Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 570 71 72 73 7489 90 91 92 93
peltsi451
20.07.2017 20:37:27
Ehkä on turhaa tämä putkivahvistin vs. Kemper vertailu. Kaksi vuotta tuli soiteltua, mahtavia särö-soundeja, puhtaat jotenkin tökki, samoin pikkurosot. Kuitenkin senverran tykkäsin että kun siirryin takaisin putkivahvistimiin, niin niitten soundi kuullosti ihan karmean riipivältä. Nyt on jo tottunut mutta kyllä toi Kemperiin tutustuminen oli vaivansa arvoista.
C.O.B.H.C
08.12.2017 21:22:48 (muokattu 08.12.2017 21:47:21)
herätelläänpäs tätäkin thredia. olisko porukalla suositella jotain frfr-monitoriksi kemperin kylkeen? tähän asti menty engl 4x12 ja trankku vahvarilla mutta tekisi mieli siirtyä frfr monitoreihin, jotta saisi koko potentiaalin käyttöön. olisko mitään omakohtaisia kokemuksia mitkä toimisi ja mitkä ei? kattellut rcf nx 10 sma sekä nx12 sma monitoreja mutta ne on melko hintavia niin jos löytyisi jotai toimivaa edullisemmin, vai onko ne tosiaan hintansa arvoisi? ja siis aktiivi kamoja etsin. tulee treenikselle monitoriksi itselle sekä silloin tällöin keikalle luomaan lava fiilistä.
No pain, No gain!
mize7
08.12.2017 21:27:32

Yamaha dxr10 tai dxr12 ovat olleet hyvässä huudossa mallintavien laitteiden käyttäjillä.
https://soundcloud.com/mediumplayer
C.O.B.H.C
08.12.2017 21:49:02
hmm... onkos sulla henk. koht. kokemusta noista jammuista? ja kuinka ne käytännössä eroaa tosta 4x12 kaapin pörinästä? kauheen vaikeeta päättää :D
No pain, No gain!
mize7
08.12.2017 22:39:51

Varmasti eroaa 4x12 kaappiin verrattuna. Nythän sulla on saundina "perinteinen" mikittämätön nuppi/kaappi yhdistelmä. Se myös puskee ääntä erilailla "isosti" pihalle. Kun otat FRFR monitorin käyttöön, niin haluat (täytyy) käyttää mikitettyä kaappi impulssia sen kanssa. Nyt sulla on saundina se, mitä yleisö kuulee aina keikka paikan monitoreista, eli mikitetty kitarakaappi.

Mulla on itsellä käytössä Atomic CLR monitori. En ole jammua koskaan päässyt testaamaan, mutta muilta käyttäjiltä olen lukenut, että CLR monitoriin verrattuna on vain pieniä eroja ja jammun ollessa halvempi, se tarjoaa hyvän vastineen rahoille.

Tuo Atomic CLR on luokiteltu yhdeksi parhaista FRFR monitoreista. Yamaha dxr10/12:stä sanotaan, että jos parempaa haluaa, niin sitten pitää lyödä se tonni tai enemmän rahaa pöytään.
https://soundcloud.com/mediumplayer
jhlamm
09.12.2017 01:16:37
Omat kymmenen senttiäni änkeän tähän ajatukseen...

Mulla oli aikoinaan matrixin päätteellä ja kitarakaapilla toi kemper. Bänditouhujen jäätyä siirryin käyttämään aktiivimonitoreja ja käytössä ollut RCFää ja Behringeriäkin. Noista monitoreista pitää sanoa, että hinnalla saa parempaa, mutta nopeasti se soundimaailma alkaa menettää merkitystään, koska se erottelu ja hienos tulee monesti esiin kovalla äänellä. Kotisoitossa oli kulmamonttua ja muuta. Lopulta päädyin soittamaan sutdiomonitorien läpi. Aluksi tuntui ihan jees meiningiltä, mutta saadakseen sen fiiliksen soittoon (varsinkin rokkiin) niin vaaditaan vähän isompaa elementtiä. Näin lähtisin pohtimaan enemmänkin että sen monitorin elementin koko olisi 10 tai 12 tuumaa. Keskihintaisilla, kuten noilla Yamahoilla, pärjää ihan jees.

Nyt sitten pitkästä aikaa soitin kitarakaapin läpi. Oli virhe luopua siitä. Kyllä siinä kaapin läpi soitossa on sitä jotain, kun tulee se suoraan kartioiden eteen kireänkuuloinen kiila. Kunhan vaan valittee kaapin, joka sopii siihen omaan musagenreen. Sitten rock on. Mutta tämä on vain omakohtainen kokemus. Whatever rocks your boat.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
MakeH
09.12.2017 03:22:58
Itse olen omistanut Kemperin yli kaksi vuotta.. kaksi piinallista vuotta, joina olen yrittänyt saada siitä ulos edes yhden hyvän särösoundin. En ole vieläkään onnistunut. Olen säätänyt ja säätänyt, ja vaihtanut kitarat, pickupit, kielet ja kaikki. Valitettavasti minulla ei ole vaihtoehtona käyttää oikeita vahvistimia. Ja muutenkin, koska muut siitä tuntuvat saavan suurinpiirtein oikeanlaiset ja hyvät soundit, mielestäni minunkin pitäisi, saman rahan kun maksoin, joten ei tekisi mieli kaiken tämän vaivan jälkeen luovuttaa ja ostaa jotain muuta tilalle. Mutta en tiedä, mikä siinä mättää.

Tässä olisi näyte jostain kohtaa, kun yritin verrata EMGn ja DiMarzion pickuppeja.
https://soundcloud.com/markus-uz/tracks

Osaisiko joku Kemperin käyttäjä sanoa, että miten tuollaisen kuivan korvantapposoundin saa sellaiseksi orgaaniseksi ja hyväksi?
kimurantti1
09.12.2017 04:31:36 (muokattu 09.12.2017 04:36:05)
MakeH: Tässä olisi näyte jostain kohtaa, kun yritin verrata EMGn ja DiMarzion pickuppeja.
https://soundcloud.com/markus-uz/tracks

Osaisiko joku Kemperin käyttäjä sanoa, että miten tuollaisen kuivan korvantapposoundin saa sellaiseksi orgaaniseksi ja hyväksi?

Hyvä impulssivaste sekä _tilasoundi_. Mikään alunperin akustinen soitin, jollainen myös sähkökitara on, ei kuulosta hyvältä ilman uskottavaa tilavaikutelmaa. Tai no, otetaan vähän takaisin. Ei kuulosta oikealta soittimelta ilman tilavaikutelmaa. Hyvältä saattaa kuulostaa sellaisen tyypin korviin, joka joko ei kuule kovin tarkasti tai sitten ei alunpitäenkään hae oikean soittimen soundia, vaan enemmän syntetisoitua vaikutelmaa.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Antso
09.12.2017 11:22:45

Soittelin kauan SinMixin Mesa DR profiileilla, ja niistä parista sadasta mitä paketin mukana tuli, tykästyin oikeastaan vain muutamaan. Kaikkein mieleisimmästä ruuvasin sitte Inputin leveleitä säätämällä mieleisen crunchinki. :) Toki molemmista piti muutama napsu pienentää myös gainia.

Vanhana Engl Invader fanina ostin Tonehammerilta Invaderin profiilipaketin, joka oli kuitenkin melko hirveä. (Kaikki on toki suhteellista) Yks ehtoo otin ja kokeilin Tonehammerin omasta mielestä parasta Invader profiilia ja tämmäsin siihen SinMixin lempiprofiilista kaapin. Pienet säädöt ja niillä mentiin viime treenit, tänään näkee mennäänkö toisetkin, ja myös jatkossa. Tuli aika sopeva omaan makuun :)
Michi
09.12.2017 13:37:19
C.O.B.H.C: herätelläänpäs tätäkin thredia. olisko porukalla suositella jotain frfr-monitoriksi kemperin kylkeen? tähän asti menty engl 4x12 ja trankku vahvarilla mutta tekisi mieli siirtyä frfr monitoreihin, jotta saisi koko potentiaalin käyttöön. olisko mitään omakohtaisia kokemuksia mitkä toimisi ja mitkä ei? kattellut rcf nx 10 sma sekä nx12 sma monitoreja mutta ne on melko hintavia niin jos löytyisi jotai toimivaa edullisemmin, vai onko ne tosiaan hintansa arvoisi? ja siis aktiivi kamoja etsin. tulee treenikselle monitoriksi itselle sekä silloin tällöin keikalle luomaan lava fiilistä.

Minä pärjäsin parin vuoden keikat ja treenit Alton TS112. Proel WD12A soundasi kanssa mainiolta Kemperin kanssa. Kanssa.
-Up The Irons!-
Jarkre
09.12.2017 18:02:07
MakeH: Itse olen omistanut Kemperin yli kaksi vuotta.. kaksi piinallista vuotta, joina

Oletuksena että äänität SPDIF:n kautta:

Tsekkaa Kemperistä ao. asetus.

Output -> Space-HeadphOnly (ota tämä pois päältä jos on päällä).

DAW:ssa tsekkaa että äänität stereona (SPDIF left ja SPDIF right).
MakeH
11.12.2017 19:56:30
Jarkre: Oletuksena että äänität SPDIF:n kautta:

Tsekkaa Kemperistä ao. asetus.

Output -> Space-HeadphOnly (ota tämä pois päältä jos on päällä).

DAW:ssa tsekkaa että äänität stereona (SPDIF left ja SPDIF right).

Minulla ei ole tuollaista kuin "Space-Headphonly". Minulla on "Headphone Space". Ja se on pois päältä, ja spacen olen pitänyt nollassa. Käytätkö itse Spacea nauhoituksissa? Itse laitan kitarat yleensä hard L ja hard R miksatessa, joten en tiedä onko siitä Spacesta oikein hyötyä, ja samaten nauhoitan vain SPDIF leftin, koska laitan kaiut ja reverbit sitten Cubasesta. Jos ei ole kaikuja, Spacea sun muuta, niin eikös ne SPDIFit ole identtiset? Tietysti voisi miettiä sitä Spacen käyttöä ja stereona nauhoittamista leadikitaroihin, koska ne tulee yleensä keskeltä. Sinänsä ihan hyvä pointti.
MakeH
11.12.2017 20:04:19
kimurantti1: Hyvä impulssivaste sekä _tilasoundi_. Mikään alunperin akustinen soitin, jollainen myös sähkökitara on, ei kuulosta hyvältä ilman uskottavaa tilavaikutelmaa. Tai no, otetaan vähän takaisin. Ei kuulosta oikealta soittimelta ilman tilavaikutelmaa. Hyvältä saattaa kuulostaa sellaisen tyypin korviin, joka joko ei kuule kovin tarkasti tai sitten ei alunpitäenkään hae oikean soittimen soundia, vaan enemmän syntetisoitua vaikutelmaa.

Eli onko se sitten tuhoontuomittua jo lähtökohtaisesti, kun Kemperillä voi tehdä ainoastaan close-miked-tekniikalla profiileja? Siis se että nauhoittaa suoraan Kemperistä DAWiin?

Uskon kyllä sen, että se voisi kuulostaa hyvältä erillisen kaapin kautta. Ja sitä kaappiahan voisi sitten mikittää miten haluaa, että saa ne tilavaikutelmat.

Itse en ole ainakaan onnistunut efekteillä saamaan täysin steriilistä soundista "oikean" kuuloista.

Jotkut ihmiset väittävät, että nuo nuo täysin kuivat soundit ovat hyviä tai että "se on makuasia", mutta ei se ole makuasia, miten steriili soundi sopii miksiin. On uskomattoman vaikeaa saada sellainen blendaamaan muiden soittimien kanssa.
kimurantti1
12.12.2017 03:55:05
MakeH: Eli onko se sitten tuhoontuomittua jo lähtökohtaisesti, kun Kemperillä voi tehdä ainoastaan close-miked-tekniikalla profiileja?

Kai sinne Kemperin kaikublokkiin on olemassa jotain oikeaa tilaa matkivia kaikuja? Mä vedin n. 30 keikkaa Kemperillä, joka oli lainassa yhtä prokkista varten ja sain sitä ruuvata hyvän tovin. Kemperin kanssa tosi paljon riippuu kyllä profiilista. Suuri osa vakioprofiileista ei musta ollut kovin hyviä ja vielä suurempi osa kaikista netissä jaettavista tai myytävistä (niiden perusteella joita oon kuullut) on aivan skeidaa.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
MoreK
12.12.2017 06:45:17

C.O.B.H.C: herätelläänpäs tätäkin thredia. olisko porukalla suositella jotain frfr-monitoriksi kemperin kylkeen?

LD System Mon 121A aktiivinen lattiamonitori ollut yli viisi vuotta käytössä, keikoilla ja treeneissä. Kerran twiitteri hiljeni. Korjasin itte, muistaakseni jouduin jotain piuhaa kolvailemaan. Muuten toiminut todella hyvin. Soundit omaan makuun tasapainoiset. Keikoilla Kemperin toinen kanava suoraan pöytään ja toinen omaan monitoriiin.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
jhlamm
12.12.2017 10:14:50
kimurantti1: ...Kemperin kanssa tosi paljon riippuu kyllä profiilista. Suuri osa vakioprofiileista ei musta ollut kovin hyviä ja vielä suurempi osa kaikista netissä jaettavista tai myytävistä (niiden perusteella joita oon kuullut) on aivan skeidaa.

Tämä pitää melkolailla paikkansa. Varsinkin kun toi soundin mallinnus on tehty niin helpoksi, että Kemperin foorumi pursuaa ylitse noita soundeja, joista melko moni on omaan korvaan ainakin melko kuraa.

Tosin tässä mennään siinä samassa, että miten vahvistimesta saadaan hyvä soundi. Kaikki riippuu sen soittajan mieltymyksistä. Kaveri kehuu omaa JCM marsuaan maasta taivaaseen, mutta en itse ole ikinä siitä kuullut hyvää soundia otettavan ulos. Siksi ehkä noiden profiilienkin metsästys on melko vaikeaa, kun ne jakaa monet mielipiteitä.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Jarkre
12.12.2017 12:10:20
MakeH: Minulla ei ole tuollaista kuin "Space-Headphonly". Minulla on "Headphone Space". Ja se on pois päältä, ja spacen olen pitänyt nollassa. Käytätkö itse Spacea nauhoituksissa? Itse laitan kitarat yleensä hard L ja hard R miksatessa, joten en tiedä onko siitä Spacesta oikein hyötyä, ja samaten nauhoitan vain SPDIF leftin, koska laitan kaiut ja reverbit sitten Cubasesta. Jos ei ole kaikuja, Spacea sun muuta, niin eikös ne SPDIFit ole identtiset? Tietysti voisi miettiä sitä Spacen käyttöä ja stereona nauhoittamista leadikitaroihin, koska ne tulee yleensä keskeltä. Sinänsä ihan hyvä pointti.

>Minulla on "Headphone Space".

Tämä on nykyisin (OS:stä 4.2.0.12488 lähtien) Space->HeadphOnly. Jos päivität Kemperin käyttiksen tuohon mainittuun tai uudempaan niin näkyy Space->HeadphOnly.

>Käytätkö itse Spacea nauhoituksissa?

Käytän koska äänitys kuulostaa dramaattisesti paremmalta verratuna siihen kun Space ei ole päällä.

>samaten nauhoitan vain SPDIF leftin

Kokeile äänittää sekä SPDIF left ja SPDIF right. Varmista että Output->SPDIF Output on asetettu "Master Stereo":ksi.
Jarkre
12.12.2017 12:21:13
Jarkre: >Minulla on "Headphone Space".

Tämä on nykyisin (OS:stä 4.2.0.12488 lähtien) Space->HeadphOnly. Jos päivität Kemperin käyttiksen tuohon mainittuun tai uudempaan niin näkyy Space->HeadphOnly.

>Käytätkö itse Spacea nauhoituksissa?

Käytän koska äänitys kuulostaa dramaattisesti paremmalta verratuna siihen kun Space ei ole päällä.

>samaten nauhoitan vain SPDIF leftin

Kokeile äänittää sekä SPDIF left ja SPDIF right. Varmista että Output->SPDIF Output on asetettu "Master Stereo":ksi.

Soitin tähän jotain räpellystä näytteeksi kun Space on päällä ja äänitetään sekä SPDIF left & SPDIF right. Lisäksi SPDIF Master Stereo Out on päällä.

https://maihinnousu.net/s/27904
penatuna
12.12.2017 12:53:03 (muokattu 12.12.2017 12:53:23)
Jarkre: Soitin tähän jotain räpellystä näytteeksi kun Space on päällä ja äänitetään sekä SPDIF left & SPDIF right. Lisäksi SPDIF Master Stereo Out on päällä.

https://maihinnousu.net/s/27904

Laitapa myös ilman spacea, niin päästään vertailemaan. Puhtailla voi tilasoundia kaivatakin, mutta hevimmät säröt on kyllä 99% lähimikitettyjä. Ei mikään tietenkään estä niihinkin tilaa äänittämään...

Löytyyhän noita tilaplugareita myös vaikka kuinka, jos Kemperin space ei tyydytä.
Jormaz
12.12.2017 14:51:02
Kemperistä oon vain haaveillut mutta enpä oo tätä tilan puutetta tullut ajatelleeksi ollenkaan. Tietokoneen kautta soitellessa tyydyttävän soundin oon saanut vasta kun oon putkietuasteen perään pistänyt lähimikitetyn ja kaapin takaa otetun IR:n rinnakkain (Redwirezin ilmaispaketti). Pelkkä lähimikitys on liian kuiva ja kaksiulotteinen vaikka sille mitä tekis. Van Halenin levytykset kuulostaa hyviltä juuri siksi ettei niissä ole lähetty tekemään liian studiomaista soundia.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)