Aihe: Mikä on siinnä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ?
1 2 3 4 578 79 80 81 8295 96 97 98 99
sustain65
07.11.2014 17:21:28
Porukka taitaa olla kaikki työttömiä, kun katsoo kirjoitusten tulvaa ja pituutta. ;-)
Gabe
07.11.2014 17:31:19
Tappajabanaani: Ei ollu mulle tämä kysymys, enkä varsinaisesti siihen vastaakaan, mutta kirjoitanpa nyt jotain silti. Itse olen Helsingissä asuva opiskelija ja satunnaisesti käyn töissä ja pakko sanoa, että aika pihi saa olla kaikkien menojen kanssa, jos haluaa vaikka 1500 euroa pistää johonkin. Mun kitararojujen arvo on ehkä yhteensä vajaat kaksi tonnia, mutta näitä on sitten kertynyt varmaan kymmenen vuoden ajalta. Periaatteessa kyllä voisin asua jossakin halvemmassa kaupungissa tai pienemmässä kämpässä, mutta itse en asumisesta ole valmis tinkimään, eikä se juuri mun elämäntilanteessani ole mahdollistakaan.

Periaatteessahan on vaikka millaisilla tuloilla mahdollista säästää rahaa kalliimpiin soittokamoihin, mutta välillä se vaatisi sellaisia uhrauksia, ettei sitä nyt mitenkään voi pitää realistisena vaihtoehtona.

Se on kyllä täysin totta että jo pelkkä asuinpaikka ja asumismuoto vaikuttaa opiskelijan (ja miksei työttömänkin tietty) kohdalla todella paljon. Itse asuin opiskellessani pohjoisessa äärettömän edullisessa opiskelijakämpässä ja tein satunnaisesti töitä opiskelun ohessa. Yksi lämmin ruokakin kun tuli vielä koulun puolesta niin aika helppoa ja huoletonta oli eläminen kun vielä yksin oli.

Tämä meni nyt vähän tinkaamiseksi. Alkuperäinen ideani taisi olla että turhaan niistä toisen kamppeista edes olisi kateellinen ja että säästämällä sellaisiin halutessaan pääsee käsiksi jos tilanne noin ihan lähtökohtaisesti ei ole todella tukala. Esimerkiksi käytetyn AVRI:n säästää 1,5 vuodessa kun lyö 60e säästöön joka kuukausi.
hallu
07.11.2014 18:09:29
sustain65: Porukka taitaa olla kaikki työttömiä, kun katsoo kirjoitusten tulvaa ja pituutta. ;-)