Aihe: Fuzz
1 2 3 4 570 71 72 73 7496 97 98 99 100
Kuplamuovi
23.04.2015 18:49:35
Analogman Sunface NKT275 tuli taloon.White dot high gain -versio on tämä ja kerrassaan muikean oloinen peli. Lähtee kunnon läskituuttaukset mutta kitarasta volaa laskemalla myös rokkikomppicrunchit. Sundial -potikkaa veivaamalla saa eri sävyjä soundiin ja jos jostain syystä muuten jäisi epäselväksi, milloin pedaali on päällä ja milloin ei, löytyy kannesta myös ledi. Loppuelämän futsi? Hah, tuskinpa, mutta hemmetin hauska näiden kanssa leikkiä.
The older I get, the better I was.
Capt. Supernatural
24.04.2015 21:05:52
adretlan: Koin sellaisen valaistumisen että oli ihan pakko tehdä topikki!

Päälle vuoden olen omistanut Fuzzin (Fulltone 70') , mutten mitenkään saanut siitä irti sellaista soundia kuin muut. Perus fuzz-soundi kyllä löytyi, mutta hakusessa oli sellaista fuzzin ja distortionin väliltä olevaa soundia. Vahvistimen Gain säätöjä koitin ronklata ja pedaalista volumea ja fuzzia sopiviin asentoihin. Ei vaan toimi.

Pistin sitten tuossa äskeen huviksen säröpedaalin ennen fuzzia (MI Audio Crunch Box) Ja sieltä se tuli! Tädellinen soolosoundi, soitti sitten kasariheviä tai mitä nyt vaan.

Sellainen ongelma tuossa vielä on, kun tykkään tuosta orangen omasta särökanavasta todella paljon, niin tulee vähän turhan paljon steppailua komppisoundista sooloon, kun pitää vaihtaa kanava vahvistimesta ja sen lisäksi vielä kaksi pedaalia päälle. Ja jos ajatellaan että kaikki pitäisi tapahtua vaikka neljäsosanuotin sisällä niin ei onnistu. Soundi löytyy mutta mites sen siirtää livetilanteeseen? :D

Vaikka onkin wanha kirjoitus, ja riskillä, että tämä on jo käyty läpi jossain välissä lankaa, huomauttaisin, että juuri tässä nimenomaisessa Fulltone '70 -pedaalissa on sisäänrakennettu mittari jolla voi muuttaa äänen sopivaksi, tykkäsi sitten rapeasta säröstä tai jyrisevästä fuzzista. Itse tällaisen omistan, ja varsinkin tuo jälkimmäinen asetus kunnon vahvarin läpi soi, näin lyhyesti sanottuna, todella hyvin. Kyllä se särökin hienolta kuulostaa jos potikat on oikeassa asennossa.
uduwudu
28.04.2015 14:10:11
Olisko kellään suosituksia hyvästä oktaavifuzzista? Pitäisi olla sellainen, että voi kytkeä yläoktaavin päälle ja pois erikseen. Millainen HBO:n UFO mahtaa olla? Tällä hetkellä mulla on klooni Lunar Module Deluxesta ja se on kyllä hyvä, oon myös miettinyt jos hankkisi vaan vaikkapa Green Ringerin (tai jonkun muun oktaavihäröilypedaalin) tohon rinnalle, olisko siinä mitään järkeä?
rrroope
28.04.2015 14:21:57
uduwudu: Olisko kellään suosituksia hyvästä oktaavifuzzista? Pitäisi olla sellainen, että voi kytkeä yläoktaavin päälle ja pois erikseen. Millainen HBO:n UFO mahtaa olla? Tällä hetkellä mulla on klooni Lunar Module Deluxesta ja se on kyllä hyvä, oon myös miettinyt jos hankkisi vaan vaikkapa Green Ringerin (tai jonkun muun oktaavihäröilypedaalin) tohon rinnalle, olisko siinä mitään järkeä?

green ringer on kyllä aika loistava, koska sen voi yhdistää mihin tahansa säröpedaaliin, eikä sitten tarvi tehä kompromisseja sen pelkän särösaundin suhteen. suosittelen. aika monet modernit oktaavi+fuzz purkit taitaa olla jonkinlaisia green ringer + jotain -komboja.

mitään täydellistä puhdasta oktaavia tosta ei sitten saa mutta sitä tuskin oot hakemassakaan? parhaimmillaan on just jonkun särön/futsin kanssa
Myrkky Nuoli
28.04.2015 21:24:08
Mäkin suosittelen kyllä green ringeriä. Jos kaipaa enemmän säätövaraa niin Prescription Electronicsin Clean Octave Blend on käsittämättömän kova. Siinä on kolme potikkaa, joilla saa just sen verran yläoktaavia kun haluaa. Jos ei kiinnosta näpertely niin green ringerillä osuu.
More Nintendo, less Marshall.
Antsa Lipsanen
29.04.2015 09:27:46
Olisikohan se nyt viimeinkin aika ostaa elämäni ensimmäinen fuzz-spede, kun ikääkin alkaa jo olla kypsän sopivasti? Jostain syystä olen koko ikäni onnistunut välttelemään näitä ja puljailemaan erilaisten OD-purnukoiden kanssa.

Valinnan varaa on turhan ronskisti, enkä oikein tiedä mistä aloittaa. Musa on perinteistä 70's rokkia ja pääasiallinen käyttötarkoitus olisi varmaankin töräyttää ilmoille paksuja leedsoundeja tällä. Ei siis mitään modernia pärinää, vaan ennemminkin tosiaan OD-suuntaan. Mihinkähän minä tarttuisin nyt ensin? Pikaviestilläkin saa lähestyä, jos on ylimääräisiä vempeleitä nurkissa.
mopar
29.04.2015 11:24:11

Antsa Lipsanen: Olisikohan se nyt viimeinkin aika ostaa elämäni ensimmäinen fuzz-spede, kun ikääkin alkaa jo olla kypsän sopivasti? Jostain syystä olen koko ikäni onnistunut välttelemään näitä ja puljailemaan erilaisten OD-purnukoiden kanssa.

Valinnan varaa on turhan ronskisti, enkä oikein tiedä mistä aloittaa. Musa on perinteistä 70's rokkia ja pääasiallinen käyttötarkoitus olisi varmaankin töräyttää ilmoille paksuja leedsoundeja tällä. Ei siis mitään modernia pärinää, vaan ennemminkin tosiaan OD-suuntaan. Mihinkähän minä tarttuisin nyt ensin? Pikaviestilläkin saa lähestyä, jos on ylimääräisiä vempeleitä nurkissa.

Mulla on torilla lääke sun kuumeesen.
Laulava Kylätohtori
29.04.2015 11:35:39
Antsa Lipsanen: Olisikohan se nyt viimeinkin aika ostaa elämäni ensimmäinen fuzz-spede, kun ikääkin alkaa jo olla kypsän sopivasti? Jostain syystä olen koko ikäni onnistunut välttelemään näitä ja puljailemaan erilaisten OD-purnukoiden kanssa.

Oletko kokeillut ge-treble boostereita? Ostat esim. Jaskalta Texas Rangerin, niin sillä saa boostattua paljon muutakin kuin trebleä ja toimii kitaran volumella kuin unelma...

Silikoonifuzziksi ehdottaisin Foxroxin HotSiliconia, hybridiksi Jaskan Hybridifuzzia ja ge-fuzziksi Fulltonen '69:ä. Itse tykkään näistä, sinun makusi saattaa olla erilainen. :)

Tuo Catalyst on myös hyvä, sellaisen joskus omistin, mutta kun en ole fuzzmies, niin myyntiinhän se meni...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Shredator
29.04.2015 15:35:11

Hieno homma että minulle alunperin customina tehtyä Purple Face -fuzzia saa kohta muutkin räpeltää :)
http://www.musicgarage.fi/stompboxes/purple-face/

Laudassa kiinni itsellä edelleen ja olen todella tyytyväinen. Dynaamista ja mielestäni varsin autenttista Fuzz face-soundia halajaville...
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Metalkallo
29.04.2015 17:38:45 (muokattu 29.04.2015 17:42:56)
Minäkin olen jo jonkin aikaa kaipaillut ensimmäistä fuzz pedaalia mutta rahan puute on aina tappanut ostoaikeet. Mitä katsellut ja kuunnellut eri pedaaleja niin tuo mooer grey faze vaikuttaa aika hyvältä noista halvemmista, tuota tuleekin aina tiirailtua torilla josko joskus näkyis käytettynä. Onko kellään kokemusta mooerin grey fazesta?

Fulltone 69 MKII olis aika jees mutta taas se raha. Fulltone olis varmaankin "se" fuzz mulle kun se ei ole liian tehokas kun en tosiaan etsi mitään kovaa fuzz runttausta vaan heleämpää ja puhtaampaa, semmoista kuin tuolla 69:llä saa kun namiskat ei ole aivan tapissa.

Tai sitten tuo yllä oleva Purple Face voisi olla kova kun juuri Hendrix minut ajoi haluamaan fuzzin.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
fenkkuvanhus
29.04.2015 21:07:58

Erittäin OD-mainen fuzzi olisi Keeley Fuzz Head, toimii Ge/Si (kytkimellä).
Ittellä tämä on vaan niin vähän tulee käytettyä fuzzeja että kehtaan jopa luopua :-)
Gabe
29.04.2015 22:02:42
fenkkuvanhus: Erittäin OD-mainen fuzzi olisi Keeley Fuzz Head, toimii Ge/Si (kytkimellä).
Ittellä tämä on vaan niin vähän tulee käytettyä fuzzeja että kehtaan jopa luopua :-)

Jep, jos OD-mainen fuzzi on haussa niin Fuzz Head on hyvä valinta.
Antsa Lipsanen
29.04.2015 22:35:42
fenkkuvanhus: Erittäin OD-mainen fuzzi olisi Keeley Fuzz Head, toimii Ge/Si (kytkimellä).

Tämähän voisi olla mielenkiintoinen kokeilu ja hyviä ehdotuksia on tullut muitakin. Nytpä täytyisikin päästä Fuzzheadia jossain testaamaan täällä Etelä-Suomessa. Mitenhän tuo voisi onnistua;)
jhakwe
29.04.2015 22:45:11

Joku perinnehenkinen fuzz face on varmasti oiva valinta ensimmäiseksi fuzziksi. Semmonen "kaikki kortit pöytään ja katotaan lähteekö"-henkinen ratkaisu. Jos budjetti venyy ja paukkuu, niin Puhti tai Sunface kokeiluun.

Yst. terv. nimim. Ostin juuri keittiööni pylväsporakoneen pelkästään fuzzien rakentamista varten.
http://www.tainted-studio.com/ - Miksausta ja masterointia ehkä taas joskus.
rrroope
30.04.2015 10:27:55

Yst. terv. nimim. Ostin juuri keittiööni pylväsporakoneen pelkästään fuzzien rakentamista varten.

ooh! mäkin haluun pylväsporakoneen keittiöön! ratkaisisi monta ongelmaa. mimmosen hankit? saiko halvalla?
Jukka Häikiö
30.04.2015 11:33:34

Antsa Lipsanen: Tämähän voisi olla mielenkiintoinen kokeilu ja hyviä ehdotuksia on tullut muitakin. Nytpä täytyisikin päästä Fuzzheadia jossain testaamaan täällä Etelä-Suomessa. Mitenhän tuo voisi onnistua;)

Fuzzipäätä pitää kompata, meinasin sen jo myydä, mut onneks "viimeisen tuomion testi" kantoi hedelmää ja lautaan jäi. Eikös Custom Soundsilla ollut vanhempi punainen versio, ainakin oli joku aika sitten?
Jukka-setä näköjään joutui sitten fuzz-kierrokselle, nyt on testissä Paasosen Otsola.
Onhan noita muutama ollut, mutta nyt vasta alkaa fuzzien maailma vissiin avautua, kuinkahan pitkä tästä kierroksesta tulee, ei uskallaedes arvailla?
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Gabe
30.04.2015 13:39:51
Jukka Häikiö: Jukka-setä näköjään joutui sitten fuzz-kierrokselle, nyt on testissä Paasosen Otsola.
Onhan noita muutama ollut, mutta nyt vasta alkaa fuzzien maailma vissiin avautua, kuinkahan pitkä tästä kierroksesta tulee, ei uskallaedes arvailla?

Aijai, se on hyvä purkki! Paiskaa viestiä jos olet myymässä. Ostan pois jos satun olemaan rahoissani.
fenkkuvanhus
30.04.2015 14:46:55 (muokattu 30.04.2015 17:09:59)
Jukka Häikiö: Fuzzipäätä pitää kompata, meinasin sen jo myydä, mut onneks "viimeisen tuomion testi" kantoi hedelmää ja lautaan jäi. Eikös Custom Soundsilla ollut vanhempi punainen versio, ainakin oli joku aika sitten?
Jukka-setä näköjään joutui sitten fuzz-kierrokselle, nyt on testissä Paasosen Otsola.

Mikä oli se ratkaiseva muutos Fuzz Headin kanssa ? Itsellä kävi niin että kokeilin Catalinbreadin DLS mk. III:n kanssa, Fuzz Head ekana ketjussa Si-asetuksella, DLS:stä kunnon säröt, samoin fuzz Headista. Johan lähti...
Enpä ole ennen moista särösaundia saanut, tyhmä olen kun en ennen ole kokeillut.
Keeley menee lautaan, Antsa ilman jää... :-)
Vahvistin oli Fender Tweed Deluxe, erinomainen alusta pedaaleille.
Verrokkina heitin Analogmanin Sun Facen Keeleyn tilallle mutta ei ollut yhtä hyvä, enemmän perinteinen pörisevä fuzzi. Fuzz Head on todella tiukka ja transparentti.
Jatkoon...

Edit:kirjoitusvirheitä
jhakwe
30.04.2015 16:42:40

rrroope: ooh! mäkin haluun pylväsporakoneen keittiöön! ratkaisisi monta ongelmaa. mimmosen hankit? saiko halvalla?

Satkulla Motonetistä tommonen kiinalainen pikkukone. Yllättävän jämäkkä ja fiksu vekotin!
http://www.tainted-studio.com/ - Miksausta ja masterointia ehkä taas joskus.
Jukka Häikiö
30.04.2015 18:01:42

fenkkuvanhus: Mikä oli se ratkaiseva muutos Fuzz Headin kanssa ? Itsellä kävi niin että kokeilin Catalinbreadin DLS mk. III:n kanssa, Fuzz Head ekana ketjussa Si-asetuksella, DLS:stä kunnon säröt, samoin fuzz Headista. Johan lähti...
Enpä ole ennen moista särösaundia saanut, tyhmä olen kun en ennen ole kokeillut.
Keeley menee lautaan, Antsa ilman jää... :-)
Vahvistin oli Fender Tweed Deluxe, erinomainen alusta pedaaleille.
Verrokkina heitin Analogmanin Sun Facen Keeleyn tilallle mutta ei ollut yhtä hyvä, enemmän perinteinen pörisevä fuzzi. Fuzz Head on todella tiukka ja transparentti.
Jatkoon...

Edit:kirjoitusvirheitä

Tarpeeksi vaan testiä, ei noiden purnukoiden luonne oikein muuten selviä. Sisältä bias-trimmi täysille, treble-trimmiä karva pienelle, fuzz-potikka täysin auki, volapotikka klo11, Marsun jmp50 ihan kevyellä reunarosolla, Straton volapotikalla aivan heleästä kliinistä, reippaan muron kautta transparenttiin, savuiseen liidiin. Fuzzipään jälkeen tuuppaa Sparkle driven kevyesti boostaamaan, edes taivas ei ole enää kattona.
Eka fuzzi joka ei mene "tukkoon" kitaran volapotikka auki.

Tossa kävin just hakemassa jonkun värkkäämän Fuzzrangerin (manual fx) kuka lie tietäisi tekijää? Ihan hienosti tehty ja jykevään boxiin, saas nähä miltä soundaa.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)