Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 575 76 77 78 79419 420 421 422 423
BugBadWolf
31.03.2016 21:00:27
BOSS PW10 vaakku. Hyvä kapine. Sanoo waak monella kielellä ;D

Jos ei nyt osaa hetkeen olla ostelematta, niin jo on ihme. Mittää en tarvii.

Paitsi delayn looppiin. Ja taas sitä mennään... :/
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Räbbänä
31.03.2016 22:19:28
Pitihän se Ibanezin Universe taas vaihtelun vuoksi ostaa. Vuosimallia 2000 hän.

https://muusikoiden.net/dyn/users/145537.jpg
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
BugBadWolf
31.03.2016 22:21:20
Räbbänä: Pitihän se Ibanezin Universe taas vaihtelun vuoksi ostaa. Vuosimallia 2000 hän.

https://muusikoiden.net/dyn/users/145537.jpg

Soitin tänään elämäni ensimmäistä kertaa seiskalla. Outo kapine oli.

Pitänee hankkia yksi, niin ei mene jauhot suuhun kokeillessa hevimiesten kauppaamia kamppeita ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Krice
01.04.2016 14:49:34 (muokattu 01.04.2016 14:50:00)

Laulava Kylätohtori: No se ei pitkäikäinen ollut. Etkös sinä sen just ostanut? Uutena sentään, niin menee (toivottavasti) takuun piikkiin...

Kokeilin taas niin toimii kuin ei mitään. Volume drop voi olla vahvistimen vikakin, se on välillä päästellyt melkoisia kohinoita. Laney Lionheart siis kyseessä. Silti gainia on yllättävän vähän kun kyseessä on metallipedaali, mutta kun heittää Bossin blues driverin tuon eteen päälle (miedoilla asetuksilla) niin säröön tulee mukavasti lisää sustainia ja tiheyttä. Sen avulla saa itse asiassa aika hyvän soundin, mutta onko gainin puute Super Metallissa vika vai ominaisuus?
Åboensis
02.04.2016 22:57:17

Sviddu nääs. Koskapa mieli teki Pärssistä, johon ei ollut varaa, niin poistin torilta Fulltone Clyde Standard Wahin. Deluxe olisi ollut tietty paree, koska siinä on se Jimi- ja Shaft -kytkin, mutta eiköhän tuokin waaku riittävän homodiskosti. Nyt vaan odotellaan kustin polkemista...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Krice
03.04.2016 12:22:08 (muokattu 03.04.2016 12:24:12)

Liimasin tusq xl -satulan PRS SE Santanaan kiinni käyttämällä etyyli-2-syanoakrylaattia. Pakkauksen mukaan liimausaika on 15 sekuntia, joten aika rivakasti se piti iskeä kiinni ja meni heti ensimmäisellä kerralla oikeaan paikkaan. Soundi on selkeästi parempi kuin alkuperäisellä kumilätyskällä ja samalla poistui myös e-kielen sitar-efekti kuten arvelinkin. Kielet tosin jäivät yllättävästi korkeammalle, vaikka satula näytti matalammalta, koska uudessa satulassa urat on matalammat. Kielikulma on uudessa satulassa jyrkempi, joten urat varmaan kuluvat melko nopeasti muun satulan tasalle ja soittotuntuma kohenee kuin itsestään. Barre-ote ensimmäisestä nauhavälistä on aika kovan työn takana, mutta onneksi olen harjoitellut teräskielisellä akustisella sitäkin. Kymppisetti vaihtuu aikanaan ohuempaan, joten se helpottanee hieman soittamista (en vaihtanut kieliä samalla, vaan siirsin ne vain sivuun).
Antti1
03.04.2016 13:48:54
Eikö se kepakko ole alanauhoilta pahasti ylävireinen liian korkealla satulalla? Luulisi ainakin olevan, muuten siinä on nauhojen asettelussakin vikaa.
Myrkky Nuoli
03.04.2016 15:00:30 (muokattu 03.04.2016 15:02:03)
Krice: Liimasin tusq xl -satulan PRS SE Santanaan kiinni käyttämällä etyyli-2-syanoakrylaattia. Pakkauksen mukaan liimausaika on 15 sekuntia, joten aika rivakasti se piti iskeä kiinni ja meni heti ensimmäisellä kerralla oikeaan paikkaan. Soundi on selkeästi parempi kuin alkuperäisellä kumilätyskällä ja samalla poistui myös e-kielen sitar-efekti kuten arvelinkin. Kielet tosin jäivät yllättävästi korkeammalle, vaikka satula näytti matalammalta, koska uudessa satulassa urat on matalammat. Kielikulma on uudessa satulassa jyrkempi, joten urat varmaan kuluvat melko nopeasti muun satulan tasalle ja soittotuntuma kohenee kuin itsestään. Barre-ote ensimmäisestä nauhavälistä on aika kovan työn takana, mutta onneksi olen harjoitellut teräskielisellä akustisella sitäkin. Kymppisetti vaihtuu aikanaan ohuempaan, joten se helpottanee hieman soittamista (en vaihtanut kieliä samalla, vaan siirsin ne vain sivuun).

Sitaraefekti on johtunu väärin viilatusta urasta. Se on ollu joko liian leveä tai liian suora se ura. Pitää mennä rohkeesti alamäkeen virittimiä kohti. Liian korkea satula on huono juttu, viilaa vaan ne urat kunnolla, ei ne itsestään siitä paremmaksi muutu. TUSQ on vähän huono ratkaisu vibratallalle, koska vibraa vemputtamalla saa tosiaankin urat syvenemään. Hitaasti, mutta kuitenkin. Siihen pureutuu liian tiukka ura ja sen jälkeen vire ei pidä enää ollenkaan. Satulat pitää aina viilata loppuun ite, ne ei oo valmiita kaupassa. Tuo korkea satula luultavasti aiheuttaa ylivirettä siellä alkupäässä ja tekee soittamisesta tarpeettoman raskasta. Jos urien viilaus tuntuu haasteelliseltä niin satula irti ja hinkuttaa sitä pohjaa vaikka #80 hiekkapaperia vasten ja sovittaa välillä. Liimatippa kiinni vasta kun se on sopiva.
More Nintendo, less Marshall.
Antti1
03.04.2016 15:05:45
Myrkky Nuoli: TUSQ on vähän huono ratkaisu vibratallalle, koska vibraa vemputtamalla saa tosiaankin urat syvenemään.

Tusq xl on eri tököttiä, siinä on teflonia joukossa mukana.
BugBadWolf
03.04.2016 15:09:00
Myrkky Nuoli:... TUSQ on vähän huono ratkaisu vibratallalle...

No jaa. Vibratallalle on huonoa vähän kaikki. Jos ei satula ole liukas, tulee vireongelmia ja jos se on, se kuluu vaikka olisi rosteria. Toski toiset materiaalit nopeammin kuin toiset. Taitaa ne floikkamalleista tutut lukot olla "ainoita oikeita" vibralle, eikä nekään ole ikuisia. Leviävät vain toisella tavalla.
Krice
03.04.2016 16:37:35

Myrkky Nuoli: viilaa vaan ne urat kunnolla, ei ne itsestään siitä paremmaksi muutu.

Voin lopettaa tämä paniikin kertomalla, että aion luultavasti viilata uria sitten kun vaihdan kielet. En oikeastaan huomannut mitään selkeää epävireisyyttä, mutta voihan sitäkin olla. Toisaalta kyseessä on kitara, joka on aina jostakin kohdasta epävireinen.
Myrkky Nuoli
03.04.2016 23:45:43
Antti1: Tusq xl on eri tököttiä, siinä on teflonia joukossa mukana.

Ok! Ihan näin hyvin en tunne tuota tuoteperhettä.

BugBadWolf: No jaa. Vibratallalle on huonoa vähän kaikki. Jos ei satula ole liukas, tulee vireongelmia ja jos se on, se kuluu vaikka olisi rosteria. Toski toiset materiaalit nopeammin kuin toiset. Taitaa ne floikkamalleista tutut lukot olla "ainoita oikeita" vibralle, eikä nekään ole ikuisia. Leviävät vain toisella tavalla.

Emmä kyllä luusatuloita oo saanu kulumaan stratoissa ikinä, eikä myöskään oo tullu vastaan kuluneita semmosia. En toki väitä, etteikö sekin pikku hiljaa kuluis, mutta aikaväli on niin pitkä, että se on jo melko yhdentekevää.

Krice: Voin lopettaa tämä paniikin kertomalla, että aion luultavasti viilata uria sitten kun vaihdan kielet. En oikeastaan huomannut mitään selkeää epävireisyyttä, mutta voihan sitäkin olla. Toisaalta kyseessä on kitara, joka on aina jostakin kohdasta epävireinen.

En tiiä mistä paniikista puhut kun tässä ihan ystävällisiä neuvoja yritetään antaa, mutta good for you!
More Nintendo, less Marshall.
arppah8
04.04.2016 21:44:30

Ostin joo. Peavey EVH Wolfgang Special. http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4312.jpg
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Juzpe
05.04.2016 16:40:22

Vaihdoin yhden Telen yhteen Rolandin XV 88:iin.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Åboensis
05.04.2016 16:43:10

Seitan! Kyllästyin odottamaan waakkua, pistin hulluudessani WK -straton lihoiksi ja ostin sittenkin Pärssisen - ensimmäisen eläissäni. Nyt on sitten kaksikin kitarakamaa tulossa samalla vkolla... Ja mun kun piti olla ostokiellossa. Mut eihän sitähän ei lasketa, jos myi yhden ensin, eihän?
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
BugBadWolf
05.04.2016 16:45:07
Åboensis: ... Mut eihän sitähän ei lasketa, jos myi yhden ensin, eihän?

Pärssisiä ei ylipäätään lasketa. Ne luokitellaan taiteeksi ;D

Torilla on 513 ja minä vahvistinsoppien jälkeen peeaa. Luottokortin rajojen venyttäminen poikkeaa mielessä pari kertaa tunnissa ;D
Åboensis
05.04.2016 17:17:47

BugBadWolf: Pärssisiä ei ylipäätään lasketa. Ne luokitellaan taiteeksi ;D

Torilla on 513 ja minä vahvistinsoppien jälkeen peeaa. Luottokortin rajojen venyttäminen poikkeaa mielessä pari kertaa tunnissa ;D

Huh, sitähän minäkin ;D. Tuollainen 513 venyttäisi kyllä meikäläisen luottokortin soikeaksi... vaikka onhan se komea. Taidan kuitenkin tyytyä ainakin toistaiseksi tuohon huomenissa saapuvaan ce24:seen ;D.
Jeszse
05.04.2016 19:10:18
Krice: Toisaalta kyseessä on kitara, joka on aina jostakin kohdasta epävireinen.

Kaikki kitarat on.
Näyttää ennemminkin joidenkin pilaa tekevien pilaulu palsta -Janizio || The Jasser Arafats || Crimson Day
BugBadWolf
05.04.2016 20:33:25
Åboensis:...ce24:seen ;D.

CE on todennäköisesti koko maailmankaikkeuden aliarvostetuin kitara. En usko että mikään pääsee hinta-laatusuhteessa edes lähelle nykyhinnoilla.

Omistan itsekin yhden 22-nauhaisen ja se ei ole myynnissä. Tuskin koskaan tuleekaan. Voin sanoa että olet tehnyt loistokaupan.
ÄrGee
05.04.2016 20:41:00
Peavey 6505 haettiin toiselle kitaristille, onneksi ei täytynyt käyttää omia rahoja ;) Osto mikä osto.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)