Aihe: Hei, ostin kitarakamaa!
1 2 3 4 575 76 77 78 79122 123 124 125 126
mailbag
09.06.2007 20:05:29
Eipä ole tullut ostettua kitarakamaa sitten viime kesän. Prkl.

no eipä tunnu olevan tarvetta, ainakin mitä noita kamalistoja kattelee ;)
Jungleman
09.06.2007 22:25:45
Piti tuota jo kysyä aiemmin tuolla eräässä muuntajia koskevassa ketjussa, mutta mitä teet neljällä one spotilla? Eikö se yksi ruoki 1700mA, aika läjä saa olla ettei riitä. Pari toki ymmärrän, viehän nuo jotkut whammyt yms. aika reilusti.

Vai useampia pedaalilautoja?

Jep. Yksi on pysyvästi treenikämpän lattialla valmiina antamaan virtaa Wobo ProgLooperille, jolle ei riitä Pedalpowerin yksittäisen lähdön syöttämä 100 / 200 mA. Toinen on valmiiksi pakattuna mukaan keikkakamasettiin, jottei aina tarvitsisi repiä treenikämpän lattiasta tuota numero ykköstä irti. Kolmas on kiinni bassopedaalilaudassa toisella treenikämpällä. Neljäs on kotikäytössä.

Näin varmistan että minulla on aina virtalähde siellä missä sitä tarvitsen. Minulla on aina myös kitarapiuhoja, jatkojohtoja, varakieliä, etuasteputkia, varapattereita ja villasukkia vaikka koko bändin tarpeiksi. Kontrollifriikki? Jaa mää vai?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Kiinankeisari
09.06.2007 22:37:30 (muokattu 09.06.2007 22:39:18)
seymour duncanin lava boxin ostin tossa pari päivää sitten.

hop, toimiiko muroisen vahvistimen edessä overdrivenä vai onko vaan mössöinen distortion?

kyl se 15k täytynee ottaa. Kai. Pitää vielä koluta nettiä ennen lopullista päätöstä.

kuulostaa mun makuun aika kuumalta, mutta hei, eihän se tuu ees mun kitaraan! jotenkin vaan tuollaisen kohtuukokoisen pedaalilaudan kans tykkään vähän heikommista mikeistä, saa eri paavojen sävyjä helpommin esiin.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Paby
10.06.2007 00:45:16 (muokattu 10.06.2007 00:52:08)
kuulostaa mun makuun aika kuumalta, mutta hei, eihän se tuu ees mun kitaraan! jotenkin vaan tuollaisen kohtuukokoisen pedaalilaudan kans tykkään vähän heikommista mikeistä, saa eri paavojen sävyjä helpommin esiin.

No, ei se niin hirveän kuuma ole, vaikka paperilla kovalta lukemalta vaikuttaa. Parallelissa mikin tehot puolittuu, eli siitä tulee semmonen 7,5k, mikä on tallassa jo aika heikko. Passeli vähän kevyempään/siistimpään menoon, ja sitten kun tarvii isompaa runtua niin ei tarvi ylimääräisiä boostereita kiskasee vaan hanat auki.

Soittelen kaikennäköistä laidasta laitaan ja tykkään että kitarasta irtoaa sopivasti kaikennäköstä. Boostattu sinkkumikki tallassa ei vastaa kuumempaa ja tukevasaundista humpparia, ainakaan mun tarpeisiin.

E: kuumista telen mikeistä puheenollen, duncanin lil'59 telelle on yli 17k...
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
Kiinankeisari
10.06.2007 10:03:17 (muokattu 10.06.2007 10:03:45)
No, ei se niin hirveän kuuma ole, vaikka paperilla kovalta lukemalta vaikuttaa. Parallelissa mikin tehot puolittuu, eli siitä tulee semmonen 7,5k, mikä on tallassa jo aika heikko. Passeli vähän kevyempään/siistimpään menoon, ja sitten kun tarvii isompaa runtua niin ei tarvi ylimääräisiä boostereita kiskasee vaan hanat auki.

ihan kätevähän se on noinkin kyllä, jos haluaa kitarastä väännellä boostia.

Soittelen kaikennäköistä laidasta laitaan ja tykkään että kitarasta irtoaa sopivasti kaikennäköstä. Boostattu sinkkumikki tallassa ei vastaa kuumempaa ja tukevasaundista humpparia, ainakaan mun tarpeisiin.

no eihän se humpparilta kuulosta, mutta kahella overdrivella muroiseen vahvistimeen laulaa kyllä stratonkin tallamikki ihan kivasti :) ja tonepotikka on tuossa kans oiva työkalu, vaan eihän siitäkään volumea/gainia boostata...

E: kuumista telen mikeistä puheenollen, duncanin lil'59 telelle on yli 17k...

oho, eihän aidot antiikki-PAFit ole kuin sen 7-8K, ja tuon pitäis kuitenkin apinoida samanmoista saundia minikokoisena... mun straton mikit on 6,1K ja ne on just hyvät stratosaundiin.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Paby
10.06.2007 10:33:28 (muokattu 10.06.2007 10:35:39)
no eihän se humpparilta kuulosta, mutta kahella overdrivella muroiseen vahvistimeen laulaa kyllä stratonkin tallamikki ihan kivasti :) ja tonepotikka on tuossa kans oiva työkalu, vaan eihän siitäkään volumea/gainia boostata...

Juu on ne kivoja, mutta kun soittelen lähinnä tietokoneen edessä podxtllä niin kaipaa täysin häiriötöntä meininkiä ja nyt tuo 10k kyllä poksauttaa korvat. Ei se hurina vaan ne häiriöäänet ja kivat elektromagneettiset purskeet mitä koneesta ja lähiympäristöstä tulee. Noin kuuma mikki mulla oli aikoinaan jbjr stratossa, ja se oli ihan kiva. Mutta piti alkaa yrittää löytää sitä telen näkkäriä ja nyt kun sitä lopultakin löytyy ja kuinka, niin eipä se ollutkaan sitä mitä kaipas. o__0

Ympäri mennään yhteen tullaan. Muut palstalla olijat kiroaa jo kun kamarunkkailevat menemään topicin tukkoon. Joten päättykööt tähän. Huomenna Lil puncher tilaukseen!

ps. ja noisegateista en tykkään, ne syö dynamiikan ikävästi, ja sit kompurointi nostaa taas häiriöt 100%...
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
Tietysti Pauligin
10.06.2007 13:50:12 (muokattu 10.06.2007 13:51:46)
No nyt vihdoin perjantaina tilasin sen one spotin ja jakopiuhan. Plekuja lähti samalla kasa, euron postikuluilla tulee koko paketti.

Viimeeksi beatmanin paketti pikkusälää tuli jo ennen kuin olin ehtinyt maksaa. Ennakkomaksuna siis tilisiirrolla. Nyt tosin maksoin heti tilauksen jälkeen.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
TLS
10.06.2007 14:06:21
Joo... eli kun en jaksanut kahlata noita kaikkia aiheen sivuja läpi ja haulla löytämäni tulokset oli aika vanhoja, niin: minkäslaisia kokemuksia teillä on ESP LTD:n MH400 -kepistä (http://www.thomann.de/fi/espltd_mh400_stb.htm)? Toinen mistä oon kiinnostunu on tollanen VOXin 50-wattinen combo (http://www.thomann.de/fi/vox_ad50vt_valvetronix_gitarrencombo.htm), että jos joku osais ja viittis siitäkin kertoa...
KurtCobain
10.06.2007 14:27:54
Joo... eli kun en jaksanut kahlata noita kaikkia aiheen sivuja läpi ja haulla löytämäni tulokset oli aika vanhoja, niin: minkäslaisia kokemuksia teillä on ESP LTD:n MH400 -kepistä (http://www.thomann.de/fi/espltd_mh400_stb.htm)? Toinen mistä oon kiinnostunu on tollanen VOXin 50-wattinen combo (http://www.thomann.de/fi/vox_ad50vt_valvetronix_gitarrencombo.htm), että jos joku osais ja viittis siitäkin kertoa...

Tuo MH-400 on parasta hinta-laatu suhdetta tohon hintaan, muuta itse hankkisin Tune-O-Matic version. Tuo valetronix on kans aika huippu laite, koska säätömahdollisuuksiahan tuosta löytyy :)
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
kojones
10.06.2007 18:26:58
Tech21 Trademark 10 tuli kotivahvistimeksi, on se yhtä hyvä, ellei jopa parempi kuin muistin :D
Dunga
10.06.2007 18:27:54
Tech21 Trademark 10 tuli kotivahvistimeksi, on se yhtä hyvä, ellei jopa parempi kuin muistin :D

Paljos maksoit ja mistä löyty?
My name is Lucifer, please take my hand.
kojones
10.06.2007 23:04:20
Paljos maksoit ja mistä löyty?

Kaverilta ostin käytetyn hyvään hintaan ;)
J.Hollström
10.06.2007 23:28:47
Tämmönen hieno Tele tuli Lempäälästä: http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Tele_62/
Paby
10.06.2007 23:44:04
Tämmönen hieno Tele tuli Lempäälästä: http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Tele_62/

Nätti on. Onkos tuo se Les Fenderin bigsby-tele? Ei kauaa tainnut se torilla viihtyä. Heh. Onnittelut hankinnasta, toivottavasti pelittää ja passaa räpylään hyvin.
Joees
10.06.2007 23:48:47

Komiahan se on. Katselinkin jotta näytti kovastikin tutulta, ja joo...
Kyllä kelpaa sun nyt taas hetki :-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
J.Hollström
10.06.2007 23:59:22 (muokattu 11.06.2007 00:00:19)
Nätti on. Onkos tuo se Les Fenderin bigsby-tele? Ei kauaa tainnut se torilla viihtyä. Heh. Onnittelut hankinnasta, toivottavasti pelittää ja passaa räpylään hyvin.

Joo, sama kitara. Ei voi kun ihastella japanilasta työnlaatua. Ja äänikin on mainio.Hyvin resonoi. Eiköhän tällä tosiaan jaksa taas jonkun aikaa.
Twinkle
11.06.2007 01:29:17

Kattelin kanssa että tutun näköinen. Ehkä täällä viettää aikaa liikaa kun tunnistaa oikeasti tuntemattomien ihmisten kitarat kuvista.
tommiot
11.06.2007 10:03:00 (muokattu 11.06.2007 10:03:16)
Ostin Ibanez PGM301:n kun tartti kiinteetallaista skebaa. Tai no oikeestaan vaihdoin kukkajemin siihen...
Les Fender
11.06.2007 11:00:41
Ei kauaa tainnut se torilla viihtyä.

Oliskohan tunnin sisällä kaupat käytännössä tehty. Kyllä toi tori on mainio kauppapaikka, miten sitä ennen pärjättiinkään ? Saas nähärä mihin sitä tulee rahaa keräiltyä ;)
"Living is easy with eyes closed!"
J.Hollström
11.06.2007 11:18:39
Oliskohan tunnin sisällä kaupat käytännössä tehty. Kyllä toi tori on mainio kauppapaikka, miten sitä ennen pärjättiinkään ? Saas nähärä mihin sitä tulee rahaa keräiltyä ;)

Hyvä shitti menee kaupaks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)