Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 570 71 72 73 74300 301 302 303 304
Gabe
01.02.2013 18:38:15
arska72: Ilmoitin jo aiemmin omistavani Gibson Les Paul Traditional 1960 Zebra:n.Kaikki oli hyvin.
Tällä viikolla tuli Marshall Class 5-01.Ja nyt kaikki vasta hyvin onkin,ellei jopa loistavasti.Aiemmin kaulamikki tuntui jotenkin tummalle ja tukkoiselle mutta ei enään.
Ilmeisesti viimeinkin kunnollinen vahvistin poisti tuon ongelman.
Toi Marsu päästi Gibsonin oikeuksiinsa,mä olen sitä mieltä.Hyvä yhdistelmä.

Mukava että pääsi hyvään kotiin ja kovaan käyttöön. :)
korvaoo
01.02.2013 19:22:34
kiva huomata että kommenttini herätti vähän närkästystä, tosiasia kuitenkin on etten kyllä noilla hinnoilla gibsonia ostais, vaan jokasen mielipidehän se on, ite oon soittanu viimosen 19 vuotta yamahalla ja ei parempaa gibsonia oo vielä tullu vastaan, mitä tuo ...
kaikki paitsi on turhaa.
korvaoo
01.02.2013 19:25:58
Gabe: Tuntuma on varmaan aika pitkälti makuasia, eikä siitä ainakaan voi oikein vetää johtopäätöksiä laadusta. Ja jos kitara on valmistettu vuonna 1975, niin eiköhän pieni relikoituminen ole ihan hyväksyttävää, varsinkin nitrolakatuissa kitaroissa. Vai repsottiko ne maalit uudemmissakin? Ovat kyllä mielenkiintoisia nämä saavat Gibsonit joita niin aina mainostetaan, yhtään en ole kuitenkaan nähnyt. Jotain pientä huomauttamista olen huomannut, mutta niitähän löytää joka merkiltä. En kuitenkaan mitään veret seisauttavaa laatuvirhettä ole Gibsonin tuotteista löytänyt. Mikä mahtoi muuten olla liike missä näitä testailit ja mitä myyjä sanoi kun varmaan asiasta huomautit?

vuosmalli -75 custom oli hieno kapine, tosin paljon kolhittu ja sama rautalankafiilis, soundi oli kiva...
kaikki paitsi on turhaa.
Jucciz
01.02.2013 19:38:48
korvaoo:ite oon soittanu viimosen 19 vuotta yamahalla ja ei parempaa gibsonia oo vielä tullu vastaan, mitä tuo ...

Tää on jotenkin hankala uskoa, mutta jos pystyt siihen itse, sehän riittää. Ei muulla olekaan väliä. Onnittelut!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Carvinen
01.02.2013 19:39:33
No nii-ih.

Ostin uuden Gibsonin syksyllä.

1) ei aluksi pitänyt virettään
2) virityskoneistoista osia jäi käteen jo siinä vaiheessa, kun löysensin kielen vaihtaakseen sen.
3) etu- ja takamikkien signaaleilla on jumalaton tasoero.
4) Satula korjattiin kaksi kertaa, ennen kuin kitara alkoi pitää virettään alkuunkaan.
5) Maalipinnassa ja pintakäsittelyn pohjatyössä on enemmän kuin monta huomauttamisen arvoista kohtaa.
6) Kitaran myyneen liikkeen edustajalle sai kädestä pitäen näyttää, että tästä ja tuosta puuttuu ruuveja.

Kokeilin tässä hyvinkin hiljattain tuliterää 335:ta. Maali suorastaan repsotti otelaudan syrjässä. Soundi oli jees, mutta ei mitenkään merkittävästi parempi kuin vaikkapa veljeni Epiphonessa. Jos vertaan kitaran synnyttämää mielikuvaa 80-luvulla tehtyihin Carvineihini tai Yamaha SA 2000:een 1970-luvun lopulta, en voi päätellä mitään muuta kuin että uudet Gibsonit eivät ole maineensa tai hintansa arvoisia. Tästä herää ajatus, että ihmiset ovat merkkiuskollisuudessaan sinisilmäisiä, vanhojen mielikuvien vankeja. Kehtaan väittää, että puolella hinnalla saa parempia soittimia.

Mutta ei niin pahaa, ettei jotakin hyvääkin. Ostamani Gibsonin otelauta on hyvä. Vire on säällinen lähes koko otelaudan mitalta. Elektroniikka toimii ainakin toistaiseksi moitteetta. Lisäksi soitin on kevyt, mistä hartiani veisaa kiitosta!
Musiikkitiede on meidän epämusikaalisten lohtu
BigPapa
01.02.2013 19:39:37

Jucciz: Tää on jotenkin hankala uskoa, mutta jos pystyt siihen itse, sehän riittää. Ei muulla olekaan väliä. Onnittelut!

Just pohdiskelin tossa ihan samaa juttua.
korvaoo
01.02.2013 19:40:47
Jucciz: Tää on jotenkin hankala uskoa, mutta jos pystyt siihen itse, sehän riittää. Ei muulla olekaan väliä. Onnittelut!

yamaha sg 3000s pesee ihan minkä vitun kapulan, no lähes... mutta on se hyvä...
kaikki paitsi on turhaa.
JaaGeRMaisTeR
01.02.2013 19:41:03
korvaoo: kiva huomata että kommenttini herätti vähän närkästystä, tosiasia kuitenkin on etten kyllä noilla hinnoilla gibsonia ostais, vaan jokasen mielipidehän se on, ite oon soittanu viimosen 19 vuotta yamahalla ja ei parempaa gibsonia oo vielä tullu vastaan, mitä tuo ...

Tähän vois ainaki yks kavereistani vastata että "oot soittanu 19 vuotta jamahaa... pitäiskö testata seuraavaks kitaraa" :D

Ite dikkaan taas soittaa jimin stratovariuksella sitä fenderin hei joo:ta...
Kerro nyt että missäs kaupassa pääsit testaan tolla arsenaalilla keppejä mitä kehuit?

Päk tu topic. Näin se viikonloppu alkaa... Kaikki melko hyvin. Gibsoni ja kaikki mutta vieläkö flunssa hellittäis sen verran että sais jotain soitettuakin...
BigPapa
01.02.2013 19:47:39 (muokattu 01.02.2013 19:50:50)

Mää kyl soittelen näillä mielellään, ja onhan toi Les Paul ollu mulla jo 25 vuotta.

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3064.jpg

Mut kivahan se on välillä saada sellaisia asiantuntevia mielipiteitä Gibsonien huonoudesta.

1984 soittelin tollasilla:

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3089.jpg
JaaGeRMaisTeR
01.02.2013 19:47:45
Carvinen: No nii-ih.

Ostin uuden Gibsonin syksyllä.

1) ei aluksi pitänyt virettään
2) virityskoneistoista osia jäi käteen jo siinä vaiheessa, kun löysensin kielen vaihtaakseen sen.
3) etu- ja takamikkien signaaleilla on jumalaton tasoero.
4) Satula korjattiin kaksi kertaa, ennen kuin kitara alkoi pitää virettään alkuunkaan.
5) Maalipinnassa ja pintakäsittelyn pohjatyössä on enemmän kuin monta huomauttamisen arvoista kohtaa.
6) Kitaran myyneen liikkeen edustajalle sai kädestä pitäen näyttää, että tästä ja tuosta puuttuu ruuveja.

Kokeilin tässä hyvinkin hiljattain tuliterää 335:ta. Maali suorastaan repsotti otelaudan syrjässä. Soundi oli jees, mutta ei mitenkään merkittävästi parempi kuin vaikkapa veljeni Epiphonessa. Jos vertaan kitaran synnyttämää mielikuvaa 80-luvulla tehtyihin Carvineihini tai Yamaha SA 2000:een 1970-luvun lopulta, en voi päätellä mitään muuta kuin että uudet Gibsonit eivät ole maineensa tai hintansa arvoisia. Tästä herää ajatus, että ihmiset ovat merkkiuskollisuudessaan sinisilmäisiä, vanhojen mielikuvien vankeja. Kehtaan väittää, että puolella hinnalla saa parempia soittimia.

Mutta ei niin pahaa, ettei jotakin hyvääkin. Ostamani Gibsonin otelauta on hyvä. Vire on säällinen lähes koko otelaudan mitalta. Elektroniikka toimii ainakin toistaiseksi moitteetta. Lisäksi soitin on kevyt, mistä hartiani veisaa kiitosta!

Mistä ostit tuon? Lähinnä missä on nuin hyvä liike että voi skipata suosiolla....
korvaoo
01.02.2013 19:51:16
BigPapa: Mää kyl soittelen näillä mielellään, ja onhan toi Les Paul ollu mulla jo 25 vuotta.

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3064.jpg

Mut kivahan se on välillä saada sellaisia asiantuntevia mielipiteitä Gibsonien huonoudesta.

ois kiva päästä testimaan esmes tuota sg:tä, kun nyt jonnninn näkemys olevinaan miltä nuo kuulostaa, mitä nuo ovat kunnon kielillä ja säädettynä
kaikki paitsi on turhaa.
BigPapa
01.02.2013 19:53:21

korvaoo: ois kiva päästä testimaan esmes tuota sg:tä, kun nyt jonnninn näkemys olevinaan miltä nuo kuulostaa, mitä nuo ovat kunnon kielillä ja säädettynä

Tossa ihan samanlainen kuullostaa tollaselta

1968 Gibson SG Special 2 x P-90

http://www.youtube.com/watch?v=XnujS4nxXhw
Carvinen
01.02.2013 19:56:20
JaaGeRMaisTeR: Tähän vois ainaki yks kavereistani vastata että "oot soittanu 19 vuotta jamahaa... pitäiskö testata seuraavaks kitaraa" :D

Ite dikkaan taas soittaa jimin stratovariuksella sitä fenderin hei joo:ta...
Kerro nyt että missäs kaupassa pääsit testaan tolla arsenaalilla keppejä mitä kehuit?

Päk tu topic. Näin se viikonloppu alkaa... Kaikki melko hyvin. Gibsoni ja kaikki mutta vieläkö flunssa hellittäis sen verran että sais jotain soitettuakin...

Kitaroita saa testata alan liikkeissä melko kivuttomasti. Alan kauppiaat ymmärtänevät, että kokeilemisen mahdollisuus on olennainen osa markkinointia. Valitettavasti vertailukohtia ei ole joka liikkeessä. Ilman vertailukohtiakin voi kuitenkin todeta suoranaiset virheet tuotteissa. Mainitsin yllä pintakäsittelyn kyseenalaisen laadun noissa kitaroiden amerikanraudoissa. Sehän ei välttämättä ole tekemisissä soitettavuuden tai soundin kanssa, mutta kokemukseni mukaan laatu on samaa kaikin puolin: korjattavaa ja säädettävää löytyy kohtuuttomasti. Ja mitä tulee amerikkalaisiin tuotteisiin muution, niin ylihintaista paskaahan siellä tehdään. Ämörikkälainen Peavey-vahvistimeni on vieraillut korjaamossa useammin kuin on tarpeen. Ammoisen työnantajani stratocaster oli niin ikään melkoisen repsottavainen kapistus. Siellä lienee juomakelvoton neste noussut päähän eikä tekijöillä taida olla enää käsitystä ammattikunniasta.
rheinone
01.02.2013 19:59:20 (muokattu 01.02.2013 20:00:29)
Käyks jos omistaa Epiphonen joka on Kalamazoon tuotantolaitoksilla valmistettu; Siis mikäli kaikki tuntuu olevan hyvin?
I was movin' down the road in my V8 Ford. I had a shine on my boots, I had my sideburns lowered.
korvaoo
01.02.2013 19:59:47
BigPapa: Tossa ihan samanlainen kuullostaa tollaselta

1968 Gibson SG Special 2 x P-90

http://www.youtube.com/watch?v=XnujS4nxXhw

glory u and the sound! mutta en oo viel älivenä moista kuullu tosin... helevtti soundi ON HIENO!
kaikki paitsi on turhaa.
BigPapa
01.02.2013 20:00:28

korvaoo: glory u and the sound! mutta en oo viel älivenä moista kuullu tosin... helevtti soundi ON HIENO!

Tossa on kanssa samanmoisella aika hyvä soundi:

http://www.youtube.com/watch?v=-GE8nR-5kL4
jarmo vh
01.02.2013 20:03:13 (muokattu 01.02.2013 20:04:54)
korvaoo: yamaha sg 3000s pesee ihan minkä vitun kapulan, no lähes... mutta on se hyvä...

Omistin joskus sg3000s:n ja olihan se todella siisti, kaunis ja hyvin tehty soitin. Mulle se ei kuitenkaan ollut "se" soitin. En saanut siitä ulos mieleistäni rouheaa rokkisoundia. Vaihdoin halvempaan. Ei pessyt mun mielestä muita kapuloita riittävän hyvin. Enemmän tykkäsin vuoden -86 Gibson SG -62 reissuesta. Siinä oli se vika, että ulos tuli vain AC/DC:tä. Myin pois. Nyt en omista Gibsonia, en Yamahaakaan. Gibsonin SG:n tai double cut Les Paul Juniorin P90-mikeillä voisi kyllä joskus hankkia ehkä.
Tiätsä on se siis niin sellasta niinkun tiät.
BigPapa
01.02.2013 20:03:37

rheinone: Käyks jos omistaa Epiphonen joka on Kalamazoon tuotantolaitoksilla valmistettu; Siis mikäli kaikki tuntuu olevan hyvin?

Jos Winterillekin kävi, niin miks ei sit....8)
rheinone
01.02.2013 20:05:57
BigPapa: Jos Winterillekin kävi, niin miks ei sit....8)

Mist sitä tietää kuinka tarkasti täällä tunnustetaan brändiä.

...No mut joka tapauksessa: Just nyt tuntuu olevan kaikki hyvin.
I was movin' down the road in my V8 Ford. I had a shine on my boots, I had my sideburns lowered.
Carvinen
01.02.2013 20:18:07
SG 3000 on minullekin tuttu. Mistään kitarasta ei lähde kaikkia mahdollisia soundeja, mutta ainakin kokeilemani yksilö on poskettoman hyvä. Tuntuma on täsmällinen, soitin pitää vireensä, sähkövehkeet toimivat. Vaan ikääntyneitähän nämä lienevät, ja sen myötä monenlaisen huomion tarpeessa. Soundin rouheus lienee makuasia, johon voi vaikuttaa vaikka vaihtamalla mikrofoneja.

Mutta niin... minulla on tietyssä mielessä oma lehmä ojassa. Minulla on ollut mahdollisuus vertailla Les Paulia ja Tokain tekemää jaappanilaista kopiota. Tokai soi akustisena kirkkaammin ja sustain oli pitempi, mikä minusta kertoo hyvälaatuisista osista ja täsmällisestä työsä. Pidän tätäkin perusteena olla ostamatta amerikanrautoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)