Pääsin kokeilemaan (pikaisesti) Helixiä. Heti eka fiilis oli, että ei ole kyllä kuulokkeilla yhtään aidomman kuuloinen kuin Yamaha THR, Boss Katana, Fender Mustang yms. perusmallintavat kuulokkeilla. Olin henkisesti valmis ostamaan Helixin ennen testiä, mutta päätin skipata kun ei tullut lainkaan vau -elämystä. Nappasin torilta THR10, 100 eur. Ajaa asian aivan täysin. |
o0o: Pääsin kokeilemaan (pikaisesti) Helixiä. Heti eka fiilis oli, että ei ole kyllä kuulokkeilla yhtään aidomman kuuloinen kuin Yamaha THR, Boss Katana, Fender Mustang yms. perusmallintavat kuulokkeilla. Olin henkisesti valmis ostamaan Helixin ennen testiä, mutta päätin skipata kun ei tullut lainkaan vau -elämystä. Nappasin torilta THR10, 100 eur. Ajaa asian aivan täysin. Juu ei toimi Helixin luurilähtö vaikka siinä on erillinen volasäätö, presetit on täyttä kuraa ja kihinää muutenkin joka korostuu luureilla ikävästi. Täytyy hyväksyä fakta että ko vehje EI OLE plug and play vaan vaatii helvetisti perehtymistä ja taitoa säätää toisin kuin ehkä Yamaha THR ja vastaavat. Todellakin tuo "pikasesti" kokeilu ei anna vehkeestä kovin mairittelevaa kuvaa, pettymys se oli mullekkin alkuun. Mulla on siis tuo Helix Floor ollut vuodeta 2016 joten voin sanoa että kokemusta ko vermeestä on ja vieläkin oppii kaikenmoista. Riippuu tietty minkälaista musaa soittaa mutta jotkut IRrit kannatta hankkia, helpottaa suuresti soundien tekoa koska ne ovat heti eri maailmasta kuin Helixin omat kaapit, toki niistäkin saa ok soundia mutta vaatii hitosti enemmän säätämistä. Luurisoitto ko kapineen kautta on todellakin aika hämmentävää, liekö sen kuulokevahvistimen taajuudet liian yläpäiset vai mistä johtuu mutta ne soundit mitä toimivat digivahvistin + vanhat isot kotistereokaapit kautta tai luureilla ok Apogee Duetin ja iMacin kautta tai tallennuksissa Logic Prossa ovat melko sietämätöntä ylämiddlleä Helixin luurilähdöstä vaikka mun luurit ovat suht neutraalit täälläkin mainitut AKG 240:n uusintapainokset legendaarisitsa studioluureista. Itse otsikkoon suoraan liiittyen, useimmilla mallintavilla luureilla soitellessa tilakaikujen käyttö ja jos mahdollista niin stereosoundit pehmentävät kummasti kuulokuvaa ja jos soittaa taustojen kaa niin kitaran saa sulautumaan taustaan paremmin kuin jos se on monona ikäänkuin suoraan naaman edessä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |