rintapek 23.07.2015 08:37:16 | |
---|
Mua tossa ihmetyttää, että jos kyseessä on vaan kaapelinjatke signaaliketjuun, niin miks se ei voi olla rullalla rasian sisällä, kuin pyös pätkä tavallista skittakaapelia ja rasian päällä vaihtokytkin, et kumpaa kaapelia signaali kulkee. Jos ton on tarkoitus olla efekti, niin kait se olis kiva saada polkaisemalla pois päältäkin? Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Arttu_Ace 23.07.2015 09:22:10 | |
---|
Sen verran tiedän tästä aiheesta, että Spindeco on tuttu firma ja niiden innovaatio on tosiaan saada sähkön johtavuutta parannettua johtimissa. Paras yksinkertainen kuvaus heidän innovaatiostaan on "sähkön liukuvoide". Käsittelemällä komponentit on sillä saatu 40W hifivahvistin tuottamaan melkein 60W. Spindeco tuli tutuksi viime syksynä valtakunnallisessa Kasvu Open -yritysideakilpailussa, jonka startup-sarjan he voittivat (ja minun firma tuli jaetulle kolmannelle sijalle). Tässä lyhyt tarina firmasta: http://www.kasvuopen.fi/blogi/final … oy-varmuutta-kasvuun-kasvu-openista Miulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö Spindecon innovaatiot tule jatkossa näkymään ja varsinkin kuulumaan musiikkipiireissä enemmänkin. Tämä on nyt ensimmäinen kaupallistettu adaptaatio, ja jatkossa niitä tulee varmasti paljon. Se, että onko tuolla RED Cablella käytännön hyötyä keskivertokitaristille, jää nähtäväksi. |
Tympee Huttunen 23.07.2015 09:53:14 | |
---|
Arttu_Ace: Sen verran tiedän tästä aiheesta, että Spindeco on tuttu firma ja niiden innovaatio on tosiaan saada sähkön johtavuutta parannettua johtimissa. Paras yksinkertainen kuvaus heidän innovaatiostaan on "sähkön liukuvoide". Käsittelemällä komponentit on sillä saatu 40W hifivahvistin tuottamaan melkein 60W. Spindeco tuli tutuksi viime syksynä valtakunnallisessa Kasvu Open -yritysideakilpailussa, jonka startup-sarjan he voittivat (ja minun firma tuli jaetulle kolmannelle sijalle). Tässä lyhyt tarina firmasta: http://www.kasvuopen.fi/blogi/final … oy-varmuutta-kasvuun-kasvu-openista Miulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö Spindecon innovaatiot tule jatkossa näkymään ja varsinkin kuulumaan musiikkipiireissä enemmänkin. Tämä on nyt ensimmäinen kaupallistettu adaptaatio, ja jatkossa niitä tulee varmasti paljon. Se, että onko tuolla RED Cablella käytännön hyötyä keskivertokitaristille, jää nähtäväksi. Mä en myöskään oikein ymmärrä dissausta, kun patentti on tuolla luettavissa, jossa esitetyt fyysiset ilmiöt ovat olleet kauan tunnettuja. Jos vielä palstalaisten ja videon testit osoittavat toimivuuden, niin asialle naureskelevan pitäisi osoittaa jotain epäuskonsa tueksi. Mulla on myös luotto MadProffaan etteivät he ottaisi myyntii jotain pseudotieteellistä vilunki, |
Kefiiri 23.07.2015 09:55:22 | |
---|
Arttu_Ace: Se, että onko tuolla RED Cablella käytännön hyötyä keskivertokitaristille, jää nähtäväksi. Niin... kyllähän sähkölaitteiden hyötysuhdetta varmaan voi parantaa paremmilla johteilla. Mutta edelleen se idea, että paremman kaapelin kytkeminen huonon kaapelin jatkoksi parantaisi hyötysuhdetta, tuntuu ikiliikkujamaiselta. En ole musiikin asiantuntija. |
PIM 23.07.2015 10:48:10 | |
---|
Arttu_Ace: Se, että onko tuolla RED Cablella käytännön hyötyä keskivertokitaristille, jää nähtäväksi. Tuo kriteeri kyllä blokkaisi suurimman osan kitarakamana myytävistä tuotteista markkinoilta ;) RED Cablea tuskin on edes keskivertokitaristille tarkoitettukaan. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Laulava Kylätohtori 23.07.2015 10:59:52 | |
---|
Arttu_Ace: Se, että onko tuolla RED Cablella käytännön hyötyä keskivertokitaristille, jää nähtäväksi. Helposti liialliset hifistelyt vain huonontavat soundia - varsinkin särösoundia, puhtaissa voi kyllä toimiakin. Kuten esim. "liian hyvä" piuha tekee särösoundista räikeän. Ei muuten näkynyt Aknuksella eilen RED Cablea, ilmankos se soundi oli vähän tumppu... ;) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
rintapek 23.07.2015 11:05:37 | |
---|
Arttu_Ace: Sen verran tiedän tästä aiheesta, että Spindeco on tuttu firma ja niiden innovaatio on tosiaan saada sähkön johtavuutta parannettua johtimissa. Paras yksinkertainen kuvaus heidän innovaatiostaan on "sähkön liukuvoide". Käsittelemällä komponentit on sillä saatu 40W hifivahvistin tuottamaan melkein 60W.. Hifi- ja bändikäytössä tossa alkaa olla suuri riski saada vahvaimesta käyttösavut pihalle. Sitä en minäkään epäile etteikö tuo erikoisjohto vaikuttaisi ainakin jotenkin. Se, että vaikuttaako tarpeksi ja miten on toinen juttu. Ei toi o iso raha verrattuna paljonko fyrkkaa on palanut monen tuntemani harrastekitaristin pedalilautaan ja skittakokoelmaan jo nyt. Naapurin skittasankarin kamoista ny puhumattakaan. Siin ei parinsadan investointi tunnu suussa eikä perseessä jos se tekee minkä pitää. Silti ihmettelen, et kuinka moni kitaristi tahtoo kytkeä piuhaan "kestoefektin"? Jota ei saa päälle/pois vetämättä piuhoja uusiksi. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
antnis 23.07.2015 11:06:09 | |
---|
Mikäs se sellainen ei-keskiverto sitten on? Minua aina naurattavat nämä mainospuheiden keskiverrolla pelottamiset. |
Sarko 23.07.2015 11:39:41 | |
---|
antnis: Mikäs se sellainen ei-keskiverto sitten on? Minua aina naurattavat nämä mainospuheiden keskiverrolla pelottamiset. Ei-keskiverto on varmaan tyyliin joku Eric Johnson? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Tympee Huttunen 23.07.2015 11:59:54 | |
---|
rintapek: Silti ihmettelen, et kuinka moni kitaristi tahtoo kytkeä piuhaan "kestoefektin"? Jota ei saa päälle/pois vetämättä piuhoja uusiksi. Eihän toi ole efekti sen enempää kuin jokin muu hyvä piuha verrattuna huonompaan paukkulankaan. |
trih 23.07.2015 12:04:43 | |
---|
Lastinen: Eihän toi ole efekti sen enempää kuin jokin muu hyvä piuha verrattuna huonompaan paukkulankaan. Eli kyse on anti-Pulliaisefektistä, Pulliaisellahan on se yläpäätä leikkaava piuha ja tämä RED Cable sitten taas lisää yläpäätä. Onko siis olemassa "hifi"-sähkökitaristeja jotka tuollaista kirkastusefektiä haluavat... Paras olisi varmaan vetä kaikki johdotukset tuolla alusta loppuun. Käyköhän myös mikkien keloihin? Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
PIM 23.07.2015 12:26:40 | |
---|
trih: Eli kyse on anti-Pulliaisefektistä, Pulliaisellahan on se yläpäätä leikkaava piuha ja tämä RED Cable sitten taas lisää yläpäätä.
Itse asiassa kun katsoo noita ketjun sivulla 4 jäsen krk tekemiä taajuusvasteanalyysejä RED cable demovideosta niin RED cable ei mitenkään erityisesti vaikuta juuri yläpäähän vaan koko taajuusalueella. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
trih 23.07.2015 12:36:02 | |
---|
PIM: Itse asiassa kun katsoo noita ketjun sivulla 4 jäsen krk tekemiä taajuusvasteanalyysejä RED cable demovideosta niin RED cable ei mitenkään erityisesti vaikuta juuri yläpäähän vaan koko taajuusalueella. Viittasin lähinnä tuohon kommenttiin että huono piuha huonontaa soundia, ja niin jotkut toivookin. Muutenhan tuo RED Cable on efekti siinä missä muutkin: muuttaa alkuperäistä ääntä toisenlaiseksi. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Sax-pappa 23.07.2015 12:41:17 | |
---|
PIM: Itse asiassa kun katsoo noita ketjun sivulla 4 jäsen krk tekemiä taajuusvasteanalyysejä RED cable demovideosta niin RED cable ei mitenkään erityisesti vaikuta juuri yläpäähän vaan koko taajuusalueella. Olisi ollut mielenkiintoista vertailun vuoksi nähdä spektri, jossa RED cablen tilalle olisi pistetty samanpituinen normipiuha. Piuhahan aina vaikuttaa spektriin. |
Kefiiri 23.07.2015 12:42:16 | |
---|
trih: Viittasin lähinnä tuohon kommenttiin että huono piuha huonontaa soundia, ja niin jotkut toivookin. En usko kenenkään haluavan huonompaa soundia vaan tarkoituksenmukaisen soundin. En ole musiikin asiantuntija. |
rintapek 23.07.2015 12:43:56 | |
---|
Lastinen: Eihän toi ole efekti sen enempää kuin jokin muu hyvä piuha verrattuna huonompaan paukkulankaan. No kyllä se mun mielestä on, jos idea on se, että vedät 10m hyvää tai huonoa piuhaa, mutta kytkemällä tuota piuhaa puoli metriä väliin saundi paranee. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Kefiiri 23.07.2015 12:46:11 (muokattu 23.07.2015 12:48:47) | |
---|
rintapek: No kyllä se mun mielestä on, jos idea on se, että vedät 10m hyvää tai huonoa piuhaa, mutta kytkemällä tuota piuhaa puoli metriä väliin saundi paranee. Onkohan tämä jokin semanttinen probleema nyt... pitäisi varmaan määritellä efekti. Minustakaan kyseessä ei ole efekti. Nimenomaan siksi että saundi muka absoluuttisesti paranee... miksi kukaan sen jälkeen haluaisi palata huonompaan saundiin? En ole musiikin asiantuntija. |
trih 23.07.2015 12:53:44 | |
---|
Kefiiri: Onkohan tämä jokin semanttinen probleema nyt... pitäisi varmaan määritellä efekti. Minustakaan kyseessä ei ole efekti. Nimenomaan siksi että saundi muka absoluuttisesti paranee... miksi kukaan sen jälkeen haluaisi palata huonompaan saundiin? Ne kenen mielestä soundi paranee RED Cablella ilmeisesti ajattelee niin, että siitä kitaran signaalista pitää kaivaa ulos se oikea soundi joka on vääräliikkeisten elektronien pilaama. Pojasta polvi paranee ja RED Cablesta soundi, ja jos ei, niin on tauti kuolemaksi. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Sax-pappa 23.07.2015 12:54:10 | |
---|
Kefiiri: Onkohan tämä jokin semanttinen probleema nyt... pitäisi varmaan määritellä efekti. Minustakaan kyseessä ei ole efekti. Nimenomaan siksi että saundi muka absoluuttisesti paranee... miksi kukaan sen jälkeen haluaisi palata huonompaan saundiin? Tuonhan sanotaan antavan voimakkaamman signaalin paremmalla balanssilla. Voimakkuus lienee selkeä käsite. Tosin suhtaudun skeptisesti vahvistavaan passiiviseen komponenttiin. Parempi balanssi on sitten makuasia. |
Kefiiri 23.07.2015 12:59:41 | |
---|
Sax-pappa: Tosin suhtaudun skeptisesti vahvistavaan passiiviseen komponenttiin. Parempi balanssi on sitten makuasia. Samoilla linjoilla. Erittäin hyvän balanssin varmaan saisi soittamalla kitaraa hyvien hifi-kaiuttimien läpi, mutta mahtaisiko sointi miellyttää kitaristeja? En ole musiikin asiantuntija. |