Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 572 73 74 75 76215 216 217 218 219
TTV
24.07.2014 23:00:40 (muokattu 25.07.2014 10:04:22)
Gabe: No niin! Nämä kuulostaa jo paljon paremmalta kuin ne ensimmäiset. Etenkin tuon Mesan kaapin kanssa aletaan olla jo asian ytimessä, tuo Veteran mikä Bluetonen kaapissa on ei nappaa tässä yhdistelmässä niin kovasti ainakaan näiden klippien perusteella. Hyvä kun et kerrasta luovuttanut. Kiinnostaisi muuten vertailun vuoksi kuulla vastaavat vielä myös muista koneistasi. Näiden perusteella odottelen kyllä kiinnostuneena niitä virallisiakin pätkiä, mutta AxeTrakille sanon ei jatkoon. :D

Joo, Tää viimoisin viritys tuottaa parhaat ja realistisimmat näytteet, sillä jatketaan. Tarkoitus olikin tehä myös noista Loudereista vastaavia klippejä jossain vaiheessa, Tää Bugaboo nyt vaan tuntui akuuteimmalta :-)

Tuo Bluetonen kaappi on rakenteeltaan melko kirkassaundinen, runko on siitä 2x10" komerosta, jonka modautin 1x12":kai. Vastaavat "tummuuserot" kuulee kaikilla mun nupeilla. Ite tykkään tosta Bluetonen kaapista, koska Se on hemmetin erotteleva ja silti bassoa tulee omiin korviini riittävästi. Kunnon sisäänajon jälkeen Se vielä notkistuu ...

Nää mun klipit edustavat Bugaboon sitä rankempaa luonnetta, Se "virallinen" klippi tehtiin vahvistimen aiemmalla versiolla, jossa RAW ei toiminut halutusti ja siksi Se ei ole klipissä käytössä lainkaan. Uskon silti räyhää löytyvän moneen makuun ...

EDIT: Laitoin noi 9 tekemääni Bugaboo klippiä julkisiksi, jotta muukin maailma pääsee ilakoimaan :-) Profiilissani on kotisovulinkkinä kyseinen YouTube-kanava.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Spiral
25.07.2014 12:50:08

TTV:
Nooh, Lumialla tein seuraavat klipit

Kuulostaa hyvältä, hienoa että viitsit tehdä lisää tyrmäävienkin kommenttien jälkeen.
TTV
25.07.2014 13:34:01
Spiral: Kuulostaa hyvältä, hienoa että viitsit tehdä lisää tyrmäävienkin kommenttien jälkeen.

Joo, Se mikä ei tapa, vituttaa vaan aluksi :-) Muutama kommentti toki olis voinut pysyä antajansa mielessä, mutta onneksi tuli myös rakentavaakin kritiikkiä. Mun piti ja pitää edelleen oppia tuota nauhoitusjuttua hieman, jotta pystyi välittämään sulosaundit muillekkin, kotisoittelussa ei juurikaan tule tätä mietittyä ...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
mopar
04.08.2014 23:23:12

Mitäs etuasteputkia käytätte / suosittelette Dusty Road:iin. Jos vaikka vähän parempiin putkiin sijoittais, eli ei tarttis olla se kaikkein halvin. Joskaan mihinkään yyberkalliisiinkaan en lähde... :)
penatuna
05.08.2014 07:39:09 (muokattu 05.08.2014 07:39:36)
TTV: Joo, Se mikä ei tapa, vituttaa vaan aluksi :-) Muutama kommentti toki olis voinut pysyä antajansa mielessä, mutta onneksi tuli myös rakentavaakin kritiikkiä. Mun piti ja pitää edelleen oppia tuota nauhoitusjuttua hieman, jotta pystyi välittämään sulosaundit muillekkin, kotisoittelussa ei juurikaan tule tätä mietittyä ...

Ihan hyvältähän noi viimesimmät kuullostaa. Sellaista vielä ehdottaisin, että jos hiljaisella volyymillä äänittelet, niin kannattaa siirtyä itse siitä äänityskojeesta vähän kauemmaksi. Nyt kuuluu hieman läpi plektran "läpsyttelyäänet".
TTV
05.08.2014 09:57:24
penatuna: Ihan hyvältähän noi viimesimmät kuullostaa. Sellaista vielä ehdottaisin, että jos hiljaisella volyymillä äänittelet, niin kannattaa siirtyä itse siitä äänityskojeesta vähän kauemmaksi. Nyt kuuluu hieman läpi plektran "läpsyttelyäänet".

Juu huomasin saman :-) Koitan jotenkin blokata itteni jatkossa, joko eri huoneessa soittamalla tai laittamalla jotain erottavaa mun ja mikin väliin. Sain hommattua SM57:n, joten sillä tulee seuraavat pätkät. Jos tarvin isompaa soittovolaa, menen tekeen klipit sitten vaikka Bluetonen pajalle tai Mr.Speedin treenikselle ....
Mr. Speed
05.08.2014 10:02:43
TTV: Juu huomasin saman :-) Koitan jotenkin blokata itteni jatkossa, joko eri huoneessa soittamalla tai laittamalla jotain erottavaa mun ja mikin väliin. Sain hommattua SM57:n, joten sillä tulee seuraavat pätkät. Jos tarvin isompaa soittovolaa, menen tekeen klipit sitten vaikka Bluetonen pajalle tai Mr.Speedin treenikselle ....

Teretulemast vaan!
http://www.sieni.us/?id=38
Laulava Kylätohtori
05.08.2014 10:09:55
mopar: Mitäs etuasteputkia käytätte / suosittelette Dusty Road:iin. Jos vaikka vähän parempiin putkiin sijoittais, eli ei tarttis olla se kaikkein halvin. Joskaan mihinkään yyberkalliisiinkaan en lähde... :)

Tällä hetkellä v1:ssä on Telefunken, mutta sitä ennen siinä oli JJ:n ECC803S (huomaa nolla kasin ja kolmosen välissä). Mielestäni JJ oli hyvä ja tasapainoinen, mutta kyllä Telefunken on parempi. Itse kuvaisin Telefunkenia 'suodattimeksi, joka poistaa soundista ikäviä ja ei-toivottuja elementtejä.

Entä onko Telefunken hintansa arvoinen? No, se on tietysti mielipidejuttu, mutta kyllä ero JJ:hin verrattuna on todellinen. Sanoisin, että on siinä järkeä vähintään yhtä paljon kuin pistää 200 euroa tubescreameriin. ;) Kyllä nuo nossit alkoi tämän myötä jonkin verran kutkuttamaan. Ajatus siitä, että heittää pedaalit helvettiin ja tuunaa soundia suoraan vahvistimesta, on suorastaan herkullinen...

V2:ssa on tällä hetkellä NOS JAN GE 5751, jonka ostin Uraltonelta. Tosin siihen aion ostaa Brimarin, joten katsotaan nyt. Puhtaan kanavan putkena on Tung-Sol, joka toimii mielestäni hyvin puhtaalla kanavalla (samoin Fenderin Bassman RI:ssa), mutta säröpuolella on ehkä hieman 'äkäinen'. Efektiloopin putkea en muista, koska en pidä sitä niin tärkeänä. Vaiheenkäännössä on hmmm... muistaakseni myös JJ:n ECC803S...
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Peteh83
05.08.2014 13:05:53
mopar: Mitäs etuasteputkia käytätte / suosittelette Dusty Road:iin. Jos vaikka vähän parempiin putkiin sijoittais, eli ei tarttis olla se kaikkein halvin. Joskaan mihinkään yyberkalliisiinkaan en lähde... :)

Mulla on Dusty Roadissa seuraavanlainen kattaus:

V1 (Crunch) NOS Mullard 12ax7
V2 (Crunch) NOS Mullard 12ax7
V3 (Clean) NOS Raytheon 12ax7 (long, black plate)
V4 (Efektilenkki) Tung Sol 12ax7
V5 (Vaiheenkääntäjä) Tung Sol 12ax7

Erittäin toimiva kombinaatio on tämä ollut. NOSit on tietysti vähän hinnakkaita, mutta mun mielestä 40-50 € brittiläisestä Mullardista ei oo paha hinta. Erityisesti suosittelisin kokeilemaan tuota Raytheonia clean -kanavaan. Toimi mulla aiemmin Fenderin Deluxe Reverbissä tosi hyvin ja nyt sitten Dustyssa, jossa clean on hyvin saman henkinen. Seuraavaksi ajattelin kokeilla, millaiset sävärit Mullard antaa vaiheenkääntäjässä.
Gabe
05.08.2014 14:07:29
Laulava Kylätohtori: ;) Kyllä nuo nossit alkoi tämän myötä jonkin verran kutkuttamaan. Ajatus siitä, että heittää pedaalit helvettiin ja tuunaa soundia suoraan vahvistimesta, on suorastaan herkullinen...

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen tähän ratkaisuun, siihen se lipsuu vielä sullakin. ;)

V2:ssa on tällä hetkellä NOS JAN GE 5751, jonka ostin Uraltonelta. Tosin siihen aion ostaa Brimarin, joten katsotaan nyt.

Haluatko vaihtaa GE 5751:sen Brimariin? Tunti kaks soiteltu vaan tuutilla, tykkään enemmän itse hieman tuosta GE 5751:sesta Swartissa ainakin näin kerrostalossa kun joutuu soittelemaan ja Bad Catin V1:sessäkin se on hyvä.
Myrkky Nuoli
05.08.2014 14:08:17
Täälläkin on diggailtu GE 5751-tötsää. Hyvä putki on se.
When in doubt, lower your expectations.
Laulava Kylätohtori
05.08.2014 15:47:03
Gabe: Itse olen enemmän kuin tyytyväinen tähän ratkaisuun, siihen se lipsuu vielä sullakin. ;)

Siltä se alkaa vahvasti näyttämään. :)

Haluatko vaihtaa GE 5751:sen Brimariin? Tunti kaks soiteltu vaan tuutilla, tykkään enemmän itse hieman tuosta GE 5751:sesta Swartissa ainakin näin kerrostalossa kun joutuu soittelemaan ja Bad Catin V1:sessäkin se on hyvä.

Ehdein jo tilaamaan Brimareita Uraltonelta. Enpä tosin olisi silti GE 5751:stä luopunut. :)
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
mopar
05.08.2014 17:53:31

Laulava Kylätohtori:
Ehdein jo tilaamaan Brimareita Uraltonelta. Enpä tosin olisi silti GE 5751:stä luopunut. :)

Heitähän sitten kommenttia kun saat ne koneeseen.
aristoteles666
06.08.2014 08:13:17

Laulava Kylätohtori: Ajatus siitä, että heittää pedaalit helvettiin ja tuunaa soundia suoraan vahvistimesta, on suorastaan herkullinen...

.

H&K Triampissa on ollut noin 16 vuotta samat putket mitkä siinä oli uutena, eikä ole tarvinnut vaihtaa niistä yhtään, ei ne huonoja putkia Kettnerillä niihin laita (eli siis käytännössä rikki olevia)

ja wah on ainoa pedaali mitä tuon kanssa on koskaan tarvinnut.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Mr. Speed
06.08.2014 09:40:07
aristoteles666: H&K Triampissa on ollut noin 16 vuotta samat putket mitkä siinä oli uutena, eikä ole tarvinnut vaihtaa niistä yhtään, ei ne huonoja putkia Kettnerillä niihin laita (eli siis käytännössä rikki olevia)

ja wah on ainoa pedaali mitä tuon kanssa on koskaan tarvinnut.

H&K on aristotelekselle vähän sama ku Black Paisley Kricelle. Eisssäääähhhhh...
aristoteles666
06.08.2014 09:43:10 (muokattu 06.08.2014 09:45:13)

Mr. Speed: H&K on aristotelekselle vähän sama ku Black Paisley Kricelle. Eisssäääähhhhh...

miksi niitä pitäisi vaihdella jos joku täyttää kaikki tarpeet??

totuuden nimissä olen soittanut tammikuusta lähtien läppäri pa-han tyylillä, eli pelkkä kitara piuha ja läppäri, eli noin 60kg vähemmän roudattavaa.
mutta triamp pysyy.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Mr. Speed
06.08.2014 09:50:13
aristoteles666: miksi niitä pitäisi vaihdella jos joku täyttää kaikki tarpeet??

totuuden nimissä olen soittanut tammikuusta lähtien läppäri pa-han tyylillä, eli pelkkä kitara piuha ja läppäri, eli noin 60kg vähemmän roudattavaa.
mutta triamp pysyy.

Siis hemmetin hyvä jos on just se soundi löytynyt! Itse en vaan ymmärrä miten tuo kommentti liittyi tämän ketjun antiin mitenkään. Olihan tuossa sun kommentissa myös se, ettet vaihtaisi etusputkia jos eivät rikki ole. Fakta on kuitenkin se, että erilaiset etusputket soundaa huomattavan erilaisilta.
aristoteles666
06.08.2014 10:00:50

Mr. Speed: Siis hemmetin hyvä jos on just se soundi löytynyt! Itse en vaan ymmärrä miten tuo kommentti liittyi tämän ketjun antiin mitenkään. Olihan tuossa sun kommentissa myös se, ettet vaihtaisi etusputkia jos eivät rikki ole. Fakta on kuitenkin se, että erilaiset etusputket soundaa huomattavan erilaisilta.

fakta on ettei niitä tarvitse vaihtaa jos ne ovat ehjät.
Mr. Speed
06.08.2014 10:02:34
aristoteles666: fakta on ettei niitä tarvitse vaihtaa jos ne ovat ehjät.

Ei _tarvitse_, mutta entäs jos tahtoo muokata vahvarin soundia ja käyttäytymistä?
Myrkky Nuoli
06.08.2014 10:05:25 (muokattu 06.08.2014 10:05:37)
aristoteles666: fakta on ettei niitä tarvitse vaihtaa jos ne ovat ehjät.

Vähän niinku kitaran kieliä ei tartte vaihtaa jos ne ei mene katki, eikä mikkejä jos niistä kuuluu ääni?
When in doubt, lower your expectations.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)