LaMotta 12.06.2018 20:02:42 | |
---|
Yhyy. Byääh. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
J.Nikkanen 12.06.2018 20:13:37 | |
---|
Voi juku, oispa kärmesöljy Gibson! |
parek 12.06.2018 20:14:36 | |
---|
LaMotta: Yhyy. Byääh. Itkettää kun et taaskaan keksi mitään vähänkään rakentavaa sanottavaa? Sama homma aina, oli ketjun aihe mikä tahansa. |
hallu 12.06.2018 20:18:56 | |
---|
BugBadWolf: Kansalainen Hallu tietenkin tarkoitti sitä, että ihan teknisistä syistä erilaiset vahvistimet käsittelevät signaalia eri tavalla. Myös ihmiset ovat motoorisessa tarkkuudessa ja/tai soiton dynamiikassa erilaisia. Jos meillä on yhdistelmä, jossa soittaja ei ole virheetön ja vahvistin joka melkeinpä korostaa virheitä, yhdistelmästä seuraa paha mieli. Kiitos :-D lohdullista huomata, että juuri kun on luullut puhuneensa itsensä niin syvälle suohon ettei sieltä enää ole mitään pois pääsyä. Kun jokaisen kirjoittamansa kommentin jälkeen saa vastauksia, joista ei voi kuin ihmetellä, että miten ne on sanani ymmärtänyt. Niin löytyy edes yksi joka tuntuu tajuavan mistä puhun :-). Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
LaMotta 12.06.2018 20:31:29 | |
---|
o0o: Itkettää kun et taaskaan keksi mitään vähänkään rakentavaa sanottavaa? Sama homma aina, oli ketjun aihe mikä tahansa. Harry on mielestäni hoitanut tässä rakentavan osaston ihan riittävästi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
J.Hollström 12.06.2018 21:23:02 | |
---|
J.Nikkanen: Voi juku, oispa kärmesöljy Gibson! Iham paras. |
BugBadWolf 12.06.2018 22:44:05 (muokattu 12.06.2018 22:55:29) | |
---|
sound of blues: Onkohan muusikoiden.netin Mensan ryhmä sen jo löytänyt (tai mahdollisesti lähellä)??? ;-) En tiedä. Oma kojoottilaumani on tullut siihen tulokseen, että elämän tarkoitus on lisääntyminen. Ja minuahan ei ole oikeastaan koskaan kiinnostanut mikään muu kuin pimppi tai pimpparauta, joten löytö on todettava kiistattomaksi ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
sound of blues 12.06.2018 23:18:39 (muokattu 12.06.2018 23:26:40) | |
---|
BugBadWolf: En tiedä. Oma kojoottilaumani on tullut siihen tulokseen, että elämän tarkoitus on lisääntyminen. Ja minuahan ei ole oikeastaan koskaan kiinnostanut mikään muu kuin pimppi tai pimpparauta, joten löytö on todettava kiistattomaksi ;D Tuon löydöksesi kanssa on pakko olla samaa mieltä. Liukasliha on hieno keksintö :-D |
antnis 12.06.2018 23:28:37 | |
---|
o0o: Ethän sinä kuitenkaan oikeasti väitä, että esim. se Benson soundaa ihan samalta Hot Rodin ja vaikka jonkin Matchlessin läpi? Ihan satavarmasti soundissa kyllä on eroa. Jos ei ole niin sittenhän on ihan yksi lysti mitä kamoja kukainenkin ostaa kun kaikki soundaa aina samalta, jos sormeista vaan lähtee. Kyllä minä ainakin soundaan hyvinkin samalta laitteilla kuin laitteilla, mutta eroja soundissa on silti enemmän tai vähemmän riippuen mitä kamoja on käytössä. Pitsavertauksena mun soitosta tunnistaa kyllä ne pepperoni, paprika ja valkosipulitäytteet, mutta riippuu soosista ja taikinasta miltä se kokonaisuus maistuu. Vähän potikoiden säätöä niin väitän, että soundaa ihan riittävän samalta. Soittokamojen tarkoitus on pysyä pois soittajan tieltä. |
BugBadWolf 13.06.2018 00:08:20 (muokattu 13.06.2018 00:18:39) | |
---|
sound of blues: Tuon löydöksen kanssa on pakko olla samaa mieltä :-D Sitten et ole viettänyt tarpeeksi aikaa internetissä. Jos olisit, tietäisit että kenen tahansa muun kuin itsen esittämä väittämä on aina, lähtökohtaisesti väärin ;D Langan aloituksena toimiva video sisälsi pointin, joka on jäänyt monelta huomaamatta. Ja syystä jota en ole vuosikausien yrityksestä huolimatta oppinut ymmärtämään, jo pelkkä keskustelu aiheesta koetaan henkilökohtaisena loukkauksena omia valintoja kohtaan. Tärkeä pointti oli siis se, että ikä ei tee soittimesta automaattisesti parempaa. Käytännössä jopa päinvastoin. Kalliimman se silti tekee. Kyseenalaistettiin motiivit omistaa kalliita kapineita (ja aiheesta) ja kannustettiin ihmisiä tuottamaan parempaa musiikkia itsensä - ts soittotaitonsa - kautta. Luulen että moni ei edes katsonut tuota videota. Tietyllä tavalla totta joka sana. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
parek 13.06.2018 06:25:38 (muokattu 13.06.2018 06:26:05) | |
---|
antnis: Vähän potikoiden säätöä niin väitän, että soundaa ihan riittävän samalta. Soittokamojen tarkoitus on pysyä pois soittajan tieltä. Ostit itsekin oman custom Bluetonen ja custom Warmoth telesikin siksi, että ne pysyvät poissa tieltäsi? |
Kefiiri 13.06.2018 08:49:07 (muokattu 13.06.2018 08:49:41) | |
---|
o0o: Ethän sinä kuitenkaan oikeasti väitä, että esim. se Benson soundaa ihan samalta Hot Rodin ja vaikka jonkin Matchlessin läpi? Ihan satavarmasti soundissa kyllä on eroa. Jos ei ole niin sittenhän on ihan yksi lysti mitä kamoja kukainenkin ostaa kun kaikki soundaa aina samalta, jos sormeista vaan lähtee. Vahvareita voidaan ostaa muistakin kuin sointisyistä. Eikös Matchlessit alun perin tehty varmatoimisiksi versioiksi Voxin vahvistimista? Bluetonenkin voi hommata saadakseen jämäkän, keikkailua kestävän laitteen, vaikka riittävän hyvä sointi löytyisi myös ratkeamispisteessä olevasta Fenderistä. En ole musiikin asiantuntija. |
Ruutukunkku 13.06.2018 09:15:02 (muokattu 13.06.2018 09:21:43) | |
---|
BugBadWolf: Sitten et ole viettänyt tarpeeksi aikaa internetissä. Jos olisit, tietäisit että kenen tahansa muun kuin itsen esittämä väittämä on aina, lähtökohtaisesti väärin ;D Langan aloituksena toimiva video sisälsi pointin, joka on jäänyt monelta huomaamatta. Ja syystä jota en ole vuosikausien yrityksestä huolimatta oppinut ymmärtämään, jo pelkkä keskustelu aiheesta koetaan henkilökohtaisena loukkauksena omia valintoja kohtaan. Tärkeä pointti oli siis se, että ikä ei tee soittimesta automaattisesti parempaa. Käytännössä jopa päinvastoin. Kalliimman se silti tekee. Kyseenalaistettiin motiivit omistaa kalliita kapineita (ja aiheesta) ja kannustettiin ihmisiä tuottamaan parempaa musiikkia itsensä - ts soittotaitonsa - kautta. Luulen että moni ei edes katsonut tuota videota. Tietyllä tavalla totta joka sana. Plussaa sataa jälleen kerran. Tottakai vintagessa on aina mukana se tunnepuoli, josta jokainen saa ihan luvan kanssa maksaa mitä haluaa. Videolla keskityttiin oikeastaan pelkästään soittimiin soittimina, ilman tunnetta. Lisäksi, kun keskustelu on nyt karannut jo suuntaan jos toiseen muutenkin, niin aion minäkin heittäytyä filosofiseksi. Sanontaa "jokainen soundaa itseltään, soitti sitten millä kamoilla tahansa", voisi ehkä vähän ravistella siinä mielessä, että tämäkin johtuu kaikista eniten soittotekniikasta (tottakai), eikä niistä kamoista. Soittaja kuulostaa itseltään, koska soittaa itselleen leimallisia juttuja. Hyvä soittaja kuulostaa hyvältä ja paska paskalta. Itse kuulostan luultavasti jälkimmäiseltä. You are number six |
parek 13.06.2018 09:25:39 | |
---|
Kefiiri: Vahvareita voidaan ostaa muistakin kuin sointisyistä. Tottakai voi. Itsekin arvostan muitakin ominaisuuksia kuin soundia. Itsekin pärjäisin Hot Rodilla 100%, mutta ei se tarkoita sitä etteikö joku muu kokeilemani tai omistamani vahvistin silti soundaisi paremmalta. |
BugBadWolf 13.06.2018 13:54:01 | |
---|
Kefiiri: Vahvareita voidaan ostaa muistakin kuin sointisyistä.. Minusta tärkeää olisi kuitenkin se, että syyt perustuvat todellisuuteen eikä vuosikymmenien aikana syntyneisiin kansansatuihin. Ja se oli mielestäni aloituksen videon tekijänkin huoli. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 13.06.2018 14:08:01 (muokattu 13.06.2018 15:11:09) | |
---|
Ruutukunkku:...sanontaa "jokainen soundaa itseltään, soitti sitten millä kamoilla tahansa"... Lisätään tuohon sanapari "ennen kaikkea", niin tuon voinee hakata kiveen. Tämä siksi, että ne soittajalle ominaiset elkeet on helpompi toteuttaa, kun löytää itselleen paremmin sopivia mittoja (kielet, kaulan ja lankun mitat jne) ja musiikkityylinsä kaltaisen soundin vähimmällä vaivalla toteuttavan vahvistimen. Siksi laitteilla on oikeasti merkitystä soundiin. Mutta laitteilla ei saa itseään kuulostamaan toiselta soittajalta. ---- Mitä tulee siihen paskuuteen, paljastan sinulle nyt - kun tässä ilman todistajia kahdestaan rupatellaan - oman salaisuuteni. Olen vetänyt 40 vuotta mollipentatoonista sormilla, joiden notkeus häviää kirkkaasti täysimittaisten ratakiskojen joustavalle ja kellosepäntyöhön erinomaisen hienosti soveltuvalle olomuodolle. Teen sen kuitenkin parissa erittäin vakuuttavan näköisessä asennossa ja monesti itsekseni onnellisena hymyillen. Tämä tuottaa tarvittavan määrän psykoakustiikkaa sulattamaan tyttösten sydämet ja tukkii heidän korvansa todellisuudelta. JOS he eivät lankeaisi tähän niinkuin muusikkoparka kaikenlaiseen hypeen, myisin maanantaisin tuoretta tomaattisosetta internetissä ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Kefiiri 13.06.2018 15:20:02 | |
---|
BugBadWolf: Minusta tärkeää olisi kuitenkin se, että syyt perustuvat todellisuuteen eikä vuosikymmenien aikana syntyneisiin kansansatuihin. Ja se oli mielestäni aloituksen videon tekijänkin huoli. Todellisuus on yliarvostettua. En ole musiikin asiantuntija. |
BugBadWolf 13.06.2018 15:23:06 | |
---|
Kefiiri: Todellisuus on yliarvostettua. Jos hintalappuja lukee, niin asiahan on juurikin toisinpäin. Jos et usko, tutustu kitaroiden ja viinan hintaan ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Kefiiri 13.06.2018 15:29:49 | |
---|
Totta, olisi pitänyt laittaa että yliarvostus on todellisuutta. Mutta totuuden torvetkaan eivät saa vintagekitaroiden hintoja tippumaan :D En ole musiikin asiantuntija. |
WanhaWetäjä 13.06.2018 15:30:29 | |
---|
o0o: Ethän sinä kuitenkaan oikeasti väitä, että esim. se Benson soundaa ihan samalta Hot Rodin ja vaikka jonkin Matchlessin läpi? Ihan satavarmasti soundissa kyllä on eroa. Jos ei ole niin sittenhän on ihan yksi lysti mitä kamoja kukainenkin ostaa kun kaikki soundaa aina samalta, jos sormeista vaan lähtee. Vaikka tässä on todella eri maailman kitarakamat ja äijä menne lauteille ns lennosta, niin kyllä Benson tuolta läpi paistaa https://www.youtube.com/watch?v=6jdH1T8hc9c https://www.youtube.com/watch?v=jhc6aGN-ZGI Aina ei kovatkaan onnistu, mikä lie virehäpiä Methenyllä on kyseessä... Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |