Aihe: Mexico vs. USA Fenderit
1 2 3 4 576 77 78 79 80 81 82 83 84
hollstro
14.03.2015 21:12:22

FensonGibder: sivulla 76

Kaveri itsekin sanoo ettei ole kitaristi ja sen huomaa. Sama kun vertailisin golfmailoja. En pelaa golfia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
FensonGibder
14.03.2015 21:16:16 (muokattu 14.03.2015 21:17:22)
h.e.k.a: Miksi tuot puun materiaalina ylipäätään tässä esiin, vaikka olet kovasti koko ajan tuonut esiin, ettei materiaalilla ole vaikutusta kielen sointiin eikä siis tätä kautta nuotin kuoleentumiseen? Tällöinhän materiaali pitää suoraan sulkea pois yhtälöstä vertailtaessa kahta kitaraa.

Sä olet vaan kuunnellut liikaa mitä nuo tahalteen väärinkirjoittajat ovat v ä i t t ä n e e t minun tarkoittavan tai kirjoittavan.

Aikalailla alkukolmanneksessa oli jo puhetta tästä, ja ilmaisin selvästi kyllä siellä seuraavaa:

Olin samaa mieltä, että kaulalla ja rungolla on vaikutusta vaimentumisaikaan. Mistä sitten vänkäätte? En tiedä. Tiedättekö te?

Koska decay (eli sustain näin puhekielessä) on saman aaltokuvion voimakkuuden vaimenemista, eikä siinä ole mitään muuta muuttujaa ajan funktiona ja koska kaikki ovat samaa mieltä rungon vaikutuksesta ajan pituuteen, niin se voidaan suosiolla jättää pois keskustelua sekoittamasta.

Muljuttimella lisätty decayaika kuullostaa aivan samalta kuin aito kielen värähtelyajan pidennys koska vain amplitudi muuttuu. Muljutin ei myöskään muokkaa muuta kuin voimakkuutta (haluttaessa).
Riffi, nyt.
Gabe
14.03.2015 21:21:29
Ensin sanot näin:

FensonGibder: Voitte tehdä sen kitaran rungon jäästä tai betonista, ihan sama

FensonGibder: Kielen värähtelyyn ei voi vaikuttaa runkomateriaaleilla.

FensonGibder: Kolme kitaraa.

Vaffariin kiinni ja kas:
Ne kuullostavat samalta.

Sitten sanot näin:

FensonGibder: Mistä tahansa materiaalista jossa akustiikka ja materiaalin ominaisuudet saadaan vastaavat pellin tuottamaa responssia. Hankalaa käytännössä koska tuohan on puoliakustinen..

Huomaatko ristiriidan? Jos sillä materiaalilla ei ole yhtään mitään väliä. Miksi siis pitäisi hakea materiaali jossa akustiikka ja materiaalin ominaisuudet vastaavat peltiä? Jos aiemmat väitteesi pitäisivät paikkansa niin tiskipöydän pitäisi kuulostaa tuon Pelti Tyysterin kanssa ihan identtiseltä. Sanoit myös aiemmin kun oli puhe ES335:stä ja Thinline Telecasterista että silläkään ei ole sähköisen signaalin kannalta mitään väliä onko se kitara puoliakustinen.

FensonGibder: Hieno kitara sinällään ja kuulostaa puoliakustiseksi hyvältä.

Kuulostaa puoliakustiseksi hyvältä? Eikös se ollutkaan niin että kaikki ne kuulostivat ihan samalta vahvistimen kanssa? Eihän sillä rungon materiaalilla, muodolla, onttoudella tai muullakaan pitänyt olla mitään väliä?
FensonGibder
14.03.2015 21:21:55
hollstro: Kaveri itsekin sanoo ettei ole kitaristi ja sen huomaa. Sama kun vertailisin golfmailoja. En pelaa golfia.

Eli et huomannut mitään eroa ja tartuit lillukanvarsiin..

Hymähdin.

Eiks ookin järkyttävää nähdä klisuista liimatun pöydän soivan identtisesti japsifenkun kanssa.
Riffi, nyt.
hollstro
14.03.2015 21:22:13

FensonGibder: Sä olet vaan kuunnellut liikaa mitä nuo tahalteen väärinkirjoittajat ovat v ä i t t ä n e e t minun tarkoittavan tai kirjoittavan.

Aikalailla alkukolmanneksessa oli jo puhetta tästä, ja ilmaisin selvästi kyllä siellä seuraavaa:

Olin samaa mieltä, että kaulalla ja rungolla on vaikutusta vaimentumisaikaan. Mistä sitten vänkäätte? En tiedä. Tiedättekö te?

Koska decay (eli sustain näin puhekielessä) on saman aaltokuvion voimakkuuden vaimenemista, eikä siinä ole mitään muuta muuttujaa ajan funktiona ja koska kaikki ovat samaa mieltä rungon vaikutuksesta ajan pituuteen, niin se voidaan suosiolla jättää pois keskustelua sekoittamasta.

Muljuttimella lisätty decayaika kuullostaa aivan samalta kuin aito kielen värähtelyajan pidennys koska vain amplitudi muuttuu. Muljutin ei myöskään muokkaa muuta kuin voimakkuutta (haluttaessa).

Eli sun väite on että materiaali ei ei vaikuta soinnin väriin. Vähenmmästäkin on hölmön leima löyty. Opettele soittamaan kitaraa ja kokeile monia niin ehkä opit kantapään kautta tämänkin asian lainalaisuudet. Siihen asti; heippa.
Johnnycaster
14.03.2015 21:26:20
Kertokaas nyt vaikka hollstro ja Fenson se koejärjestely joka kelpaa molemmille? Sittenhän vaan aletaan järjestään sellaista.
FensonGibder
14.03.2015 21:30:55
Gabe:
Huomaatko ristiriidan? Jos sillä materiaalilla ei ole yhtään mitään väliä. Miksi siis pitäisi hakea materiaali jossa akustiikka ja materiaalin ominaisuudet vastaavat peltiä? Jos aiemmat väitteesi pitäisivät paikkansa niin tiskipöydän pitäisi kuulostaa tuon Pelti Tyysterin kanssa ihan identtiseltä. Sanoit myös aiemmin kun oli puhe ES335:stä ja Thinline Telecasterista että silläkään ei ole sähköisen signaalin kannalta mitään väliä onko se kitara puoliakustinen.

Kuulostaa puoliakustiseksi hyvältä? Eikös se ollutkaan niin että kaikki ne kuulostivat ihan samalta vahvistimen kanssa? Eihän sillä rungon materiaalilla, muodolla, onttoudella tai muullakaan pitänyt olla mitään väliä?

Huomaatko että sun lääkitys ei ole balanssissa jos riehut sopottamalla ihan levottomia. Mitään muuta en keksi koska vääristelysi lähestyy megatonniluokkaa..

Ellet vetänyt trollinaamaria päähän?

Lue a j a t u k s e l l a ne toisen lauseet ja mihin kontekstiin se kuuluu. Huomaat tehneesi vääriä päätelmiä toisten jutuista. Ja tietenkin olet lukenut liikaa tohtoria, pappoja ja ketälie loanheittäjiä tämän triidin aikana - tottakai olet ollut altis vääristelyille. Jo kohta ne muuttuivat sulle faktaksi..
Riffi, nyt.
FensonGibder
14.03.2015 21:33:57
Johnnycaster: Kertokaas nyt vaikka hollstro ja Fenson se koejärjestely joka kelpaa molemmille? Sittenhän vaan aletaan järjestään sellaista.

About tolla tarkkuudella ne setupit mitä tässä on jaksettu:
https://www.calvin.edu/~pribeiro/co … 02/Samples/Edwards-Emag%20final.doc
Riffi, nyt.
Gabe
14.03.2015 21:38:46
FensonGibder: Huomaatko että sun lääkitys ei ole balanssissa jos riehut sopottamalla ihan levottomia.

Mitenkäs sanoitkaan tuolla aiemmin:

Virheesi nro 54: muitten väheksyminen ja haukkuminen - tosin täytyy antaa pisteet sulle, koska pidät ton tyylin alusta loppuun. Pikku banni paikallaan?

Loppuun pari kysymystä:

-Paljonko sulla on ikää?

-Kuinka pitkä se sinun viimeinen helmikuussa päättynyt jäähy olikaan?
Johnnycaster
14.03.2015 21:39:56
FensonGibder: About tolla tarkkuudella ne setupit mitä tässä on jaksettu:
https://www.calvin.edu/~pribeiro/co … 02/Samples/Edwards-Emag%20final.doc

Sori oon maalainen, ei osaa kieltä, mutta ihan konkreettinen setuppi? Vähintään sama kysymys vastapuolelle?
FensonGibder
14.03.2015 21:43:03
hollstro: Eli sun väite on että materiaali ei ei vaikuta soinnin väriin. Vähenmmästäkin on hölmön leima löyty. Opettele soittamaan kitaraa ja kokeile monia niin ehkä opit kantapään kautta tämänkin asian lainalaisuudet. Siihen asti; heippa.

Juu, ei mulla oikeesti ole tarkoitus teitä ärsyttämään, mutta noi tutkimukset niin sanovat, testivideoitakin on jotka tukevat, oma kapea empiirinen aineisto ei saa Eric Jonhson signaturen mikkeihin mitään responssia soittaessa vaikka sitä runkoa kuinka naputteelee sokkona toisteen toimesta.

Myös muutama kitarapajan omistaja sanoo, että se runko ei kuulu.

Kaiken kukkuraksi, mitään tutkimusta, jossa todettaisiin, että bodynmaterialin saa kuulumaan selvästi kitaramikkien signaalissa, ei vaan ole ilmestynyt tänne, eikä omiinkaan googlehakuihin.

Olen voimaton asiassa.
Riffi, nyt.
FensonGibder
14.03.2015 21:51:12
Johnnycaster: Sori oon maalainen, ei osaa kieltä, mutta ihan konkreettinen setuppi? Vähintään sama kysymys vastapuolelle?

Tuo scott groven videoima testi riittää mulle. Voitte toki tehdä sen uudestaan.

Eli kitara vahvariin tai tietokoneeseen ja kuulokkeet päähän.

Sitten soitatte kitaraa, laittaen aina välillä sen headstockin kiinni sinne kipsilevyseinään.

Ilman kuulokkeita ääni muuttuu radikaalisti kun koko seinä alkaa soimaaan ja imee samalla kitarasta sustainia kuin kympin huora ilveksessä. Kuulokkeet päässä m i t ä ä n eroa taas ei ole havaittavissa vaikka systeemin energiahäviö muuttuu radikaalisti.

Vankka todiste; body ei vaikuta kitaramikkien välittämään sähköiseen signaaliin lankkukitarassa.
Riffi, nyt.
FensonGibder
14.03.2015 21:59:23
Gabe:
Loppuun pari kysymystä:

-Paljonko sulla on ikää?

-Kuinka pitkä se sinun viimeinen helmikuussa päättynyt jäähy olikaan?

Mä oon näitä vääristelyjä tai väärinymmärryksiä sanomisistani joutunut korjaamaan niin paljon, ettei kyse voi olla enää huolimattomuudesta. Siinä on jotain muutakin, trollauksen makua.

Mut tähän vikaan postaukseesi:
Kun eväät on syöty jää jäljelle vaan täysin epärelevanttia pärinää - ehkä sun on hyvä pitää paussia ja kerätä ajatukset.
Riffi, nyt.
Gabe
14.03.2015 22:11:55 (muokattu 14.03.2015 22:13:04)
FensonGibder: täysin epärelevanttia pärinää

Vastaukset omiin kysymyksiini. Edellisen jäähysi pituus: Vuosi. Iäksesi päättelen esiintymisesi ja kirjoitustyylisi perusteella että olet lukiossa. Korjaa toki jos meni väärin.

Mitä tulee itse keskusteluun niin kyllä tämä on ollut täysin epärelevanttia pärinää jo viimeiset 70 sivua. Toisekseen, nämä sinun tieteelliset tutkimuksesi on jo useamman henkilön toimesta kyseenalaistettu moneltakin kannalta. Lisäksi suppea opiskelijatyö tai pari ei riitä kumoamaan lukemattomia soittajien tekemiä havaintoja, suosittelen että perehdyt aiheeseen ihan oikeassa elämässsä kokeilemalla ja kuuntelemalla. Katsotaan sitten mitä mieltä olet. Itse olen vaihtanut runkoja ja kauloja kitaroihin, suurempia tai pienempiä eroja on aina ollut havaittavissa. Näin on ollut monella muullakin. Samaa mieltä ovat lisäksi lukemattomat n i m e k k ä ä t sointinrakentajat /soitinrakentajamestarit ja sähköisten kielisoitinten korjaajat.
hollstro
14.03.2015 22:33:32 (muokattu 14.03.2015 22:38:58)

FensonGibder: Mä oon näitä vääristelyjä tai väärinymmärryksiä sanomisistani joutunut korjaamaan niin paljon, ettei kyse voi olla enää huolimattomuudesta. Siinä on jotain muutakin, trollauksen makua.

Kun eväät on syöty jää jäljelle vaan täysin epärelevanttia pärinää - ehkä sun on hyvä pitää paussia ja kerätä ajatukset.

Laita nyt se soittonäyte niin kuunnellaan onko sulla edellytyksiä ymmärtää kitaran sielunelämää. Teorian tasolla ei siltä vaikuta.
FensonGibder
14.03.2015 22:42:32
hollstro: Laita nyt se soittonäyte niin kuunnellaan onko sulla edellytyksiä ymmärtää kitaran sielunelämää. Teorian tasolla ei siltä vaikuta.

Riffi, nyt.
FensonGibder
14.03.2015 22:49:43 (muokattu 14.03.2015 22:50:13)
Gabe: Vastaukset omiin kysymyksiini.

Vastaukset omiin kysymyksiini?? Tarviitko apua?

Mitä tulee itse keskusteluun niin kyllä tämä on ollut täysin epärelevanttia pärinää jo viimeiset 70 sivua.

Ainakin sun osalta.

Toisekseen, nämä sinun tieteelliset tutkimuksesi on jo useamman henkilön toimesta kyseenalaistettu moneltakin kannalta.

Kyllä! Jopa lukematta niitä!

Itse olen vaihtanut runkoja ja kauloja kitaroihin, suurempia tai pienempiä eroja on aina ollut havaittavissa.

Vaikuttavaa - siis ruuvari ainakin löytyy kotoa..
Riffi, nyt.
Laulava Kylätohtori
14.03.2015 22:54:11
FensonGibder: Huomaatko että sun lääkitys ei ole balanssissa jos riehut sopottamalla ihan levottomia. Mitään muuta en keksi koska vääristelysi lähestyy megatonniluokkaa..

Ellet vetänyt trollinaamaria päähän?

Lue a j a t u k s e l l a ne toisen lauseet ja mihin kontekstiin se kuuluu. Huomaat tehneesi vääriä päätelmiä toisten jutuista. Ja tietenkin olet lukenut liikaa tohtoria, pappoja ja ketälie loanheittäjiä tämän triidin aikana - tottakai olet ollut altis vääristelyille. Jo kohta ne muuttuivat sulle faktaksi..

Kyllä se on nyt sun eväät loppu, sorry vaan. Aika noloa, että aina, kun jäät kiinni housut nilkoissa, niin yrität kuitata sen vääristelynä. Seisoisit edes sanojesi takana, suoria lainauksiahan ne oli siitä, mitä olet sanonut. Nyt yrität vain itse vääristellä omia sanomisiasi, koska huomasit itsekin, että olet kirjoitellut ristiriitaisuuksia ja itsesi ns. pussiin. Alussa väitit, ettei puilla ole mitään merkitystä mihinkään. Ja koko ajan niiden merkitys on kuitenkin kasvanut ja nyt yrität itse kuitata naurettavia juttujasi "vääristelyllä" ja loan heitolla...

Ja tuo säälittävä päteminen fysiikan perustermeillä tuo mieleen, että olet mitä ilmeisimmin ensimmäistä vuotta lukiossa ja käyt ensimmäistä fysiikan kurssia. Siitä innostuneena lähdit vähän soveltamaan "oppimaasi" käytännössä. Sellaisen kuvan tuosta ainakin saa, koska et tunnu tajuavan kuin muutamia perusasioita ja nekin varsin huonosti. Mutta kuvittelet aivan selvästi olevasi joku kovakin kaveri fysiikassa.

Eipä täällä paljon muu värähtele kuin sun hermot, jotka tuntuvat olevan ns. täysin valmista kamaa. Kirjoitat täyttä paskaa ja yrität kuitata sen syyttämällä muita vääristelystä ja haukkumalla päälle. Samalla kuitenkin kritisoit muita haukkumisesta.

Ei jumalauta, ihan oikeasti. Olet netistä hakenut pari huuhaajuttua ja niillä nyt ratsastat täällä kuin mikäkin suuri oraakkeli, joka on laskeutunut taivaasta kertomaan tyhmälle kansalle totuuden. On olemassa ihmisiä, kuten minä, jotka tajuavat, että eivät tajua. Siksi pidän mielen avoimena, mutta ammun alas sinun esittämät selvästi valheelliset väittämät, jotka perustuvat pelkkiin omiin ennakkoluuloihin vailla faktaa. Ja sitten on sinun kaltaisiasi, jotka eivät ymmärrä, etteivät ymmärrä. Se on sitä kaikkein pahinta ja säälittävintä lajia tyhmyyttä, mitä on olemassa. Se aiheuttaa juuri tuollaista, mitä olet täällä esittänyt alusta lähtien. Juuri tuo tyhmyyden laji saa ihmisen kuvittelemaan olevansa jotain paljon suurempaa ja viisaampaa kuin mitä oikeasti onkaan. Se on myös todella läpinäkyvää.

Ps. Ja jos nuo sinun teoriasi olisivat totta ja sinä ymmärtäisit fysiikasta edes alkeet kunnolla. Niin olisit jo esittänyt aukottomat teoriat ja kaavat (vakavasti otettavine) lähteineen. Mutta kun et tajua, niin jankutat vaan noita alkeiden termejä vailla ymmärrystä, mitä kitarassa oikeasti tapahtuu. Sä et vaan tajua näitä juttuja, olet sen jo kymmeniä kertoja todistanut. Ja tulet vielä kymmeniä kertoja todistamaan uudestaan. Samalla syytellen muita vääristelystä ja haukkumalla idiooteiksi ja ties miksi. Ja pitävin todiste sinun vähäisestä ymmärryksestä tässä asiassa on se, että jaksat kymmeniä sivuja vääntää tätä samaa ilman yhtään vakavasti otettavaa lähdettä.

Tämä on pelkkää mutua ja keittiöpsykologiaa, mutta arvaan, että tämä ei suinkaan ole ainut tällainen tapaus, joka sulle on sattunut. Vähän luulen, että sulle sattuu tämän kaltaisia juttuja aika paljon enemmän kuin normaali-ihmisille keskimäärin. Eikö, vaan tapahdukin?
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Laulava Kylätohtori
14.03.2015 23:01:12 (muokattu 14.03.2015 23:05:38)
Aristoteleksella ja kumppaneille tiedoksi, että mulle on ihan turha lähettää yhtään pikaviestiä tästä asiasta. Siis mitä vittua? Käyttäkää nyt jumalauta järkeänne...

e. Kyllä tämä on sen verran nyt lähtenyt lapasesta, että eikö tätä voisi jo pistää lukkoon? Modet, miltä kuulostaa, lukkoa vaan, niin loppuu tämäkin turha ja merkityksetön pärinä...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Genitalripper
14.03.2015 23:15:41
Laulava Kylätohtori: Aristoteleksella ja kumppaneille tiedoksi, että mulle on ihan turha lähettää yhtään pikaviestiä tästä asiasta. Siis mitä vittua? Käyttäkää nyt jumalauta järkeänne...

No onko tuo nyt mikään ihmekään. Vaahtoat että fensonilla on eväät loppu, kun muilla ei ole muuta asiaa kun tiedustella ikää ja soittonäytteitä. Samoin tunnistat heti että kaveri on täysi noviisi fysiikassa, mutta myöhemmin kerrot ettet itse ainakaan tiedä aiheesta paskaakaan, mistä sulle tulee kyky silloin arvioida toisen pätevyyksiä? Eikö tässä ollut joku geopuolen ihminenkin ja hyvin hän pystyi tuosta fysiikkapuolesta keskustelemaan?

Kyllä mua kiinnostaisi kauheasti nekin testit joissa puut saadaan vaikuttamaan sähköiseen ääneen. Testi jossa todistetaan että kitara siirtää värähtelyä ei ole sellainen, jos ei kitara niin tekisi ei sillä olisi akustista sointia ollenkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)