![]() 25.03.2008 21:30:20 | |
---|---|
Itte tein testispeksin ihan perusosilla ja muodoilla; natural värinen V-malli, tune-o-matic talla ja Mustaine mikkisetti. Hintaa tuli pelkälle kitaralle 1590 euroa ja siihen tullit, verot ja rahti päälle. No, innostukseni lopahti tuohon 10-12kk toimitukseen :-( Tuo 10 kk saattaa olla vielä alakanttiin, omassa mennyt kohta 14kk. | |
![]() 26.03.2008 01:02:53 | |
Tuo 10 kk saattaa olla vielä alakanttiin, omassa mennyt kohta 14kk. Joskus kyllä tuli hypetettyä noitten ranien perään, sitten kun piti keppiä laittaa tilaukseen niin tuli justiinsa liian monta näitä "kauhutarinoita" eteen. Empä tohtinut laittaa tilausta menemään, sillä uhalla ettei sieltä tule mitä on tilattu. Varsinkin kun eivät oikeen ole kiinostuneita jos kepissä on jotain valitttamista. Ei voi kun suositella ihmisiä olemaan hieman kärsivällisempiä ja säästämään hiukan enemmän, sekä tukemaan kotimaista käsityötaitoa :) No mikä vittu siinä vielä ahistaa | |
![]() 26.03.2008 01:21:38 | |
Joskus kyllä tuli hypetettyä noitten ranien perään, sitten kun piti keppiä laittaa tilaukseen niin tuli justiinsa liian monta näitä "kauhutarinoita" eteen. Empä tohtinut laittaa tilausta menemään, sillä uhalla ettei sieltä tule mitä on tilattu. Varsinkin kun eivät oikeen ole kiinostuneita jos kepissä on jotain valitttamista. Ei voi kun suositella ihmisiä olemaan hieman kärsivällisempiä ja säästämään hiukan enemmän, sekä tukemaan kotimaista käsityötaitoa :) Niin, hiukan enemmän vain tarkoittaa (tai ainakin tarkoitti silloin joskus) sitä c. tuhatta euroa, joka olisi ollut melkein tuplannut kitaran hinnan. Jos pitäisi toista customia saada, lähtisin silti kyllä katsomaan Amfisoundia tai muuta suomalaista pajaa. This yarded steel sings a deadly song in my grasp! | |
![]() 26.03.2008 01:34:41 | |
Niin, hiukan enemmän vain tarkoittaa (tai ainakin tarkoitti silloin joskus) sitä c. tuhatta euroa, joka olisi ollut melkein tuplannut kitaran hinnan. Jos pitäisi toista customia saada, lähtisin silti kyllä katsomaan Amfisoundia tai muuta suomalaista pajaa. Juu kyllähän se sitä hintaa tuo. Mutta maksaa se sitten itsensä täysin takaisin, kun käy paikan päällä keskustelemassa kitaran speksit täysin läpi ja valitsemassa puita yms yms. Ja nimenomaan se suomalaisen tukeminen on asia jota kannatan. On meinaan niin harvassa nykyään sitä todellista käsityö taitoa. No mikä vittu siinä vielä ahistaa | |
![]() 26.03.2008 13:44:22 | |
Juu kyllähän se sitä hintaa tuo. Mutta maksaa se sitten itsensä täysin takaisin, kun käy paikan päällä keskustelemassa kitaran speksit täysin läpi ja valitsemassa puita yms yms. Jeah, juuri tuon takia teettäisinkin nykyään suomessa. This yarded steel sings a deadly song in my grasp! | |
![]() 26.03.2008 13:58:25 | |
Itse en kyllä saavuttaisi pajalla käymisessä mitään erityistä... Vähän tiedän soittimen rakentamisesta ja herra valmistajaa varmaan vituttaisi suuresti jos tulisin hössöttämään sinne pajalle kaikkea älytöntä niistä lankunpätkistä. Ainoa mistä osaan jotakin sanoa olisi kaulan profiili ja senkin joutuisin kopioimaan muusta soittimesta eikä puolivalmis kaula parin minuutin hipelöimisellä mitään kuvaa anna itsestään. Tässä mielessä jättäisin sen soitinrakennuksen niille jotka sen osaa ja komentelisin vaan kotoa speksien, ulkonäön ja osien suhteen. | |
![]() 26.03.2008 14:24:21 | |
Itse en kyllä saavuttaisi pajalla käymisessä mitään erityistä... Vähän tiedän soittimen rakentamisesta ja herra valmistajaa varmaan vituttaisi suuresti jos tulisin hössöttämään sinne pajalle kaikkea älytöntä niistä lankunpätkistä. Ainoa mistä osaan jotakin sanoa olisi kaulan profiili ja senkin joutuisin kopioimaan muusta soittimesta eikä puolivalmis kaula parin minuutin hipelöimisellä mitään kuvaa anna itsestään. Tässä mielessä jättäisin sen soitinrakennuksen niille jotka sen osaa ja komentelisin vaan kotoa speksien, ulkonäön ja osien suhteen. No ei kyllä amfisoundin mestarirakentajia vituttanu yhtää ku mä menin sinne sönkkää. Innoissaan ne oli et sinne olin raahautunu suunnittelee keppiä. Heitti myös helvetin hyviä neuvoja koskien keppiä ja asiakaspalvelu oli ensiluokkasta. Muutenkin niistä heijastu semmonen kitaranrakentelun into että voi vaa ihailla millä sydämellä ne niitä kepukoita vääntää. Itselleni on tärkeää että oma keppi o tehty sydämellä ja taidolla sekä bonuksena vielä rakennettu kotimaassa ja samalla tuli tuettua suomalaista ammattitaitoa. LIGHTWEIGHT BABY!!!!!!!! | |
![]() 26.03.2008 14:37:27 | |
Kyllähän sitä jos jotain 4000 euron keppiä tilaa niin saa vähän tyhmiä kysellä ja itseä ainakin houkkutaisi ihan puidenkin katselu noin kuvioiden kannalta. Ja varmaan sama asia kun pitsamestojen kanssa, eli kun menee paikan päälle ja torisee joutavia niin saa yleensä paremmat lätyt kun tilatessa kotiin. Eli varmastikin saa parempaa tavaraa kun käy pohjoisen kundien kanssa naamakkain kauppaa kun polakkien kanssa netissä, puhumattakaan mahdollisista virheistä ja vastoinkäymisistä. | |
![]() 26.03.2008 14:56:43 | |
Itse en kyllä saavuttaisi pajalla käymisessä mitään erityistä... Vähän tiedän soittimen rakentamisesta ja herra valmistajaa varmaan vituttaisi suuresti jos tulisin hössöttämään sinne pajalle kaikkea älytöntä niistä lankunpätkistä. Ainoa mistä osaan jotakin sanoa olisi kaulan profiili ja senkin joutuisin kopioimaan muusta soittimesta eikä puolivalmis kaula parin minuutin hipelöimisellä mitään kuvaa anna itsestään. Tässä mielessä jättäisin sen soitinrakennuksen niille jotka sen osaa ja komentelisin vaan kotoa speksien, ulkonäön ja osien suhteen. Kyllä siinnä paikan päällä käynnissä on iso etu. Aina ei kaikki puhu samaa "kieltä" eli soittajan näkymys esim kaula profiilista voi olla erillainen kuin rakentajan. Sama pätee väreihin, varsinkin niiihin :D Paikan päälllä pääsee kokeilemaan ja näkemään KO firman tuotteita. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 26.03.2008 14:59:10 | |
No ei kyllä amfisoundin mestarirakentajia vituttanu yhtää ku mä menin sinne sönkkää. Innoissaan ne oli et sinne olin raahautunu suunnittelee keppiä. Heitti myös helvetin hyviä neuvoja koskien keppiä ja asiakaspalvelu oli ensiluokkasta. Muutenkin niistä heijastu semmonen kitaranrakentelun into että voi vaa ihailla millä sydämellä ne niitä kepukoita vääntää. Itselleni on tärkeää että oma keppi o tehty sydämellä ja taidolla sekä bonuksena vielä rakennettu kotimaassa ja samalla tuli tuettua suomalaista ammattitaitoa. Asiakaspalveluun kuuluu myös se, että ei näytä vittuuntumistaan... mut jooh, en tosiaan tiiä miten toi homma menee mutta itse koen tällä hetkellä ettei minulla itse tuotantovaiheessa ole kauheasti annettavaa. | |
![]() 26.03.2008 16:27:04 | |
Asiakaspalveluun kuuluu myös se, että ei näytä vittuuntumistaan... mut jooh, en tosiaan tiiä miten toi homma menee mutta itse koen tällä hetkellä ettei minulla itse tuotantovaiheessa ole kauheasti annettavaa. Paitsi se kaulaprofiili. Useassa pajassa on valmiita keppejä tai kauloja, joilla voi kokeilla, mikä parhaiten istuu lapasiin. Ja yllättävän paljon varmasti saa jutunjuurta aikaan omasta tekeleestään, mitä siihen pitäisi tulla ja mihin. Niitä aiheita tuntuu saavan jo pelkästään huollossa käydessä. Kaulaprofiilin lisäksi monia kiinnostaa varmaan juurikin väri, potikan paikat, mahdollisesti inlayt jne. | |
![]() 26.03.2008 17:07:45 | |
Paitsi se kaulaprofiili. Useassa pajassa on valmiita keppejä tai kauloja, joilla voi kokeilla, mikä parhaiten istuu lapasiin. Ja yllättävän paljon varmasti saa jutunjuurta aikaan omasta tekeleestään, mitä siihen pitäisi tulla ja mihin. Niitä aiheita tuntuu saavan jo pelkästään huollossa käydessä. Kaulaprofiilin lisäksi monia kiinnostaa varmaan juurikin väri, potikan paikat, mahdollisesti inlayt jne. nojoo, minun mielipiteet ton kitaran ergonomian ja ulkonäön suhteen muuttuu lähes päivittäin niin ei se minulle mitään antaisi. Tietty on jees jos joku kokee toisin, mutta ei se nyt kiveen ole kirjoitettu että se tuotteen räpeltäminen olisi kaikille rahanarvoinen etu. | |
![]() 26.03.2008 19:18:23 | |
Kyllä mä varmaan Amfisoundilla seuraavan Customin teetän kun Matt's Music ei ota vastaan Jackson Custom Shop tilauksia. Tosin...täältä on Amfisoundille melkein sama matka kun Puolaan joten eipä varmaan tule paikanpäällä käytyä :) http://evincemetal.com/ | |
![]() 26.03.2008 19:29:33 | |
Kyllä mä varmaan Amfisoundilla seuraavan Customin teetän kun Matt's Music ei ota vastaan Jackson Custom Shop tilauksia. Tosin...täältä on Amfisoundille melkein sama matka kun Puolaan joten eipä varmaan tule paikanpäällä käytyä :) Tossa tammikuussa itse Matt pisti viestin JGP:n foorumilla että on "back in business". No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. | |
![]() 26.03.2008 20:17:47 | |
Tosin...täältä on Amfisoundille melkein sama matka kun Puolaan joten eipä varmaan tule paikanpäällä käytyä :) Niin, toisaalta taas Ranin pojat eivät halua porukkaa paikan päälle. Ainakaan silloin ku sitä kysyin. This yarded steel sings a deadly song in my grasp! | |
![]() 26.03.2008 22:16:27 (muokattu 26.03.2008 22:21:20) | |
Kyllä mä varmaan Amfisoundilla seuraavan Customin teetän kun Matt's Music ei ota vastaan Jackson Custom Shop tilauksia. Tosin...täältä on Amfisoundille melkein sama matka kun Puolaan joten eipä varmaan tule paikanpäällä käytyä :) Eipä Amfisoundkaan enään noita jackson tilauksia tee. Siis Alkuperäisen RR mitoilla.. No mikä vittu siinä vielä ahistaa | |
![]() 27.03.2008 04:10:51 (muokattu 27.03.2008 04:15:24) | |
Eipä Amfisoundkaan enään noita jackson tilauksia tee. Siis Alkuperäisen RR mitoilla.. Ok. En ole kyllä RR kitaraa tilaamassakaan. Tossa tammikuussa itse Matt pisti viestin JGP:n foorumilla että on "back in business". Hyvä. Pistin Mattille mailia. http://evincemetal.com/ | |
![]() 10.01.2009 04:51:00 | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 289 päivää vanhaan ketjuun! Wanhat rules! Laitoinpa piruuttani juuri mailia tuonne ja kyselin hintaa ja toimitusaikaa täälläkin jo mainitulle rhoadsille eli http://ranguitars.floriandecher.de/custInvader.html Noh: Hello Heikki, the RR guitar in your specification will cost 1940 euros (our estimate build time is 12 months now). Antaapa olla.. Jackson RR24 ajaa täysin saman asian, viimeistään jos floikan vaihtaa. "AMON" belongs to "THEM" | |
![]() 10.01.2009 13:55:46 | |
Wanhat rules! Laitoinpa piruuttani juuri mailia tuonne ja kyselin hintaa ja toimitusaikaa täälläkin jo mainitulle rhoadsille eli http://ranguitars.floriandecher.de/custInvader.html Noh: Hello Heikki, the RR guitar in your specification will cost 1940 euros (our estimate build time is 12 months now). Antaapa olla.. Jackson RR24 ajaa täysin saman asian, viimeistään jos floikan vaihtaa. Hinnat vaan nousee ja toimitusaika on sama kun vuosi sitten. Ei tarvi paljoo lisää niin skepan Jacksonin Custom Shopista puolet lyhyemmällä toimitusajalla. Fierce New EP Streaming@http://www.myspace.com/fiercemetal | |
![]() 10.01.2009 17:41:08 | |
http://ranguitars.floriandecher.de/custInvader.html Mikäs se tuommonen laukku on? Ranin omaa tuotantoa? No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)