Viineri 23.11.2008 20:49:35 | |
---|
Mulla on pari kuukautta ollu aktiivisessa (yeah right) soitossa tollane EC-200QM. Toinen kitarani siis kyseessä (vuoden soittokokemus). Tosi hyvin soi, pysyny vireessä ihmeen hyvin (siis aivan uskomattoman hyvin verrattuna vanhaan ibaneziin) ja muutenkin siisti kitara. Miinuksena muutamat ruuvit oli löysällä (hihnatapin ruuvi ja jakin ruuvi mitä lie oikeilta nimiltään :P) ja kielien korkeutta piti vähän nostaa. Sleep-walking in the minefields. |
M4ss3 m/ 23.11.2008 21:19:47 | |
---|
Mulla on Ltd M-400 ja pakko sanoa, että hyvin soi. Hevit lähtee, mutta muu ei sitten lähdekkään. Haaveilen jostain Horizonin tapaisesta. V*TU SÄRÖÖ!!!!11!!!1 |
ibnz 23.11.2008 21:47:28 (muokattu 24.11.2008 18:47:55) | |
---|
Entinen KH602 oli kyllä hyvin lähellä nykyistä M-II:tani, ei ainakaan eroa laadussa n. 500e edestä. Samoin EC-1000 ylsi lähelle Eclipseä tai tasoihin, ehkä jopa turhankin hyviä pelejä suhteutettuna Standard -sarjan ESPeihin. |
Roso 24.11.2008 10:59:30 (muokattu 24.11.2008 11:01:58) | |
---|
Tässäpä kokemuksia nyt jo toista vuotta itsellä olevasta MH - 400 LTD: stä. Ostin kitaran muutama kesä sitten Musamaailmasta ja siellä olivat tehneet säädöt jo valmiiks. Kaularauta ja intonaatio jne. Samoilla säädöillä mennään edelleen joten siitä plussaa musamaailmalle. Kitarahan on hyvä soittaa eikä murinakaan yhtään hassumpi ole, mutta. Kun kitara oli jo lähes vuoden vanha ( vau! ) alkoi siitä olla enemmän harmia kun iloa. Lelu floyd rose piti virettään yhtä hyvin kuin aloittelija bendejään. Muutama ronski vingautus tai dive bimbo aiheutti jo lähes puolen sävelaskeleen tiputuksen. Mikä onneksi korjautui käyttämällä aina suht uusia kieliä ja pitämällä tallaan prikulleen suorassa. Seuraavaksi kahdesta tallapalasta hävisi kierteet kieliä vaihtaessa. Vanhat kielet pysyivät kiinni ilman ongelmaa, mutta kun olin aikeissa laittaa uutta kieltä kiinni niin eipä enää tallapalasta kierteitä löytynyt. Silkkaa metallisilppua. Nooh. Soittoa Musamaailmaan ja koska takuu oli jo mennyt niin en alkanut vaatimaan uusia tallapaloja vaan maksoin mukisematta. Nopeasti kyllä lähettivät tallapalat ei siinä. Ne olivat vain väärää mallia, eivätkä siis käyneet vanhan malliseen floikkaan. Palat takaisin ---> uudet tuli nopeasti, mutta olivatkin väärän väriset :) Tässä vaiheessa en enää jaksanut valittaa, joten nyt minulla on kitarassani edelleen kaksi eri väristä tallapalaa. Noh tallapalat kiinni ja kitara uudestaan tulille parin viikon sähellyksen jälkeen. Ehkäpä viikon verran sainkin soittaa kunnes tallan jousien kiinnitysruuvi korkkasi rungosta irti kesken soiton. Siinä sitten ihmettelemään että mitä tapahtui kun yhtäkkiä kaikki kielet lörähtivät löysäksi. Eipä siinäkään viitsinyt kun muutaman kirosanan lasketella ja laittaa isommat puuruuvit entisten ruikkujen tilalle. Näitten tapausten jälkeen kitara on toiminut puolisen vuotta oikein mallikkaasti. Loppuunvetona voisin sanoa, että en luottaisi ESP:n lisennsi floikka talloihin tippaakaan. Tai ainakin keikkaa varten kannattaa tietää mitä ominaisuuksia sillä tallalla juuri sattuu olemaan. Muuttuuko leivän maku jos käytät eri levitettä? |
CanYouStayStill 24.11.2008 12:47:10 | |
---|
Ihan näin BTW, että onko tuo LTD ainoa kitaravalmistaja, jonka huolit? Onhan niitä muitakin " hevikeppejä" esim. Jackson. Ei siinä mitään jos LTD on se minkä haluat, niin fine by me, ymmärrän kyllä, mutta ei kai se haittaa vaikka vilkuilisit vähän vierasiin pöytiinkin? Vertailupohjaa. Anteeksi, jos joku muu on tätä jo ennestään kysellyt. |
M4ss3 m/ 24.11.2008 15:06:27 | |
---|
Tässäpä kokemuksia nyt jo toista vuotta itsellä olevasta M - 400 LTD: stä. Ostin kitaran muutama kesä sitten Musamaailmasta ja siellä olivat tehneet säädöt jo valmiiks. Kaularauta ja intonaatio jne. Samoilla säädöillä mennään edelleen joten siitä plussaa musamaailmalle. Kitarahan on hyvä soittaa eikä murinakaan yhtään hassumpi ole, mutta. Kun kitara oli jo lähes vuoden vanha ( vau! ) alkoi siitä olla enemmän harmia kun iloa. Lelu floyd rose piti virettään yhtä hyvin kuin aloittelija bendejään. Muutama ronski vingautus tai dive bimbo aiheutti jo lähes puolen sävelaskeleen tiputuksen. Mikä onneksi korjautui käyttämällä aina suht uusia kieliä ja pitämällä tallaan prikulleen suorassa. Seuraavaksi kahdesta tallapalasta hävisi kierteet kieliä vaihtaessa. Vanhat kielet pysyivät kiinni ilman ongelmaa, mutta kun olin aikeissa laittaa uutta kieltä kiinni niin eipä enää tallapalasta kierteitä löytynyt. Silkkaa metallisilppua. Nooh. Soittoa Musamaailmaan ja koska takuu oli jo mennyt niin en alkanut vaatimaan uusia tallapaloja vaan maksoin mukisematta. Nopeasti kyllä lähettivät tallapalat ei siinä. Ne olivat vain väärää mallia, eivätkä siis käyneet vanhan malliseen floikkaan. Palat takaisin ---> uudet tuli nopeasti, mutta olivatkin väärän väriset :) Tässä vaiheessa en enää jaksanut valittaa, joten nyt minulla on kitarassani edelleen kaksi eri väristä tallapalaa. Noh tallapalat kiinni ja kitara uudestaan tulille parin viikon sähellyksen jälkeen. Ehkäpä viikon verran sainkin soittaa kunnes tallan jousien kiinnitysruuvi korkkasi rungosta irti kesken soiton. Siinä sitten ihmettelemään että mitä tapahtui kun yhtäkkiä kaikki kielet lörähtivät löysäksi. Eipä siinäkään viitsinyt kun muutaman kirosanan lasketella ja laittaa isommat puuruuvit entisten ruikkujen tilalle. Näitten tapausten jälkeen kitara on toiminut puolisen vuotta oikein mallikkaasti. Loppuunvetona voisin sanoa, että en luottaisi ESP:n lisennsi floikka talloihin tippaakaan. Tai ainakin keikkaa varten kannattaa tietää mitä ominaisuuksia sillä tallalla juuri sattuu olemaan. Oletko minä? V*TU SÄRÖÖ!!!!11!!!1 |
late44 26.11.2008 17:12:34 | |
---|
onko teijän mielestä hyvä kitara soittaa esp ltd mmv 06?? muako tarkotatte? |
McNulty 26.11.2008 20:01:17 | |
---|
onko teijän mielestä hyvä kitara soittaa esp ltd mmv 06?? Omasta mielestäni ei, johtuen ihan rungon muodosta. Ei toimi minun lapasessa istuen soitettuna. Olen orientoitunut enempi nuihin perinnemalleihin (lp, strato, tele, es jne.), joten se selittää mielipidettäni. Kaula noissa on ihan ok profiililtaan. Ei liian ohut, ei liian paksu, otelauta sopivan leveä/kapea. Suosittelen testaamaan ennenkö lyöt rahoja tiskiin. Kaikille kun nuo V- ja X-mallit eivät toimi. Itse jouduin tämän toteamaan niin King-V:n, Rhoadsin ja Explorerin kanssa. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan |
niksa78 29.12.2008 18:37:40 | |
---|
|
Juicy 29.12.2008 19:28:05 | |
---|
onko teijän mielestä hyvä kitara soittaa esp ltd mmv 06?? On se ihan hyvä soittaa, jos tykkää rr-mallin rungosta, 42mm satulasta, Thin U-kaulaprofiilista, sekä vuoden kestävästä tinafloikasta. Niin joo, ja tuossa mallissa oli se mikkipiuhan paikkakin ihanasti kohtisuoraan reittä vasten, jos istualtaan meinaat soitella. Hommaa suosiolla uudempaa vuosimallia oleva, jos pitää mmv saada. Niiden jälleenmyyntiarvo ei ole mikään kovin huikea, kun joka vuosi julkaisevat uuden mallin niin edellisten arvo romahtaa. Itse otin ko. kitaran rakennusprojektiksi, koska eteenpäin myydessä olisi joutunut ottamaan aika paljon takkiin. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
-J.- 06.01.2009 15:23:47 | |
---|
sekä vuoden kestävästä tinafloikasta. Itselläni vuoden -05 mmv sn. Vielä kestää ihan hyvin. Mutta sitten omaan asiaan... Haluisin tietoa tosta 200-sarjasta. Tekeekö ton sarjan kitaroilla ollenkaan mitään? Sitten toi 50-sarja uutena. Kakkoskitaraa oisin hakemassa ja semmoseen kotisoittoon tms ois tulossa. Siks kyselen tota 200 -sarjalaisistakin jos rahat sais semmoseen käärittyä, mutta... Noilla 50 -sarjalaisilla ei jälleenmyyntiarvoa oikeastaan ole, mutta tekeekö noillakaan uutena mitään? Itse neljä käytettyä LTD:tä (kolme 50-sarjalaista) olen omistanut eikä tuo 50-sarja ole oikein ole käytettynä miellyttäny. Noista käytetyistähän ei tosin tiedä mitä kohtelua ne ovat saaneet entisen omistajansa käsissä. Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen.
Kotiteollisuus - Tuonelan Koivut. |
timuli79 06.01.2009 15:36:53 | |
---|
Itselläni vuoden -05 mmv sn. Vielä kestää ihan hyvin. Mutta sitten omaan asiaan... Haluisin tietoa tosta 200-sarjasta. Tekeekö ton sarjan kitaroilla ollenkaan mitään? Sitten toi 50-sarja uutena. Kakkoskitaraa oisin hakemassa ja semmoseen kotisoittoon tms ois tulossa. Siks kyselen tota 200 -sarjalaisistakin jos rahat sais semmoseen käärittyä, mutta... Noilla 50 -sarjalaisilla ei jälleenmyyntiarvoa oikeastaan ole, mutta tekeekö noillakaan uutena mitään? Itse neljä käytettyä LTD:tä (kolme 50-sarjalaista) olen omistanut eikä tuo 50-sarja ole oikein ole käytettynä miellyttäny. Noista käytetyistähän ei tosin tiedä mitä kohtelua ne ovat saaneet entisen omistajansa käsissä. "Jos sä paskaa keität ni ei se paska siitä mihinkää lähe"... todennäkösesti ne käytetyt on ollut paremmassa säädöissä kun kaupan uudet... miks haaveilla uudesta jos on jo kolme todennu paskaks??? Toiset uskoo jumalaan, toiset Yngwieen... |
-J.- 06.01.2009 15:43:27 | |
---|
"Jos sä paskaa keität ni ei se paska siitä mihinkää lähe"... todennäkösesti ne käytetyt on ollut paremmassa säädöissä kun kaupan uudet... miks haaveilla uudesta jos on jo kolme todennu paskaks??? Totta... Noihin 100-sarjalaisinkaan ei taideta olla kun bodyyn vähän enemmän satsattu? Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen.
hullu_ukko 06.01.2009 16:01:19 (muokattu 06.01.2009 16:02:14) | |
---|
Totta... Noihin 100-sarjalaisinkaan ei taideta olla kun bodyyn vähän enemmän satsattu? Viimeistely on "hienompi", eli niissä on joku see-thru-väri ja "loimuvaahterakansi". Osta joku muu kitara kuin LTD ihan suosiolla, jos halvalla pitää saada suht. hyvä peli. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones |
-J.- 06.01.2009 16:06:26 | |
---|
Viimeistely on "hienompi", eli niissä on joku see-thru-väri ja "loimuvaahterakansi". Osta joku muu kitara kuin LTD ihan suosiolla, jos halvalla pitää saada suht. hyvä peli. No tota just itsekkin kattelin.. Täytyy varmaan vakavissaan tonne Iban puolelle siirtyä. Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen.
-J.- 10.01.2009 13:49:32 | |
---|
Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen.
Trendkeel 10.01.2009 16:08:20 (muokattu 10.01.2009 16:16:08) | |
---|
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10072601 Laitetaas vielä. Tollasesta haluis kokemuksia. Set NEck ainakin plussaa vaan mites muuten pitemmässä käytössä? Paikallisessa musiikkiliikkeessä olen käyny soittelemassa ja ihan hyvältä toi tuntu. No osta pois jos kovasti tahdot, täällä se kun mitä todennäköisimmin haukutaan lyttyyn - ihan syystäkin. Tuossa ei ole sen kummoisempia liikkuvia osia, eli pysynee vireessä ihan mallikkaasti. Mikit ja virittimet varmaan kuraa jne. Vaan tuskinpa tuo nyt järkevä ostos on, jos olet jo neljä suurin piirtein saman hintaluokan keppiä todennut huonoksi. E: Niin, ja tietenkin hinta joka unohtui. Sokeasti speksejä tuijotellen ihan liian kallis peli. |
Painajaismainen 10.01.2009 16:11:27 | |
---|
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10072601 Laitetaas vielä. Tollasesta haluis kokemuksia. Set NEck ainakin plussaa vaan mites muuten pitemmässä käytössä? Paikallisessa musiikkiliikkeessä olen käyny soittelemassa ja ihan hyvältä toi tuntu. DV:ltä irtoaa kallimpia sarjoja suunnilleen noihin hintoihin. Panosta ennemmin sellaiseen. Niin ja joo tosiaan. Hommasin tuossa vähän aikaa sitten ensimmäisen LTD:ni pitkän epäröinnin jälkeen ja kyllä tuo DV8-R ihan laatuisa keppi on. Halvemmista ei taas voi sanoa samaa. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
"Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40 |
kmc640 11.03.2009 03:22:04 | |
---|
|
Humanoid 11.03.2009 07:33:25 | |
---|
kmc640: http://www.dv247.com/invt/61652/ tämä on nyt harkinnassa...onks mielipiteitä? Laadukas keppi pitäisi olla kyseessä. En tiedä miten se vaikuttaa, että nyt myös nuo uudet 400-sarjalaiset ovat tehty Indonesiassa. Kukaan ei varmaan ole päässyt vielä käsin hypistelemään? Sami / Ääniportti |