AngieRainbow 08.09.2015 17:37:53 | |
---|
Gabe: Ne kisaa kuka on pahin runkkari. Eikö tämän pitänyt olla jo selvä peli? :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
FensonGibder 08.09.2015 18:33:31 | |
---|
AngieRainbow: Eikö tämän pitänyt olla jo selvä peli? :) ------> He who dies with most guitars, wins! Riffi, nyt. |
Gabe 08.09.2015 20:16:47 | |
---|
AngieRainbow: Eikö tämän pitänyt olla jo selvä peli? :) Mulla on vähän sellainen kutina että kun kekkuliheikki toipuu ryyppyputkestaan ja teikäläinen saa valikoimaa kiertämään, niin näemme vielä ainakin yhden erän tästä eeppisestä taistosta. :D |
kekkuliheikki 09.09.2015 15:07:43 | |
---|
Gabe: Mulla on vähän sellainen kutina että kun kekkuliheikki toipuu ryyppyputkestaan ja teikäläinen saa valikoimaa kiertämään, niin näemme vielä ainakin yhden erän tästä eeppisestä taistosta. :D Ma olen tilapaisesti elakkeella naista hommista. Antaa nuorten yrittaa. En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 09.09.2015 15:13:13 | |
---|
kekkuliheikki: Ma olen tilapaisesti elakkeella naista hommista. Antaa nuorten yrittaa. Ja kun kiisseli pysyy taas lusikassa, niin Kekkuli is back in business... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe 09.09.2015 17:39:27 | |
---|
kekkuliheikki: Ma olen tilapaisesti elakkeella naista hommista. Tätä en usko. Ei mene kauaa kun jo ranskassa gas hikikarpalot ohimoilla kiiltää. :) |
HateHalon 10.09.2015 14:06:13 | |
---|
Tuol oli joku Ruokankaan keppi myynnis toril 1850e. www.halondesign.com |
Corto 10.09.2015 22:17:03 | |
---|
Ei olla terveitä, ei. Säätiedotuskaan ei kyllä luvannut äkillisiä GAS-puuskia, mutta tulipa niitä silti. Juuri ennen ketjun aloitusta oli soittokamoissani suht nätti status quo vallalla eikä mitään merkkejä muutoksesta. En ollut pitkään aikaan (lue: kuukausiin) ostanut kuin ehkä yhden efektipedaalin. Mitenkään ketjuun sinänsä liittymättä tai sen innoittamatta mulla meni yhtäkkiä GAS-vimmoissa sekä keikkavahvistin että kotitreenivahvistin vaihtoon ja yksi kitaroista roikkuu parastaikaa torilla myytävänä. Ei tässä ole mitään järkeä, mutta syytän vauhkoontumisistani vaisua keikkatahtia. En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin |
PIM 11.09.2015 09:16:30 | |
---|
Corto: Ei tässä ole mitään järkeä, mutta syytän vauhkoontumisistani vaisua keikkatahtia. Nyt kun sanoit niin toi on kyllä totta, että nyt elokuussa kun oli omaan normaalin verkkaiseen keikkatahtiin nähden hyvin keikkaa, taisi peräti viisi vai kuusi esiintymistä olla, niin ei yhtään käynyt mielessäkään kamojen vaihto, mutta nyt kun pariin viikkoon ei ole ole ollut yhtään keikkaa niin on tullut ostettua yks kitara, laitettua yks torille ja hankittua uudet mikit pariin kitaraan. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
ÄrGee 08.11.2015 23:46:35 | |
---|
Viimeaikainen putkivahvistimen ja pedaalien pois myyminen on aiheuttanut sen että seuraavia ostettavia kamoja ajattelee aivan liikaa. Tyyliin että jos joku mahdollisuus tai yhdistelmä on sähkökitaran signaaliketjussa mahdollinen, olen ajatellut sen yli ja ympäri sekä millä aion tämän toteuttaa. On tietysti hienoa olla kitaristi vuonna 2015, koska niin monet asiat ovat tekniikan puitteissa jo mahdollisia. Mielessä on käynyt putkivahvistin + releohjattava multiefekti, putkivahvistin + midi switcher/looper ja pedaalilauta, mutta edellä mainitut ovat liian monimutkaisia, epäroudausystävällisiä ja niin edelleen. Midiä ymmärtävät vahvistimet ovat myös yllättävän harvassa. Mielestäni helpoin ratkaisu monipuolisiin soundeihin tässä vaiheessa rahavarantojen rajallisuuden takia on päätyminen lattia -malliseen multiefektiin ja class-D luokan kitarapäätteeseen. Joka taloudellisen tilanteen salliessa vaihtuu putkipäätteeseen. Mistä tietysti saadaan äänet ulos 4x12'' kaapin avulla, helppoa ja suhteellisen yksinkertaista mistä ei pitäisi syntyä suurta päänvaivaa. Homman vaikeutta lisää vielä tavaroiden huono saatavuus käytettynä (Line6 Pod HD500x). Kellään muilla samankaltaisia oireita, ajatuksia tai murheita jotka häiritsevät jo normaalia elämää? Aivan varmasti on... Ja kyllä, olen tosissani. |
VIPMetal 12.11.2015 18:47:27 | |
---|
Kauhea gääs iskenyt nyt yllättävälle sektorille. Pitkään jatkunut vahvistinosaston päivitys on saavuttanut stabiilin olotilan, mutta kitarapuolella on syttynyt tarve useille eri malleille. Ensin pitää saada Explorer, seuraavana Gibson SG ja ehkä jopa Flying V. Fender -osastolta Tele ja lopulta strato. Mut pääpaino on nyt noissa humpparikitaroissa. Explorerista on kaupat jo sovittu, joten asiat etenee. =) Kalliiks vaan taitaa tulla. Sit ois muutama putiikkipedaali, jotka pitäis myös laittaa. =D "Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" |
LaMotta 12.11.2015 19:16:05 (muokattu 12.11.2015 19:20:56) | |
---|
Corto: Ei tässä ole mitään järkeä, mutta syytän vauhkoontumisistani vaisua keikkatahtia. Jaa? Bänditoiminnan loputtua itsellä taas ei ole ollut mitään tarvetta kamarunkkaukselle. Eli käyttötarve piti yllä sitä. 15 kk en ole ostanut mitään soitinkamaa. Pelkästään myynyt. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
VIPMetal 12.11.2015 19:56:22 | |
---|
Itellä bändin puuttuminen lisäsi merkittävästi (tarpeettomia?) ostoksia. Nyt ku bändihommat rullaa taas, on toki kaikenlaista tarvetta koko ajan. Ja ostoksia, mut osa ajasta menee sentään itse asiaan eli soittamiseen ja säveltämiseen. "Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" |
tender.insanity 12.11.2015 20:07:35 (muokattu 12.11.2015 20:08:00) | |
---|
Bändihommat on ohi, joten taas on kiva itselle ostella kaikkea roinaa. Mä laitoin juuri uuden äänikortin tulemaan. Tämän hetkinen on 4/4 ja uusi on 8/8. En tarvitse niin paljoa kanavia, mutta sopii paremmin sisustukseen. Toisaalta eipä sitä reikää, minne tökätä, voi koskaan olla liikaa. |
klobasa 13.11.2015 09:32:18 (muokattu 13.11.2015 10:18:20) | |
---|
Aivan täysin sairastahan tämä romujen jatkuva ostaminen ja myyminen viimeisten 3-4 vuoden ajan on ollut. Hirveä määrä aikaa mennyt tohon touhuun ja stressiäkin se on aiheuttanut kun on pitänyt viikkoja tai kuukausia tuskailla mistä löytäis sopivan laitteen...ja sit hetken päästä siihen on kyllästynyt ja alkaa tuskailu kun myynti kestää liian pitkään. Ei mitään järkeä. Romujen määrä on nyt tosi pieni ja ne vähät on laadukasta tavaraa, mutta kun ajattelen esim. neljän vuoden takaista tilannetta mikään ei ole oikeasti paremmin. Sillon mulla oli Rikstonen mulle tekemä custom vahvistin ja Fender Robert Cray strato. En olis menettänyt yhtään mitään jos mulla olis edelleen noi samat kamat näiden nykyisten sijaan. Itseasiassa toivoisin, että mulla olis ne samat laitteet. Edit: Olen näköjään kasvanut ihmisenä. Pari kk sitten kirjoitin etten näe tässä mitään ongelmaa. Nyt myönnän, ettei tässä ole mitään järkeä... |
xlat 29.11.2015 18:18:34 | |
---|
Mulla oli pitkään (tyyliin 10 vuotta) samat kamat, mutta nyt sit kertaheitolla iski kauhea tarve uusia kaikki kerralla. Siks rekkauduin tännekin sisään. Homma lähti Joe Satrianin konsertista, jossa tajusin tarvitsevani 24-nauhaisen kitaran. Ja kun sellainen sopiva Ibanez löytyi netistä niin alkoi mieli tehdä uutta vahvistintakin, joka tuli sit tilattua. Nyt kutittaa ostaa vielä strato ja les paul mutta ensin täytyy päästä vanhasta kamasta eroon (budjetti) ja opiskella samalla uuden vahvarin äänimaailmaa että minkälaiset kitarat kantsii valita. Pitäisi soittaa enemmän ja ihmetellä kamoja vähemmän... |
Morri 29.11.2015 19:47:12 | |
---|
Omalla kohdallani sanoisin, että tässä ei kertakaikkiaan ole mitään järkeä...Tälläkin viikolla kolme pedaalia tullut ostettua, kaiken huippuna tuo viimeisin eli MXR EVH 5150 Overdrive, tilaisin marraskuun alussa Thomannilta uuden 15W 5150 Lunch Box-nupin, mutta kun toimitusaika pomppasi tammikuun loppuun (ensin 4.12. varastossa, nyt 20.1.16) niin tilasin tuon pedaalin siksi aikaa. Minkäs teet, kärsimätön luonne. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Gabe 29.11.2015 19:54:58 | |
---|
Morri: Omalla kohdallani sanoisin, että tässä ei kertakaikkiaan ole mitään järkeä...Tälläkin viikolla kolme pedaalia tullut ostettua, kaiken huippuna tuo viimeisin eli MXR EVH 5150 Overdrive, tilaisin marraskuun alussa Thomannilta uuden 15W 5150 Lunch Box-nupin, mutta kun toimitusaika pomppasi tammikuun loppuun (ensin 4.12. varastossa, nyt 20.1.16) niin tilasin tuon pedaalin siksi aikaa. Minkäs teet, kärsimätön luonne. Tuleeko tuo 5150 tuon Bugaboon tilalle? Laitahan sitten mietteitä tuosta pikkuisesta. |
Morri 29.11.2015 20:05:34 | |
---|
Gabe: Tuleeko tuo 5150 tuon Bugaboon tilalle? Laitahan sitten mietteitä tuosta pikkuisesta. Sanotaanko niin, että näin taitaa olla, huomenna B:lle ns viimeinen voitelu pajalla, katsotaan mitä tapahtuu. Onhan se nyt ihan vitun hullua, että tässä pitää pedaalien kanssa alkaa leikkimään. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
käsi 01.12.2015 22:40:13 | |
---|
Ei ole tervettä ei. Onneksi nykyään rajoittuu enää pedaaleihin pahin. Toki ostoslistalla on vielä 2x12 kaappi, ja toinen sähkis. mutta noi on myös perusteltuja ja tarpeeseen tulevia hankintoja. Onneksi on pahin runkkausinto nyt laantunut. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |