ibnz 28.09.2020 20:25:20 | |
---|
Huomenna sitten! |
Guitarfreak 28.09.2020 21:20:39 | |
---|
Ilpo_: Mulla iski kans ihan kauhee kuume näihin rotanloukkuiboihin, kun ostin LACSin tuossa viime kuussa. Nyt täytyy saada Petrukki. :D Juu. Kanalla hampaita -osaston keppi :D jos tulee diili vastaan nii sit kiinni heti. Täällä on ainaki vuoden ollut jo yks Ostetaan JPM ilmo torilla pyörimässä... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Guitarfreak 28.09.2020 21:22:07 | |
---|
Nythän mää vasta huomasin että toi JPM:n radius on aika paljon vintagempi ku RG/UV mitä jälkeenpäin on tullu hommattua :P hyvin mää vedän. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
benny 28.09.2020 21:53:01 | |
---|
Guitarfreak: Nythän mää vasta huomasin että toi JPM:n radius on aika paljon vintagempi ku RG/UV mitä jälkeenpäin on tullu hommattua :P hyvin mää vedän. Taitaa olla aika pitkälti sama mitä Viper, eli RT:n kaulat. En nyt jaksa lunttaa Ibanez-wikistä, mutta oon aika saletti tästä. shitfuck inc. |
Guitarfreak 28.09.2020 22:22:20 | |
---|
benny: Taitaa olla aika pitkälti sama mitä Viper, eli RT:n kaulat. En nyt jaksa lunttaa Ibanez-wikistä, mutta oon aika saletti tästä. Nimenomaan ois speksien mukaan toi Viper (diaper) kaula... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
JeKo 29.09.2020 15:37:58 | |
---|
JPM:ssä ei ole mitään yhtä tiettyä kaulaprofiilia, varsinkaan ensimmäisten ja viimeisten välillä. Mulla oli ensimmäisen painoksen 1995 P1 ja siinä oli aika paksu D-profiilin kaula (ei sopinut omaan käteen). Myöhemmissä on ollut aika ohkaista C:tä, joka on taas huomattavasti sirompi. Radius tietääkseni näissä aina ollut 17", tai ainakin todella flätti joka tapauksessa. Onnea metsästykseen! Hyväkuntoiset yksilöt ovat tosi harvassa nykyisin. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco |
milgromsegal 30.09.2020 17:07:56 | |
---|
ibnz: Tuolta se "hienoin" JPM: https://www.mercatinomusicale.com/mm/a_ibanez-jpm-90ham_id6627875.html Pitää ehkä hakea paikan päältä, mut kesälomilla sitten :) No tuohan se olis se ultimaattinen kaasukitara. Tuotantomäärät vaan suht pienet ja jäljellä olevat hyväkuntoiset yksilöt liikkuu sen verran hitaasti, että hankalaa on. Itse melkein enemmän tuon normi-Wizardin ystävä kuin tuon JPM-profiilin, niin jos iba tuon viimeistelyn toisi takaisin normi japsi-RG-malleihinsa niin sitten huutaisi taas luottokortit hoosiannaa kun olisin alta aikayksikön hommaamassa sellaista. Ilpo_: Missäs näitä Petrucceja nykyään menee? Silloin tällöin näiden näkyy liikkuvan, parissa toisen sosiaalisen median ryhmissä harvakseltaan ilmoituksia. Kuluvan vuoden aikana nähnyt yhden P2 ja yhden auht relikoituneen P3 olleen myynnissä. Nuo 90HAMit on kyllä tän kitaramallin yksisarvisia, pl. toi Another Day spessumaalattu ja sitten se joku seiskakielinen, joka Johnille tehtiin customina. Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu |
PekkaM 30.09.2020 17:29:31 (muokattu 30.09.2020 17:35:32) | |
---|
Nää kyllä aikoinaan himotti kovastikin mutta päädyin aina Gilbertiin. Kai se oli just se rotanloukku ja sen kanssa turaaminen, mikä ei houkuttanut etenkään nuorempana kun ei ollut varaakaan moneen eri vireiseen kitaraan. Nää tuntui aina siltä, että vastaava mutta ei ihan yhtä hieno RG olisi aina halvemmalla saatavilla. Kunnollisia (MiJ, Prestige, J-Custom) RG**1-malleja eli GTC101-tallaisia ei yleensä ollut mallistossa kuin Gilbertit. |
Kinnunen 06.12.2020 04:10:33 | |
---|
Multa pöllittiin P2 Oulussa toissakesänä. Itkin verta monta päivää. Uskon että saan sen vielä joskus takaisin, mulla on tarkat tuntomerkit siitä. Kolhuja on tietyissä paikoissa ja sitten siihen on vaihdettu Schallerin talla, Härösen toimesta. Laittakaa ilmoa jos tulee vastaan. Piis & lööv Rokka rolla |
munkero 06.12.2020 19:16:13 | |
---|
Kinnunen: Multa pöllittiin P2 Oulussa toissakesänä. Itkin verta monta päivää. Uskon että saan sen vielä joskus takaisin, mulla on tarkat tuntomerkit siitä. Kolhuja on tietyissä paikoissa ja sitten siihen on vaihdettu Schallerin talla, Härösen toimesta. Laittakaa ilmoa jos tulee vastaan. Piis & lööv Mielenkiintoinen modaus. Mutta miksi? Itekki joskus soitellu. |
Kinnunen 06.12.2020 21:12:38 | |
---|
munkero: Mielenkiintoinen modaus. Mutta miksi? koska low pro edge ei kestäny meikän kammen ränkkäystä xD Rokka rolla |
hevikukko 14.12.2020 00:09:13 (muokattu 14.12.2020 00:38:35) | |
---|
Heippistä! Nyt kun on vierähtänyt semmonen 10 vuotta näillä kepukoilla voisin ajankulukseni mittailla kaulojen erot P1 -95 ja P2 -96 mallista. Löytyykö kuin paljon paksuus/leveyseroja. Nauhat tuntuu kapeammilta ja pyöreämmiltä P1:ssä tai sitten P2:sta on joskus hiukan tasoiteltu niitä edellisen toimesta. Täytyypä ottaa suurennuslasin alle mitä eroavaisuuksia tulee vastaan. Jpm kitarani voi yhtä hyvin kuin aiemminkin. P1:stä soittelen 2-3 kertaa vuodessa max jotta Mint-kunto säilyy (ei varmaan huono asia), mutta Jouluksi hän pääsee tositoimiin. P2 on esillä ja soitoissa enemmän mutta ei oo tullut jälkiä soitoista häneenkään. Onko kukaan saanut hommattua JPM:mää lähiaikoina?? Ketjun alussa olleet hinnat ovat pompsahtaneet kunnolla. P2 malleja on mennyt 2500 euroon ja loistokuntoisesta P1 mallistä pyydettiin 4900 egee ebayssä Huh ja ilmeisemmin meni kaupaksi. Musaritkin maksaa iha liikaa. P3:t pyörii 2500 alueella mutta hyviä ei oo näkynyt aikoihin siinä missä mitään muitakaan esim. P4 tai HAM. Kertokaa toki uutisia jos jotain kivaa tullut vastaan. Jos soitto ei välillä kulje se ei vaan kulje....ollaan kaikki ihmisiä!!!!!!! |
milgromsegal 14.12.2020 15:51:57 | |
---|
hevikukko: Heippistä! Ketjun alussa olleet hinnat ovat pompsahtaneet kunnolla. P2 malleja on mennyt 2500 euroon ja loistokuntoisesta P1 mallistä pyydettiin 4900 egee ebayssä Huh ja ilmeisemmin meni kaupaksi. Musaritkin maksaa iha liikaa. P3:t pyörii 2500 alueella mutta hyviä ei oo näkynyt aikoihin siinä missä mitään muitakaan esim. P4 tai HAM. Kertokaa toki uutisia jos jotain kivaa tullut vastaan. Huvikseni ja tavallaan puolivakavissaan seurailen tätä JPM-markkinaa lähinnä facen, reverbin ja parin muun kanavan kautta. P1 huutavat tuollaisia mainitsemiasi summia, ja jotain aika relikoitunutta P3:ta kaupiteltiin johonkin 3k+ -hintaan, sitä en tiedä menikö sillä kaupaksi. Sen verran oli elämää nähnyt että voi olla ettei kauppoja tullut. Kaliforniasta kaupiteltiin minttiä 90HAMia ja hinta oli kyllä kanssa kohdillaan siellä 7k tienoilla.. Kaiketi tuon hammin ilmoitus löytynee haulla edelleen, taitaa olla edelleen myynnissä tuo. Ylipäätään siis hinnoissaan ovat, mutta ovathan nuo äärimmäisen hyviä soittimia. Mä tällaisena DT-fanboyna en taida olla oikea heppu arvioimaan sitä, kuinka paljon kitaraa sitten saat rahasi vastineeksi noilla hinnoilla. Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu. |
hevikukko 14.12.2020 16:52:20 | |
---|
milgromsegal: Huvikseni ja tavallaan puolivakavissaan seurailen tätä JPM-markkinaa lähinnä facen, reverbin ja parin muun kanavan kautta. P1 huutavat tuollaisia mainitsemiasi summia, ja jotain aika relikoitunutta P3:ta kaupiteltiin johonkin 3k+ -hintaan, sitä en tiedä menikö sillä kaupaksi. Sen verran oli elämää nähnyt että voi olla ettei kauppoja tullut. Kaliforniasta kaupiteltiin minttiä 90HAMia ja hinta oli kyllä kanssa kohdillaan siellä 7k tienoilla.. Kaiketi tuon hammin ilmoitus löytynee haulla edelleen, taitaa olla edelleen myynnissä tuo. Ylipäätään siis hinnoissaan ovat, mutta ovathan nuo äärimmäisen hyviä soittimia. Mä tällaisena DT-fanboyna en taida olla oikea heppu arvioimaan sitä, kuinka paljon kitaraa sitten saat rahasi vastineeksi noilla hinnoilla. Mahtavaa! Tämäpä hienoa kun löytyy vielä aktiivisuutta tämän aiheen saralla. Kyllä sitä saa vastinetta rahoilleen jos valitsemasi Picassonaama miellyttää silmääsi ja tuntuu hyvältä soittaa. Kyse on enemmänkin siitä "tää on muttu juttu" asiasta. Omasta puolestani voin vakuuttaa ettei kauloissa saatikka kitaroiden kummassakaan bodyssa ole tullut vuosien saatossa mitään vääristymää eikä lakkahalkeilua. Laatupelejä ovat varmasti. Mua kiehtoisi P3 seuraavaksi ja haaveita pitää olla. Miksi ei koko värisuora jos vaan tulee joskus mahdollisuus keräilemään ruveta? Mulla on liikkunut omistuksessa muutamakymmentä sähkökitaraa 10 vuoden aikana niin hevisuunnikkaista Jenkki Stratoon ja Gibsoniin, mutta mikään ei ole ollut niin All Around kuin JPM. Hyvä että löytyy ainakin joku peruspilari minkä mukaan valkkaan kitaratyyppejä jatkossa :) Jos soitto ei välillä kulje se ei vaan kulje....ollaan kaikki ihmisiä!!!!!!! |
lukeman 29.12.2020 00:27:10 | |
---|
|
Shredator 29.12.2020 08:49:33 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
PekkaM 29.12.2020 09:18:54 (muokattu 29.12.2020 09:19:16) | |
---|
Oon kyllä vähän omilla linjoillani näissä. Mun kirjoissa keräiltävyys yms. harvinaisuuslisät karisee nopeesti jos soitin on selkeästi soittopeli eikä lähes minttinä pidetty varovaisesti soiteltu yksilö. Oikea vintage sitten erikseen. Kolhittu JPM on vain kolhittu 90-luvun prestige-Iba. Ei sillä, että tuo nyt kovin kolhitulta näyttäisi mutta sotkuiset on kuvatkin. |
munkero 29.12.2020 10:21:06 | |
---|
PekkaM: Oon kyllä vähän omilla linjoillani näissä. Mun kirjoissa keräiltävyys yms. harvinaisuuslisät karisee nopeesti jos soitin on selkeästi soittopeli eikä lähes minttinä pidetty varovaisesti soiteltu yksilö. Oikea vintage sitten erikseen. Kolhittu JPM on vain kolhittu 90-luvun prestige-Iba. Ei sillä, että tuo nyt kovin kolhitulta näyttäisi mutta sotkuiset on kuvatkin. Miten "oikea vintage" määritellään? 70-luvun strato lieni jo 20v sitten vintagea, miksi 30 vuotias Ibanez ei olisi vintagea? Itekki joskus soitellu. |
PekkaM 29.12.2020 12:11:06 | |
---|
munkero: Miten "oikea vintage" määritellään? 70-luvun strato lieni jo 20v sitten vintagea, miksi 30 vuotias Ibanez ei olisi vintagea? Siellä 50-70 luvuilla se mulle on. Jokaisella tietty omat terminsä. En mä vielä osaa kokea 90-luvun soittimia mitenkään vintageksi. Samat osat, samat valmistusmenetelmät jne. En tiedä tuleeko niistä fiilispohjalta koskaan sellaisia ylipäänsä. Vanhenevatko enää samaan malliin käsittelynsä, soundin yms. puolesta vai menevätkö vaan lopulta rikki? Jaksaisko jotain 90-luvun DiMarzion mikkiä vaalia vintageosana vai vaihtaisiko vaan uuden tilalle? |
McNulty 29.12.2020 14:43:32 | |
---|
Vintagea tai ei, niin Ibanezilla oli aika mielenkiintoinen tuo artistimallien käytäntö aikoinaan. Voi olla edelleen. Eivät juurikaan omien malliensa ulkopuolisia muotoiluja tai muita harrasta. JPM, JEM, FGM, JS jne. ovat vain RG, S ja Radius-sarjaisia hieman erilaisella kaulaprofiililla, mikkikytkennällä ja viimeistelyllä. Itselläni oli joskus vuosituhannen taitteessa JPM P1 (muistaakseni '97) ja vaihdoin sen silloin RG3120TW ('98 tai '99). P1:ssä ärsytti vuoden jälkeen tuo ruma maalaus. Se oli aluksi jotenkin kiva, mutta tympäännyin siihen vuodessa. RG3120TW tarjosi käytännössä kaikki samat ominaisuudet kuin JPM P1. Tosin, siinä oli runko tehty mahongista ja päällä loimuvaahteraa. JPM oli kuitenkin "vain lehmusta". Tuolloin olin jo täysin Les Paul-mallien lumoissa, joten mahonki/vaahtera oli omissa kirjoissa 10x parempi kuin tavis-RG:stä tuttu lehmus. Laadultaan molemmat olivat taattua FujiGen made in Japan osastoa, eli todella hyvin kasattuja ja viimeisteltyjä. RG3120:ssa oli JPM:stä poiketen 5-asentoinen mikkikytkin, joten soundivalikoimaa oli enempi. JPM-väliasento huomioiden. RG3120 oli myös nätimpi, omaan silmään. Siinä yhdistyi siis monipuolisempi elektroniikka, "paremmat" puut ja miellyttävämpi viimeistely. Nykyhinnoilla vaihto ei ehkä olisi järkevää, mutta vuosituhannen taitteessa vaihdoin "signature RG:n" toiseen RG-malliin. Keräilyarvoa ei tuolloin ollut kummallakaan. Tuollaisen JPM P1:n todellinen arvo käytettynä on n. 1000€ luokkaa. Jos sitäkään. Jos antaa kaulaprofiilin osalta anteeksi, niin saman tasoisen Lo-Pro Edge -räikällä varustetun japanin RG:n saa 500-1000 eurolla. Ruman maalinhan voi sutia vaikka itse pintaan :) moving in stereo |