![]() 14.12.2018 15:02:30 | |
---|---|
Sammo: Viime kesänä kun oli ajankohtainen asia, niin taisi olla torilla €350 ja €400 välillä. Omani sain kuitenkin vaihtokaupan kautta, jossa vastapuoli lipasti torilta toisen noista ja vaihtoi sitten mun speduun (parhaiten mennyt vaihtokauppa kyllä oli tuo). Ei sitten ollut paha tuo mitä maksoin, juuri pakasta vedetylle :-) Moskovasta kun tulee niin ei pitäisi tulla tullejakaan? Toivottavasti toimii voxin kanssa paremmin kuin double barrel. | |
![]() 14.12.2018 15:12:50 (muokattu 14.12.2018 15:15:17) | |
Simeonii: Ei sitten ollut paha tuo mitä maksoin, juuri pakasta vedetylle :-) Moskovasta kun tulee niin ei pitäisi tulla tullejakaan? Toivottavasti toimii voxin kanssa paremmin kuin double barrel. Viimeksi kun kävin Moskovassa, niin kyllä siellä oltiin EU:n tullialueen ulkopuolella. | |
![]() 14.12.2018 15:58:02 | |
Mikko1978: Viimeksi kun kävin Moskovassa, niin kyllä siellä oltiin EU:n tullialueen ulkopuolella. Näimpä taitaa olla, mikä lie aivopieru :D | |
![]() 17.12.2018 14:06:53 | |
Mitenkäs menettelette dödis-soundien kanssa, tykkäätte mieluummin buustaa vahvarin omia säröjä vai hoitaako pedaali koko homman kliinien kautta? | |
![]() 18.12.2018 12:41:49 | |
tomaattiorava: Mitenkäs menettelette dödis-soundien kanssa, tykkäätte mieluummin buustaa vahvarin omia säröjä vai hoitaako pedaali koko homman kliinien kautta? Tällä hetkellä buustaan Fryette SigX -nuppia bossin OD-purkilla. Jahka saan tilaamani Revv G3 -pedaalin testaan sitä eri kanaviin, mistä saa parhaimman kombinaation. Ajatuksena vetää rytmien säröt tuolla pedaalilla puhtaan kanavan kautta ja soolot vahvistimien lead-kanavan kautta, jossa on vain hieman kanavan omaa säröä tuomassa vahvistimen maukasta tummaa säröä. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 | |
![]() 19.12.2018 22:47:55 | |
Nyt löytyi mainion oloinen säröstin (josta tosin ei löytynyt minkäänlaista mainintaa mistään joten jatkanen edelleen näiden epämuodikkaiden spedujen parissa). Tämä on Carl Martin AC-tone, joka lienee saman valmistajan Plexi tonen sisarpuoli. minulla oli korkeat odotukset tämän suhteen ja kyllä tämä soundien puolesta ne taitaa pitkälti lunastaa. Eniten tässä teki vaikutuksen pedaalin monipuolisuus ja se että tämä ei tarvitse erillistä virtalähdettä. Tästä löytyy kliiniboosti ja lisäksi overdive kahdella gainilla ja tone cut eli voximaailmaa on tarjolla. Itselleni tämä valikoitui mieluisakaksi vaihtoehdoksi koska käytän tätä Mesa mark IV:n ja V:n kaverina ja tarpeeni on saada neloseen siitä puuttuva sooloboosti (tässä se on kliinibuusti tarjoaa +20db) ja overdriveriä tiukentamaan nelosen löysähköä kakkoskanavaa. Jäin kaipaamaan TransAtlanticista sitä brittikanavaa ja ajattelin, että tämä vehje värittäisi soundia sinne voxin suuntaan. En ole vielä päässyt leikkimään markkunelosen kanssa tämän kanssa, mutta markkuvitosella tää vaikuttaa mielenkiintoiseltä spedulta. Ensinnäkin alussa oli vähän sirisevä fiilis kun kokeilin heti kaikki gainit täysillä, mutta sitten tajusin ajaa matalalla gainilla sitä vahvistimen särön päälle ja kyllä se toimi todella hyvin. Se muutti soundia haluttuun suuntaan ja teki siitä semmoisen vähän märemmän ja käänsi sitä voxin suuntaan. Minulla on aikaisempi kokemus EHX English muff pedaalista joka oli todella hyvä enkä ole ihan varma olisiko se säröiltään ollut jopa parempi kuin tämä, mutta tämä on paljon monipuolisempi ja tämä muuttaa tuota vahvistimen perussoundia haluttuun suuntaan eli kun mun soundillisina esikuvina on diggailemani John Scofield (joka soittaa voxia) ja Brian May (joka soittaa niin ikään voxia). "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" | |
![]() 19.12.2018 23:32:11 | |
Hain tänään Custom Soundista JHS Bonsain, kun en osannut päättää minkä TubeScreamerin lautaani haluan. Tuossa on kaikki. Kyseessä on siis analogisesti toteutettu "Tubscreamer"-pedaali, jossa kirtokykimellä on valittavissa kaikki yleisimmät Tubscreamer kytkennät. Mainio ja hyväsoundinen spedu. | |
![]() 22.12.2018 20:07:03 | |
Dodii, alkaapi pikkuhiljaa halvarin poika oppia Carl Martin AC-tonen tavoille. Nyt pari päivää leikittyäni alkaa hiljalleen hahmottua missä tää pedaali on hyvä ja mikä taas ei ole niin hyvää. Mun mielestä tämä on parhaimmillaan kun tätä käyttää säröisen vahvistimen päälle tai jos soittaa kliinin päälle, niin se kliini pitäisi olla niin gainikas että on ihan justiinsa menossa särölle eli semmoinen erittäin intensiivinen kliini. Noissa yhteyksissä tää spedu tuntuisi olevan kotonaan. Sen sijaan ihan semmoisen funkykliinin päälle tää on pikkuisen sirittämiseen taipuvainen mun makuun. Tässä on sellainen aika tuuhea särö ja jos tonea ei leikkaa ollenkaan, niin todella treblekäs. Tuo tone cut toimii kyllä hyvin tässä eli sen saa justiinsa semmoiseksi makeaksi Brian May tyyppiseksi kun cuttaa sitä tonea. Noissa Mesoissa on vaan itsessään niin rikasta ja rouheaa särömaailmaa tarjolla, että varmaan mikä tahansa spedu kalpenisi sen rinnalla joten ei tätä voi tuomita siitä että ei saa yksistään sukkia pyörimään jaloissa. Toinen nerokas juttu tässä on se, että tämä ei tarvitse ollenkaan erillistä virtalähdettä vaan tässä on piuha jonka voi vaan tökätä seinään. Se on eri näppärää ja pistää miettimään miksi ei kaikissa speduissa voisi olla tämmöistä. Olisi aika yksinkertaista kun ei tarvitsisi kuin haaroitus johdon ja kaikki spedut menis siihen. No joo kyllä minä ymmärrän, että tietenkin se alkaisi näkyä kiusallisesti hintalapussa ja ..... ehkä se vaikuttaa ton pedaalin kokoonkin. No ehkä se ei ole niin kiistattoman nerokas, mutta no musta se tuntui ainakin nokkelalta idikseltä. Tuo kliiniboosti tässä tuntuisi olevan hyvä. Se ei väritä (ainakaan mun korvat ei erota) soundia lainkaan, nostaa vaan tasoa halutun määrän. Overdrive toimii parhaiten kun sitä käyttää fokusoimaan vahvistimen särökanavaa jolloin se tiukentaa sitä ja tonecutilla voi siivota yläkerran kirskuntaa ja hakea sellaisia Brian Maymaisia leadeja. Joko pedaalin gain kokonaan nollassa tai sitten ihan vaan neljänneksen auki siitä saa todella herkullista särömeinikiä. Toinen missä tykkäsin, oli ajaa tätä sellaiseen kliinin päälle jonka gain on ihan siinä säröytymisen rajoilla eli erittäin intesiivinen ja vähän jo säröytyvä. Siihen kun tästä laittaa gainia sen neljänneksen tai korkeintaan puoleenväliin, niin saa meheviä John Scofieldmäisiä tai Larry Carltonmaisia leadeja. Juu mulle varmistui että Mesan markit ei tarvitse säröpolkimia, mutta kyllä tälle käyttöä silti saattaa olla juurikin muovaamaan niitä säröjä. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" | |
![]() 22.12.2018 20:32:08 (muokattu 22.12.2018 20:34:04) | |
Tuli aikoinaan hankittua Carl Martinin Plexitone. Siis se 2-kanavainen verkkojohdolla oleva. Aluksi tykkäsin, nyt on pahvilaatikon pohjalla jossain. Sitten koska Vox-soundi kiinnosti, hankin sen uudemman version... ei kyllä sytyttänyt kovin pitkään. Varmaan metallikoteloinen on parempi. Ainoa hyvä Vox-pedaali mikä ollut on Tech 21 Sansamp Liverpool. Mutta jos vahvistimessa on kaksi hyvää kanavaa, mihin niitä pedaaleita enää tarvitaan ? Edit: siis säröpedaaleita | |
![]() 22.12.2018 20:35:15 | |
Verkkovirtajohto pedaalin jatkeena on varmaan ihan ok jos pedaaleja on käytössä yksi. Entä jos niitä on vaikka yli kymmenen? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 22.12.2018 21:01:12 | |
LaMotta: Verkkovirtajohto pedaalin jatkeena on varmaan ihan ok jos pedaaleja on käytössä yksi. Entä jos niitä on vaikka yli kymmenen? Se aika on jo ohi. Ei kai kukaan enää moisia tarjoa. | |
![]() 22.12.2018 21:17:56 (muokattu 22.12.2018 21:20:50) | |
LaMotta: Verkkovirtajohto pedaalin jatkeena on varmaan ihan ok jos pedaaleja on käytössä yksi. Entä jos niitä on vaikka yli kymmenen? http://pictures.content4us.com/products_high_res/BN-1159350010.JPG tai jos on yli kymmenen: http://media.conrad.de/xl/6000_6999 … 0/6200/6207/620750_LB_00_FB.EPS.jpg | |
![]() 22.12.2018 21:30:25 | |
Pitää olla noille töpseleille oma pedaalilauta. Ei hyvä... | |
![]() 22.12.2018 21:32:26 | |
velipekka: Pitää olla noille töpseleille oma pedaalilauta. Ei hyvä... Olinkin ihan tosissani... ;) | |
![]() 22.12.2018 21:32:55 | |
Vaikuttaa kompaktilta ja siistiltä ratkaisulta kymmenen verkkovirtajohdon käärmeenpesä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 22.12.2018 23:01:39 | |
kersanttipippuri: Ainoa hyvä Vox-pedaali mikä ollut on Tech 21 Sansamp Liverpool. Jos Menatone Top Boost in a Can kävelee koskaan vastaan, kandee kokeilla. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. | |
![]() 22.12.2018 23:11:43 | |
kersanttipippuri: Tuli aikoinaan hankittua Carl Martinin Plexitone. Siis se 2-kanavainen verkkojohdolla oleva. Aluksi tykkäsin, nyt on pahvilaatikon pohjalla jossain. Sitten koska Vox-soundi kiinnosti, hankin sen uudemman version... ei kyllä sytyttänyt kovin pitkään. Varmaan metallikoteloinen on parempi. Ainoa hyvä Vox-pedaali mikä ollut on Tech 21 Sansamp Liverpool. Mutta jos vahvistimessa on kaksi hyvää kanavaa, mihin niitä pedaaleita enää tarvitaan ? Edit: siis säröpedaaleita Plexitoneen meinasin itsekin tarttua, mutta se ehti mennä kun jäin empimään. Tarkoittanet Carl Martinin AC-tone singleä (se on se uudempi)? mun mielestä nettivideoiden perusteella se kuulostaa aika samalta kuin tämäkin. Tähän sitten tartuin kun tuli kohdalle. Kävin katsomassa noita Sansamp Liverpoolin videoita ja onhan se kyllä makean kuuloinen spetaali. Mulla oli itselläni aikaisemmin EHX Englishmuff joka oli myös tällainen overdriveri, mutta se oli mielestäni monipuolisempi ja rikkaamman särömaailman tarjoava kuin tämä AC-tone ja lisäksi sitä pystyi putkilla säätämään sen ärhäkkyyttä ja sen kolme alueinen eq puraisi ihan aikuisten oikeasti eli sillä pystyi loihtimaan räyhäkästä marsurähinästä aina semmoisiin fuzzipörinöihin saakka soundeja. Luovuin siitä kun aloin hankkia vahvistimia missä oli säröpedaali sisään rakennettuna (ensin Koch Tvintone jonka kanssa vielä EHX:ää käytin, vaikka se aloi olla vähän turha siinä), mutta kun päädyin lopulta ostamaan ensimmäisen Mesan alkoi EHX tuntua lopullisen turhalta kun sitä tuli poljettua päälle aina vain harvemmin ja harvemmin. Tämän kertainen innostus lähteä säröä hankkimaan tuli siitä kun kaipailin tuohon mark IV:hen sooloboostia ja mielessä oli laittaa sellainen eq-pedaali efektilenkkiin soolobostiksi. No sitten jäin pähkäilemään, että onnistuisiko pedaalilla tai kompressorilla tms. tiukentaa sen vahvistimen löysähköä kakkoskanavaa (vähän niinkuin kaksi kärpästä samalla iskulla). Kompura tuossa tarkoituksessa pyöri mielessä siksi kun minulla aikaisemmin oli käytössä EHX whitefinger, jonka myös myin pois jossain perkeleen viisauden puuskassani (tässä vaiheessa lienee paikallaan todeta, että älkää ikinä myykö pedaalejanne sitä väistämättä katuu jossakin kohtaa. Minä olen myynyt kolme ja kadun jokaista myyntiä). Näissä mietteissä mulle sitten välähti mieleen, että jos sittenkin säröpedaali. Ajatuksen takana oli jonkun kommentti aikojen takaa jossa tämä kertoi käyttävänsä overdriveriä tiukentamaan vahvistimen omaa särökanavaa. Minä en juurikaan noista mitään ymmärrä ja ehdin jonkin aikaa toria kyttäillä ja silleen, kun tämä AC-tone osui kohdalle niin tää tuntui tarjoavan suoraan kaiken mitä kaipasin eli kliiniboosti ja overdriver. Tää on silleen vähän marginaali pedaali, että tätä ei varmaan ole helppoa saada kaupaksi jos päätän tästä luopua. Mutta toisaalta tämä tuntuu toistaiseksi täyttävän odotukset joten en kai mä ainakaan heti ala tätä myydä. Sitä paitsi mitä mä tuolla justiinsa pääsin sanomasta pedaalien myymisen turmiollisuudesta :-D mä en perkele enää ikinä myy mitään. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" | |
![]() 22.12.2018 23:37:50 | |
steelduck:Olinkin ihan tosissani... ;) Niin minäkin :) | |
![]() 22.12.2018 23:40:42 | |
hallu: Toinen nerokas juttu tässä on se, että tämä ei tarvitse ollenkaan erillistä virtalähdettä vaan tässä on piuha jonka voi vaan tökätä seinään. Se on eri näppärää ja pistää miettimään miksi ei kaikissa speduissa voisi olla tämmöistä. Olisi aika yksinkertaista kun ei tarvitsisi kuin haaroitus johdon ja kaikki spedut menis siihen. No joo kyllä minä ymmärrän, että tietenkin se alkaisi näkyä kiusallisesti hintalapussa ja ..... ehkä se vaikuttaa ton pedaalin kokoonkin. No ehkä se ei ole niin kiistattoman nerokas, mutta no musta se tuntui ainakin nokkelalta idikseltä. Mun mielestä alan standardi on syystä vallitseva ratkaisu. Yhden pedaalin kanssa elämä on helppoa ja on aikalailla yksi ja sama, ruokkiiko pedaalia paristolla, erillisellä virtalähteellä vai verkkovirralla. Sitten jos on useampia pedaaleja, niin toimivin ratkaisu on pedaalilauta, johon on ympätty yksi virtalähde, joka ruokkii kaikkia pedaaleita. Näin pedaalit pystytään pitämään pieninä ja niiden virransyötön johdot/liittimet näppärinä. Itseäni myös lähtökohtaisesti vähän arveluttaa metallikuorinen pieni purkki, johon tulee 240 volttia. Häiriöidenkin vuoksi pitäisin mieluimmin verkkovirran etäämmällä signaaliketjusta. | |
![]() 23.12.2018 00:33:20 | |
Mikko1978: Mun mielestä alan standardi on syystä vallitseva ratkaisu. Yhden pedaalin kanssa elämä on helppoa ja on aikalailla yksi ja sama, ruokkiiko pedaalia paristolla, erillisellä virtalähteellä vai verkkovirralla. Sitten jos on useampia pedaaleja, niin toimivin ratkaisu on pedaalilauta, johon on ympätty yksi virtalähde, joka ruokkii kaikkia pedaaleita. Näin pedaalit pystytään pitämään pieninä ja niiden virransyötön johdot/liittimet näppärinä. Itseäni myös lähtökohtaisesti vähän arveluttaa metallikuorinen pieni purkki, johon tulee 240 volttia. Häiriöidenkin vuoksi pitäisin mieluimmin verkkovirran etäämmällä signaaliketjusta. No patteri ei ole toimiva ratkaisu jos pedaali haukkaa sitä virtaa enemmän kuin lääkäri määrää. Esim Bossin tupla digipedaalit vissiin tarvitsee sen pari amppeeria niin voipi pattereiden kanssa tulla äitiä ikävä. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)