Aihe: Parhaat Spedut joihin olette törmänneet..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Terihteeri
10.02.2010 12:55:48
Jucciz: Tota on valmistettu ainoastaan 1974-1976. Mä teetin omaani DC-jakin virtalähdettä varten ja samassa yhteydessä pedaaliin lisättiin vihreä ledi kertomaan, milloin pedaali on päällä. Luonnollisesti modit eivät vaikuttaneet soundiin mitenkään. Kyllä noista on pyydetty jopa 200-300 euroa välillä - onko se sitten paljon vai vähän, en osaa sanoa. Omastani tuskin luovun ainakaan.

Saako udella, että kukahan mahtoi tuon modauksen tehdä ja mihin hintaan? Vai 2-300e, veikkailin itse arvoksi jotain 70-100e satunnaisten yksilöiden perusteella. Eipä varmaan itsekkään tule omaa myytyä, on sillä sen verran suuri tunnearvo.
Kivijalka
10.02.2010 12:56:27
Jucciz: No ei ainakaan SRV:n soundi ole mun mielestä rupinen tai räyhäkäs vaan notkea, kuulas ja heleä.

Soundia kuvaavat adjektiivit ovat parhautta. :)

Jaajoo, meikäläiselle tuli heti semmoinen ZZ Top futsisaundi mieleen.
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Jucciz
10.02.2010 13:00:00
Terihteeri: Saako udella, että kukahan mahtoi tuon modauksen tehdä ja mihin hintaan? Vai 2-300e, veikkailin itse arvoksi jotain 70-100e satunnaisten yksilöiden perusteella. Eipä varmaan itsekkään tule omaa myytyä, on sillä sen verran suuri tunnearvo.

Mulle modit teki yksi tuttava, joka on rakennellut ja korjaillut pienen ikänsä kaikkea audioalan kalustoa. En muista kuollaksenikaan, mitä se maksoi, mutta tuskin paria kymppiä enempää - saattoi olla osa isompaa projektiakin tms. Mitä mä olen nähnyt myynnissä olevia yksilöitä, ei yksikään ole muistaakseni ollut alle 200 euroa, mutta me ollaan varmaan sit bongattu eri spedut. :)
Jucciz
10.02.2010 13:00:25
Kivijalka: Jaajoo, meikäläiselle tuli heti semmoinen ZZ Top futsisaundi mieleen.

Joo no ZZ Top ja SRV on aika eri meisinki. Omat hyvät jutut molemmilla toki, mut ihan erilaiset.
peugeot
10.02.2010 14:18:08
pedaaleista sen verran, että onhan noita mennyt säkkikaupalla käsien läpi...
T:REXIN tuotteet ovat ainakin itselläni luotto pedaaleina. Välillä tulee myytyä pois ja hankittua taas uutta tilalle. Lämmintä tubesreamer soundia haettaessa ei kannata missään nimessä unohtaa Rexin Albertaa...Jos hakee hyvää säro/buusteria niin kyllä Möller on loppusuoralla... Tietenkin legendaarinen Ibanezin 9-sarja on oma lukunsa ja ilman muuta originaalina! Jos ei muuten, niin tuntuu kuitenkin hienolta korvien välissä, että on se 80-lukulainen...
Yksinkertainen on kaunista...
rosberg
11.02.2010 21:43:48
möllerin kytkimet on paskoja ja sisälle jos katsoo niin itku tulee. soundaa ihan ok, mutta keikkakäytössä ei kestä 60 kiloista rokkaria.
Aina sladdissa.
vexitheman
17.02.2010 15:46:02
Bossin OD-1, hyvä, halpa ja ei ole liikaa säätöjä :)
BigPapa
17.02.2010 15:50:25 (muokattu 17.02.2010 15:57:09)

Colorsound Overdriver (made by Sola Sound London England)

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1284.jpg

ToneBender Fuzz (made by Sola Sound London England)

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1285.jpg

Dunlop JH-1 Wah

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1480.jpg

MXR Dynacomp

http://www.vintage-guitars.se/1980_MXR_Dyna_Comp_2-048200.jpg
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
jarmo vh
17.02.2010 16:54:41 (muokattu 17.02.2010 16:55:31)
Toistaiseksi parhautta omilla tavoillaan ovat edustaneet:

Menatone Fish Factory, kaksi laadukasta säröä/boosteria yksissä kuorissa, yhdessä tai erikseen.

Ibanez ST9 Super Tube Screamer, ultimate TS

Proco RAT, se on RAT.

Ibanez Phase Tone PT909, pehmoinen ja lämmin.

Ibanez AD9, Boss DM-2, lämpimiä kaikuja.

Lee Jackson Mr Springgy, enemmän jousikaiku kuin useimmat jousikaiut.
No tuohan kuulostaa ihan samanlaiselta pörinältä kuin äsken.
nakedzen
17.02.2010 17:15:48
Paras analoginen delay mitä on tullut vastaan oli Ibanezin UE405 räkkivehkeessä, mutta kun kerran speduja kyseltiin niin sanotaan Memory Boy.

Boss HM2 kunnon rumaan mättösoundiin. :)

Z.Cat Polyoctaver, EHX POG -klooni. Käsintehty ja mukana chorus & reverb. Hintaakin taisi olla vähemmän kuin EHX:n vastaavassa. Lämmin soundi ja tracking pelaa.
jussi1976
17.02.2010 19:13:53
MIkä olisi mielestänne paras Wah? Morley mulla on ollut, mutta Vaillahan on oma mallinsa, jota en tunne, ja eikös May käytä Dunlopin wahia? Ehdottakaa jotain?
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Jucciz
17.02.2010 19:34:40
jussi1976: MIkä olisi mielestänne paras Wah? Morley mulla on ollut, mutta Vaillahan on oma mallinsa, jota en tunne, ja eikös May käytä Dunlopin wahia? Ehdottakaa jotain?

RMC Picture Wah. Yksinkertainen ja paras. Yksinkertaisesti paras, siispä.
Tami
17.02.2010 22:48:23 (muokattu 17.02.2010 22:48:40)

MI Audion crunch Box on jämähtänyt minun lautaan. Se on halpa ja kattaa itekseen tänhetkiset tarpeet. Ketjussa: kitara - CB - Volapedaali. Tuolla yhdistelmällä saapi puhdasta ja heviä...
Sitten kun en keksi mitään soitettavaa, tuuppaan tuon CB.n ihan muhjuksi boostaamalla sitä perusvarmalla sd-1:llä...

Delay-puolella boss re-20 on ehken tänhetken suosikki taipuen nopealla ruuvauksella Lukatherista rautalankaan...

"parhaat spedut".... ehkä mulla parhaan määritelmä on se mikä sopii kuhunkin taloudelliseen tilanteeseen ja tarpeeseen. Kallis putiikkipolkusin ei välttämättä ole joka paikkaan paras...vaikka niitä nurkissa tuppaakin pyörimään.... nyt olisi jollekin kivalle analoogiselle delaylle paikka avoinna.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
TexasFlood
18.02.2010 10:56:33
Kyllä se oma valinta on tuo Damage Controllin TimeLine. Yksinkertaisesti paras laitos tuolla saralla, johon olen koskaan törmännyt.
Begemoth
18.02.2010 11:30:43
TexasFlood: Kyllä se oma valinta on tuo Damage Controllin TimeLine. Yksinkertaisesti paras laitos tuolla saralla, johon olen koskaan törmännyt.

Aika hyvältä kuulosti Timeline. Paljon kärsit tuosta?
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
dropD
18.02.2010 11:59:59

Tami: MI Audion crunch Box on jämähtänyt minun lautaan. Se on halpa ja kattaa itekseen tänhetkiset tarpeet. Ketjussa: kitara - CB - Volapedaali. Tuolla yhdistelmällä saapi puhdasta ja heviä...
Sitten kun en keksi mitään soitettavaa, tuuppaan tuon CB.n ihan muhjuksi boostaamalla sitä perusvarmalla sd-1:llä...

Delay-puolella boss re-20 on ehken tänhetken suosikki taipuen nopealla ruuvauksella Lukatherista rautalankaan...

"parhaat spedut".... ehkä mulla parhaan määritelmä on se mikä sopii kuhunkin taloudelliseen tilanteeseen ja tarpeeseen. Kallis putiikkipolkusin ei välttämättä ole joka paikkaan paras...vaikka niitä nurkissa tuppaakin pyörimään.... nyt olisi jollekin kivalle analoogiselle delaylle paikka avoinna.

Mullakin tuo CB roikkuu aina laudassa. Se kun tuntuu käyvän aina ja kaikkeen. Enemmän oon kuitenkin käyttäny BSIAB2:sta kun se tuntuu olevan huomattavasti paremmin reagoiva soitto- ja potikkadynamiikalle. Oma delaypohdiskelu päättyi toistaiseksi EHX:n memory toy-polkusimeen. Kompakti, halpa ja erittäin mukavasoundinen...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
H-Diddy
18.02.2010 12:12:18
T-Rex mudhoney eikä ZVex fuzz factory lähde multa ikinä. Tokkopa oon ikinä myöskään niin paljon parin tuopin tarpeessa että kantsis bad monkeytä myydä, koska ei siitä enempää vois pyytää.
BubbleBob
18.02.2010 12:33:49

..ovat kaikki ajan saatossa vaihtuneet.

Jacques:n Mercer Box, sillä testaan kaiken ja siitä saan säröni.
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
Rämppy
18.02.2010 12:45:25
jussi1976: MIkä olisi mielestänne paras Wah? Morley mulla on ollut, mutta Vaillahan on oma mallinsa, jota en tunne, ja eikös May käytä Dunlopin wahia? Ehdottakaa jotain?

Mun mielestä tällä hetkellä se on Teese RMC3. Edellyttäen, että on valmis hieman paneutumaan laitteen sisällä oleviin säätöihin. Mutta kärsivällisyys palkitaan. Soundin puolesta tää on paras. Ainakin nyt...
En sitten malttanut olla sanomatta.
McNulty
18.02.2010 12:51:33

Jotenkin tuntuisi että Brian May käyttää Voxia kun kerran on Voxia styrkkarinakin... vaan tiedä sitten. Itselläni on Teese Real McCoy Picture Wah. Eipä ole sen hankinnan jälkeen tarvinut miettiä wahiasioita. Aikaisemmin mulla oli Dunloppia... 95Q, 535Q ja viimeisimpänä Crybaby From Hell (joka on siis 535Q camovärityksellä ja CFH-logolla).

Morleystä en ole koskaan diggaillut. Järkyttävän kokoisia laitoksia, eikä saa pysymään sweetspotissa kiitos mekaniikan.

Myös Buddaa, Fulltonea ja G-Labia ovat kehuneet. Käytettynä sitten vaikka vanhoja JENejä, Vox Clyde McCoy waheja yms.
The one who used to be known as bonecrusher
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)