Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 57 8 9 10 11122 123 124 125 126
ReBeat
19.03.2010 01:26:40 (muokattu 19.03.2010 01:27:11)

voi ei tuplat
turd85
19.03.2010 12:56:28

ReBeat: Ensin jotain onttosoundista sahausta, sitten jotain avaruusmölinaa ja lopuksi synteettisen kuuloinen lead. Mielestäni saman tai paremman kuuloista on tehty podilla.

No makunsa kullakin. ;)
viny
19.03.2010 14:30:29
Suurin ongelma taitaapi olla toi säätäminen. Hyvä putkari kuulostaa nopeilla säädöilläkin hyvälle, mutta axea täytyy säätää paljon enemmän. Soundia en ole kuullut ,niin en osaa sanoa mutta kyllä tolla axellakin varmaan pääsee hyviin tuloksiin (säätämällä).

Eli päivän sana on SÄÄTÄMINEN. :)
Mr. Speed
19.03.2010 14:40:10
viny: Suurin ongelma taitaapi olla toi säätäminen. Hyvä putkari kuulostaa nopeilla säädöilläkin hyvälle, mutta axea täytyy säätää paljon enemmän. Soundia en ole kuullut ,niin en osaa sanoa mutta kyllä tolla axellakin varmaan pääsee hyviin tuloksiin (säätämällä).

Eli päivän sana on SÄÄTÄMINEN. :)

Jeppistä. Tosin, eipä osa putkikoneistakaan ole helppoja säätää :D
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
kimurantti1
19.03.2010 15:33:23 (muokattu 19.03.2010 15:37:44)
viny: Suurin ongelma taitaapi olla toi säätäminen.

Tää on mulla nimenomaan se syy, miksi en Axe-FX:ää kuumottele. Kun vahvistin viedään yhdenlaisesta tilasta toiseen, saattaa akustiikka olla niin eri, että se kuulostaa melkein eri laitteelta. Mulla on tästä ihan käytännön kokemusta, oon soittanut monissa paikoissa joiden akustiikka on syystä tai toisesta ollut niin ihmeellinen, että on ollut pakko ruuvata vähän joka soundia. Jos tää olisi pitänyt tehdä Axe-Fx:n käyttöliittymällä pariin kymmeneen patchiin, niin lirissä olisin ollut. Mutta mä nyt on muutenkin hirveä kermabärshe soundien kanssa ja jos vaan on sound checkissä ylimääräistä aikaa, niin tykkään säätää kitarasoundin just eikä melkein kohdilleen. Ykkösvahvistimena mulla on tällä hetkellä toi aiemmin mainittu Mesan Mark V, eli säätäminen on kyllä tuttua, mutta toikin on käyttöliittymältään suht. nopea säätää, kunhan vaan tietää että mitä mikäkin namiska oikeasti tekee.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
kimurantti1
19.03.2010 15:33:34 (muokattu 19.03.2010 15:33:47)
E: Kah, tuplat.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
LaXu
19.03.2010 16:43:23
kimurantti1: Tää on mulla nimenomaan se syy, miksi en Axe-FX:ää kuumottele. Kun vahvistin viedään yhdenlaisesta tilasta toiseen, saattaa akustiikka olla niin eri, että se kuulostaa melkein eri laitteelta. Mulla on tästä ihan käytännön kokemusta, oon soittanut monissa paikoissa joiden akustiikka on syystä tai toisesta ollut niin ihmeellinen, että on ollut pakko ruuvata vähän joka soundia. Jos tää olisi pitänyt tehdä Axe-Fx:n käyttöliittymällä pariin kymmeneen patchiin, niin lirissä olisin ollut.

Tota varten Axe-Fx:ssa on myös globaali graafinen EQ. Sillä voi sitten justeerata soundit huoneen mukaan ja vaikuttaa siis kaikkiin patcheihin, muttei tallennu niihin.
h.e.k.a
19.03.2010 18:29:30
LaXu: Tota varten Axe-Fx:ssa on myös globaali graafinen EQ. Sillä voi sitten justeerata soundit huoneen mukaan ja vaikuttaa siis kaikkiin patcheihin, muttei tallennu niihin.

Myös "global amp"-toiminto on kätevä, eli jos tulee käytettyä muutamaa omaa vahvistinsetuppia kaikkien käyttämiensä patchien pohjana, voi yksittäisen vahvistinsetupin säätöjä muuttaa niin, että säädöt vaikuttavat kaikkiin kyseistä vahvistinsetuppia hyödyntäviin patcheihin.
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Spiral
31.03.2010 14:55:12

Enpäs tiennytkään että Devinkin on hypännyt Axe-FX kelkkaan. Ei tuo sinänsä ole yllätys.
http://www.youtube.com/watch?v=aZCGTg9tu4Y
Räbbänä
31.03.2010 14:55:42 (muokattu 31.03.2010 14:56:42)
Edit: Kuolin.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
JR
31.03.2010 18:47:26

LaXu: Tota varten Axe-Fx:ssa on myös globaali graafinen EQ. Sillä voi sitten justeerata soundit huoneen mukaan ja vaikuttaa siis kaikkiin patcheihin, muttei tallennu niihin.

Just näin, Kyl Axe-Fx-n säätää tilaan sopivaksi, sama vaiva on putkivahvarissakin. Yleensä riittää yks equtus, eipä tuossa nyt kauhee vaiva paria nappia vääntää.

On tää kyl mahtava peli. Kuumottais standardin kaveriksi ultrakin.. damn.
"Milk can hurt you"
pekurides
31.03.2010 20:12:31

Spiral: Enpäs tiennytkään että Devinkin on hypännyt Axe-FX kelkkaan. Ei tuo sinänsä ole yllätys.
http://www.youtube.com/watch?v=aZCGTg9tu4Y

oli kyllä aika tosi huono.
They see me rollin, they hatin.
Antroid
31.03.2010 20:46:19
pekurides: oli kyllä aika tosi huono.

Jep. Soundit oli pahat, enkä oo vähään aikaan kuullu noin ilkeän kuuloista soittoakaan, kun en oo Frippiä kuunnellu.
Tami
01.04.2010 10:10:16

JR: On tää kyl mahtava peli. Kuumottais standardin kaveriksi ultrakin.. damn.

.... apu on onneksi lähellä: Myyt minulle tuon stanun ja tilaat itselle ultran. Kun on ultra talossa niin eihän kukaan viitsi enää standardilla soitella....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Mr. Speed
01.04.2010 14:58:40
Tami: .... apu on onneksi lähellä: Myyt minulle tuon stanun ja tilaat itselle ultran. Kun on ultra talossa niin eihän kukaan viitsi enää standardilla soitella....

Itsekin sitä ihmettelin, että mihin sitä stankkua tarvitsee jos ultran hankkii? :D

Ehkä huono vertaus, mutta tuskin kukaan ostaa POD:in jollain laajennuksella samanlaisen POD:in kaveriksi, ja käyttää sitten molempia.
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
MoreK
01.04.2010 19:18:06

Putki vai digi?

"You have to wonder if people that hold onto tube amp technology as gospil still have old tube TV's in their homes.

Since they're tube's, they must be better than LCD or plasma screens... right?

I mean.... if you watch a movie on and LCD or Plasma, you are not really watching a real movie. It's a model of a movie. In order to watch a real movie, you must watch it on a tube TV.

Oh... and it must be viewed on a VHS tape. No DVD or Bluray. Only analog."

Aika hyvä analogia. Kyl se taitaa niin olla, että Axe aukoo latua digi-vallankumoukselle myös kitaravahvistin/-kaappi -teknologiassa.
Satu ja Tuija
01.04.2010 19:30:21 (muokattu 01.04.2010 19:36:39)
MoreK: Putki vai digi?

"You have to wonder if people that hold onto tube amp technology as gospil still have old tube TV's in their homes.

Since they're tube's, they must be better than LCD or plasma screens... right?

I mean.... if you watch a movie on and LCD or Plasma, you are not really watching a real movie. It's a model of a movie. In order to watch a real movie, you must watch it on a tube TV.

Oh... and it must be viewed on a VHS tape. No DVD or Bluray. Only analog."

Aika hyvä analogia. Kyl se taitaa niin olla, että Axe aukoo latua digi-vallankumoukselle myös kitaravahvistin/-kaappi -teknologiassa.

Visuaalisuudella on aika vähän tekemistä audion puolella. Siks ihan paska, jos edes "analogia".

Edit. Lisäsin pilkun.
MoreK
01.04.2010 20:06:50

Satu ja Tuija: Visuaalisuudella on aika vähän tekemistä audion puolella. Siks ihan paska, jos edes "analogia".

Edit. Lisäsin pilkun.

Noh. Se analogia tuli sieltä putki-digitaali -osasta, jos yhtään luit. Audio tai video, olet varmaan itsekin huomannut kuin teknologia vaihtuu digitaaliseksi todella nopeasti, monilla alueilla. Nyt kun muutos kolkuttelee meille kitararisteille, niin (muutos)vastarinta on toki kova. Veikkaan, että 10 vuoden kuluttua 50% kaikista myydyistä kitara- ja bassovahvistimista on digitaalisia ja 20 vuoden päästä 90%.

Heh... katotaas kuin moni putki-fiksoitunut tönkkösuolattu kitaristin planttu nousee barrikadeille tässä kohtaa :D Tämä on kiintoisa aihe, joten täytyy vähän provosoida, jos vaikka saatais keskustelua.
Satu ja Tuija
01.04.2010 20:14:39 (muokattu 01.04.2010 21:06:38)
MoreK: Noh. Se analogia tuli sieltä putki-digitaali -osasta, jos yhtään luit. Audio tai video, olet varmaan itsekin huomannut kuin teknologia vaihtuu digitaaliseksi todella nopeasti, monilla alueilla. Nyt kun muutos kolkuttelee meille kitararisteille, niin (muutos)vastarinta on toki kova. Veikkaan, että 10 vuoden kuluttua 50% kaikista myydyistä kitara- ja bassovahvistimista on digitaalisia ja 20 vuoden päästä 90%.

Heh... katotaas kuin moni putki-fiksoitunut tönkkösuolattu kitaristin planttu nousee barrikadeille tässä kohtaa :D Tämä on kiintoisa aihe, joten täytyy vähän provosoida, jos vaikka saatais keskustelua.

Varmaan olis parempi kun näihin ei sanois mitään...mutta..."all they do is trying to sound like a real valve amplifier, which has been done allready".

Mut oikeesti. Mitä järkee ostaa joku tietokone joka yrittää olla jotain mikä on jo olemassa, plus näyttää ihan tyhmältä eikä mitää mojoa, tai ees jujua?
MoreK
01.04.2010 21:15:26

Satu ja Tuija: Varmaan olis parempi kun näihin ei sanois mitään...mutta...päivittäkää te nörtit softianne..."all they do is trying to sound like a real valve amplifier, which has been done allready".

Mut oikeesti. Mitä järkee ostaa joku tietokone joka yrittää olla jotain mikä on jo olemassa, plus näyttää ihan tyhmältä eikä mitää mojoa, tai ees jujua?

Tää oli helppo kysymys. Mielestäni on järkee ostaa kymmeniä vahvistimia, kaappeja, mikrofoneja ja efektejä - yhden hinnalla - ja sekoittaa tätä pakkaa mielin määrin. Ja säätää näiden laitteiden ominaisuuksia sillä tasolla, että oikean raudan kanssa se vaatisi juottokolvin ja kolmen vuoden sähköteknikon koulutuksen.

Mojo, hyvä ja tärkein pointti! Mojoa ei mielestäni löyty Guitar Rigistä, ei Amplitubesta eikä muistakaan mallintavista, mitä olen tähän saakka kokeillut. Tästä löytyy. Oletko kokeillut? Minä olen.

Näyttää tyhmältä... noo tohon ei tarvii varmaan kommentoida. Mun kitarat näyttää tyhmältä noissa ständeissä mun vaimon mielestä. Minusta ne ovat taideteoksia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)