Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 571 72 73 74 7589 90 91 92 93
Jarkre
13.12.2017 00:43:30
penatuna: Laitapa myös ilman spacea, niin päästään vertailemaan. Puhtailla voi tilasoundia kaivatakin, mutta hevimmät säröt on kyllä 99% lähimikitettyjä. Ei mikään tietenkään estä niihinkin tilaa äänittämään...

Löytyyhän noita tilaplugareita myös vaikka kuinka, jos Kemperin space ei tyydytä.

Pyynnöstäsi laitan tähän näytteen jossa voi verrata soundia kun äänitetään space käytössä/ei käytössä ja/tai vain vasen SPDIF kanava äänitetään. Osien välissä on kolme dempattua iskua (paitsi kahden viimeisen välillä).

Soundi siis menee koko ajan enemmän tai vähemmän huonommaksi paitsi että
osassa viisi palataan takaisin ykköskohdan soundiin.

https://maihinnousu.net/s/27906

Osa 1: SPDIF left + SPDIF Right äänitetty, Space käytössä.
Osa 2: SPDIF left + SPFID Right äänitetty, Space ei käytössä
Osa 3: SPDIF left äänitetty, SPDIF right ei äänitetty , Space käytössä.
Osa 4: SPDIF left äänitetty, SPDIF right ei äänitetty , Space ei käytössä.
Osa 5: Sama kuin 1 (Paras soundi). SPDIF left + SPDIF Right äänitetty, Space käytössä.
penatuna
13.12.2017 09:38:28
Jarkre: Pyynnöstäsi laitan tähän näytteen jossa voi verrata soundia kun äänitetään space käytössä/ei käytössä ja/tai vain vasen SPDIF kanava äänitetään. Osien välissä on kolme dempattua iskua (paitsi kahden viimeisen välillä).

Osa 5: Sama kuin 1 (Paras soundi). SPDIF left + SPDIF Right äänitetty, Space käytössä.

Kiitos. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Eka ja vika kuulostavat parhailta.
kimurantti1
13.12.2017 23:15:03
Jarkre: Pyynnöstäsi laitan tähän näytteen jossa voi verrata soundia kun äänitetään space käytössä/ei käytössä ja/tai vain vasen SPDIF kanava äänitetään. Osien välissä on kolme dempattua iskua (paitsi kahden viimeisen välillä).

Onko näissä joku muukin tilaefekti kuin Space? Ei sen kaiun musta läheskään noin naamalle tarvi tulla, että soitin hahmottuu olevan jonkinlaisessa tilassa. Nää nimittäin mun korvaan ei kuulosta "tilalta", vaan efektiltä.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jhlamm
14.12.2017 16:58:17
Saatan olla tyhmä ja muuten, mutta ehkä toi liian naamaan tuleva soundi on seurausta monokitarasta ainakin jossain määrin? Itse nauhoitan komppeja aina erikseen oikealle ja vasemmalle. Tuntuu siten, että on jotenkin erilainen tuo soundi ja vähän tilavampi.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
ÄrGee
14.12.2017 17:05:13
jhlamm: Saatan olla tyhmä ja muuten, mutta ehkä toi liian naamaan tuleva soundi on seurausta monokitarasta ainakin jossain määrin? Itse nauhoitan komppeja aina erikseen oikealle ja vasemmalle. Tuntuu siten, että on jotenkin erilainen tuo soundi ja vähän tilavampi.

On se, ja pienessä huoneessa lähimikitetty oikea kitarakaappi monona on myöskin hyvin tilaton. Sitä voi kyllä mallintavien kanssa vähentää aivan pienellä huone-kaiulla, Fractal Audion tuotteissa taisi olla nykyään jonkinlainen enchanger, joka levittää soundia enemmän stereomaiseksi. Eikä noissa näytteissä ollut muuten mitään kovin ihmeellistä huonolla tavalla.
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple
Wolfheart
14.12.2017 17:14:22
C.O.B.H.C: herätelläänpäs tätäkin thredia. olisko porukalla suositella jotain frfr-monitoriksi kemperin kylkeen? tähän asti menty engl 4x12 ja trankku vahvarilla mutta tekisi mieli siirtyä frfr monitoreihin, jotta saisi koko potentiaalin käyttöön. olisko mitään omakohtaisia kokemuksia mitkä toimisi ja mitkä ei? kattellut rcf nx 10 sma sekä nx12 sma monitoreja mutta ne on melko hintavia niin jos löytyisi jotai toimivaa edullisemmin, vai onko ne tosiaan hintansa arvoisi? ja siis aktiivi kamoja etsin. tulee treenikselle monitoriksi itselle sekä silloin tällöin keikalle luomaan lava fiilistä.

Atomic CLR tuli joskus hankittua torilta ja se osoittautui todella hyväksi ratkaisuksi. Ei ole löytynyt mitään valittamisen aihetta.
MakeH
15.12.2017 09:49:45
Jarkre:
Osa 1: Shttps://muusikoiden.net/keskustelu/conferences.phpPDIF left + SPDIF Right äänitetty, Space käytössä.

Kiitos näistä, ja muidenkin kommenteista.

Vaikka tuossa tuo spacekin parantaa asiaa, mielestäni nuo kaikki kuulostavat kategorisesti ihan hyviltä. Sinulla on aika "märkä" kitaran oma soundi ilmeisesti, varmaan joku Fenderin tyylinen kitara, joka sopii hyvin siihen, että Kemperin profiilit ovat yleensä aika kuivia. Itse tein luultavasti virheen ostaessani ESP Horizonin, jonka pitäisi olla hyvä hevikitara, mutta se melko "kuiva" soinnissaan.

Mutta vähempisäröiset soundit eivät oikeastaan ole itselleni ollut se kipukohta Kemperin kanssa. Itse en ole hyvää särösoundia (tyyliin Gain = 5.5+) saanut aikaiseksi parin vuoden puurtamisella, ja tuntuu että olen kokeillut vaikka mitä. Ja ongelma ei niinkään ole leadikitarat, vaan nimenomaan ne joilla soitetaan riffit.
kimurantti1
15.12.2017 10:16:52 (muokattu 15.12.2017 10:20:36)
MakeH: Itse en ole hyvää särösoundia (tyyliin Gain = 5.5+) saanut aikaiseksi parin vuoden puurtamisella, ja tuntuu että olen kokeillut vaikka mitä. Ja ongelma ei niinkään ole leadikitarat, vaan nimenomaan ne joilla soitetaan riffit.

Mä luulen että tää liittyy itse profiileihin. Sen lisäksi että profiilin teko kaikessa yksinkertaisuudessaan ei ole aivan helppoa jos haluaa oikeasti hyvän, pitää sen profiloitavan laitteen tietty soundata hyvältä ensin. Kitaran äänittäminen ei ole rakettitiedettä, mutta yllättävän monet ei IMHO osaa mikittää kitaravahvistinta kunnolla, mikä varsinkin hi-gain -rytmisoitossa korostuu. Soundin alapää, miten se pysyy kasassa on todella paljon mikityksestä kiinni. Huonoa mikitystä ja sen seurauksena tulevaa löysää ja jäsentymätöntä alapäätä tosi usein myöhemmin yritetään kompensoida vääntämällä lisää trebleä ja presenceä, mikä tekee soundista kireän ja kuivan, vaikka siinä olisi alapäätä ja alakeskiääntä paljonkin.

30 keikan ja kattavan ruuvauksen puolesta oon sitä mieltä, että vaikka Kemper parhaimmillaa soundaa oikein hyvältä ja sen käyttö noin perusteiltaan on helppoa, ei tällaisten laitteiden käyttö kuitenkaan ole niin yksinkertaista kuin voisi olettaa. Käyttökelpoista soundia saa nopeasti, mutta todella hyvän soundin ruuvaamiseen vaaditaan ymmärrystä ja vähän aikaa.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
MakeH
15.12.2017 17:44:48 (muokattu 15.12.2017 17:45:58)
kimurantti1: Mä luulen että tää liittyy itse profiileihin. Sen lisäksi että profiilin teko kaikessa yksinkertaisuudessaan ei ole aivan helppoa jos haluaa oikeasti hyvän, pitää sen profiloitavan laitteen tietty soundata hyvältä ensin. Kitaran äänittäminen ei ole rakettitiedettä, mutta yllättävän monet ei IMHO osaa mikittää kitaravahvistinta kunnolla, mikä varsinkin hi-gain -rytmisoitossa korostuu. Soundin alapää, miten se pysyy kasassa on todella paljon mikityksestä kiinni. Huonoa mikitystä ja sen seurauksena tulevaa löysää ja jäsentymätöntä alapäätä tosi usein myöhemmin yritetään kompensoida vääntämällä lisää trebleä ja presenceä, mikä tekee soundista kireän ja kuivan, vaikka siinä olisi alapäätä ja alakeskiääntä paljonkin.

30 keikan ja kattavan ruuvauksen puolesta oon sitä mieltä, että vaikka Kemper parhaimmillaa soundaa oikein hyvältä ja sen käyttö noin perusteiltaan on helppoa, ei tällaisten laitteiden käyttö kuitenkaan ole niin yksinkertaista kuin voisi olettaa. Käyttökelpoista soundia saa nopeasti, mutta todella hyvän soundin ruuvaamiseen vaaditaan ymmärrystä ja vähän aikaa.

Niin, mitäköhän tähän sanoisi. Olen ostanut profiileja 5-6:delta tekijältä. Olen läpikäynyt luultavasti yli tuhat kaiken kaikkiaan. Itse en ole saanut noista 1000+ edes käyttökelpoista soundia, ja todella hyvästä ei ole ollut tietoakaan. Mikä tietysti kenellekin on käyttökelpoinen. Jos ihan vain soittelee kuulokkeet päässä niin ok, mutta kun laittaa kitarat miksiin, niin sen kyllä viimeistään huomaa, jos ne ovat surkeat laadultaan. Itse en tiedä mikittämisestä kovinkaan paljoa, eikä minulla ole kuin pari halpaa vahvistinta, mitä edes profiloida, joten joudun turvautumaan muiden tekemiin profiileihin.

Tässä suora vertaus Rammsteiniin profiililla jonka juuri hankin paketissa Double Impactiltä.

https://soundcloud.com/markus-uz/rammytest4

Tarkoitukseni ei ole kuulostaa Rammsteinilta tai edes käyttää noin high gain profiileja, mutta tämä kuitenkin valaisee kuinka kaukana ollaan "todellisuudesta". Mielestäni tuo ei soundi ei ole "käyttökelpoinen". Se ei tee sitä tehtävää, mitä kitaran tuollaisessa musiikissa pitäisi tehdä. En käsitä mikä taikatemppu tässä pitäisi tehdä, että saisin edes jonkinlaisen järkevän high gain soundin aikaiseksi. Onko tietoa?

Hassua tuossa näytteessä oli, että kun yritin laittaa omaa ja Rammsteinin osuutta kuulostamaan suurin piirtein yhtä kovalta, mittarin mukaan omani oli joku 6 dB kovemmalla...
kekkuliheikki
15.12.2017 18:23:38
Ostin Kempperin.

Vittula ny pitaa myontaa, etta on hyva vehje. Axe Fx:t kokeilin kaikki ja kirosin alimpaan helvettiin.

Heti loytyi kayttokelpoinen JCM800 profiili ja ruuvailin sita. Tatsi on ihan eri kun muissa mallintavissa. Talla voi jopa soittaa!
En allekirjoita.
high_society
15.12.2017 20:11:26
kekkuliheikki: Ostin Kempperin.

Vittula ny pitaa myontaa, etta on hyva vehje. Axe Fx:t kokeilin kaikki ja kirosin alimpaan helvettiin.

Heti loytyi kayttokelpoinen JCM800 profiili ja ruuvailin sita. Tatsi on ihan eri kun muissa mallintavissa. Talla voi jopa soittaa!

Powered vai normi?
Ootko kokeillu sitä jo tuon sun torilla olevan 1x12 kaapin kanssa?
Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten
kekkuliheikki
15.12.2017 23:28:39
high_society: Powered vai normi?
Ootko kokeillu sitä jo tuon sun torilla olevan 1x12 kaapin kanssa?

Normi.

En uskalla kokeilla sen kanssa. Jos ei myy niin pidan jemmassa ja testaan. Tuo paate+kaappi yhdistelma kiehtoo kanssa.
En allekirjoita.
TTV
16.12.2017 08:54:41
kekkuliheikki: Ostin Kempperin.

Mikäs niissä Axeissa sun mielestä oli vikana, kun kaikki kerran kokeilit?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
kekkuliheikki
16.12.2017 12:40:08
TTV: Mikäs niissä Axeissa sun mielestä oli vikana, kun kaikki kerran kokeilit?

Soittotatsi.

Kemper reagoi paljon paremmin ja tuntuu ihan oikealta putkivahvistimelta. Axeissa en ikina saanut vastaavaa tuntumaa. Tuntui vahan niinkuin olisi ollut sivurunkkarina.
En allekirjoita.
sustain65
16.12.2017 13:25:19
kekkuliheikki: Soittotatsi.

Kemper reagoi paljon paremmin ja tuntuu ihan oikealta putkivahvistimelta. Axeissa en ikina saanut vastaavaa tuntumaa. Tuntui vahan niinkuin olisi ollut sivurunkkarina.

Oliskohan ollut Axen tapauksessa inputissa gate päällä, sisäänmeno klipannut tai jotenkin toisella tapaa huonot asetukset? Firmiskin on ehkä ollut kehittymättömämpi kuin nykyinen Quamtum? En oikein muuten ymmärrä tuota. Tai sitten Kemper on suorastaan parempi kuin putkivahvarit.
Mr. Speed
16.12.2017 13:43:20
kekkuliheikki: Soittotatsi.

Hassua, mutta itsellä tökkäsin täysin samaan Axen kanssa. Itselläni oli Axe II ja Standard ja Kemperin paahdin-malli. Axe II:sesta olin pitkään todella mehuissani ja sen kanssa jaksoi säädellä jos vaikka kuinka. A/B-testi kuitenkin perinteisten vahvareiden kanssa paljasti sen, ettei se palvellut omaa mieltymystä soittotatsiin. Sitä on vähän vaikea selittää, mutta sen sijaan, että soittaisit vahvarilla huoneessa fiilis on äänitemäisempi ja jotenkin paljon silotellumpi.
sustain65
16.12.2017 17:34:14
Mr. Speed: Hassua, mutta itsellä tökkäsin täysin samaan Axen kanssa. Itselläni oli Axe II ja Standard ja Kemperin paahdin-malli. Axe II:sesta olin pitkään todella mehuissani ja sen kanssa jaksoi säädellä jos vaikka kuinka. A/B-testi kuitenkin perinteisten vahvareiden kanssa paljasti sen, ettei se palvellut omaa mieltymystä soittotatsiin. Sitä on vähän vaikea selittää, mutta sen sijaan, että soittaisit vahvarilla huoneessa fiilis on äänitemäisempi ja jotenkin paljon silotellumpi.

Vaikka meneekin vähän jo offtopiciksi, niin sen verran vielä, että en minäkään tykännyt noissa Axeissani valmiiden presettien liiallisista efektikuorrutuksista ja esim. "USA" vahvistinmallien esiasetukset olivat ihan persiistä itselleni. Liian kaiut, delayt ym. mäkeen tietyistä preseteistä ja EQ:t sekä precense- ja bright-kytkimet sopiviin asentoihin, niin alkoi löytyä itselleni oikeat "on you face"-soundit.

Mutta ei sillä, kaikki kunnia Kemperille, pätevää soundiahan sillä saa ja monet kehuvat juuri nimenomaan soittotatsia.
Kontiak
17.12.2017 02:31:02
Kemper Artist Talk - Pat Metheny about the PROFILER

https://youtu.be/cI3CcTUubFw
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
thejmh
17.12.2017 08:45:35
Kemperissä itselläni avain hyvän särösoundin löytämiseen oli se, että kokeilin vaihdella kaappeja. Esim. Mbritt säröt kuulostaa kaikki samalta johtuen hänen käyttämistä kaapeista ja mikityksestä ym. Mutta kun niihin vaihtaa toisesta profiilista kaapin ja vähän eq:ta perään, niin löytyy aivan uusia puolia niistä vahvistimista. Kemperin huono puoli on juuri se, että on aika pitkälti muiden tekemien profiilien armoilla, kun itsellä ei ole vahvistimia enää ja ainakin ilmaisista suurin osa on täysin käyttökelvottomia. Axessa hyvä puoli on taas se että voi itse vääntää soundin nollasta lähtien. Itse olen parhaimmillaan Kemperistä saanut luonnollisemman soundin ja tuntuman.
Tami
17.12.2017 11:00:13

Kontiak: Kemper Artist Talk - Pat Metheny about the PROFILER

https://youtu.be/cI3CcTUubFw

Tuossa oli hyvää se pointti uuden laitteen "opiskelusta" uutena instrumenttinä ja siitä miten uuden vekottimen saa yhdistettyä omaan "juttuunsa". Aika usein meillä täällä kitarakamapalstalla on se lähtökohta, että uusi laite tulee ja pelastaa.

Mun kokemuksen mukaan ei mikään noista laitteista ole "heti-valmis". Aivan kuin perinteisissä vahvareissa tai pedaaleissa, pitää näissäkin tutustua laitteeseen ja löytää itselle sopivimmat napukoiden asennot jotka toimivat omassa musassa, omassa bändissä, oman signaalikejtun osasten kanssa...

Sitten netissä on nämä tyypit jotka sanoo,että "kokeilin laitetta, mutta se ei kuulostanut hyvälle joten laitoin kiertoon" tai " kyllä minä huomaan saanko laitteesta hyvän soundin vai en". Mun mielestä semmosen aika on mennyt, ja on tunnustettava mallintavien vekottimien vaativat hetken aikaa. Kaikille tämä ei sovi, ja hyvä niin. Mutta eipä useimmat kitaroistakaan ole olleet huippuja heti kaupasta tullessaa, vaan useimmiten niitä on pitänyt säädellä, totutella ja viilailla ennekuin se on yhdistynyt omaan käteen...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)