtään käyttökelpoista metallisaundia.....

Avaruusvibraa ja muuta vemputinta kyllä kivasti löytyy ja leadileikittelyjä kiva päästellä kuulokkeilla mutta päätteen eteen tuupattuna kyllä niin karua ja laatikkomaista sirinäpaskaa että oikein hävettää laitteen puolesta.
Ei mitään jakoa oikeille high-gain putkareille, ei sitten mitään!
Tunteella päin vittua. http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=775434
McNulty
16.07.2008 20:35:00
Pelkkää sirinä paskaa

Anteeksi nyt vain, mutta tällaisia kommentteja foorumille kirjoittelee vain:
a) henkilö joka ei ole koskaan PODeja kokeillut, tai jos on niin ehkä sitä markkinoiden ensimmäistä tai jotain POD-kloonia valmistajalta X.
b) idiootti.

Pekuridesin "hyvää arvostelukykyä" osoittaa hänen omakuvassaan olevat laitepinot ja niiden sopivuus olohuoneen muuhun kalustukseen. Sori, mutta en osaa antaa kauheasti arvoa myöskään hänen kommenteilleen. Aivan kuin se olisi laitteen vika jos käyttäjä ei vaan osaa. Esim. Meshuggah on soittanut viimeiset vuodet Vetta II-nupeilla kytkettynä linjaan. Samaa tekniikkaa löytyypi POD X3:n sisuksista. Makujahan on toki monia...

Ei sillä että PODxt tai X3 koskaan löisi aitoa putkikonetta, mutta kylläpä niilläkin vaan hyviä soundeja on saatu ulos. X3:sta löytyy valmiiksi Metal Shop modelpack, joka oli XT:hen erikseen ostettava. Samoin niillä XT:n vakioillakin onnistui ihan hyvät hi-gainit, esim. Marshall JCM800 vahvistinmalliksi ja ryyditettynä Tube Screamerilla. Tämän lisäksi soundiin pystyi puuttumaan erillisen EQ:n, useiden eri kaiutinmallinnuksien sekä 4 mikkimallinnuksen muodossa. Samoin sitä middleä ei ole hi-gain soundeihinkaan pakko kuopata... tai no mistäs mie kaikenmaailman hevikimmoista tiedän. Sen verran voin POD XT:n kaksi vuotta omistaneena todeta, etten miekään sitä ihan yhdessä tai kahdessa säätökerrassa oppinut. Nyt onpi tuo X3 tuossa pöydällä ja siinä on vielä enempi kaikkea. Aikaa vaativat että sieltä saa muutakin kuin "paskaa sirinää" pihalle.

Minusta tuolle laitteelle on paikkansa. Se on hyvä reenikaveri ja monipuolinen pikkurasia pöydällä. Äänityskäytössä toimiva ja monipuolisuutensa ansiosta se toimii kantrista heviin. En kyllä itsekään ottaisi PODia ainoaksi "vahvistimeksi", joten tässä tulee paluu tuohon edellisen kappaleen alkuun.
pekurides
16.07.2008 20:54:49

a) henkilö joka ei ole koskaan PODeja kokeillut, tai jos on niin ehkä sitä markkinoiden ensimmäistä tai jotain POD-kloonia valmistajalta X.
b) idiootti.

Pekuridesin "hyvää arvostelukykyä" osoittaa hänen omakuvassaan olevat laitepinot ja niiden sopivuus olohuoneen muuhun kalustukseen. Sori, mutta en osaa antaa kauheasti arvoa myöskään hänen kommenteilleen. Aivan kuin se olisi laitteen vika jos käyttäjä ei vaan osaa. Esim. Meshuggah on soittanut viimeiset vuodet Vetta II-nupeilla kytkettynä linjaan. Samaa tekniikkaa löytyypi POD X3:n sisuksista. Makujahan on toki monia...

Ei sillä että PODxt tai X3 koskaan löisi aitoa putkikonetta, mutta kylläpä niilläkin vaan hyviä soundeja on saatu ulos. X3:sta löytyy valmiiksi Metal Shop modelpack, joka oli XT:hen erikseen ostettava. Samoin niillä XT:n vakioillakin onnistui ihan hyvät hi-gainit, esim. Marshall JCM800 vahvistinmalliksi ja ryyditettynä Tube Screamerilla. Tämän lisäksi soundiin pystyi puuttumaan erillisen EQ:n, useiden eri kaiutinmallinnuksien sekä 4 mikkimallinnuksen muodossa. Samoin sitä middleä ei ole hi-gain soundeihinkaan pakko kuopata... tai no mistäs mie kaikenmaailman hevikimmoista tiedän. Sen verran voin POD XT:n kaksi vuotta omistaneena todeta, etten miekään sitä ihan yhdessä tai kahdessa säätökerrassa oppinut. Nyt onpi tuo X3 tuossa pöydällä ja siinä on vielä enempi kaikkea. Aikaa vaativat että sieltä saa muutakin kuin "paskaa sirinää" pihalle.

Minusta tuolle laitteelle on paikkansa. Se on hyvä reenikaveri ja monipuolinen pikkurasia pöydällä. Äänityskäytössä toimiva ja monipuolisuutensa ansiosta se toimii kantrista heviin. En kyllä itsekään ottaisi PODia ainoaksi "vahvistimeksi", joten tässä tulee paluu tuohon edellisen kappaleen alkuun.

Ai, on se huonoa arvostelukykyä jos ei löydä kyseisestä vekottimesta korvia miellyttävää saundia?

Jo sä olet tyytyväinen podiin niin se ei tarkoita että muidenkin pitäisi olla . mun mielestä se on edelleen surkea sirinälaatikko metallisaundien saralla,
ja mitä vitun merkitystä mun putkivermeläjällä on tämän asian kanssa?
Reeniksellä ne ainakin tuntuvat oikein hyvin sisustukseen istuvan!

Juuri tämäntapaisten hehkutusten takia tämän hommasinkin että ei tarvi muiden kuulopuheiden takia mielipidettään rakentaa.

Nyt on kokeiltu itse ja OMA MIELIPIDE rakennettu kokeilujen (ei m-netin kommenttien) perusteella!!!!

Kaikki mallinnokset ja eri modet käyty läpi ja en varmaankaan sitten osaa kun en samanlaisia saundeja löydä meshuggahin kanssa , vaikka ei nekään mitään kehuttavia ole:)

Jotain rajaa... Mulla meni kyllä kaikki kunnioitus sinunkin jutuillesi.
Tunteella päin vittua. http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=775434
McNulty
16.07.2008 21:18:08 (muokattu 16.07.2008 21:20:00)
Ai, on se huonoa arvostelukykyä jos ei löydä kyseisestä vekottimesta korvia miellyttävää saundia?

Ei vaan se on osaamattomuutta, tietäen että PODxt taipuu todella moneen.
http://www.youtube.com/watch?v=Cfbhac3RYhI
http://www.youtube.com/watch?v=_4lVPlol95Y
http://www.youtube.com/watch?v=JAxw5F5RsyM
http://www.youtube.com/watch?v=1Nh15VpGQjU
http://www.youtube.com/watch?v=6z_hMVvlbko
http://www.youtube.com/watch?v=HWln4-c-iQ0

Jo sä olet tyytyväinen podiin niin se ei tarkoita että muidenkin pitäisi olla .

En olekaan sanonut että pitäisi olla. Minusta vain tuollaiset KurtCobainin viljelemät one-linerit ovat idioottimaisia.

mun mielestä se on edelleen surkea sirinälaatikko metallisaundien saralla,

No mikä sinun mielestäsi on sitten hyvä "metallisoundi"? Onko sinulla näytettä esim. omasta soundistasi? Ajattelin vain että voisin kokeilla saada vastaavaa ulos X3:sta säätämällä ja sitten voit kertoa mielipiteesi miltä se kuulostaa.

ja mitä vitun merkitystä mun putkivermeläjällä on tämän asian kanssa?
Reeniksellä ne ainakin tuntuvat oikein hyvin sisustukseen istuvan!

Hoho, älä nyt pienestä provosta heti suutu. Tai no suutu vaan...

Juuri tämäntapaisten hehkutusten takia tämän hommasinkin että ei tarvi muiden kuulopuheiden takia mielipidettään rakentaa.

Nyt on kokeiltu itse ja OMA MIELIPIDE rakennettu kokeilujen (ei m-netin kommenttien) perusteella!!!!

Kaikki mallinnokset ja eri modet käyty läpi ja en varmaankaan sitten osaa kun en samanlaisia saundeja löydä meshuggahin kanssa , vaikka ei nekään mitään kehuttavia ole:)

Kuinka kauan olet PODxt:n sitten omistanut? Toki ne presetit ja eri mallinnukset voi käydä läpi vaikka 100 kertaa, mutta jollei niille osaa tehdä mitään, niin se on voi voi. *kyynel*

Katsos kun tuossa PODxt:ssä on mahdollista ottaa se puhdassoundisin Fender Blackface-mallinnus ja ryydittää sitä esim. RAT-mallinnuksella ja equttaa tarpeen mukaan. Hi-gain vaikka itse vahvistinmallinnus ei ole lähelläkään hi-gainia.

Jotain rajaa... Mulla meni kyllä kaikki kunnioitus sinunkin jutuillesi.

Jaa.
J.Hollström
16.07.2008 21:21:53
b) idiootti.

Onkohan nyt kaikki taas ihan kohdallaan?

Jonkun yksittäisen lainin, mitä tämä foorumi on pullollaan, tehdään syväanalyysi kaverin sielunelämästä, tai halutaan vaan loukata. Joka tollaisen idiootti kommentin tänne laittaa, nostelee itseään jollekin jalustalle, jolle hän ei kuulu.

Ei nämä laitteet nyt niin isoja elämänasioita ole, että niistä tehtyjen mielipiteiden perusteella pitää idiooteiksi leimaamaan.
KurtCobain
16.07.2008 21:26:02
b) idiootti.

Ite oon kyseisen POD xt:n omistanut noin 3kk ja olen todella pettynyt ton laitteen saundeihin. Ne high-gain mallinukset tosiaankin kuulostaa todella munattomalta omasta mielestä. Ja on kokeiltu vahvistimeen kytkettynä ja stereoihin eikä näytä oikeen sekään auttavan yhtään. Ja tuo onkin se syy miksi en varmaan koskaan mitään multiefektiä oo ostamassa. Mut onhan sitä hyvääkin mallintavaa tullut vastaan kun esim Roland cube60 jonka saundit on todella laatu tavaraa ihan sama mitä musatyyliä soittaa.
McNulty
16.07.2008 21:27:36
Onkohan nyt kaikki taas ihan kohdallaan?

Jonkun yksittäisen lainin, mitä tämä foorumi on pullollaan, tehdään syväanalyysi kaverin sielunelämästä, tai halutaan vaan loukata. Joka tollaisen idiootti kommentin tänne laittaa, nostelee itseään jollekin jalustalle, jolle hän ei kuulu.

Ei nämä laitteet nyt niin isoja elämänasioita ole, että niistä tehtyjen mielipiteiden perusteella pitää idiooteiksi leimaamaan.

Tuollainen kommentointi on suorastaan typerää, eli idioottimaista. Idiootti, typerä... sama asia. Tuntuu vain että jokainen foorumikävijä on varustettu jollain herkkähipiä-sensorilla, että heti kun joku kirjoittaa sopimattoman sanan niin sitten ollaan niin loukkaantuneita ja verisesti vihaisia ikuisesti kirjoittajalle. Soitetaan nyt vielä Hannu Karpolle ja kerrotaan kuinka "minua on loukattu internetissä!". Ihan oikeasti...

Mitenköhän tämän palstan porukka luulee joskus kestävänsä kritiikkiä jos joku "idiootti" käy heidän musiikkiaan paskaksi haukkumassa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)