Aihe: Omistatko KALLIIN kitaran?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Artist
19.03.2008 19:11:51 (muokattu 19.03.2008 19:12:34)
Onko tämä sitten paska kun hintaa on nyt tarjouksessa 1700e mutta ovh 3330e?
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_2p_90_antique.htm

Jos on kaksi helkkarin hyvää customkitaran rakentajaa. Toinen USAsta ja toinen vaikka Afganistanin savimajasta. USAlainen ottaa 4000e ja afgaani 1200e + säkin riisiä. Kitarat ovat täsmälleen samanlaisia ja eroja ei ole ulkoisesti taikka soittaessa. Kumpis sitten on parempi?

Ei kai tässä kukaan ollut kiistämässä etteikö edullisesti voisi saada hyvää. Hintaluokista ja laadusta puhuessa yleensä joudutaan yleistämään ja käsittelemään yleisiä hintatasoja ja niiden välisiä laatueroja.
"I'm a hypocrite, I dish it out but I can't take it I know you think it's wrong and maybe you're right but this is my song"
esprit de corps
19.03.2008 19:14:55
Onko tämä sitten paska kun hintaa on nyt tarjouksessa 1700e mutta ovh 3330e?
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_2p_90_antique.htm

No mut kato, ainakin minä olen käsittänyt, että nuo "Customit" valmistaa ihan Gibson USA, eikä Custom Shop.

Korjatkaa toki heti jos olen väärässä. Näin tosin olen käsittänyt.

Ottamatta kantaa mihinkään paremmuuteen, en ole noilla soittanut, joten en tiedä, niin kyllähän tuo vaikuttaa aika lailla tuolla Custom-sanalla myymiseltä.

Mutta sama se mulle on, mistä kukin maksaa. Ei vois vähempää kiinnostaa.
Vähän niinku muumi.
Leech
19.03.2008 19:15:00
ESP Custom shopin kitaran, Jesper Strömbladilta(IF) itseltään suoraan ostettu. Itselleni tosin oli ilmainen, mutta varmasti on arvoa tällä.
Dunga
19.03.2008 19:16:01
ESP Custom shopin kitaran, Jesper Strömbladilta(IF) itseltään suoraan ostettu. Itselleni tosin oli ilmainen, mutta varmasti on arvoa tällä.

Pappa betalar? ;)
Leech
19.03.2008 19:16:47
Pappa betalar? ;)

Serkku sen osti joululahjaks. Serkku soitteleepi rumpuja The Hivesissa.
Dunga
19.03.2008 19:18:32
Serkku sen osti joululahjaks. Serkku soitteleepi rumpuja The Hivesissa.

Justjust. Mukavia sukulaisia sulla :)
Leech
19.03.2008 19:21:24
Justjust. Mukavia sukulaisia sulla :)

Aye, that's true =)
VFK
19.03.2008 19:57:37
No mut kato, ainakin minä olen käsittänyt, että nuo "Customit" valmistaa ihan Gibson USA, eikä Custom Shop.

Korjatkaa toki heti jos olen väärässä. Näin tosin olen käsittänyt.

Ottamatta kantaa mihinkään paremmuuteen, en ole noilla soittanut, joten en tiedä, niin kyllähän tuo vaikuttaa aika lailla tuolla Custom-sanalla myymiseltä.

Mutta sama se mulle on, mistä kukin maksaa. Ei vois vähempää kiinnostaa.

2007 ja 2008 valmistetut Gibson LP Customit valmistaa taas Custom Shop. Välillä niitä tehtiin peruspajalla, sitä ennen Custom Shopissa ja sitä ennen pitkään peruspajalla.

Noi halvemmat ei tosiaan ole LP Customeja, vaan Custom Classic-vedätyksiä. Mä olen just samaa mieltä, eli toi on Custom-nimikkeellä rahastamista.

Kannattaa myös huomioda, että noi ns. ovh-hinnat on usein aika kaukana todellisesta myyntihinnasta. Huonohan kitara ei varmasti ole, vaan päinvastoin. Soitin samanlaista humppariversiota muutaman kerran ja ihan ok kitara tuntui olevan kyseessä. Ei se kuitenkaan LP Customia vastaa, mikä ei varmasti ole tarkoituskaan.
So many assholes... So few bullets.
VFK
19.03.2008 19:59:21

Jos joskus myyt sen, niin laitahan viestiä:)
So many assholes... So few bullets.
Miikathebest
19.03.2008 20:53:25

Oliko toi sun ensimmäinen lause tarkoitettu hauskaksi vai ohjeeksi?
Sitä ei ollut tarkoitettu. Anteeksi.

Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole minkäänlaisia järjellisiä perusteita ostaa 100 000 euron autoa. Ja monella ihmisellä on helposti perusteet ostaa niin ja niin kallis kitara...

Kunhan hieman vanhenet, niin huomaat, että niitä valintoja ja panostuksia tehdään ihan muiden asioiden ollessa etusijalle, kun 100 000 euron autojen.
Sitä vähän pelkäänkin. Ei kukaan halua vanheta.

Jos sitä Squieria verrataan ihan vain soundin perusteella esim. hyvään Fenderin Stratoon(oletan siis, että se Squier on Strato-mallinen), niin todennnäköisesti jopa sinä kuulet ne erot soundissa.
Kaikki on paremmin mikäli en kuule eroa.

Jos ostaisit yhden 3000:n euron kitaran tai kaksi 1500:n(niiden noin kymmenen tilalle), niin saattaisit pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään kitarasoundista edes jotain ja alkaisit ehkä jopa arvostaa kunnon kitarasoundia.
Hyvin kirjoitettu.
Liikaa säröä!
punainenettan
19.03.2008 21:55:07
Kaikesta päätellen et ehkä ole saavuttanutkaan ;P

Öööö.. Mistä kaikesta?
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
Miikathebest
19.03.2008 22:23:42

Öööö.. Mistä kaikesta?
Ainakin siitä, ettet itsekään näköjään osannut kertoa milloin olisit saavuttanut sen tilan, missä voisit kertoa omia näkemyksiäsi kitaroista ja autoista.
Liikaa säröä!
J_Mantyla
19.03.2008 22:52:49
Mutta ontuu kyllä helvetisti tuo vertaus kitaroista ja autoista. Munsta. Kuka lie sen ensimmäisenä heittikään.

Omasta mielestäni ei välttämättä, vanhana äijänä voi ostaa niitä leluja joihin ei nuorempana ollut varaa.
Ellei tänään niin sitten huomenna
punainenettan
19.03.2008 23:30:09
Ainakin siitä, ettet itsekään näköjään osannut kertoa milloin olisit saavuttanut sen tilan, missä voisit kertoa omia näkemyksiäsi kitaroista ja autoista.

Heh.. Itse olin sitä mieltä, että jotakin kommenttia voisi jopa antaa, kunnes sinä tulit julistamaan: "Se että täällä kaikki on niin köyhiä ja tietämättömiä, eikä ole kokemuksia kalliimmista autoista. Jos kävisit ensin koeajamassa autoja, ottaisit asioista selvää ja tulisit vasta sitten tänne inisemään"

Niin että herra on hyvä ja kertoo sitten kun olen tarpeeksi koeajanut autoja. niisk

Pointtina tässä on nyt se, että sä et tiedä musta tai mun tietämisistä oikeasti mitään. Vain sen vähäisen mitä mää tänne oon kirjoittanut.
Miikathebest
19.03.2008 23:53:20 (muokattu 19.03.2008 23:54:01)

Heh.. Itse olin sitä mieltä, että jotakin kommenttia voisi jopa antaa, kunnes sinä tulit julistamaan: ""

Niin että herra on hyvä ja kertoo sitten kun olen tarpeeksi koeajanut autoja. niisk

Pointtina tässä on nyt se, että sä et tiedä musta tai mun tietämisistä oikeasti mitään. Vain sen vähäisen mitä mää tänne oon kirjoittanut.

Ja se avautuminen loppu just nyt.

Nyt irtoaa jo aika hyvää "matskua" :)

Enpä tarkoittanut henkilökohtaisesti mitään....

Olen vain itse törmännyt samanlaiseen asenteeseen.... että vitun kakara tiedä mitään hinnakkaista kepeistä(tai mistään). Mee testaamaan niitä ja tuu vasta sitten tänne itkemään.
Liikaa säröä!
punainenettan
19.03.2008 23:56:44
Ja se avautuminen loppu just nyt.

Nyt irtoaa jo aika hyvää "matskua" :)

Enpä tarkoittanut henkilökohtaisesti mitään....

Olen vain itse törmännyt samanlaiseen asenteeseen.... että vitun kakara tiedä mitään hinnakkaista kepeistä(tai mistään). Mee testaamaan niitä ja tuu vasta sitten tänne itkemään.

Ok. Pussataan ja ollaan kamuja.
Miikathebest
19.03.2008 23:57:32

Ok. Pussataan ja ollaan kamuja.

Äh. Sitten loppuu kaikki hauska.
Liikaa säröä!
Dr. Muff
20.03.2008 07:10:35

Johtuisiko se sitten tästä:

--> Itselläni ei ole kokemusta niin paljon kalliista kitaroista, että voisin järjellä(tai millään tavalla) perustella itselleni 3000€ kitaran ostoa tässä taloudellisessa tilanteessani.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Les Fender
20.03.2008 11:36:57
Johtuisiko se sitten tästä:

-->

Hoho, täällä pystytään näemmä väittelemään jo itsekseen. Harvoin keskustelu ihan näin lapasesta lähtee kun tässä threadissa.

hyvät keraamiset perhepizzan kokoiset jarrut jo maksavat pelkästään pienen halpiskauppakassin verran

Sain muuten viimeksi kotipitsasta perhepizzan kokoisen keraamisen lautasen kaupanpäälle. Hinta oli varmaan antajalle just ton kauppakassin, 0,15 eur luokkaa.
"Living is easy with eyes closed!"
Miikathebest
20.03.2008 14:53:18 (muokattu 20.03.2008 14:58:11)

Hoho, täällä pystytään näemmä väittelemään jo itsekseen. Harvoin keskustelu ihan näin lapasesta lähtee kun tässä threadissa.

Täällähän on ollu just kovaa vääntöä :)

--> Itselläni ei ole kokemusta niin paljon kalliista kitaroista, että voisin järjellä(tai millään tavalla) perustella itselleni 3000€ kitaran ostoa tässä taloudellisessa tilanteessani.
En siis ole tullut kalliiden kitaroiden lumoamaksi niin rajusti.
Ja eihän kukaan tiedä kuitenkaan minusta yhtään mitään, joten kaikki voivat pitää päänsä kiinni ja mennä kotiinsa itkemään :P
Liikaa säröä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)