![]() 26.09.2008 09:57:12 | |
---|---|
Erinäisten päänsisäisten paineiden vuoksi kaikenmoiset oudohkot ja massavirtojen unohtamat vanhus-statuksen omaavat kitarat ovat alkaneet taas kiinnostamaan. Esimerkistä käyköön tämä brittiläinen WEM: http://www.geocities.com/stompbox2001/wem4.JPG "This guitar evolved from the WEM guitar Organ (the Fifth Man)which played an organ generator from the fretboard. It was the biggest commercial disaster I ever invented. It was too big, too expensive and took too long for me to realise that a guy buys a guitar because that's the sound he wants in his ear. If he wanted organ sound he would probably buy an organ! The Project 4 fuzz sound comes from the bridge itself and not from the pickups. The drive comes from the funny magnet arrangement by the bridge designed for me by a professor at Sussex University in 1965 which was about the year we started to sell them" http://www.watkinsguitars.co.uk/images/wem%20project4d.jpg LOL ja GAS! Hofnerin model 176 voisi kanssa olla ihan kiva rätisevä pakkaus: http://www.vintagehofner.co.uk/gallery/solids/sol23a.jpg Ja loppuun vielä kaupallinen tiedote: http://www.watkinsguitars.co.uk/CWbodiddpowercat1.jpg meh = hem | |
![]() 26.09.2008 12:31:12 | |
Kiitos Abraham, nyt tunnen itseni paljon normaalimmaksi. Tämänhetkinen GAS on syntikat ja itse värkätty basso.... | |
![]() 26.09.2008 23:42:56 (muokattu 27.09.2008 10:33:58) | |
Pod X3 live - systeemin lisäksi kaasuttelee Epiphonen Goth Explorer. Tuommoisen paketin kun saisi. Podi jouluna, Ex syntymäni kunniaksi. Huhhuh. | |
![]() 26.09.2008 23:49:53 | |
Pod X3 - systeemin lisäksi kaasuttelee Epiphonen Goth Explorer. Tuommoisen paketin kun saisi. Podi jouluna, Ex syntymäni kunniaksi. Huhhuh. Tuolla Podilla pääsee jo pitkälle, mutta jos haluat rahaa säästää (etkä tartte ihan kaikkia X3:n ominaisuuksia), niin käytetty XT tai XT Live on aika kova sana myös. Samaa tekniikkaahan noissa on sisällä... Kandee muuten tsekata Tokain ym. explot myös. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 27.09.2008 10:46:08 | |
Tuolla Podilla pääsee jo pitkälle, mutta jos haluat rahaa säästää (etkä tartte ihan kaikkia X3:n ominaisuuksia), niin käytetty XT tai XT Live on aika kova sana myös. Samaa tekniikkaahan noissa on sisällä... Kandee muuten tsekata Tokain ym. explot myös. Kiitoksia neuvoista. Pod X3-Livessä houkuttaa monen muun asian lisäksi se, että laitteeseen on mahdollista kytkeä kaksi kitaraa samaan aikaan, vokaali/bassosoundit, ja soundivalikoima(jota löytyy myös xt-livestä, totta). Eikä tuo ulkonäkö nyt hullumpi ole sekään. Ja onhan siinä uudessa aina se tietynlainen viehätys. Tosiaan pitää testata molempia ja katsoa sitten. Xt-live tulisi tietysti paljon halvemmaksi, mutta pelkään että sitten alkaa harmittaa, kun ei hommannutkaan sitä uutta X3:mosta. Pitää kattella. Tokain Explorerit eivät jostain syystä miellytä silmää.. En tiedä miksi. Mutta eikös tuo Epiphone ole ihan perushyvä keppi? Thomannilla ei paljoa maksa. Tykkään ulkonäöstä, ja speksit näyttäisivät olevan kunnossa. Jos tuohon sitten joskus vaihtaisi mikit. Tottakai testaan ennen ko mitään ostan. | |
![]() 27.09.2008 10:50:50 | |
Kiitoksia neuvoista. Pod X3-Livessä houkuttaa monen muun asian lisäksi se, että laitteeseen on mahdollista kytkeä kaksi kitaraa samaan aikaan, vokaali/bassosoundit, ja soundivalikoima(jota löytyy myös xt-livestä, totta). X3 Live samantien vaan. Jos sä rupeat ostamaan niitä modelpackeja tohon vanhaan, niin hinta on ihan yhtä iso loppupeleissä ja sulla on käsissäs sit mekaanisesti huonompi ja huonommilla ominaisuuksilla varustettu härveli. Molemmat oon omistanut ja en kyllä kirveelläkään tohon vanhaan enää palais. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 04.10.2008 23:52:30 (muokattu 05.10.2008 13:31:32) | |
Ei mitään sittenkään:) | |
![]() 05.10.2008 12:55:18 | |
Tuli Helsingin reissulla käytyä mutka Levytukussa ja Musamaailmassa. Levytukussa tuli hieman Laneyn VH100R kokeiltua ja Ibanezin PGM:ää. Laney rokkas hyvin, mutta ei viittinyt suuremmin alkaa säätelemään hieman tiukahkon aikataulun vuoksi. PGM:kin oli varsin pätevä peli ja saundasi hyvälle. Musamaailmassa tuli testattua jokunen kitara, mutta ehdottomasti suurin ihastus syntyi Ltd:n EC1000 mallin VB versioon. Soitettavuus ja saundi olivat mahtavat, vaikka tietysti hieman tuo mattamusta väritys haittaa itteä. Kyllä vaan perkele alkoi kaasuttelemaan ja pahasti. M.A.C.H.O. #31
Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa" | |
![]() 05.10.2008 19:53:52 (muokattu 05.10.2008 23:11:50) | |
orange OR50 gasittaa ja niin perkeleesti. E: tietääkö joku valmistetaanko tota vaa tää juhlavuosi vai saisko tuommose vielä ens kesällä? Watch my back sano kyttyräselkä | |
![]() 05.10.2008 22:42:09 | |
Onneksi ei ole paljo kaasutuksia....Jim Root Telecaster, Mesa Boogie Roadster 212 -combo ja melkein oma rokkikombo myös sitten suunnasta Fender Hot Rod.... Pystyisköhän ilman noita elämään.... *damn* Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. | |
![]() 05.10.2008 23:11:27 | |
http://www.soundslive.co.uk/product … ll-Vintage-Series-1987X&ID=1474 Semmoista tekee mieli. Perhana, kun bändikaveri meni tilaamaan onnellisesti tuolta Vintage modernin, niin nyt tekee itsekin mieli tilailla. Onneksi ei ole rahaa ;) Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta | |
![]() 06.10.2008 15:00:22 | |
Äh, rupesin tuossa miettimään sitä Pod X3 Liveä.. Kuitenkin itse käytän pääsääntöisesti kolmea soundia, en sataa.. Mietin vain, että tarvitsenko sitä kaikkea mitä laite sisältää.. Siinä mielessä putkinuppi olisi kova sana. Engl Thunderia olen kattellut. Maksaa vain aivan pirusti. Toimisikohan tällainen yhdistelmä mitenkään: Engl Thunder-nuppi -> Line6 4x12" mkll -> Line6 Floorpod(wah, muut efektit) -> kitara ? Kaippa. Pitää katsella minkälaista alennusta tuosta saisi.. Tai käytettynä. | |
![]() 06.10.2008 15:28:15 | |
Äh, rupesin tuossa miettimään sitä Pod X3 Liveä.. Kuitenkin itse käytän pääsääntöisesti kolmea soundia, en sataa.. Mietin vain, että tarvitsenko sitä kaikkea mitä laite sisältää.. Siinä mielessä putkinuppi olisi kova sana. Engl Thunderia olen kattellut. Maksaa vain aivan pirusti. Toimisikohan tällainen yhdistelmä mitenkään: Engl Thunder-nuppi -> Line6 4x12" mkll -> Line6 Floorpod(wah, muut efektit) -> kitara ? Kaippa. Pitää katsella minkälaista alennusta tuosta saisi.. Tai käytettynä. Myyt kaikki rojut, ostat Englin torilta. Samalla nappaat talteen pari elementtiä ja rakentelet itelles jonkinmoisen vaneriboksin johon isket ne elementit. Efektit sitten Floorpodista tai ostat jonkin halvan räkkimuljuttimen, vaikka G-majorin. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka | |
![]() 06.10.2008 15:34:49 (muokattu 06.10.2008 15:37:41) | |
Samalla nappaat talteen pari elementtiä ja rakentelet itelles jonkinmoisen vaneriboksin johon isket ne elementit. Ei paljon nykyhinnoilla kannata ite rakennella, jos ulkonäölle tai omalle työlle laittaa yhtään arvoa. Eikä se tosiaankaan ole ihan se ja sama, minkä lootan kylkeen ne elementit pulttaa, kotelo vaikuttaa soundiin _paljon_. Käytettynä saa kaappeja laatuelementeillä 200-250 eurolla varmasti, jos V30:t kelpaa... Tosin eivät liene paras yhdistelmä valmiiksi yläkireän Thunderin kanssa. Tyhjiä lootia tai halpiskappeja saa 100-150 eurolla, reilulla satasella saapi jo uutenakin parin Celestioneja, muitakin kuin V30:siä. JuSu | |
![]() 06.10.2008 15:45:49 | |
Ei paljon nykyhinnoilla kannata ite rakennella, jos ulkonäölle tai omalle työlle laittaa yhtään arvoa. Eikä se tosiaankaan ole ihan se ja sama, minkä lootan kylkeen ne elementit pulttaa, kotelo vaikuttaa soundiin _paljon_. Käytettynä saa kaappeja laatuelementeillä 200-250 eurolla varmasti, jos V30:t kelpaa... Tosin eivät liene paras yhdistelmä valmiiksi yläkireän Thunderin kanssa. Tyhjiä lootia tai halpiskappeja saa 100-150 eurolla, reilulla satasella saapi jo uutenakin parin Celestioneja, muitakin kuin V30:siä. JuSu Tokihan sillä kotelolla on väliä. Tuossa nyt oli vain tuollainen suuntaa antava ehdotus. =) Oma suht. laadukas kaappi maksoi kokonaisuudessaan alta 150€, joten kannattaa tsekkailla tyhjiä kaapinraatoja ja pitää muutenkin silmänsä ja korvansa auki. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka | |
![]() 06.10.2008 15:59:45 | |
Myyt kaikki rojut, ostat Englin torilta. Samalla nappaat talteen pari elementtiä ja rakentelet itelles jonkinmoisen vaneriboksin johon isket ne elementit. Efektit sitten Floorpodista tai ostat jonkin halvan räkkimuljuttimen, vaikka G-majorin. Jos myisin Spider-rojut poes, ostaisin torilta Thunder nupin(nyt siellä on yksi, mutta mukaan tyrkytetään behkun kaappia; jos sen saa neuvoteltua ulos kaupasta) ja tilaisin thomannilta jonkun koht. laadukkaan 2x14" kaapin. Sounds good? Mielestäni kyllä. | |
![]() 06.10.2008 16:07:33 | |
laadukkaan 2x14" kaapin. Sounds good? Mielestäni kyllä. Mun mielestä kuulostaa lähinnä oudolta. :) Noista halvoista kaapeista mun mielestä se Bentonin 2x12" V30 elementeillä on järkevä ostos. Sen soundi on riittävän hyvä perusmeininkeihin, siihen voi lähes samaan hintaan vaihdella uutta elementtiä tilalle (jos siis myy vanhat ja joku ostaa) ja se on ennenkaikkea todella halpa. Sit myöhemmin pistelee samantien vaan jotain reilusti parempaa laatuvermettä tilalle, kun osaa sellaista ruveta kaipaamaan. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 06.10.2008 16:23:54 | |
Mun mielestä kuulostaa lähinnä oudolta. :) Heh;) Tarkoitinpa siis 2x12" ;-) Noista halvoista kaapeista mun mielestä se Bentonin 2x12" V30 elementeillä on järkevä ostos. Sen soundi on riittävän hyvä perusmeininkeihin, siihen voi lähes samaan hintaan vaihdella uutta elementtiä tilalle (jos siis myy vanhat ja joku ostaa) ja se on ennenkaikkea todella halpa. Sit myöhemmin pistelee samantien vaan jotain reilusti parempaa laatuvermettä tilalle, kun osaa sellaista ruveta kaipaamaan. Kai se näin on tehtävä.. Kaipppa tuolla Be(n)tonilla alkuun pääsee. Sopiiko noin yleisesti V30-elementeillä varustettu kaappi yhteen Thunderin kanssa? Yläkireydestä olen huhuja kuullut, miten V30:kymppiset reagoi? | |
![]() 06.10.2008 16:28:33 (muokattu 06.10.2008 16:36:15) | |
Yläkireydestä olen huhuja kuullut, miten V30:kymppiset reagoi? Ne on yksiä pahimmista tuon suhteen. Itseasiassa koko Thunder on aika typerä laite sen takia, ettei siinä ole presencen säätöä, joka on mun mielestä aika oleellinen säätö noin yläkireällä vahvarilla. Onnistuu se kirskumisen rajoittaminen sitten vaikka erillisellä eq:lla, mutta on se jotenkin vähän turhaa... EDIT 1: Ei se kuitenkaan silleen paskalta paskalta kuulosta siltikään, mikäli se nupin yleissointi ylipäätään edes miellyttää. Ei saa vain kaikkea potentiaalia irti "väärällä" kaapilla/elementeillä. EDIT 2: Itseasiassa tuon Thunderin kanssa vois toimia komeasti nää mun uudet lempparijytkyttimet G12K-100. Niistä puuttuu kaikki kireys, ovat todella todella todella botnekkaat ja keskiääniä on silti reilusti. Tiukka soundi ja taittaisi varmaan sopivasti kaikki ENGLin perusongelmat voiton puolelle. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 06.10.2008 17:09:45 | |
Ne on yksiä pahimmista tuon suhteen. Itseasiassa koko Thunder on aika typerä laite sen takia, ettei siinä ole presencen säätöä, joka on mun mielestä aika oleellinen säätö noin yläkireällä vahvarilla. Onnistuu se kirskumisen rajoittaminen sitten vaikka erillisellä eq:lla, mutta on se jotenkin vähän turhaa... Joo.. Tuota olen ajatellutkin. Tykkään kuitenkin vääntää yleensä presencet ja treblet melkein nolliin. Tykkään tummasta ja keskiääni/botne-painotteisesta soundista. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)