Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1023 24 25 26 27
RaskasMielinen
13.04.2016 17:33:31 (muokattu 13.04.2016 17:34:22)

Itse olen ollut Torpedo Liveeni edelleen erittäin tyytyväinen, etenkin nauhoitushommissa. Kemper, Axe ja Atomic kaasuttelevat aina välillä, mutta olen tykästynyt putkivahvistimiini enkä keksi omista Torpedon läpi ajetuista soundeistani mitään valittamista. Joku muu ei mun soundeistani ehkä diggaa, mutta mitäpä se minua liikuttaisi. Näillä mennään siis, toki toistaiseksi - eikä kitarakamojen kohdalla oikein kannata muuten asennoituakaan.
Jack of all trades - master of none
sustain65
13.04.2016 18:02:17 (muokattu 13.04.2016 18:02:38)
RaskasMielinen: Itse olen ollut Torpedo Liveeni edelleen erittäin tyytyväinen, etenkin nauhoitushommissa. Kemper, Axe ja Atomic kaasuttelevat aina välillä, mutta olen tykästynyt putkivahvistimiini enkä keksi omista Torpedon läpi ajetuista soundeistani mitään valittamista. Joku muu ei mun soundeistani ehkä diggaa, mutta mitäpä se minua liikuttaisi. Näillä mennään siis, toki toistaiseksi - eikä kitarakamojen kohdalla oikein kannata muuten asennoituakaan.

On muuten juuri oikea asenne!

Nyt juuri olen hitusen sairaana, mutta kunhan olen tervehtynyt, niin alan kokeilemaan esim. Ravenscry -yhtyeen jakamia impulsseja ( http://www.ravenscryband.com/wordpr … two-notes-engineering-torpedo-live/ ). Ihan tymäkkää soundia heillä on albumillaan. Ja viimeisimmän albumin The Attraction of Opposites ( http://www.metalstorm.net/pub/review.php?review_id=13070) "making of" Youtube-videoilla on Two-Notesit käytössä. (Hienoja biisejä heillä, esim. Missing Words. Ja aiemmalta albumilta mm. Calliope ja Nobody.)
heviäijä
31.07.2016 23:17:31 (muokattu 31.07.2016 23:25:30)
Nostellaanpas

http://www.two-notes.com/en/software/torpedo-wall-of-sound-3/

Onko kenelläkään kokemuksia? Ilmeisesti ilmainen softa, eli jotain two notes herkkua niille joilla ei ole paria tonttua taskun pohjalla. 8 mikkiä, 8 päättäriä ja 2 kaappisimulaatiota. Itselleni ainakin vähän hämärän peitossa koko Wall Of Sound.

Demoa: https://www.youtube.com/watch?v=_b96doaUB38
EDIT: Eli tuo demo onkin joku tapa mikittää kaappi tuossa softassa. Itseäni kiinnostaa että voiko tuota käyttää ihan vaan plugarina DAWissa.
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
J-P L
01.08.2016 01:02:58
heviäijä: Nostellaanpas

http://www.two-notes.com/en/software/torpedo-wall-of-sound-3/

Onko kenelläkään kokemuksia? Ilmeisesti ilmainen softa, eli jotain two notes herkkua niille joilla ei ole paria tonttua taskun pohjalla. 8 mikkiä, 8 päättäriä ja 2 kaappisimulaatiota. Itselleni ainakin vähän hämärän peitossa koko Wall Of Sound.

Tuostahan oli jo aiemmin keskustelua tässä langassa.

Itseäni kiinnostaa että voiko tuota käyttää ihan vaan plugarina DAWissa.

Voi käyttää. Se on VST-plugin.
heviäijä
01.08.2016 11:44:15
J-P L: Tuostahan oli jo aiemmin keskustelua tässä langassa.

Voi käyttää. Se on VST-plugin.

Mikäs tuo lisenssihomma oli? Voiko käyttää 30 päivän jälkeen?
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
J-P L
01.08.2016 13:20:52 (muokattu 01.08.2016 13:41:10)
heviäijä: Mikäs tuo lisenssihomma oli? Voiko käyttää 30 päivän jälkeen?

Ei voi, mutta lisenssin saa ostamalla vähintään yhden kaiutinkaappimallinnoksen.

"The wall Of Sound III plugin can be used for free for 30 days with 2 cabinets : BritVintC and WattFanC.

To keep using the Wall Of Sound III, you need to buy at least one cabinet, that costs 8 euros. The price is degressive, the more cabinets you buy, the bigger the discount is."
Shredator
01.08.2016 13:42:03

Käytän itse ja suosittelen. 8€/kpl näin hyvistä impulsseista ja softasta on aivan käsittämätöntä.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
heviäijä
01.08.2016 17:13:40
Shredator: Käytän itse ja suosittelen. 8€/kpl näin hyvistä impulsseista ja softasta on aivan käsittämätöntä.

Huomasin että on halpaa kuin saippua, eli pitääpä tutkia, Hyväksyvätköhän visa electronin, kaikki jenkkikaupat eivät ilmeisesti kelpuuta.
Shredator
04.09.2016 12:02:15

No niin, nyt on ollut muutaman päivän ajan Torpedo Live...

Onhan tämä nyt aivan tolkuttoman hyvä. Säätämistä toki pitää tehdä, mutta käytännössä saan kuulokkeisiin ja DAW:iin ajettuna aika lailla täsmälleen saman soundin kun mitä kuulen huoneessa aidon kaiuttimen kanssa. Latenssi on oikeastaan niin pientä (3ms) ettei edes huomaa. Torpedo Remotella saa helposti säädettyä mieleiset presetit ja olenpa lataillut muutamia lemppari-impulssejani muilta valmistajilta. Two Notesin omatkin on kyllä ihan ykkösluokkaa ja presetit on valmiiksi jo todella käyttökelpoisia. Tuo reaktiivinen kuorma on kyllä paras mitä on tullut vastaan. Ei mielestäni muuta soundia lainkaan ja dynamiikka on täsmälleen kuten vahvistimessa.

Melkein pistää miettimään Axe-Fx:n myymistä, kun en ole sillä saanut toistettua mitä saan tämän kanssa.
heviäijä
04.09.2016 13:21:47
Shredator: No niin, nyt on ollut muutaman päivän ajan Torpedo Live...

Onhan tämä nyt aivan tolkuttoman hyvä. Säätämistä toki pitää tehdä, mutta käytännössä saan kuulokkeisiin ja DAW:iin ajettuna aika lailla täsmälleen saman soundin kun mitä kuulen huoneessa aidon kaiuttimen kanssa. Latenssi on oikeastaan niin pientä (3ms) ettei edes huomaa. Torpedo Remotella saa helposti säädettyä mieleiset presetit ja olenpa lataillut muutamia lemppari-impulssejani muilta valmistajilta. Two Notesin omatkin on kyllä ihan ykkösluokkaa ja presetit on valmiiksi jo todella käyttökelpoisia. Tuo reaktiivinen kuorma on kyllä paras mitä on tullut vastaan. Ei mielestäni muuta soundia lainkaan ja dynamiikka on täsmälleen kuten vahvistimessa.

Melkein pistää miettimään Axe-Fx:n myymistä, kun en ole sillä saanut toistettua mitä saan tämän kanssa.

Ihmiskorvahan tuskin havaitsee 3ms latenssia, Axe Fx II mulle, vaihdossa saat Halvan trankku/digicombon ja pätkiksen. :D
steelduck
04.09.2016 13:45:28

Onko kukaan vertaillut Torpedoa vs. Koch keinokuorma ja Wall of Sound? Soundit on varmaan aika samaa tasoa, mutta mitenkäs soittotuntuma?
Shredator
04.09.2016 13:56:36

steelduck: Onko kukaan vertaillut Torpedoa vs. Koch keinokuorma ja Wall of Sound? Soundit on varmaan aika samaa tasoa, mutta mitenkäs soittotuntuma?

Sitä Dummybox Homea vertailin tuohon +WOS impulssit. On se erilainen myös narulta.

Koch on kyllä ihan ok hintaisekseen, mutta kun se on resistiivinen kuorma niin se muuttaa sitä vahvistimen käyttäytymistä hieman. Kyllä sen huomaa myös soittaessa, kun se tatsi on sellanen puolijäykkä eikä luonnollinen. Sama kun Axen kanssa :)
hallu
04.09.2016 15:36:06
steelduck: Onko kukaan vertaillut Torpedoa vs. Koch keinokuorma ja Wall of Sound? Soundit on varmaan aika samaa tasoa, mutta mitenkäs soittotuntuma?

Torpedo on digitaalinen laite ja Koch on analoginen eli ei mallinna sitä kaappia torpedon tavoin.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
TTV
04.09.2016 15:41:04

Ite vetelen Kochin LB-II kautta Torpedo C.A.B.iin ja mainiosti toimii. Joitain ääninäytteitä taisin jo tähän ketjuun postatakin. C.A.B. ajaa samaa virkaa kuin tuo WoS, mutta erillispurkkina. Mun setti vastaa toiminnallisuudeltaan aika suoraan Torpedo LIVEä.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
04.09.2016 15:56:48
TTV: Ite vetelen Kochin LB-II kautta Torpedo C.A.B.iin ja mainiosti toimii. Joitain ääninäytteitä taisin jo tähän ketjuun postatakin. C.A.B. ajaa samaa virkaa kuin tuo WoS, mutta erillispurkkina. Mun setti vastaa toiminnallisuudeltaan aika suoraan Torpedo LIVEä.

Joa Torpedo tarjoaa kaappimallinsa VST-plugeina, niin eikö periaatteessa Kochista voisi soittaa suoraan äänikortin kautta vaikka MainStagen kautta ajaa siihen ne Torpedon kaappimallit ? tarvii varmaan hyvän tietokoneen ja äänikortin (mahtaako sitten yltää torpedon muuntimien nopeuteen, mutta ehkä tulevaisuudessa).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
steelduck
04.09.2016 17:03:33

Shredator: Sitä Dummybox Homea vertailin tuohon +WOS impulssit. On se erilainen myös narulta.

Koch on kyllä ihan ok hintaisekseen, mutta kun se on resistiivinen kuorma niin se muuttaa sitä vahvistimen käyttäytymistä hieman. Kyllä sen huomaa myös soittaessa, kun se tatsi on sellanen puolijäykkä eikä luonnollinen. Sama kun Axen kanssa :)

Tätä keinokuorman soittotatsi juttua juuria hain. Eli Kochilla on köpömpi...
Shredator
04.09.2016 17:07:41

steelduck: Tätä keinokuorman soittotatsi juttua juuria hain. Eli Kochilla on köpömpi...

Noh, onhan ne eri hintaluokista. Koch on hintaisekseen hyvä.
TTV
04.09.2016 17:56:51
steelduck: Tätä keinokuorman soittotatsi juttua juuria hain. Eli Kochilla on köpömpi...

Tästähän saataisiin hyvä selvitystyö, jos aktiviteettia riittää. Voisin tarjota omaa Koch + C.A.B. settiä mukaan, jos joku pistää Livensä. Kochin soittotatsista on vähän paha sanoa, kun sen kuitenkin linkittää kaappimalliin, ite en ainakaan huomannut eroa normikaapin tuntumaan. Kochin oma "kaiutinemulaatio" on vitsi, kuten ne yleensä tuppaa olemaan. En oo kuitenkaan koittanut suoraan Kochista äänikortille, jotrn sitäkin voisi koittaa, jos testisessiot järjestyy?

Jäsen Raskasmielinen piti aikoinaan jonkin testisession, mitäs siinä taas tutkittiinkaan?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jii.haanpaa
04.09.2016 18:12:40

Tästä tuli mieleen, että hyvä tapa väärinkäyttää Torpedoa tai jotakin muuta oikeasti toimivaa kuormaa, on kytkeä esim 16ohm 4x12-kaappi 64-ohmiseksi ja soittaa sitä rinnankytkettynä torpedon kanssa. Vahvarille tuo kombo näkyy terveenä 7-ohmin kuormana ja vaimennus on mukavat 1/8. Eli 100w mörssäri muuttuu helpommin hallittavaksi 12-wattiseksi, mutta saundi ja tatsi säilyvät oikeasti.

Itselläni on tosin Suhrin Reactive Load vastaavassa setupissa, mutta toimii varmasti kaikilla muillakin laadukkailla reaktiivisilla kuormilla.
sustain65
04.09.2016 18:25:59
TTV: Tästähän saataisiin hyvä selvitystyö, jos aktiviteettia riittää. Voisin tarjota omaa Koch + C.A.B. settiä mukaan, jos joku pistää Livensä. Kochin soittotatsista on vähän paha sanoa, kun sen kuitenkin linkittää kaappimalliin, ite en ainakaan huomannut eroa normikaapin tuntumaan. Kochin oma "kaiutinemulaatio" on vitsi, kuten ne yleensä tuppaa olemaan. En oo kuitenkaan koittanut suoraan Kochista äänikortille, jotrn sitäkin voisi koittaa, jos testisessiot järjestyy?

Jäsen Raskasmielinen piti aikoinaan jonkin testisession, mitäs siinä taas tutkittiinkaan?

Ei Kochin kaiutinemulaatio "vitsi" tai ihan turha ole, kyllä sillä mikserin kautta saa koko bändin äänitykseen mukaan ihmeen kelpoa ääntä, ainakin jos on rokkisäröistä kyse. Mutta joo, ei se toki hyväkään ole, Torpedon kaappimamallit vievät selkeästi voiton.

Porukalla testailu olisi kyllä mielenkiintoista. Meikällä olisi Koch LB II, Torpedo Live ja Axe FX II. Taitaisi testailu kuitenkin olla pääkaupunkiseudulla, sinne en kovin helposti ehdi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)