Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 578 79 80 81 82 83
Laulava Kylätohtori
07.05.2020 22:13:07
Onko kenelläkään kokemukia Friedmanin Golden Pearlista? Meinasin ostaa Custom Boardsin alelaarista aikanaan, mutta harmillisesti passasin sen silloin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Stone
09.05.2020 15:03:41 (muokattu 09.05.2020 15:06:15)

Mielenkiintoinen pedaali tuo vanhempi T-rex mudhoney. Kokeilin sitä ensin hopeanaama Fender pro reverbiin ja ei se mitään riemunkiljahduksia juurikaan herättänyt ja hetken harkitsin jo myymistäkin. Sitten testasin sitä lopuksi Rikstonen "vox ac30/Matchless dc30" klooniin, niin sehän oli täysin kotonaan siinä ympäristössä eli pidetäänpä siis jemmassa.

Joskus olen lukenut, että mudhoney olisi jonkin sortin tubescreamer johdannainen. Voihan siinä olla aavistus jotain sitäkin, mutta kyllä boss sd-1 sekä nämä 4558d piirillä olevat purkit luonnollisemmin ovat tuon Fenderin kanssa juttuun tulleet. Sen tiedän, että T-rex Alberta on ainakin vastine tubescreamerille.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
kojones
09.05.2020 16:37:45
Minä oon ymmärtänyt että Mudhoney pohjautuis Rattiin, kovin erilainen kuitenkin soundillisesti.
Stone
09.05.2020 17:42:50

kojones: Minä oon ymmärtänyt että Mudhoney pohjautuis Rattiin, kovin erilainen kuitenkin soundillisesti.

Boostin ollessa aktiivisena on jo melko fuzzahtava, mutta en saanut Fenderiä samalla tavalla herätettyä, kun miten hyvin vox-piiri siihen reagoi.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
gunnar
09.05.2020 18:31:11 (muokattu 09.05.2020 18:36:22)
Mudhoney on sopivalla tavalla omanlaisensa pedaali. Ehkä normal mode alle kello 12 gainilla saa lähes tube screamer luonnetta. Ainakin se korostaa middleä samaan tyyliin ja leikkaa hieman alapäätä. Boost asennossa särön luonne selkeästi Fuzzimpi ja omiaan laulavaan soolosoundiin. Tästä tulee itselle erityisesti tuo hyvä soolosoundi ja piti hommata se lopulta molempiin lautoihin. Käytän myös normal puolta stackattuna Royal Blue kanssa kun tarvii sellasta hard rock komppisäröä. Mulla toimii reunasärötettyyn Marsuun, sekä puhtaampaa Fenkkuun. Täältäpä siis vahvat suositukset!
Stone
09.05.2020 20:07:52

gunnar: Mudhoney on sopivalla tavalla omanlaisensa pedaali. Ehkä normal mode alle kello 12 gainilla saa lähes tube screamer luonnetta. Ainakin se korostaa middleä samaan tyyliin ja leikkaa hieman alapäätä. Boost asennossa särön luonne selkeästi Fuzzimpi ja omiaan laulavaan soolosoundiin. Tästä tulee itselle erityisesti tuo hyvä soolosoundi ja piti hommata se lopulta molempiin lautoihin. Käytän myös normal puolta stackattuna Royal Blue kanssa kun tarvii sellasta hard rock komppisäröä. Mulla toimii reunasärötettyyn Marsuun, sekä puhtaampaa Fenkkuun. Täältäpä siis vahvat suositukset!

Hyvä peli se on ja saa jäädä. Aina joskus kuitenkin käyttöä löytyy.
Onko kukaan vertaillut Mudhoney II versiota tähän vanhempaan? Siinä sinänsä fixu ratkaisu, että saa lennossa polkaistua boostikin halutessaan. Lieneekö soundissa vivahteita näiden mallien välissä?
gunnar
09.05.2020 23:03:04 (muokattu 09.05.2020 23:17:51)
Stone: Hyvä peli se on ja saa jäädä. Aina joskus kuitenkin käyttöä löytyy.
Onko kukaan vertaillut Mudhoney II versiota tähän vanhempaan? Siinä sinänsä fixu ratkaisu, että saa lennossa polkaistua boostikin halutessaan. Lieneekö soundissa vivahteita näiden mallien välissä?

Vaihdoin orkkiksesta tuohon || versioon juuri tuosta syystä. Tästä on jo monta vuotta ja en tainnut niitä erityisemmin A/B testata. Minusta ne oli saman tai riittävän saman kuuloisia. Ehkä se muuten jotain kertoo, et noilta ajoilta kaikki muut pedaalit ovat vaihtuneet laudassa mut tämä vaan pysyy. Tätäkin oon välillä yrittänyt korvata esim. Useammalla oikealla Fuzzilla mut aina palannut takas. Hyvä Fuzzmainen soundi niille (Boost asennossa), jotka ei tuu oikean Fuzzin kanssa toimeen voisi kai sanoa ;)
Stone
10.05.2020 12:27:14 (muokattu 10.05.2020 12:34:33)

gunnar: Vaihdoin orkkiksesta tuohon || versioon juuri tuosta syystä. Tästä on jo monta vuotta ja en tainnut niitä erityisemmin A/B testata. Minusta ne oli saman tai riittävän saman kuuloisia. Ehkä se muuten jotain kertoo, et noilta ajoilta kaikki muut pedaalit ovat vaihtuneet laudassa mut tämä vaan pysyy. Tätäkin oon välillä yrittänyt korvata esim. Useammalla oikealla Fuzzilla mut aina palannut takas. Hyvä Fuzzmainen soundi niille (Boost asennossa), jotka ei tuu oikean Fuzzin kanssa toimeen voisi kai sanoa ;)

Voin allekirjoittaa tuon ja myös todeta, että Mudhoney pysyy paremmin kasassa tai helpommin hallittavissa kuin GE fuzz. Tosin joku voi olla toista mieltä. Multa lähti sellainen eteenpäin kuin myös Colorsound overdriver klooni, jotka toki olivat hyvin vintagehenkisiä (kohinoineenkin) , mutta Mudhoney hoitaa tarvittaessa saman tontin omalla tavallaan hieman "hifimmin".
T-Rex Albertaa olen myös harkinnut mudhoneyn rinnalle #2 setuppiin.
Laulava Kylätohtori
10.05.2020 13:01:57
Stone: Voin allekirjoittaa tuon ja myös todeta, että Mudhoney pysyy paremmin kasassa tai helpommin hallittavissa kuin GE fuzz. Tosin joku voi olla toista mieltä. Multa lähti sellainen eteenpäin kuin myös Colorsound overdriver klooni, jotka toki olivat hyvin vintagehenkisiä (kohinoineenkin) , mutta Mudhoney hoitaa tarvittaessa saman tontin omalla tavallaan hieman "hifimmin".
T-Rex Albertaa olen myös harkinnut mudhoneyn rinnalle #2 setuppiin.

Itse tykkään Skreddyn Lunar Modulesta (Dlx), koska se on varsin perinteisen kuuloinen si-fuzz, mutta paremmalla atakilla.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Stone
10.05.2020 16:16:19

Laulava Kylätohtori: Itse tykkään Skreddyn Lunar Modulesta (Dlx), koska se on varsin perinteisen kuuloinen si-fuzz, mutta paremmalla atakilla.

Ei hassumman kuuloinen tosiaankaan, kun piti käydä oikein kuuntelemassa.

https://youtu.be/qYxi3PeXyUQ
mopar
11.05.2020 15:14:19

Laulava Kylätohtori: Itse tykkään Skreddyn Lunar Modulesta (Dlx), koska se on varsin perinteisen kuuloinen si-fuzz, mutta paremmalla atakilla.

Mä voisin tämmösen ostaa jos jollakin on järkihintaan tarjolla. Lähinnä nyt se uudempi pienemmässä kotelossa oleva deluxe kiinnosrais. Mulla on kyllä tämmösestä tehty klooni, mutta se on pojan laudassa enkä kehtaa ottaa pois...
I'm so broke I can't pay attention
LaMotta
12.05.2020 13:55:17 (muokattu 12.05.2020 13:57:37)

En saanut t-rexin säröistä bändin kanssa irti muuta kuin sirinää. Ehkä en taas osannut. Combot blackstarin ht-sarjaa. Spedut oli dual mudhoney ja dual swamp.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
LaMotta
12.05.2020 14:11:35

TTV: Kyllä ja lisäksi MXR ei kohise lähimainkaan yhtä paljon kuin Boss. MXR on hyvä sekä loopissa että pedaalilaudassa vahvarin inputtiin.

Miun mielestä bossin säätötaajuudet on ehkes paremmat kitaralle? En tiiä. Kumpainenkin löytyy. Käytössä boss. Mutta huomenna testaan source audion equn.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Stone
15.05.2020 21:54:49

Pedalboardin niputus jälleen.
Sellainen kysymys, että pystyykö Timmy overdrivea ajamaan 18 V? Siis ilman, että posahtaa?
Laulava Kylätohtori
15.05.2020 22:03:09
Stone: Pedalboardin niputus jälleen.
Sellainen kysymys, että pystyykö Timmy overdrivea ajamaan 18 V? Siis ilman, että posahtaa?

Amerikan sivuilla väittävät käyttävänsä ja kuulemma Paul itse olisi sanonut, että 18 V on turvallinen. En tosin ota vastuuta, jos Timmy sanoo kaput. :)
Pinewood
15.05.2020 22:12:04
Laulava Kylätohtori: Amerikan sivuilla väittävät käyttävänsä ja kuulemma Paul itse olisi sanonut, että 18 V on turvallinen. En tosin ota vastuuta, jos Timmy sanoo kaput. :)

Itsekin olin merkannut kysymysmerkillä taulukkooni, että 18V mahdollisesti käy. Manuaalissa mainitaan vain 9V. Itse pitäydyn 9V:ssä.

Ainakaan Wampler Tumnusta ei kannata kokeilla 18V-syötöllä:
https://youtu.be/GZHoYM1JKpk

Ilmeisesti nuo pedaalit, joissa on sisäisiä jännitemuunnoksia ovat herkimpiä kärähtämään?
gunnar
15.05.2020 22:58:59
LaMotta: En saanut t-rexin säröistä bändin kanssa irti muuta kuin sirinää. Ehkä en taas osannut. Combot blackstarin ht-sarjaa. Spedut oli dual mudhoney ja dual swamp.

Heh, jännää. No toisaalta sulla taitaa toimia noi Klonit mutta mulla taas ei ne ollenkaan?
Tumnus on kyllä tilattu, jospa kolmas kerta toden sanoo?

Mä en käytä muuten sitä Mudhoney Boost modea juuri koskaan komppaamiseen, muuta kuin sellaiseen tahalliseen Fuzz pörinään. Siinä ei oo ehkä sellaista ryhtiä, alakerta vähän löysä. Normal mode yhdistettynä toisella OD:lla, tuo mulle sen tukevan hard rock särön. Sooloiluun Boost mode on onkin sitten laulava ja paksu...
Nyt täytyy lopettaa, seuraavaks alkaa tulemaan varmaan viinitermejä ;)
Stone
16.05.2020 00:46:30

Laulava Kylätohtori: Amerikan sivuilla väittävät käyttävänsä ja kuulemma Paul itse olisi sanonut, että 18 V on turvallinen. En tosin ota vastuuta, jos Timmy sanoo kaput. :)

Vähän varauksella joutuu suhtautumaan siis. Ei tosin ittelänikään ole mitään Timmyn manuaalia, josta voisi specsit tarkistaa ja en ole kyllä muualtakaan sellaista löytänyt.
Pinewood
16.05.2020 01:07:13 (muokattu 16.05.2020 01:13:08)
Stone: Vähän varauksella joutuu suhtautumaan siis. Ei tosin ittelänikään ole mitään Timmyn manuaalia, josta voisi specsit tarkistaa ja en ole kyllä muualtakaan sellaista löytänyt.

Manuaali
http://rjsanders.com/amps/Tim-Timmy.pdf

Timmystä on hiukan erilaisia versioita, mutta tuossa on se manuaali, mikä itselläni on.
Stone
16.05.2020 01:51:13 (muokattu 16.05.2020 06:16:42)

Pinewood: Manuaali
http://rjsanders.com/amps/Tim-Timmy.pdf

Timmystä on hiukan erilaisia versioita, mutta tuossa on se manuaali, mikä itselläni on.

Kiitos tosi paljon! Ittelläni joku V1 versio kait.
Manuskassa ei juuri puhuta 18 V soveltuvuudesta, mutta saattaa silti toimia...

"The pedal is true bypass, and takes a 9vdc
battery or a standard "BOSS" style center pin negative 9vdc power
supply."

Taidan laittaa viestiä ihan Paul Cochranelle itselleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)