![]() 09.03.2018 20:01:19 | |
---|---|
Jag: Okei. Omalta osaltani saaga on tullut tältä erää päätökseen. Eilen vahvistimen myyjän kautta tuli sähköpostitse viesti, jossa oli liitettynä kuvakaappaus Marshallin uutiskirjeestä (linkki alla). Marshallin uutiskirjeen väittämän mukaan DSL20 ja 40 sarjassa esiintyy taustaääntä volat nollissa, joka johtuu suunnittelussa tehdyistä kompromisseista. Tätä mainintaa en eilen ainakaan onnistunut internetistä löytämään. Kait tuo uutiskirjeen pätkän voi kuitenkin julkaista. https://drive.google.com/open?id=0B … XpLVktpSVBkU2xPYmRPNHQ3WGgyT3FvbHlB Hieman tuon sähköpostin jälkeen tuli vahvistinta huoltavalta taholta viesti huollon valmistumisesta. Ehdin vasta tänään noutamaan ja samalla kysymään suoritetuista toimenpiteistä. Vahvistimeni kohdalla selkeä vika oli kyetty paikallistamaan resonance-piirin rikkinäiseen vastukseen. Muistaakseni oli jotenkin jännitteenohjauksen kanssa tekemisissä (epävarmaa muistelua). Marsun kotia kiikutettuani ilokseni huomasin hurinoiden poistuneen. Tämä asettaa mielestäni tuon Marshallin uutiskirjeen väittämän ehkä hieman outoon valoon. Yritin vielä kuulostella äsken korva kirjaimellisesti kiinni kaiuttimessa. Tuolloin siellä on joku aivan kuulokynnyksen rajamailla oleva matala brummi, joka on tietysti aivan normaalia ja täysin merkityksetöntä. Olisi mielenkiintoista joskus päästä kuulemaan Jusun vahvarin hurinatasoja. Nyt kun asia on saatu kuntoon ei tarvitse miettiä jääkö Marsu kotiin. Seuraavaksi listalla vahvistinkaapin ja etuasteputkien päivitys. Vähän vaikuttaisi nyt siltä, että Marshall pesee käsiään välttääkseen mittavat takaisinkutsut, kun vika on vähäpätöinen eikä vaikuta käytännön toimintaan? Oisko siellä nyt sitten käytetty huonolaatuisia tai vääränlaisia vastuksia tuossa yhdessä paikassa? Oli miten oli, hyvä tietää, että vian saa korjattua, jos haluaa. Se on kuitenkin tosiaan niin pieni, että minä en jaksa nähdä vaivaa enää. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski | |
![]() 09.03.2018 20:07:24 | |
JuSu: Vähän vaikuttaisi nyt siltä, että Marshall pesee käsiään välttääkseen mittavat takaisinkutsut, kun vika on vähäpätöinen eikä vaikuta käytännön toimintaan? Oisko siellä nyt sitten käytetty huonolaatuisia tai vääränlaisia vastuksia tuossa yhdessä paikassa? Oli miten oli, hyvä tietää, että vian saa korjattua, jos haluaa. Se on kuitenkin tosiaan niin pieni, että minä en jaksa nähdä vaivaa enää. JuSu Hieman editoin tuota viestiäni vielä sen jälkeen kun lainasit sen. En lähde tekemään johtopäätöksiä tai syytelmiä. En voi kuitenkaan väittää etteikö tuo sama olisi käynyt mielessä. Omalla kohdallani kuitenkin asia on nyt kunnossa ja se volumet nollissa ollut "tuuli" on poissa. Tämä riittää ja olen tyytyväinen lopputulemaan. Musacornerilta ja Uraltonelta molemmilta sain todella asiallista asiakaspalvelua aihetta käsiteltäessä. | |
![]() 09.03.2018 22:02:30 | |
Metalkallo: Andertonin esittely Origins vahvareista https://www.youtube.com/watch?v=Hft3B6D1Gj4 Ei helpottanu GAS, ei yhtään. Nyt vähän harmittaa että en syössyt perhekuntaani perikatoon ja hassannut koko Visa-tiliäni punaiselle ennakkotilaamalla Origin 50 -nuppia ennakkoon vähän halvemmalla. Noh, malttia nyt vaan ja ostellaan sitten joskus kunhan on ensin ehkä jopa testailtu. Onneksi voi hiplailla siihen asti DSL1:stä. More Gary, Less Paul | |
![]() 09.03.2018 22:34:43 | |
Poistaa kaasut tällaset jutut. Made in britit romuistani en luovu vaikka eivät mitään ihmevehkeitä ookkaan. | |
![]() 09.03.2018 23:34:46 | |
s8na: Poistaa kaasut tällaset jutut. Made in britit romuistani en luovu vaikka eivät mitään ihmevehkeitä ookkaan. Oikein! Ei kai tämmösiä ostetakaan korvaamaan mitään oikeita vahvistimia? Vaan lisukkeeksi... Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 09.03.2018 23:59:17 | |
Jag: Okei. Omalta osaltani saaga on tullut tältä erää päätökseen. Eilen vahvistimen myyjän kautta tuli sähköpostitse viesti, jossa oli liitettynä kuvakaappaus Marshallin uutiskirjeestä (linkki alla). Marshallin uutiskirjeen väittämän mukaan DSL20 ja 40 sarjassa esiintyy taustaääntä volat nollissa, joka johtuu suunnittelussa tehdyistä kompromisseista. Tätä mainintaa en eilen ainakaan onnistunut internetistä löytämään. Kait tuo uutiskirjeen pätkän voi kuitenkin julkaista. https://drive.google.com/open?id=0B … XpLVktpSVBkU2xPYmRPNHQ3WGgyT3FvbHlB Ei tuossa kyllä mistään kompromisseistä puhuta vaan päätöksestä tehdä kytkentä, jolla saadaan "exceptional bass...", jonka mukana saattaa tulla hurinaa. | |
![]() 10.03.2018 08:31:28 | |
VIPMetal: Oikein! Ei kai tämmösiä ostetakaan korvaamaan mitään oikeita vahvistimia? Vaan lisukkeeksi... Höpö höpö. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski | |
![]() 10.03.2018 08:47:19 | |
JuSu: Höpö höpö. JuSu =DD No jos on tärkeätä omistaa Englannissa tehty vahvistin, eihän sitä kannata myydä, vaan ostaa lisää. =) Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 10.03.2018 09:26:57 | |
VIPMetal: =DD No jos on tärkeätä omistaa Englannissa tehty vahvistin, eihän sitä kannata myydä, vaan ostaa lisää. =) No juu, niin sitten on MIUK vehje, vaikka käyttäisikin vaan sitä vinkuintiassa tehtyä... =) Mulla on kapea kokemus aiheesta, aika pitkäänkin (omalla mittapuulla) soittelin 100 W DSL -nupilla (eli sellaisella JCM2000 ysärivehkeellä). Tässä uusitussa sarjassa on kyllä korjattu ne vanhemman ongelmat hyvin pitkälti. Ja mitä tulee noihin hurinoihin, ei se brittipeli mikään hissukka ollut, päinvastoin, rutisi ja paukkui kuin kirppujen ilotulitus... =) JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski | |
![]() 10.03.2018 10:26:58 (muokattu 10.03.2018 10:27:44) | |
Testasin DLX:ssa JTM 45 Anniversarya silloin kun ne tuli ulos. Ja kyllä se hurisi paljon äänekkäämmin kuin tämä uusi DSL. Kysyin myyjältä tuosta hurinasta, ja vastaus oli jotain että jotkut niitä hurisee enemmän kuin toiset. Eli vähän niin kuin muka ominaisuus? Jätin ostamatta just sen hurinan takia. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. | |
![]() 01.06.2018 13:34:51 | |
Vinkkinä Verkkokaupasta näitä ennakkoon tilanneille! Mä odotin ja odotin tilauksen saapumista ja sitten sattumalta huomasin, että Verkkokaupalla onkin näitä jo hyllyssä? Pirautin kauppaan ja valittelivat, että varastoon tullut tavara ei kohdistunut automaattisesti ennakkotilauksille jostakin syystä? Kannattaa siis soitella asiakaspalveluun, jos vielä tällaista odottaa! | |
![]() 01.06.2018 15:29:26 | |
Minä sain oman DSL 1-nupin kotiin pari viikkoa sitten. Oli se jo helmikuussa tilattu, että johan se aika korkea aika olikin. No, tykkään kyllä. Ennen oli Blackstar ht-1- nuppi ja kyllä minusta tuo DSL 1 on sitä parempi, varsinkin säröisten saundien suhteen. Vielä kun jaksaisi perehtyä enemmän bass, middle ja treble potikan käytökseen niin mikä ettei. Tulee vaan niin harvoin ja vähän soitettua, että mieluummin potikat keskelle ja menoksi ennen kuin ruveta jahtaamaan mitään täydellistä saundia sieltä. Jotenkin se DSL täyttää tilan paremmin kuin Blackstar, kuitenkin sama tila, sama kaappi, samat pedaalit ja kitarat ja sama rämpyttäjä. | |
![]() 01.06.2018 20:33:30 (muokattu 01.06.2018 20:34:26) | |
Nonniin. Pieniä Marsuja on tässä tullut ja mennyt. Hommahan meni niin, että alunperin tilasin NAMM-klippien perusteella Origin 20 -nupin, mutta sen toimitus tunnetusti venähti... Siinä odotellessa lohdutin itseäni DSL20HR -nupilla, jonka totesin mainioksi peliksi. Kävi kuitenkin niin, että Mini Jubilee -nupin hinta keväällä putosi, ja sellainen piti sitten myös tilata, koskapa Origin antoi edelleen odottaa itseään. Samalla laitoin hurinaisen DSL:n takuuhuoltoon vaihdettuani sen kerran uuteenkin, jossa siinäkin oli sama hurina. Jubilee sitten kolahti ja lujaa. Siitä löytyy nyt hyvin lähelle se soundi, joka mulla on viimeaikoina korvien välissä soinut. Hurahdin vehkeeseen sen verran pahasti, että ostin vielä käytettynä comboversionkin. Kotiin ja kämpälle omansa. Lopulta Origin myös paukahti taloon, mutta joutui niin kovaan seuraan, että ei siitä loppuviimein ollut Jubileen kampittajaksi, joten se poistettiin takavasemmalle hyvin nopeasti. Hyvä vahvistin, mutta hieman rajoittunut käyttöominaisuuksiltaan. Hienoja soundeja siitä kyllä löytyi, ei siinä, mutta Jubilee on kuitenkin noista 'the better amp'. Myös DSL palautui huollosta, hurinat loistavat poissaolollaan, mutta sama homma: Ei pärjää Jubileelle mun käytössä. Bändikaveri on tuosta kiinnostunut, joten testatkoon. Jos ei kelpuuta, niin torilla tavataan. Origin ja DSL ovat molemmat hintaisekseen aivan mainioita vahvistimia, vaikkakin varsin erityyppisiä keskenään. Jubilee nyt vaan on tällä hetkellä mulle se juttu, ja onhan se toki luokkaa kalliimpi vahvistinkin. Rahalle vastinetta noissa on kaikissa hyvin. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski | |
![]() 01.06.2018 22:26:54 | |
JuSu: Nonniin. Pieniä Marsuja on tässä tullut ja mennyt. Hommahan meni niin, että alunperin tilasin NAMM-klippien perusteella Origin 20 -nupin, mutta sen toimitus tunnetusti venähti... Siinä odotellessa lohdutin itseäni DSL20HR -nupilla, jonka totesin mainioksi peliksi. Kävi kuitenkin niin, että Mini Jubilee -nupin hinta keväällä putosi, ja sellainen piti sitten myös tilata, koskapa Origin antoi edelleen odottaa itseään. Samalla laitoin hurinaisen DSL:n takuuhuoltoon vaihdettuani sen kerran uuteenkin, jossa siinäkin oli sama hurina. Jubilee sitten kolahti ja lujaa. Siitä löytyy nyt hyvin lähelle se soundi, joka mulla on viimeaikoina korvien välissä soinut. Hurahdin vehkeeseen sen verran pahasti, että ostin vielä käytettynä comboversionkin. Kotiin ja kämpälle omansa. Lopulta Origin myös paukahti taloon, mutta joutui niin kovaan seuraan, että ei siitä loppuviimein ollut Jubileen kampittajaksi, joten se poistettiin takavasemmalle hyvin nopeasti. Hyvä vahvistin, mutta hieman rajoittunut käyttöominaisuuksiltaan. Hienoja soundeja siitä kyllä löytyi, ei siinä, mutta Jubilee on kuitenkin noista 'the better amp'. Myös DSL palautui huollosta, hurinat loistavat poissaolollaan, mutta sama homma: Ei pärjää Jubileelle mun käytössä. Bändikaveri on tuosta kiinnostunut, joten testatkoon. Jos ei kelpuuta, niin torilla tavataan. Origin ja DSL ovat molemmat hintaisekseen aivan mainioita vahvistimia, vaikkakin varsin erityyppisiä keskenään. Jubilee nyt vaan on tällä hetkellä mulle se juttu, ja onhan se toki luokkaa kalliimpi vahvistinkin. Rahalle vastinetta noissa on kaikissa hyvin. JuSu Kyllä tuo Mini Jubilee vaikuttaa mielenkiintoiselta peliltä, jos noin tehokasta peliä olisin hommaamassa. Käytetty DSL1HR olis ehkä enemmän mulle kotiin, jos se syrjäyttäis ton Epiphone Valve Jr nupin... Divorce rock: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 01.06.2018 22:32:01 | |
VIPMetal: Kyllä tuo Mini Jubilee vaikuttaa mielenkiintoiselta peliltä, jos noin tehokasta peliä olisin hommaamassa. Käytetty DSL1HR olis ehkä enemmän mulle kotiin, jos se syrjäyttäis ton Epiphone Valve Jr nupin... Osta multa pois DSL1HR, mä voin sitte hommata tilalle Origin 20:n. Tai Mini Jubileen! JuSu sytytti pienen kipinän... :P More Gary, Less Paul | |
![]() 03.06.2018 22:40:14 | |
Robert Baker Y-tubessa hommas ekan marsunsa, ja juuri Origin 50:n: https://www.youtube.com/watch?v=MQbY1KYWCRE Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 04.06.2018 00:18:35 | |
Metalkallo: Robert Baker Y-tubessa hommas ekan marsunsa, ja juuri Origin 50:n: https://www.youtube.com/watch?v=MQbY1KYWCRE "My first Marshall is a new Marshall that sounds like an old Marshall." Pakko sanoa, että tuo ei suoranaisesti kuulostanut ainakaan yhdeltäkään mun Marshalleista. Jotenkin kesyn ja kliinisen kuuloinen. Vaikee sanoa, minkä piikkiin menee. | |
![]() 04.06.2018 12:13:58 (muokattu 04.06.2018 13:07:12) | |
Kannoin Origin 20 nupin suoraan treeneihin. Treenien lomassa en hirveitä säädelly, mutta mieleinen soundi löytyi ilman suurempia säätelyjä. 20W asennossa treeni voluumeilla särön määrä liikkuu jossakin AC/DC tasolla Gain - Master balanssista toki riippuen. Sellainen OD:lla potkiminen pikku reunaroson päälle olikin mulla juuri ajatuksena isommille säröille ja toimii hienosti! Nopeasti säädeltynä vanhat OD pedaalit tuntuisivat toimivan siihen tarkoitukseen myös soundillisesti. Tokihan tässä laitteessa on kompromisseja tehty jo tuon tehon suhteen Vintage Marshuihin verrattuna, joten jotakin soundia tai fiilistä sitten varmaan puuttuu jos ihan rinnan vertaisi. Sittenhän voi kysyä, kuinka isosta erosta on lopulta kyse ja kuinka paljon sillä on itselle käytännön merkitystä, kuulijoista puhumattakaan? Kivahan niitä isoja marsuja on toki fiilistellä, mutta juuri särö / äänenpaine mielessä tämä on mun käyttöön huomattavasti käyttökelpoisempi vekotin, kuin esim. aiemmin omistamani Marshall 1987x. Tässä masteria pystyy ihan avaamaankin mukavasti, niin että laite jo säröytyy hyvin. Tietenkin erilliset gain ja master namiskat auttavat tässä myöskin. Pitää nyt vielä säädellä lisää omalla ajalla ja testailla eri kaappeja, mutta äkkiseltään tämä tuntuisi olevan aika pitkälle se mitä laitteelta hain, eli talossa pysyy! Sitten kun katsoo vielä tuota hintalappua, niin onhan tässä todellakin rahoille vastinetta ja tällainen pikkunuppi 4x10 tai 2x12 Marshall kaapin kanssa on roudaus ystävällinen paketti myöskin. Hyvä Marshall! | |
![]() 18.10.2018 23:44:53 | |
Tuossa tuli tänään testattua Origin 50 nuppia paikallisessa liikkeessä Peaveyn 412JS kaapilla ja Wamplerin Tumnuksen kera. Rupesi kyllä rankasti houkuttamaan, sai melko rouheankin särön aikaseksi. Soitin siis output low asennossa. Tähän asti oon ollu enemmän high gain miehiä, houkuttas jotenkin hommata vähän kevyempään menoon tuo. Onko muilla minkämoisia kokemuksia, riittävästi mökää bändin kanssa kämpällä luukuttamiseen? Life is cancer and people shit.
"Kevät-tiukka vetotanko estää kevään kiertämällä"- gear4music.fi | |
![]() 19.10.2018 09:02:30 | |
Jape69: Tuossa tuli tänään testattua Origin 50 nuppia paikallisessa liikkeessä Peaveyn 412JS kaapilla ja Wamplerin Tumnuksen kera. Rupesi kyllä rankasti houkuttamaan, sai melko rouheankin särön aikaseksi. Soitin siis output low asennossa. Tähän asti oon ollu enemmän high gain miehiä, houkuttas jotenkin hommata vähän kevyempään menoon tuo. Onko muilla minkämoisia kokemuksia, riittävästi mökää bändin kanssa kämpällä luukuttamiseen? Yhdet treenit olen soittanut 20w nupilla 2x12 kaappiin ja helposti riitti hönkä ja soitin low outputilla. Mutta, siihen toki vaikuttaa niin moni tekijä, meillä on akustisesti hyvä tila ja rumpali soittaa nätisti. Pelivaraa jäi todella paljon. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)