![]() 04.01.2006 21:00:32 | |
---|---|
No jooh, lähinnä kosmeettistahan tuo ero on. Jos sulle ruusupuu kelpaa niin siinä tapauksessa tuo LC-80:n modaaminen ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Jos se kolmaskin on susi niin siihen vedotenhan vois jo pyytää naftia alennusta LC-80:sta :) Täytyy nyt funtsia, mutta lähdetään nyt siitä, että mun ei tarvi modailla muutakun korkeintaan Earvana satula. Mulla on kaksi eebenotelautaista Jacksonia ja niinkun sanottu niin en niiden otelaudoissa huomaa mitään hirveetä eroo aikasempiin ruusupuuotelautoihin. edit: Niin ja tuo jo mainittu ESP Edwards olisi kyllä hyvä vaihtoehto myös. Hintaakin on aikalailla vähemmän kuin tuolla Tokailla. ESP Edwards pitäs ostaa eBaysta Nipponista. Nehän ovat huippulaadukkaita, mutta mitäs sitten kun sekin on romu? Tässä alkaa tulee jo skeptiseksi, että onko muut kitarat edes laadukkaita kun Amerikka Jacksonit ;) | |
![]() 04.01.2006 21:18:33 | |
ESP Edwards pitäs ostaa eBaysta Nipponista. Nehän ovat huippulaadukkaita, mutta mitäs sitten kun sekin on romu? Tässä alkaa tulee jo skeptiseksi, että onko muut kitarat edes laadukkaita kun Amerikka Jacksonit ;) Sepä siinä onkin, uhkapeliähän se on vaikka ne kuulopuheiden perusteella laadukasta tavaraa ovatkin. Ota yhteyttä Jacksonin custom shoppiin ja kysy jos ne tekis sulle LP Customin :P Tai sitten ei.. | |
![]() 04.01.2006 21:31:09 | |
On toi jo aivan älytöntä puuhaa kauppiaan puolelta yrittää myydä tuollaisia. 1000€ luokassa saa jo odottaa laatusoitinta. Kuullostaa siltä, että koko batchi on huonoa ja niitä on yritetty myydä epätoivon vimmassa ulos tyyliin, ettei kukaan vaan huomaisi. Hämmentäviä vikoja tuntuu noissa olevan. Ko, kauppa on myynyt niin paljon kitaroita ja ollut alalla niin kauan, että varmasti tietää miltä priima tavara näyttää ja tuntuu. Olen varma kaupan tietävän tilanteesta ja yrittävän vain päästä niistä eroon. Mitä tulee otelautamateriaaleihin niin ruusupuu ei ole sama asia kuin eeben. Mielestäni ne tuntuvat ja kuullostavat erilaisilta. Erot saattavat olla minimaalisen pieniä mutta ero on silti. Jos tahtoo eeben laudan, sellainen on myös siinä oltava. Lc-80 ei ole sama kitara kun ZW malli. kaupan purku olisi mielestäni ainoa oikea ratkaisu. Noissa on ollut niin mystisiä juttuja, että pysyisin itse niistä kaukana. Jacksoneissa on ollut ja on edelleen korkea laatu ja viimeistely mutta onpa hintakin sitten sen mukainen. Vaihdoin oman Gibson les paulin Jackson soloist archtop:iin. Jackson oli laadullisesti huomattavasti parempi. Nauhatyöt olivat paljon siistimmät, maalissa ei ollut appelsiininkuorimaisuutta, yleinen viimeistely oli myös huolellisempaa. En ota kantaa, mikä merkki on hyvä tai mikä huono mutta ehdottaisin seuraavaa. Kauhea metsästys päällen ja oikea les paul custom, joka vaatisi vähän huolenpitoa ja uudelleen viimeistelyä. Siitä kaulasta maali pois ja öljy pintaan sekä elektroniikkaa tarpeen mukaan. Olisihan se toisallta mukavempaa saada soitin valmiina ilman kaikkea sitä vaivaa, mikä liittyy tuollaisiin projekteihin. Loppukaneettina sanon vain, on sulla käyny mielettömän huono tuuri. Kyllä niitä hyviäkin kitaroita on vielä olemassa. Ei muuta, kun onnea matkaan. Kyllä se siitä lopulta järjestyy. | |
![]() 04.01.2006 21:46:44 | |
On kyllä käynyt mielessä vaihtaa tilalle perus LC-80 ja sitten laitattaa siihen EMG mikkisatsi. Minkäslainen homma toi kaulan hiominen ja öljykäsittely on? Mua viehättää tossa LC-80 ZW mallissa nimenomaan ölljykaula kuten myös jumbonauhat. Pulttikaulaisessa kitarassa tuo homma on erittäin helppo. Tänään sain viimeisteltyä jo toisen Jacksonin kaulan mille tein tuon homman. Periaatteessahan ainoa ongelma tuossa on saada se hiottu puu asettumaan niin, ettei se nosta enää syitä pystyyn vaikka käsi hikoilisi kuinka. Omassa kitarassani jouduin hiomaan kaulan varmaan kolme kertaa ennen kuin näin kävi, mutta se oli sen arvoista. Tuo öljykaula nimittäin on vallan mahtava tälläiselle tahmatassulle kuten minä! :) Tahtoo välillä nuo kädet jostain syystä hikoilla liiankin paljon, ja lakatulla kaulalla se oli kaikkea muuta kuin hauskaa: kaulasta tuli tahmea ja kaikin tavoin inhottavan tuntuinen kädessä. Öljytyllä kaulalla taas ei ole tätä ongelmaa, vaikka kaulan pinta tuntuu käteen äkikseltään samalta. Shit happens when u party naked | |
![]() 04.01.2006 21:48:46 (muokattu 04.01.2006 21:49:16) | |
Rauha ny. Eiköhän se ole meikäläinen, ketä tässä pitäis vituttaa. Alkaa palaan jo aikaa ja vaivaakin tähän jatkuvaan kitaran vaihteluun. mitämitä. sulla on jo kaks hyvää kotona? myy huonommat pois ja hae hyvä käytetty tilalle. Edit: niitä kun pystyy oikeasti testaamaan. Birth, copulation and death.
Is this your life? | |
![]() 04.01.2006 21:58:07 (muokattu 04.01.2006 22:00:30) | |
On toi jo aivan älytöntä puuhaa kauppiaan puolelta yrittää myydä tuollaisia. 1000€ luokassa saa jo odottaa laatusoitinta. Kuullostaa siltä, että koko batchi on huonoa ja niitä on yritetty myydä epätoivon vimmassa ulos tyyliin, ettei kukaan vaan huomaisi. Hämmentäviä vikoja tuntuu noissa olevan. Ko, kauppa on myynyt niin paljon kitaroita ja ollut alalla niin kauan, että varmasti tietää miltä priima tavara näyttää ja tuntuu. Olen varma kaupan tietävän tilanteesta ja yrittävän vain päästä niistä eroon. Tähän en ota kantaa. Yllättyneiltä vaikuttivat kun soitin tänään asiasta Musamaailmaan. Mitä tulee otelautamateriaaleihin niin ruusupuu ei ole sama asia kuin eeben. Mielestäni ne tuntuvat ja kuullostavat erilaisilta. Erot saattavat olla minimaalisen pieniä mutta ero on silti. Jos tahtoo eeben laudan, sellainen on myös siinä oltava. Lc-80 ei ole sama kitara kun ZW malli. kaupan purku olisi mielestäni ainoa oikea ratkaisu. Noissa on ollut niin mystisiä juttuja, että pysyisin itse niistä kaukana. Joo kyllä se niin on, että joko tämä kolmas on täysin priimakunnossa oleva tai sitten kaupan purku. Kyrpii vaan sikäli, että todella pidän tämän Tokai LC-80 S ZW kitaran soittotuntumasta. Paksu öljykaula sekä jumbonauhat ovat luxusta. Jacksoneissa on ollut ja on edelleen korkea laatu ja viimeistely mutta onpa hintakin sitten sen mukainen. Vaihdoin oman Gibson les paulin Jackson soloist archtop:iin. Jackson oli laadullisesti huomattavasti parempi. Nauhatyöt olivat paljon siistimmät, maalissa ei ollut appelsiininkuorimaisuutta, yleinen viimeistely oli myös huolellisempaa. Nyt vasta olen todella alkanut arvostamaan omien Ameriikan Jacksonieni laatua ja viimeistelyä. Ne ovat todellakin aivan huippukitaroita eikä missään kohtaa kitaraa ole mitään valittamista. En ota kantaa, mikä merkki on hyvä tai mikä huono mutta ehdottaisin seuraavaa. Kauhea metsästys päällen ja oikea les paul custom, joka vaatisi vähän huolenpitoa ja uudelleen viimeistelyä. Siitä kaulasta maali pois ja öljy pintaan sekä elektroniikkaa tarpeen mukaan. Olisihan se toisallta mukavempaa saada soitin valmiina ilman kaikkea sitä vaivaa, mikä liittyy tuollaisiin projekteihin. Loppukaneettina sanon vain, on sulla käyny mielettömän huono tuuri. Kyllä niitä hyviäkin kitaroita on vielä olemassa. Ei muuta, kun onnea matkaan. Kyllä se siitä lopulta järjestyy. Gibsonin Les Paul Customit ovat vaan niin helvetin kalliita, että ei perse kestä ostaa sellasta. Mä todella toivon, että huomenna saamani kolmas Tokai on priimakunnossa. Toisaalta....olen jo alottanut alustavasti ESP Eclipsen tai ESP Edwardsin metsästämisen kun on vähän sellanen fiilis, että tästä Tokain erästä ei priimaa löydy. mitämitä. sulla on jo kaks hyvää kotona? myy huonommat pois ja hae hyvä käytetty tilalle. Tarkotin, että alkaa palaan hihat näiden Tokaiden jatkuvaan vaihteluun. Nyt kun on jo toinen kerta kun uusi kitara vaihdetaan. Jacksonit ei lähde kotoo mihinkään, koska niissä sentään on laatua. | |
![]() 04.01.2006 22:20:44 (muokattu 04.01.2006 22:24:52) | |
Jacksonit ei lähde kotoo mihinkään, koska niissä sentään on laatua. no tähän mä en uskonutkaan. jackson on mun mielestä todellista laatua (siis usa). en leimannut vaan merkkejä, koska toi sun probleemeja aiheuttava soitin on semmosen valmistajan, joka tekee parempia kuin alkuperäset. käytettynä varmaan löytyy hyviä lp-spekseillä valmistettuja kitaroita, joissa todella on soitettavuus ja murina kohdallaan. eipä siinä. kuten sulle joskus sanoin, mä en osaa soittaa lp:llä, joten laita mun kommentit roskakoriin. Birth, copulation and death.
Is this your life? | |
![]() 04.01.2006 22:28:57 | |
no tähän mä en uskonutkaan. jackson on mun mielestä todellista laatua (siis usa). en leimannut vaan merkkejä, koska toi sun probleemeja aiheuttava soitin on semmosen valmistajan, joka tekee parempia kuin alkuperäset. käytettynä varmaan löytyy hyviä lp-spekseillä valmistettuja kitaroita, joissa todella on soitettavuus ja murina kohdallaan. eipä siinä. kuten sulle joskus sanoin, mä en osaa soittaa lp:llä, joten laita mun kommentit roskakoriin. Juu..mulla käy kädet melkeinpä vilkkaammin Les Paulilla kun RR:lla joten toivon huomisen tuovan asiaan suotuisan ratkaisun. | |
![]() 04.01.2006 23:02:08 | |
Kyllä tommonen touhu jo vaikuttaa pahasti siltä et koko erä on hyvin pitkälti paskana noista. Osa ostajista ei tollasia juttuja huomaa välttämättä ku vasta pitkän ajan päästä. Itte olen samalla japsiTokailla soitellu vuodesta -94 ja ei kyllä moitteen sanaa kitarasta löydy. Ainoa asia minkä olen vaihdattanut on mikit. Toivottavasti asia viimeinki selviäis. | |
![]() 04.01.2006 23:37:33 (muokattu 04.01.2006 23:39:34) | |
BenD: Kaulan hiominen ei oo mikään kamala homma. Tarvit vain muutaman eri karkeusasteen hiekkapaperia. Karkeimmalla ensin lakat ja maalat pois n. suunnilleen. Sitten vain ohuempaa ja ohuempaa paperia perään, kunnes tulee mieluisan tuntuista jälkeä. Itse taisin hioa 400-paperilla viimeistelyn. Koko hommaan meni reilu tunti, kun istuskeli treeniksellä, hio, jauhoi paskaa kaverin kanssa ja poltti pari tupakkia. Lähestyttäessä bodya, lavan liitoskohtaa ja otelaudan reunaa pitää tietysti olla varovaisempi, että tulee nätin näköinenkin. LC-tokaissa taitaa olla bindingit otelaudan reunassa? No lopuksi öljykäsittely: Tippa öljyä kaulalle ja levitetään öljyä tasaisesti puhtaalla kangaspalalla. Toistetaan kunnes koko kaula on käsitelty. Heti hiomisen jälkeen kaula imaisee hieman reippaammin, joten heti kun kaulan pinta tuntuu kuivanneelta, uusi käsittely. Seuraava käsittely ehkä viikon-parin päästä, niin alkaa olemaan kuosissa. Itse käsittelen kaulan harkinnan mukaan aina silloin, kun vaihdan kielet ja putsaan muutenkin kitaran. Käytän öljynä Bore Oil -merkkistä öljyä ja samalla aineella voi öljytä/putsata otelaudankin. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen, öljytty/sheivattu kaulan on niiiiiiiin paljon mukavamman tuntuinen kädessä kuin lakattu, ettei paluuta vanhaan taida olla :) Ainoa asia mikä vituttaa, että emmin tuon sheivaamishomman kanssa melkein 2 vuotta, enkä tehnyt sitä heti kun hommasin kitaran. www.supremecourtband.fi | |
![]() 04.01.2006 23:38:49 (muokattu 04.01.2006 23:39:09) | |
tuplat www.supremecourtband.fi | |
![]() 05.01.2006 03:25:44 | |
Off-topiciksi menee, mutta miten noiden Edwards kitaroiden laadun kanssa yleensä muuten on? Kenelläkään kokemuksia? Ajattelin jos sitä toteuttaisi pienestä asti pyörineen haaveen ja rupeisi pikku-Hetfieldiksi : http://cgi.ebay.com/Edwards-ESP-Exp … QcategoryZ33038QQrdZ1QQcmdZViewItem Saksan Ebayssa näytti olevan ihan aito Esp EXP myynnissä, mutta hintakin on tonnin kalliimpi. | |
![]() 05.01.2006 09:18:10 | |
Off-topiciksi menee, mutta miten noiden Edwards kitaroiden laadun kanssa yleensä muuten on? Kenelläkään kokemuksia? Itselläni on Edwardsin LP90LTC (Omakuvassa) eikä ole ainoatakaan pahaa sanaa sanottavana. Pirun hyvin viimeistelty kepakko kyseessä, eikä edes pahanhintainen. Suosittelen erittäin lämpimästi kyseistä merkkiä kaikille. Kannattaa muuten lähettää tuonne ishibashille postia ja kysyä paljollako saisi uuden samanlaisen. Voipi olla halvempi, kuin Fleabayssa!! "Kaikkeen tottuu kun ei pese" | |
![]() 05.01.2006 09:24:38 | |
Kohta lähden viemään skittaa Musamaailmaan..saas nähdä, minkälainen ritsa sieltä nyt tulee tilalle. ESP Edwards lienee seuraava vaihtoehto jos ei homma Tokain kanssa skulaa. | |
![]() 05.01.2006 11:50:22 | |
Älä tee sitä virhettä että suutuspäissäsi ja hetken mielijohteesta otat toisen kitaran samasta tai mistään toisesta liikkeestä. Parasta olisi tässä tilanteessa ottaa rahat kotiin ja rauhoittaa asiaa viikoksi. Miettiä sen jälkeen mistä tilaa seuraavan kitaran. Kaveri osti joskus ensimmäisen ja viimeisen Gibson Les Paulinsa, jossa ei saanut hienovirettä kohdilleen millään. Ei vaikka se kävi "korjaajalla" asennuksessa. Kaveri suutuspäissään vaati liikkeessä vaihtoa muihin tuotteisiin ja samalla rahalla sai kopia-Les Paulin ja jonkun toisen kitaran. Molemmat oli loppukädessä vähän huonoja tai eivät ainakaan ammattitason soittimia joten hän myi ne pois. Tästä seikkailusta jäi käteen vain velkaa... | |
![]() 05.01.2006 12:05:49 | |
Ben_D, kokeile ihmeessä ESP Eclipseä vaikka se ei olekaan perinteinen "Les Paul" mutta hieman kuitenkin sitä muotoa. Edwardseja kun on tosiaan hankala saada, paitsi jollei sitten ihan sikana säkissä (jota en kyllä suosittele). Harmi että tuo Tokai-homma meni tuollai. Omituista kyllä että ovat päätyneet myyntiin asti jos koko setti on ollut c-stock laatuista tavaraa. LC80 vielä sen verran että minulla oli sellainen muutama vuosi sitten ja alkuun se olikin loistava skeba. Vasta muutaman vuoden jälkeen siinä alkoi ilmetä ongelmia. Otelaudasta nauhat alkoivat pomppia ylös vaikka otelaudan öljyämisestä oli huolehdittu (siis ettei se päässyt kuivumaan), potikat ja mikkikytkin alkoivat hajoilla ja tune-o-matic tallapalat olivat sen verran pehmeitä että kun 11-56 kielisetin siihen kiinni niin tallapalojen lovet suureni itsekseen ja sen jälkeen siihen ei ohuempaa settiä kehdannut laittaa (ainakaan paksumpien kielten puolelta). Aikansa kutakin siis... tietysti kaikki nuo ovat kuluvia osia, mutta kuitenkin jäi kaivelemaan tuolloin kun kyseessä ei ollut mielestäni mikään halpis-skeba. Eli jos sellaista mielit, niin varaudu senkin kanssa pikkuremppaan... ainakin 2-3 vuoden sisällä. Potikathan siulla toki menevät vaihtoon jos EMG:n setin meinaat siihen läimästä. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! | |
![]() 05.01.2006 12:31:51 | |
Back from the Musamaailma. Kuulostaa kornilta, mutta nyt näyttäis myös nauhat olevan samankokoiset ja kondiksessa. Kaula ja kaularauta ovat parempia kun kahdessa aikasemmassa mallissa yhteensä. Tallamikkikin on jopa kunnolla kiinni. Mua ei kiinnosta Gibson Les Paul Custom, ei LC-80, ei ESP Eclipse, vaan haluan nimenomaan toimivan LC-80 S ZW mallin, koska mä todella diggaan sen soittotatsista. Vaihdan kitaraa vaikka 400 kertaa kunnes tulee 100% toimiva skeba eteen. Kolmas kerta toden sanoo? Se nähdään kunhan ehdin syynata koko skeban läpi. Pitäs tehdä töitäkin jossain välissä. | |
![]() 05.01.2006 12:42:35 | |
Back from the Musamaailma. Kuulostaa kornilta, mutta nyt näyttäis myös nauhat olevan samankokoiset ja kondiksessa. Kaula ja kaularauta ovat parempia kun kahdessa aikasemmassa mallissa yhteensä. Tallamikkikin on jopa kunnolla kiinni. Mua ei kiinnosta Gibson Les Paul Custom, ei LC-80, ei ESP Eclipse, vaan haluan nimenomaan toimivan LC-80 S ZW mallin, koska mä todella diggaan sen soittotatsista. Vaihdan kitaraa vaikka 400 kertaa kunnes tulee 100% toimiva skeba eteen. Kolmas kerta toden sanoo? Se nähdään kunhan ehdin syynata koko skeban läpi. Pitäs tehdä töitäkin jossain välissä. Jahas... toivotaan nyt että on virheetön yksilö vihdoinkin. Eli onnittelut sinne jo ennakkoon ja toivotaan tosiaan ettei mitään takaiskuja ole/tule. Ilmeisesti hivenen paksumpi kaula on siun juttu... minulle taas Jacksonin (ja Charvelin) kaula on juuri SE oikea, vaikka kyllä sitä Lespan 50s-profiililla on hyvä vetää myös. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! | |
![]() 05.01.2006 12:54:42 | |
Jahas... toivotaan nyt että on virheetön yksilö vihdoinkin. Eli onnittelut sinne jo ennakkoon ja toivotaan tosiaan ettei mitään takaiskuja ole/tule. Ilmeisesti hivenen paksumpi kaula on siun juttu... minulle taas Jacksonin (ja Charvelin) kaula on juuri SE oikea, vaikka kyllä sitä Lespan 50s-profiililla on hyvä vetää myös. Ei paksumpi kaula sinänsä ole mun juttu, mutta Les Paul malliseen kitaraan sopii. Rhoads Jacksonissahan on aika tikku kaula ja taas King V:ssä jotain siltä väliltä. | |
![]() 05.01.2006 13:14:46 | |
Onneksi olkoon!! :-) Mukava juttu. Ehkä aivan liian aikaista sanoa mutta jos joskus pistät torille myyntiin niin ainakin täällä tiedetään että hyvä yksilö on valkattu. ;-) Toivottavasti ois niin hyvä ettei tarvis myydä koskaan! "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)