Aihe: Telecaster
1 2 3 4 573 74 75 76 77122 123 124 125 126
duc
11.08.2008 17:23:52
Teletietäjät lomalla...? Kumma kun yleensä vastaukset täällä tulee n. 5 minuutissa.

Perusjenkissä olisi varmaan sopivan ohut kaulaprofiili, ja hintaahan sellaisella on siinä tonnin pintaan. Mikit ovat sellaset perushyvät jokapaikanhöylät. Meksikolaiset Classicit ja Classic Playerit ovat myös hyviä pelejä, tosin tuossa Classic Player Baja Telessä on aika tuhti kaula.
-Cale
11.08.2008 17:46:43 (muokattu 11.08.2008 17:52:34)
Perusjenkissä olisi varmaan sopivan ohut kaulaprofiili, ja hintaahan sellaisella on siinä tonnin pintaan. Mikit ovat sellaset perushyvät jokapaikanhöylät. Meksikolaiset Classicit ja Classic Playerit ovat myös hyviä pelejä, tosin tuossa Classic Player Baja Telessä on aika tuhti kaula.

Käytettynä lähinnä oli tarkoitus ostaa, voi löytyä paremmin jopa jenkkitelekin joka istuu budjettiin. Onko noiden 50's ja 60's Classic mehikotelejen välillä suuriakin eroja? Nopealla silmäilyllä en löytänyt oikeastaan mitään. Esim. kaulaprofiilissa?

Edit: Sitten vielä värityksestä noin yleensäkin, eli onko Vintage White lähinnä tuota kermanväriä jota osto -ilmossanikin peräänkuulutan? Ilmeisesti mitään Cream -loppuista väritystä ei kitaroiden kohdalla tunneta?

Tällainen pitäisi olla:

http://img3.musiciansfriend.com/dba … s/products/regular/8/8/1/269881.jpg
WinterMad
11.08.2008 17:50:00
Käytettynä lähinnä oli tarkoitus ostaa, voi löytyä paremmin jopa jenkkitelekin joka istuu budjettiin. Onko noiden 50's ja 60's Classic mehikotelejen välillä suuriakin eroja? Nopealla silmäilyllä en löytänyt oikeastaan mitään. Esim. kaulaprofiilissa?

Kaulaprofiili ja otelautamateriaali. 60's Classicissa C-profiilin kaula ja ruusupuuotelauta, 50's Classicissa Soft V-profiili ja vaahteraotelauta.
-Cale
11.08.2008 17:53:30
Kaulaprofiili ja otelautamateriaali. 60's Classicissa C-profiilin kaula ja ruusupuuotelauta, 50's Classicissa Soft V-profiili ja vaahteraotelauta.

Hyvä hyvä, tänks!
Jucciz
11.08.2008 18:19:05 (muokattu 11.08.2008 18:19:42)
Taitaa olla Jucciksen pitkäikäisin kepakko se? :-) Kevyesti jopa taitaa olla. Tai mistä minä tiiän.

On se pisimpään näistä nykyisistä ollut, eli jo vuodesta 2001. Loput onkin hankittu vuodesta 2007 eteenpäin ellei lasketa vuonna 2006 ostamaani Ibanez PF-60 -akustista.
jran
11.08.2008 19:36:12 (muokattu 11.08.2008 19:41:21)
Teleä halajaisin minäkin. Onko ehdotuksia?

Classic Player Baja. Halpa ja hyvä peli. Itsellä ei ainakaan mitään valittamista. Paitsi tietty pikku viimeistelyongelmasta liittyen irtonaiseen maajohtoon. Korjaantui kolvilla. Kaulan profiili on toki hieman paksu, mutta minusta se on ollut vaan hyvä.

Koitin tuossa kaupalla ihan mielenkiinnosta yhtä toistakin Bajaa, mikä jostain syystä tuntui erilaiselta soitella kun oma. Ei sytyttänyt jotenkin yhtälailla. En tiedä onko ihan säätöjuttu, vai kuinka. Eli kannattanee varmaan koitella useampaa.

En tiedä mistä päin olet, mutta Tammer-Pianossa Tampereella oli tommonen Desert Sand värinen Baja hyllyssä. Minusta toi on aika lähelle sitä vintage valkoista. Tai ainakin sinne päin.
Mirk0
11.08.2008 21:12:24
Miten on telepuristit, rupes mietityttämään että lasketteko Jim Root Signature Telecasteria teleksi koska siitähän löytyy Emg:t ja paljon mustaa.
"Niin paljon olet kuunnellut metallia että rupeat johtamaan sähköä."
Joees
11.08.2008 21:38:13
Miten on telepuristit, rupes mietityttämään että lasketteko Jim Root Signature Telecasteria teleksi koska siitähän löytyy Emg:t ja paljon mustaa.

Hmh... Kai sen yhtä teleks voi laskea kuin joku '72 deluxe... Tossa on vaan EMG:t Fenderin omien humppareiden tilalla.
Tosin mä en siitä mallista ole koskaan pitänytkään... Siis deluxesta.

Mun mielestä se tallamikki ja talla on aika iso osa sitä telen omaa juttua.

Mut mitäpä tää itseasiassa mua liikuttaa. En oo puristi, mä vaan diggaan enemmän tosta perusmeiningistä teleissä.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Don Make
11.08.2008 22:12:52 (muokattu 11.08.2008 22:13:46)
Nyt sitten ostin J&D:n telen kokeeksi ja tossa pari tuntia tuli veivattua ihan suoraan paketista meiningillä ja täytyy sanoa että positiivisesti yllättynyt. Ei tarvitse edes nauhoja hioa. Tosin, kun vaihdan paksummat kielet joudun todennäköisesti säätelemään kaulaa ja sen sellasta, mutta ihan kelpo peli kyllä kun ei ole hinnallakaan pilattu.
Helppo soittoinen ja saundit vahvarin kanssa sekä akustisesti hyvät.
Kuvaaa: http://irc-galleria.net/view.php?ni … k=Make_Sexton&image_id=87587405
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
mab_
12.08.2008 09:45:34
Nyt sitten ostin J&D:n telen kokeeksi..

Sama juttu. Viimeviikolla tuli Kölnin musiikkikaupasta tuommoinen http://www.musicstore.de/en_EN/FIM/ … ural-Tele-Shape-/art-GIT0000934-000

Kyllähän tuolla suoraan paketistakin soittaa, nauhat ei törrötä ja kaulakin suurinpiirtein säädöissä. Alkuperäinen tallamikki ei ollut kovinkaan hyvä mutta kaulamikkiin tykästyin. Itseasiassa pidän enemmän J&D:n kaulamikistä kuin entisen Fenderin usa telen vastaavasta (liian paksu ja helposti tukkoon menevä) . Tallamikin soundi oli jotenkin liian terävä ja särähtävä. Akustisesti kitara soi hyvin eikä soittotuntumassa ole paljoakaan eroa Fenderin usa-telecasteriin. Sustainia tuntuu olevan hieman vähemmän tai sanotaanko että jenkki-teleni soi hieman tasaisemmin. Virittimet tuntuvat ihan asiallisilta. Satula on hieman muovisen tuntuinen ja menee varmaankin vaihtoon seuraavaksi.

Viikonloppuna tuli hieman "tuunailtua" teleä. Viilailin hieman tallapaloja hienovireen parantamiseksi (noh, ei se ainakaan huonontunut) vaihdoin tallamikiksi Ruokankaan mojobluesin. Aluksi en huomannut paljoakaan eroa mutta sitten nostin tallamikkiä hieman ylemmäs ja sen jälkeen hymy alkoi hymy levitä :) Miten on mahdollista että alle 150e saa (kitara+mikki) saa näin hyvin soivan kitaran?!

Jos yhtään osaa/haluaa opetella säätämään kitaraa niin uskallan suositella tätä toiseksi kitaraksi. Body on kasattu kolmesta palasta. Keskellä leveä pala ja reunoilla hieman kapeammat. Pieniä virheitä tästä toki löytyy mm. kaulataskun ja kaulan sovitus ei ole aivan täydellinen ja volumen, tonen ja mikkiswitchin aluslevy ei sovi täysin muovipleksiin mutta kun kitara soi näinkin hyvin niin itseäni nuo eivät haittaa. Voin ladata nettiin muutaman kuvan telestäni kunhan pääsen kotiin illalla.
Erski
12.08.2008 16:58:35

Nyt olisi tyhmä(kö?) kysymys!

Olen pitkään katsellut ja soitellut musiikkiliikkeissä telecastereita, ja sehän on oikeasti alkanut himottamaan. Tänään kun olin liikkeessä ja kokeilin siellä telejä, niin myyjä ehdotteli minulle kolmen eri hintaisia fenkun telejä.

Mieleeni tuli kysymys, että ovatko nämä "eri mallisia" telejä, kun eri hinnatkin ovat. Elikkäs ensimmäinen oli siinä 500-600€ paikkeilla, ja toinen siinä 900€ paikkeilla ja kolmas sitte siinä 1500€ paikkeilla. Onko näillä jotkut mallinimet tai jotain vastaavaa? Myyjältä ei tullut juuta eikä jaata vastaukseksi, joten ajattelin kysyä täältä.

Toivottavasti joku ymmärsi mitä viestilläni haen, koska en keksi nyt muuta tapaa asiaa tiedustella.
"Take me down to the paradise city, where grass is green and girls are pretty."
kloppis
12.08.2008 17:19:03
Nyt olisi tyhmä(kö?) kysymys!

Olen pitkään katsellut ja soitellut musiikkiliikkeissä telecastereita, ja sehän on oikeasti alkanut himottamaan. Tänään kun olin liikkeessä ja kokeilin siellä telejä, niin myyjä ehdotteli minulle kolmen eri hintaisia fenkun telejä.

Mieleeni tuli kysymys, että ovatko nämä "eri mallisia" telejä, kun eri hinnatkin ovat. Elikkäs ensimmäinen oli siinä 500-600€ paikkeilla, ja toinen siinä 900€ paikkeilla ja kolmas sitte siinä 1500€ paikkeilla. Onko näillä jotkut mallinimet tai jotain vastaavaa? Myyjältä ei tullut juuta eikä jaata vastaukseksi, joten ajattelin kysyä täältä.

Toivottavasti joku ymmärsi mitä viestilläni haen, koska en keksi nyt muuta tapaa asiaa tiedustella.

Varmaan oli Meksikon Teleä, American Teleä ja jotain muuta teleä :). Eli tottakai oli laadukkaampia nuo kallimmaat.
tarzan
12.08.2008 17:35:17 (muokattu 12.08.2008 17:36:17)

Siinä on voinut olla esim meksikon standardia, Jenkki HW ja USA std., tai joku muu jenkkimalli.

Edit: 900€ maksanut voi toki olla myös Japanissa valmistettu, tai sitten joku erikoisempi Mexico-tele.
Ei perhana, sanoinko tuon oikeasti?
kloppis
13.08.2008 15:43:09
Nyt löytyi sopiva joululahjatoive http://www.dv247.com/invt/51779/ Ai että, kun voi kitara olla kaunis :)
varakeef
13.08.2008 15:50:34
Nyt löytyi sopiva joululahjatoive http://www.dv247.com/invt/51779/ Ai että, kun voi kitara olla kaunis :)

Mistäköhän lähtien Deluxea on alettu kutsua 72 Customiksi? Kuvan kitaran lavassakin lukee Deluxe.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Krice
13.08.2008 16:26:13

Telen ergonomiassa itseä eniten häiritsee kyynärviisteen puutos.

Tuossahan sellainen näyttäisi olevan. Muutenkin ehkä ainoa tele jonka ostaisin:)
http://www.thomann.de/fi/ibanez_fr1620_bk.htm
ninos
13.08.2008 16:52:15

Tuossahan sellainen näyttäisi olevan. Muutenkin ehkä ainoa tele jonka ostaisin:)
http://www.thomann.de/fi/ibanez_fr1620_bk.htm

Mikä tele, missä?
J.Hollström
13.08.2008 17:13:07
kloppis
13.08.2008 18:54:35
Tässä aikamoinen hybridi:
http://www.fullersguitar.com/compon … ,com_virtuemart/Itemid,27/vmcchk,1/

Aika härski kitara. Eniten tuo minusta muistuttaa Stratolta, mihin on vaan leikattu telen tuo "kahvaton" yläosa. Ja oli muuten aika paljon rakentaja veistellut tuolta takaa tuota :D.
jonn
13.08.2008 21:36:58
Tokain ATE-55 tele, ihan mahtava. Olin aluksi ostamassa Fenderin tota bajaa. Mun mielestä Tokai oli paljon parempi soittaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)