Aihe: Pod XT
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12
Dunga
24.04.2008 12:26:46 (muokattu 24.04.2008 12:27:58)
Mun piti poistaa uusin java koneelta ja asentaa 1.5 jotta rupesi toimimaan

e. ilmeisesti tämä käy? http://www.tucows.com/preview/194327
Accidento bizarro - tutto morto.
Jaqqi1991
24.04.2008 19:47:11
e. ilmeisesti tämä käy? http://www.tucows.com/preview/194327

Justiin tuon asensin. Huomaa sitten poistaa se vanha ohjauspaneelin kautta ennen uuden asennusta. Ei toimi jos asennat tuon 1.5 uudemman javan päälle
We may be humans, but we're still animals
Nacher
26.04.2008 00:54:50 (muokattu 26.04.2008 00:55:07)
Teinpä tuollaisen Doomin ensimmäisen kentän tunnaribiisin coverin Toneportilla. Eli niin, Toneportissahan siis käsittääkseni samoja mallinnuksia kuin POD XT:ssä. Vähemmän vain määrällisesti. Ihan ilman modelpackia tehty tämä tekele, ja mielestäni soundista tuli ihan hyvä.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=748769 (ensimmäinen ylhäältä). Toki muutkin nuo on tehty Toneportilla, mutta soundiin kiinnitetty vaihtelevasti huomiota.
Ziggy Bubba
26.04.2008 01:23:50 (muokattu 26.04.2008 01:40:36)

Aika messevää soundia Nacher, vaikka hiukka vähemmän muhjua voisi soundissa musta olla (hiukan tiukkuutta kaipaisin siis)... Eli noilla värkeillä päästään vielä pidemmälle - se vaatii vaan pirusti sitä tuunaamista. Tai sitten muokkaa vaan Exhaustedin mainiot patchit omaan käyttöön sopiviksi, kuten minä :)

E: en kyl tiedä toimiiko nuo XT:n patchit Toneportin kanssa...

E2: tässä kipaleessa on just noita patcheja hyödynnetty (molemmissa komppikitaroissa). Hiukan olen niitä muokannut omaan tarpeeseen sopiviksi.. Silti jäivät vähän ohuiksi - mutta tiukoiksi :) Eli vain XT Liven (ja Bad Monkeyn) läpi vedettyä soundia:

http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=288968

Kaikki kultavat äänet oon tosiaan itse soittanut tahi huutanut :P (Rolandin padit, Yamaha AES620/Duncan JB, Yammun basso ja oma kurkku).
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Nacher
26.04.2008 17:06:55
Aika messevää soundia Nacher, vaikka hiukka vähemmän muhjua voisi soundissa musta olla (hiukan tiukkuutta kaipaisin siis)... Eli noilla värkeillä päästään vielä pidemmälle - se vaatii vaan pirusti sitä tuunaamista. Tai sitten muokkaa vaan Exhaustedin mainiot patchit omaan käyttöön sopiviksi, kuten minä :)

E: en kyl tiedä toimiiko nuo XT:n patchit Toneportin kanssa...

E2: tässä kipaleessa on just noita patcheja hyödynnetty (molemmissa komppikitaroissa). Hiukan olen niitä muokannut omaan tarpeeseen sopiviksi.. Silti jäivät vähän ohuiksi - mutta tiukoiksi :) Eli vain XT Liven (ja Bad Monkeyn) läpi vedettyä soundia:

http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=288968

Kaikki kultavat äänet oon tosiaan itse soittanut tahi huutanut :P (Rolandin padit, Yamaha AES620/Duncan JB, Yammun basso ja oma kurkku).

Juuh muhjua on vähän liikaa, sillä kitararaitoja on neljä ja suurin osa vedetty ykkösellä sisään ilman sen suurempaa hiomista. Säröä on myös hitusen reilusti. Tuossa LOG-ripoff biisissä on esimerkki samanlaisesta, mutta tiukemmasta soundista. Siinä hioin noita riffejä niin pitkään, että ne menivät oikeasti kunnolla synkkaan.
Topj
15.05.2008 00:08:50
Tuossa mietin että mikähän on vikana:

Mun pod xt:n soundit on tosi "muoviset" ja kuulostaa samalta kun laittas säröpedaalin suoraan line in:iin koneeseen kiinni. Laite käväs huollossa ja koska input jack oli rikki, nyt kun se tuli takasin ni soundit on huonontunu kun sen liittää koneen line in:iin. Soundit on tosi hyvät kun laittaa outputista ihan perus kitaravahvariin mutta kun laittaa outputista line in:iin se kuulostaa aika kauhealta suoraan sanoen. Enne soundit olivat samanlaiset, kytki sen koneeseen tai vahvariin.

Soundit ovat todella merkillisen huonot. Olen kokeillut eri nauhotussoftia ja olen käyttänyt sekä left että right outputtia. Siis vahvariin liitettynä soundit ovat surkeat. Eli luulempa että vika on äänikortissa, mutta ajattelin varmistaa jos jollain on ollu sama vika tai joku muuten vain viisas osaisi auttaa, ennekö menen uutta äänikorttia ostamaan.

Kiitos!
Ziggy Bubba
15.05.2008 00:15:52 (muokattu 15.05.2008 00:16:00)

Liitäs Topj se XT:si koneeseen USBilla. Ei tartte kehnosta äänikortista välittää. Tällä tyylillä XT toimii nimittäin äänikorttina - soundin kuulemiseksi tulee luonnollisesti liittää kaiuttimet/kuulokkeet Podiin.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Topj
15.05.2008 00:21:30
Liitäs Topj se XT:si koneeseen USBilla. Ei tartte kehnosta äänikortista välittää. Tällä tyylillä XT toimii nimittäin äänikorttina - soundin kuulemiseksi tulee luonnollisesti liittää kaiuttimet/kuulokkeet Podiin.

Jestas.. oonpas ollu huolimaton :D kiitos kovasti, apuhan oli siinä :)
Räbbänä
15.05.2008 00:23:08 (muokattu 15.05.2008 00:24:49)
Oiskohan kukaan mahdollisesti vääntänyt erittäin toimivaa Tradeplate patchia XT:lle? Varmaan kaikki Customtonen tradeplatet tullut läpi käytyä, mutta kun puolet luokkaa säröt tapissa, karmein mahdollinen middlescooppi ja boostit päälle. Oma säätelytaitoni taas on vähän niin ja näin. Melkein semmoinen överilöysä särövalli pitäisi saada revittyä tuosta irti, mutta omien säätelyitten lopputuloksena on melkein aina saundit marsun luokkaa tiukkuudessaan. Tunnun liikaa pelkäävän tuota treble-potikkaa, niin middleä tulee aina ruuvailtua aivan liikaa.

Edit: Yleensä nuo omat säätelytaidot huomaa siinä vaiheessa kun äänittää bassot kitararaidan tueksi niin jo on ihmeen ohutta surinaa kitaroiden osalta.
Ziggy Bubba
15.05.2008 00:23:35

Eipä mitään, hubaa ku voi olla avuksi :)
Exhausted
15.05.2008 00:33:32

Oiskohan kukaan mahdollisesti vääntänyt erittäin toimivaa Tradeplate patchia XT:lle?

http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6 … ti_Loponen_No_Modelpacks_140207.l6b
http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6/Antti_Loponen_260207.l6b
http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6 … _Modelpacks_MetalEdition_171107.l6b

Näistä ehkä löytyy jotain käyttistä? Eka on siis ilman modelpackeja, toinen niiden kanssa ja kolmas vielä erikoispainos metallisaundeilla modelpackille.
Postipate
19.05.2008 17:45:29
Onko muilla ollu usb nauhotuksen kanssa huomattavissa, että tulee viivettä? Alkanu viime aikoina ärsyttää niin osaisko joku sanoo onko jossain vikkaa.
Exhausted
30.06.2008 20:01:59 (muokattu 30.06.2008 20:02:32)

Nyt on paha paikka edessä, vanha kunnon POD XT Live alkaa olla tiensä päässä. Välillä kun pistää virrat päälle, niin tulee vain heikko valo näyttöön eikä vehje päästä ääntä, joskus ei edes niitä valoja. Sitten kun muutaman kerran napsauttaa niin virrat tulee normaalisti päälle eikä sen jälkeen ongelmaa ole. Vika ei ainakaan ole virtalähteessä, se on testattu. Line6:n foorumeilla samaa vikaa on muillakin, ilmeisesti jossain SRAM-muistissa on vikaa, ja tämä vaatii Line6:n oman valtuutetun huollon asiantuntemusta. Suomessa ei Line6:n sivujen mukaan ole tällaista huoltoa, joten vehkeen lähettäminen ulkomaille huoltoon tulee oletettavasti järkyttävän kalliiksi ottaen huomioon, ettei sillä saa kuitenkaan uudenveroista vermettä. Lisäksi sellaisen huollon kesto on kysymysmerkki, ja elokuussa pitäisi jo lähteä keikkalavoille.

Turvallisin valinta olisi hankkia uusi XT Live, jolloin olisi taas tutut ja turvalliset efektit turvattu muutamaksi vuodeksi. Lisäksi lähes vastaava valinta olisi uudempi X3 Live, jolla saisi ehkä vielä lisää leluja leikittäväksi. Tietysti sitä kitaristina pitää haikailla uusien tuulien suuntaan. Ehkä Bossin GT-10 toimisi efektikoneena? Mietin taas, että pärjäisikö pedaaleilla, mutta melkein tulee kalliimmaksi ja vaikeammaksi vain, vaikkei olekaan yhtä "rock". Käytän siis bändin kanssa XT Liveä kitaran ja vahvistimen välissä pelkkänä efektikoneena. Perussärösaundi tulee vahvarista.

Kohta pitäisi tehdä päätöksiäkin...
Lancelot
30.06.2008 21:35:43
Turvallisin valinta olisi hankkia uusi XT Live, jolloin olisi taas tutut ja turvalliset efektit turvattu muutamaksi vuodeksi.
Kohta pitäisi tehdä päätöksiäkin...

No niin, torille mars mars..Gröhöm!
Pehvanssi
01.07.2008 00:03:42
Kuinka paljon niitä soundeja pitää muokata että ne kuulostaa hyvältä sterkkojen kautta?
Normaalisti soitan 4x12 kaapin läpi ja kuten arvata saattaa soundi on perseestä kun vaikkapa nauhoitan koneella biisiä ja kuuntelen stereoista lopputulosta. Soundi on aivan järkyttävän huono ja aivan erilainen kuin kaapin kautta soitettuna.
Usbilla kiinni koneessa ja olen muistanut vaihtaa asetukset PODista tarkoitukseen sopivaksi.
Tiedän että sterkoille pitää tehdä melkeinpä omat soundit saadakseen hyvää aikaiseksi, mutta en vain millään meinaa löytää hyvää soundia.
turd85
10.07.2008 01:23:20

Saa Podista näköjään tämmöstäkin ulos.

http://www.myspace.com/projectfuge
saastara
10.07.2008 01:33:47
(Kuvottavan törkeää mainostusta edessä)

Krhm, Exhausted.. Meitsiltä irtoaisi parilla huntilla Xt Live, rahatila on akuutti ja siksi pitää saada pois jaloista pyörimästä.. Muuten pelittää kuin bränäri peli, mutta phones syöttää jostakin syystä vain mono-signaalia.. Jos sen kanssa pystyy elämään niin pikaviestillä tavoittaa.. ;)
Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima.
Läpistö
11.07.2008 22:30:43

(Kuvottavan törkeää mainostusta edessä)

Krhm, Exhausted.. Meitsiltä irtoaisi parilla huntilla Xt Live, rahatila on akuutti ja siksi pitää saada pois jaloista pyörimästä.. Muuten pelittää kuin bränäri peli, mutta phones syöttää jostakin syystä vain mono-signaalia.. Jos sen kanssa pystyy elämään niin pikaviestillä tavoittaa.. ;)

No nythän tuo löytyy jo täältä :D
mamelukki
12.07.2008 12:59:20
Kuinka paljon niitä soundeja pitää muokata että ne kuulostaa hyvältä sterkkojen kautta?
...
Tiedän että sterkoille pitää tehdä melkeinpä omat soundit saadakseen hyvää aikaiseksi, mutta en vain millään meinaa löytää hyvää soundia.

Se on pitkälti myös sattuman kauppaa, että löytää oikean soundin. Itsellä "se soundi" löytyi vahingossa omistettuani laitteen 8 kk.

Ennen kuin mitään muuta alkaa säätämään, kannattaa valita mahdollisimman hyvälle kuulostava kaappi- ja mikkimallinnus. Kun itse alan tekemään uutta mättösoundia, päädyn lähes poikkeuksetta Brit V30 + Condenser -yhdistelmään, muilla ei vaan tahdo onnistua.

Loppu onkin yhtä EQ:n kanssa taistelua ja loputonta kokeilemista. Olen lataillut Custom Tonesta lukuisia käyttäjien ruuvaamia patchejä, jotka ovat muuten ihan hyviä, mutta EQ on päin persettä. Ensin vahvistinmallinnuksen omat sävynsäätimet jokseenkin sinnepäin, sitten varsinainen EQ, minkä jälkeen joutunee taas palaamaan vahvistimen säätöihin ja taas EQ:n kautta särömallinnuksen säätöihin, jos sellaista käyttää.

EQ:lla kannattaa kokeilla ihan nurinkurisia juttuja, esim. ensimmäisen kaistan taajuudeksi 450Hz ja toiselle vaikka 170Hz.

Presencen, Treblen, EQ:n ja esim. Screamerin Tonen yhteispelillä saa yläpään sihinät ja suhinat kuriin kunhan vain jaksaa kokeilla. Yrityksen ja erehdyksen kautta oppii ennakoimaan miten kukin säätö tulee vaikuttamaan soundiin.
Läpistö
15.07.2008 18:55:15 (muokattu 17.07.2008 00:03:27)

Mulla oli XT aikaisemminkin ja nyt on taas. Aikasemmin tuntu et juuri "ne" soundit löyty heti, mutta nyt on pari päivää tullu ruuvailtua eikä mitään 100% korvaa hivelevää oo löytynt. Pitää siis jatkaa potikoiden pyörittelyä vielä.

EDIT: Niin! Tänään valittelin bändimme basistille että en meinaa saada kunnollista soundia Podista ulos. No, basisti sitten muistutti tuosta LINE/AMP, kytkimestä ja tietty se oli ollu mulla LINE-asennossa, että eiköhän nyt rupea oikealla asennolla noi sounditkin löytymään :P
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)