Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 575 76 77 78 79
Laulava Kylätohtori
26.09.2025 14:52:42 (muokattu 26.09.2025 14:56:55)
Ikihonka: Kokeilin juuri kokeeksi laskea lähetyksen Bossin pedaalin kokoiselle paketille Pirkkalasta Helsinkiin (noutopisteeseen). Matkahuollon kautta 7.80 euroa, eli juuri se sama kuin Matkahuollon omilta sivuilta ostaessa.

Mulla näyttää Matkahuollon laskuri paketin hinnaksi 8,8 euroa.

E. Ei kun taitaahan Bossin oman boksin saada runtattua 6 senttiin, mutta minusta sellainen on tyhmä tapa lähettää speduja. Itse laitan aina orggisboksin pahvilaatikon sisään. Ehkä hyvällä tuurilla vähentää jonkun venkulan intoa pölliä pakettia, kun ei heti näe, että kyseessä on arvokasta, helposti myytävää elektroniikkaa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Ikihonka
26.09.2025 15:04:09
Laulava Kylätohtori: Mulla näyttää Matkahuollon laskuri paketin hinnaksi 8,8 euroa.

E. Ei kun taitaahan Bossin oman boksin saada runtattua 6 senttiin, mutta minusta sellainen on tyhmä tapa lähettää speduja. Itse laitan aina orggisboksin pahvilaatikon sisään. Ehkä hyvällä tuurilla vähentää jonkun venkulan intoa pölliä pakettia, kun ei heti näe, että kyseessä on arvokasta, helposti myytävää elektroniikkaa.

Juu itsekin käärin kuplamuovia ympärille. Ja menee tosiaan yli kuuden sentin korkeus muttei tähän mennessä ole tullut valitusta. Tuskin kuski mittailee sentin tarkkuudella onko 6 vai 7 cm.
mpekkanen
26.09.2025 15:05:39
Laulava Kylätohtori: Mulla näyttää Matkahuollon laskuri paketin hinnaksi 8,8 euroa.

Kyllähän se originaalilaatikko olis hyvä olla mukana jos se vielä löytyy ja pakata myös mukaan.
Jossain kasari pedaaleissa se oma pahvilaatikko voi jopa nostaa pedaalin hintaa ja minusta tyhmää jos sen pelkästään siinä lähettää. Toki ok silloin jos niin molemmat osapuolet haluaa.
fridgebuzz
26.09.2025 16:05:32

mpekkanen: Kyllähän se originaalilaatikko olis hyvä olla mukana jos se vielä löytyy ja pakata myös mukaan. Jossain kasari pedaaleissa se oma pahvilaatikko voi jopa nostaa pedaalin hintaa ja minusta tyhmää jos sen pelkästään siinä lähettää.

Näitäkin valitettavasti on, ketkä lähettävät vain teippaamalla orig boksin kiinni ja viemällä postiin. itse olen ottanut tavaksi mainita jos pedaali on sellainen et sen laatikkokin kiinnostaa. Ja miksei kiinnosta, tiedän ainakin yhden divarinpitäjän joka mieluummin ottaa rajalliseen tilaan pedaalin orig boksilla kuin ilman. Mut joo, kaikki ei välttämättä välitä ajatella laatikoita, kerääjät on sit tietysti erikseen ;-)
Laulava Kylätohtori
26.09.2025 21:27:18 (muokattu 26.09.2025 21:28:43)
fridgebuzz: Näitäkin valitettavasti on, ketkä lähettävät vain teippaamalla orig boksin kiinni ja viemällä postiin. itse olen ottanut tavaksi mainita jos pedaali on sellainen et sen laatikkokin kiinnostaa. Ja miksei kiinnosta, tiedän ainakin yhden divarinpitäjän joka mieluummin ottaa rajalliseen tilaan pedaalin orig boksilla kuin ilman. Mut joo, kaikki ei välttämättä välitä ajatella laatikoita, kerääjät on sit tietysti erikseen ;-)

Itse olen aika tarkka bokseista, koska kaupat ovat muutaman kerran menneet puihin, kun originaaliboksia ei ole ollut. Eli vaikkei itseä välttämättä kiinnosta, niin jos vaan jälleenmyynti kiinnostaa, niin boksitkin kiinnostaa.

Plus nostaako se varkauden riskiä, jos laatikosta näkee, että on arvokasta ja suht helposti rahaksi muutettavaa elektroniikkaa. En tiedä, mutta en pitäisi sitä mahdottomana.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Henri Henri Olavi
27.09.2025 16:05:41
Ainakin Postin paketriautomaattiin mahtuu isommat paketit kuin mitä ne ilmoitetut maksimit ovat.
olen erilainen nuori, ikäni puolesta, jostain skeittilaudan ja rollaattorin välistä
juici
27.09.2025 17:32:55

Henri Henri Olavi: Ainakin Postin paketriautomaattiin mahtuu isommat paketit kuin mitä ne ilmoitetut maksimit ovat.

Ja antaa myös varata lokeron isommalle paketille kuin mikä sinne mahtuu.

Lähetin vahvistinta XL-kokoisena pakettina, koska pisin sivu oli yli 60cm ja nettisivu antoi varata pakettiautomaatista lokeron. Pakettiautomaatin luona on hyvä huomata, että eihän se sinne varattuun lokeroon mahdu. Ne isoimmatkin lokerot on suunniteltu vain L-kokoisille paketeille eli max. 60 cm pitkille paketeille. Piti rontata paketti lähimpään K-Marketin postipisteeseen.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Henri Henri Olavi
27.09.2025 21:56:24
juici: Ja antaa myös varata lokeron isommalle paketille kuin mikä sinne mahtuu.

Okei, tällaista ei ole kohdalleni sattunut, koska lähetän pääasiassa vain LP:itä.
olen erilainen nuori, ikäni puolesta, jostain skeittilaudan ja rollaattorin välistä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 575 76 77 78 79
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)