Zeeboo 19.03.2014 20:53:44 | |
---|
joku muu sikko: Postiennakolla osatmisessaakin on riskinsä kun siellä laatikossahan voi olla vaikka koivuhalko eikä sitä pääse näpelöimään ennen kuin on maksanut. Sekä posti- että matkahuoltoennakkolähetyksessä lähettäjä voi sallia lähetyksen tarkistamisen ennen maksun suorittamista. Rasti kyseiseen ruutuun ja homma on ok. White men can't Monk |
hevikukko 19.03.2014 22:26:27 (muokattu 19.03.2014 22:38:24) | |
---|
Voihan sen paketin raottaa postissakin maksun jälkeen. Eiköhän siellä olis postitätilläkin sanottavaa jos vaikka 50 euron kitarapedaali laatikko sisältää koivunhalon. Tarkoitan jos asiaa vie eteenpäin, niin on ainakin todistaja joka tietää nähneensä sisällön jo noutohetkellä. Tilillemaksussahan siihen viestikenttään yleensä tuleekin kirjoitettua mistä tuotteesta maksaa suorituksen ja se myös auttaa mahd. selvityksissä jälkeenpäin. "Maksoin efektilaitteesta ja sain puuta kaksi kiloa" Se että saa avata paketin noutohetkellä on rehellistä kaupankäyntiä myyjältä ja varmasti tuo turvallisuutta kaupankäyntiin myös ostajalle "kuten Zeeboo yllä sanoikin". Allekirjoitus: |
jhlamm 19.03.2014 23:33:49 | |
---|
hevikukko: Tilillemaksussahan siihen viestikenttään yleensä tuleekin kirjoitettua mistä tuotteesta maksaa suorituksen ja se myös auttaa mahd. selvityksissä jälkeenpäin. Itsellä on tiliotteella joskus lukenut paloittelusurmamurhatappokuolema... Ja tätä rikosta vastaan lähetin yhden pedaalin aikoinaan pohjanmaalle. Mutta siis joo, kyllähän suotavaa on tuo avausmahdollisuus. Itse ainakin kalliimpaa (yli 400e) tavaraa näkemättä ostaessa olen tuon pyytänyt. Jotenkin luottanut väkeen niin pienemmissä tilauksissa mennyt ilmankin. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Myrkky Nuoli 20.03.2014 08:28:34 | |
---|
hevikukko: Eiköhän siellä olis postitätilläkin sanottavaa jos vaikka 50 euron kitarapedaali laatikko sisältää koivunhalon. Jos ei oo kirjattu avausoikeutta ennen lunastamista, niin Postintätillä on siinä vaiheessa sanottavaa, että sori en voi auttaa - tee rikosilmoitus. |
Muovinen 20.03.2014 09:35:23 | |
---|
jhlamm: Itsellä on tiliotteella joskus lukenut paloittelusurmamurhatappokuolema... Yhden tutun kanssa kokeiltiin, että voiko maksun vastaanottajan kenttään laittaa Pillu. Kyllä voi. |
markus16 20.03.2014 10:02:46 | |
---|
Muovinen: Yhden tutun kanssa kokeiltiin, että voiko maksun vastaanottajan kenttään laittaa Pillu. Kyllä voi. Hulvatonta. Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies |
pappasfin 20.03.2014 10:12:25 | |
---|
Muovinen: Yhden tutun kanssa kokeiltiin, että voiko maksun vastaanottajan kenttään laittaa Pillu. Kyllä voi. Totta kait voi laittaa, kyllähän "Tavaran" ostamisessa voi tuota käyttää ;D PappaSFin |
Muovinen 20.03.2014 10:46:35 | |
---|
markus16: Hulvatonta. Kyllä me naurettiin. |
Decadetroll 20.03.2014 11:15:37 | |
---|
Muovinen: Yhden tutun kanssa kokeiltiin, että voiko maksun vastaanottajan kenttään laittaa Pillu. Kyllä voi. Velipoika taas laittoi tilisiirron viestiosioon, että "tässä nämä lunnasrahat, vapauttakaa jo jumalauta se minun marsuni". I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
Laulava Kylätohtori 20.03.2014 11:43:52 | |
---|
Velipoika pisti joskus viestiksi 'Elatusmaksu' (ilmeisesti toistuviin lainapyyntöihini suivaantuneena). Vaimo tuon maagisen sanan tietysti huomasi jostain pankin paperista sitä sen tarkemmin lukematta. Ja tämä siis suhteemme alussa. Kyllähän se siitä sitten selvisi, että kyse oli huumorista, eikä salatusta lehtolapsesta, mutta ei se kyllä juuri sillä hetkellä naurattanut... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Alfons Åberg 20.03.2014 11:50:16 | |
---|
Mulle tuttu kerran kun maksoi velkansa pois, laittoi "suihinotosta, olit keskinkertainen". "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
korvaoo 20.03.2014 12:26:18 | |
---|
Tosta postiennakosta kun valitettu, niin eihän sen varmempaa keinoa ole, kuin postiennakko jonka viitteeksi laitetaan saa avata postissa ennen lunastamista. Toki postissa kattovat vihaisesti, ainakin jos menet perjantaina 4 aikaan hakemaan sitä pakettia, mutta palvelu on palvelua. kaikki paitsi on turhaa. |
Laulava Kylätohtori 20.03.2014 12:30:54 | |
---|
korvaoo: Tosta postiennakosta kun valitettu, niin eihän sen varmempaa keinoa ole, kuin postiennakko jonka viitteeksi laitetaan saa avata postissa ennen lunastamista. Toki postissa kattovat vihaisesti, ainakin jos menet perjantaina 4 aikaan hakemaan sitä pakettia, mutta palvelu on palvelua. Jep, varminta ostajan kannalta. Mutta jos ostaja ei hae pakettia niin myyjän romut odottavat pari viikkoa postissa ja palaavat sitten takaisin. Päälle vielä postimaksut ja muu vaiva. Itse en mielelläni lähetä postiennakolla. Jos ei voi maksaa etukäteen tililleni, niin silloin jääköön kaupat tekemättä. Itse en halua ottaa riskiä noutamattomasta paketista... Molemmille riskitöntä vaihtoehtoa ei ole kuin kaupat f-t-f.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jeszse 20.03.2014 12:44:29 | |
---|
Presidentti: Mulle tuttu kerran kun maksoi velkansa pois, laittoi "suihinotosta, olit keskinkertainen". Pistinköhän treenisvuokria meidän toiselle kitaristille ja viestiin "saisinko jo lapseni takaisin?" |
Alfons Åberg 20.03.2014 14:44:03 | |
---|
Jeszse: Pistinköhän treenisvuokria meidän toiselle kitaristille ja viestiin "saisinko jo lapseni takaisin?" Nää on kivoja sitten kun menet hattu kourassa anomaan pankista remonttilainaa. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
kojones 20.03.2014 16:40:05 | |
---|
korvaoo: Tosta postiennakosta kun valitettu, niin eihän sen varmempaa keinoa ole, kuin postiennakko jonka viitteeksi laitetaan saa avata postissa ennen lunastamista. Toki postissa kattovat vihaisesti, ainakin jos menet perjantaina 4 aikaan hakemaan sitä pakettia, mutta palvelu on palvelua. Ostajan kannalta toki näin. Myyjän kannalta aivan perseestä. |
Decadetroll 20.03.2014 17:26:47 | |
---|
Presidentti: Nää on kivoja sitten kun menet hattu kourassa anomaan pankista remonttilainaa. Eipä meillä ainakaan kiinnostanut pankkia mitkään tilitiedoissa olevat viestit tms. kun haettiin talolainaa. Vai meinaatko, että pieneen punaiseen kirjaan kirjaavat kaikki "hassut ja omituiset" viestit ja sieltä sitten kattovat että jahas, niemisen olli-marjaanalla on joskus lukenut että "suihinotosta" tilillepanossa, eipä sille uskalla lainaa antaa? :) I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
Weetoz 20.03.2014 18:02:30 | |
---|
kojones: Ostajan kannalta toki näin. Myyjän kannalta aivan perseestä. Mutta ei läheskään niin perseestä kuin ostajan kannalta ostoksen etukäteen maksaminen. En ymmärrä yhtään tuota "jos minuun ei luoteta niin voi ostaa muualta"-ajatusta. Miksi ihmeessä pitäisi luottaa johonkin random nimimerkkiin internetissä? Se on juuri se virhe minkä huijatuksi tulleet ovat tehneet. Vähän eri asia tietty jos on kyseessä joku vakiojäsen joka on täällä pyörinyt vuosikausia, mutta itse en kyllä kovin suuria summia siinäkään tilanteessa laittaisi sokkona tilille. Joitakin on helppo huijata tuolla torilla, ja toisia ei ole. Itselläni ei ole varaa kuulua ensimmäiseen ryhmään. Jos kauppaa käydään siten, että postitellaan tavaraa paikasta toiseen, niin se on ihan kylmä fakta että rahallisesti pienin riski saadaan postiennakon avulla. Tai jos ei saada, niin sitten on kyse aika poikkeuksellisen halvasta musakamasta. Sen riskin voi sitten halutessaan siirtää ostajalle "ostaja maksaa postimaksut etukäteen kahteen suuntaan" -menetelmällä. Ei tässä varmasti mihinkään suureen yhteisymmärrykseen kyllä päästä. Jokainen saa onneksi itse määritellä omat ehtonsa. |
Seba 20.03.2014 19:31:02 | |
---|
Palautuksesta ei tule toisia postimaksuja, ainakaan mulle ei ole koskaan tullut. 2 kertaa postiennakolla lähettänyt, molemmat jätettiin hakematta. Nevö egein. Kojon linjoilla, jos ei ole luottoa, ostaa joltain muulta tai tulee hakemaan. Itsellä ei ole pätkääkään luottoa että se ennakkopaketti haetaan, enkä jaksa mitään posteja ruinata etukäteen. Saahan niitä romuja kaupoistakin, tosin harva niistäkään lähettää postiennakolla. |
ReBeat 20.03.2014 19:34:28 | |
---|
Seba: Palautuksesta ei tule toisia postimaksuja, ainakaan mulle ei ole koskaan tullut. Nuo tuollaiset erikoistilanteet menee posteissa varmaankin naamakertoimen mukaan. Samoin kuin paketin avaamisoikeudet ennen maksua (oli rukseja tai ei) ainakin aiemmin on tiettävästi menneet. |