Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 574 75 76 77 78128 129 130 131 132
Terry Pantheras
04.05.2010 12:56:24
tracyjacks: Mulle toimii ihan Bilteman takiaisnauha - yleensä vika on tarroittajassa, ei tarrassa.

Tähän toimii aika hyvin Trailer Trashin mukana tullut ohje:
Pieni määrä riittää pedaaleiden pohjaan tarraa, esim. BOSS-pedaalien pohjaan ei kannata laittaa mitään isoja määriä, vaan kumpaankin päätyyn pieni liuska tarranauhaa. Kun pedaalia sitten laitetaan lautaan kiinni, niin kannattaa painaa se lautaan kiinni ja "kitkuttaa", eli heilutella sitä pedaalia lautaa vasten, jotta tarranauha aukeaa oikein kunnolla ja tarttuu kiinni. Pitäisi pysyä siinä lujasti kiinni.

Pedaalien irroittaminen laudasta:
Pedaalie EI SAA repiä irti pedaalilaudasta, tällöin käy juuri niin, että pedaali lähtee tarranauhasta irti ja sitten jäljelle jää vain lauta, jossa on tarranauhat toisissaan kiinni. Itse tähän käytän muovista veistä tai paistilastaa/kaavinta, myös perus luottokortti käy aivan mainiosti. Tunkee sen sinne pedaalin ja laudan väliin, niin irtoaa hyvin pedaali - ei jää tarranauha kiinni lautaan eikä muutenkaan huononna velcron pitävyyttä uudelleenkiinnittämistä ajatellen.

Ok, kiitoksia neuvoista. Mun luolamiestekniikka ei siis olekaan toimiva... :)
MASTEROID ~~ stonerdoom[jotain] ~~
tracyjacks
04.05.2010 13:01:24
Terry Pantheras: Ok, kiitoksia neuvoista. Mun luolamiestekniikka ei siis olekaan toimiva... :)

Ei se mullakaan toiminut ennen, Kitarapajalta annettiin vaan hyvät neuvot, kun kävin tuon Trailer Trashin ostamassa, ja senkin mukaan tuli ohjeet vielä kiinnittämiseen. Nyt sujuu ja pysyy. :)
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
Juicy
04.05.2010 16:03:31

Hyviä neuvoja, plussalla palkitsin.

Eihän tuommoisia tullut edes ajateltuakaan, kun ensimmäistä lautaa tuli rakenneltua. Tuli juurikin huomattua miten överiksi oli mennyt tuon velcron kanssa mm. Biyangin virtalähteen kanssa, sitä ei oikeasti meinannut saada mitenkään enää irti laudasta.

Luottokortti-kikankin joutui pakon edessä ihan itse "keksimään", kun ei enää muut keinot riittäneet... =)
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Quill
17.05.2010 15:49:15 (muokattu 17.05.2010 15:50:02)
Sellanen probleema olis, että ei meinaa ton Boss FS-5U pohjassa (joka on siis kumia) pysyä velcrot millään kiinni vaan lähtee aina roudatessa irti :( Mikä voisi olla avuksi?
Juicy
17.05.2010 15:58:08 (muokattu 17.05.2010 16:02:00)

Quill: Sellanen probleema olis, että ei meinaa ton Boss FS-5U pohjassa (joka on siis kumia) pysyä velcrot millään kiinni vaan lähtee aina roudatessa irti :( Mikä voisi olla avuksi?

Tietääkseni siinä ei oikein pidä mikään, joten pitää turvautua mekaaniseen kiinnittämiseen. Joku peltilevy ruuveilla tai muulla kiinnitystavalla pohjaan vois toimia, siihen vois sitten liimata puolestaan sen velcron. Ehkä sen kumilätkän voisi jopa heivata menemään?

Mutta ovat kyllä melko v-mäisestä materiaalista pohjan tehneet. Itse en ole jaksanut ruveta askartelemaan, oon vaan antanut sen roikkua salkussa ihan irrallaan.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Numb
17.05.2010 16:04:06

Quill: Sellanen probleema olis, että ei meinaa ton Boss FS-5U pohjassa (joka on siis kumia) pysyä velcrot millään kiinni vaan lähtee aina roudatessa irti :( Mikä voisi olla avuksi?

Vedä se velcro "ylipitkänä" polkimen reunoihin kiinni. Reunoihin tarttuu, ja sillain pysyy.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Juicy
17.05.2010 16:05:18

Numb: Vedä se velcro "ylipitkänä" polkimen reunoihin kiinni. Reunoihin tarttuu, ja sillain pysyy.

Kah, tätähän voisi jopa kokeilla.
Quill
18.05.2010 14:52:09
Kiitos ja kumarrus hyvästä ideasta. Ratkaisu oli taas luultua yksinkertaisempi.
arppah8
19.05.2010 12:15:40

Numb: Vedä se velcro "ylipitkänä" polkimen reunoihin kiinni. Reunoihin tarttuu, ja sillain pysyy.

Hehee, tätäpä en myöskään ongelman kanssa painineena ole hoksannut. Kiitos vinkistä!
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Archferumphis
27.05.2010 22:48:26 (muokattu 28.05.2010 16:01:13)
Arvostaisin jos joku selittäisi mulle miten tämmöinen Line Pod jutska toimii (vaikkei lauta olekaan). Soittotaitoa multa löytyy kyllä ihan hyvin mutta en vaan ikinä ole perehtynyt näihin vaihtoehtoisiin 'hienouksiin'. :) Eli mitä kaikkea voin tehdä sillä, miten se kytketään ja miten sitä käytetään jne?
Fonisoul_
10.06.2010 10:51:45
Bändikuvioiden vakiintuessa tuli tarve vaihtaa simppelistä ja näppärästä mallintavasta monipuoliseen, sekavaan ja nappulaneuroosia aiheuttavaan pedaalihässäkkään.

Itse pedaalilauta on tehty pedaltrainin nettikuvia mukaillen. Puuosat palavanerista (2€), ruuvit ja maali Tokmannilta (ehkä 6€) ja koko setille caseksi siisti ja nätti musta matkalaukku kierrätystorilta (3€). Koko setti siis about kympillä. Noitten lisäksi jonkin verran rahaa paloi vielä velcroon, jonka hain Clas Ohlsonilta. Musta olisi ollut parempi, mutta sitä ei ollut saatavilla joten menköön nyt sitten noin.

Pedaaleja tuli keräiltyä Suomesta, Saksasta ja Briteistä. Kymmenisen vuotta tuli soiteltua Line6:n efekteillä (ensin Podin läpi, sitten vielä viitisen vuotta POD XT:n kanssa) joten kyllä tämä vähän vaatii totuttautumista.

Ja ne kuvat:
http://koti.mbnet.fi/srenkola/clip/board_up.jpg
http://koti.mbnet.fi/srenkola/clip/board_front.jpg
Ei biljardikeppiä!! No Cue.
mikke69
10.06.2010 17:01:10

http://koti.mbnet.fi/srenkola/clip/board_up.jpg

Tuo on yksinkertaisuudessaan toimiva, jopa loistava -tuohon ei tarvitse kovin paljon osaa ja varmaan kohtuu helppo rakentaa. Mutta mites tuohon saisi roudausystävällisen kotelon, pitäisköhän vaan tehdä erillinen boksi?
Niin paljon aikeita niin vähän tekoja
Fonisoul_
11.06.2010 09:53:47
mikke69: http://koti.mbnet.fi/srenkola/clip/board_up.jpg

Tuo on yksinkertaisuudessaan toimiva, jopa loistava -tuohon ei tarvitse kovin paljon osaa ja varmaan kohtuu helppo rakentaa. Mutta mites tuohon saisi roudausystävällisen kotelon, pitäisköhän vaan tehdä erillinen boksi?

Sanoisin että jos haluaa saman tyylin mukaisen boksin niin aika vaikeeta voi olla... Itse tehdyistä voi hyvällä säkällä tulla hyvän näköisiä, mutta tuskin ainakaan kovin kevyitä ja käteviä. Itse harkitsin alumiinisalkkua, mutta noin isoja ei löytynyt mistään.

Mutta kirppareilta tosiaan löytyy usein sopivan kokoisia matkalaukkuja (sellainen puolipehmeä nahkaisen näköinen on aika kätevä) eikä maksa paljon mitään. Tietysti jos pitää olla rockcase-look-a-like niin sitten ei tuo onnistu.
Ei biljardikeppiä!! No Cue.
Archferumphis
16.06.2010 14:17:30
Hyötyykö efektilaudasta/multiefektistä jos noita voi jo muokkailla itse ampin kautta? Mulla Roland Cube 80X ja siitä saan jo muokkailtua EFX, Delay ja Reverbia noiden perusjuttujen lisäksi.
Numb
16.06.2010 14:23:35

Archferumphis: Hyötyykö efektilaudasta/multiefektistä jos noita voi jo muokkailla itse ampin kautta?

Hyötyy, jos vahvistimen efektit eivät soundaa siltä kuin haluaisi, mutta jokin polkusin tai multiefekti soundaa.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Quill
17.06.2010 20:37:39
Onko kellään täällä kokemuksia SKB pedalboardeista? Heidän kallein mallinsa olisi aika houkuttava, eikä hintakaan ole hirveän paha, jos todellakin hyvän pedaalilaudan haluaa.
http://www.thomann.de/fi/skb_ps_55.htm
Grugi
17.06.2010 21:25:34
Quill: Onko kellään täällä kokemuksia SKB pedalboardeista? Heidän kallein mallinsa olisi aika houkuttava, eikä hintakaan ole hirveän paha, jos todellakin hyvän pedaalilaudan haluaa.

Eipä ole kokemusta mutta kyllä luulis tohon hintaan jo jotain laatua saavan, eli tuskin toi mikään ihan paska vekotin on.
SDMF
sepisti
17.06.2010 23:48:24 (muokattu 17.06.2010 23:52:38)
Quill: Onko kellään täällä kokemuksia SKB pedalboardeista? Heidän kallein mallinsa olisi aika houkuttava, eikä hintakaan ole hirveän paha, jos todellakin hyvän pedaalilaudan haluaa.

Jättäisin väliin... Pedaltrain 2 kovalla casella n. 220 euroa ja Voodo Labin pedal power 200 egeä. Tai vaihtoehtoisesti Burkeyn Flatliner Six virtalähde n.150 egeä. Edellä mainitut alkavat olemaan sellaista, että kestää isältä pojalle:) Samaa ei välttämättä voi sanoa jostain muovisesta SKB-boxista...
Itseltä löytyy flatlineria ja pedaltrainia.

E. Sullahan on kuitenkin tilanne sellainen, että lankku pitäisi saada ja rahat just ja just riittäisi tohon SKB:hen? Myöhemmin olet ajatellut hankkia oikeasti laadukasta? Nyt oot jo rahoinesi niin lähellä oikeata "ammattilaiskamaa", että älä osta paskaa muutaman kympin säästön takia.
Broadcaster
18.06.2010 10:16:30
Juu, osta torilta Pedaltrain :) Kevyt ja jämäkkä lauta.
Jungleman
19.06.2010 15:14:28
Kokemusta SKB:stä ei ole täälläkään, sen sijaan Pedaltrain/Pedal Power 2+ -yhdistelmästä on. Niitä uskallan suositella aivan epäröimättä.

Sinänsä noiden SKB:n muovikoteloiden pidempiaikanen kestävyys kiinnostaisi. Onkohan kenelläkään pidempiaikaista roudauskokemusta muista malleista (räkkikotelot, kitaralaukut jne.) jotka (ymmärtääkseni) on tehty samasta materiaalista?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)