Aihe: Omistan Marshallin ja kaikki on hyvin.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1020 21 22 23 24
Gary the pine
27.02.2015 09:07:44
Gabe: Osaatko valaista tyhmää aiheeseen liittyen? Mikä noissa Pulsonic-kartioissa on erilaista tai parempaa muihin nähden? On tullut vastaan useammankin kerran mutten ole saanut aikaiseksi perehtyä asiaan sen tarkemmin. Paljonko tuollaisesta joutuu keskimäärin köyhtymään ja mistä niitä voisi yrittää etsiä? Pulsonic kartioinen G12M tai G12S voisi kiinnostaa.

Tuolta ens hätään kartioista :-)

http://www.bygonetones.com/celestion-cones.html
Tulin, näin, paskoin housuun.
Gabe
27.02.2015 09:18:16
Gary the pine: Tuolta ens hätään kartioista :-)

http://www.bygonetones.com/celestion-cones.html

Kiitos, tämä selvensikin jo jonkun verran. Vieläkin jäi kuitenkin epäselväksi mikä tämä "superior tone quality" tarkalleen on ja mistä se johtuu. Ovatko ne teknisesti erilaisia muihin karttoihin verrattuna? Jos tuollainen ihan oikeasti jostain syystä on parempi niin siitähän voisi vaikka maksaa, mutta en halua maksaa pelkästään siitä että se on vanha. :)
s8na
27.02.2015 10:08:43

Metalkallo: Oletko varma ettei kokeilemasi ollut se vanhempi G12T-75 koska se vanhempi ei ole niin skuupattu kuin uudempi?

Vanhempi vs uusi
http://youtu.be/-iqfNCidmMs?t=13s

Ilmankos olen aina kerettiläisesti tykänny hitusen G12T-75:sta. Oon nimenomaan noita vanhoja ja hyvin sisäänajettuja soitellu.
lapio
27.02.2015 10:19:05

Gabe: Kiitos, tämä selvensikin jo jonkun verran. Vieläkin jäi kuitenkin epäselväksi mikä tämä "superior tone quality" tarkalleen on ja mistä se johtuu. Ovatko ne teknisesti erilaisia muihin karttoihin verrattuna? Jos tuollainen ihan oikeasti jostain syystä on parempi niin siitähän voisi vaikka maksaa, mutta en halua maksaa pelkästään siitä että se on vanha. :)

Ilmeisesti siitä, että niitä ei enää saa uutena ja että Hendrix, Clapton ja muut aikalaiset käytti niitä.
jniska
27.02.2015 10:49:38
AngieRainbow: Omistan Marshallin, mutta kaikki ei ole hyvin, koska JCM 2204 puuttuu. Saatana!

Heh, mulla on kaks.
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
thunderrocks
27.02.2015 12:08:23

Gabe: Kiitos, tämä selvensikin jo jonkun verran. Vieläkin jäi kuitenkin epäselväksi mikä tämä "superior tone quality" tarkalleen on ja mistä se johtuu. Ovatko ne teknisesti erilaisia muihin karttoihin verrattuna? Jos tuollainen ihan oikeasti jostain syystä on parempi niin siitähän voisi vaikka maksaa, mutta en halua maksaa pelkästään siitä että se on vanha. :)

Mulla on Gabe täällä Turussa treeniksellä 4 x 12 kaappi vanhoilla Pulsonic Greenbackeilla. Tervetuloa testaamaan, kämpiltä löytyy myös JMP 1987 ja 2204 joilla elementtejä voi piiskata :)
Jucciz
27.02.2015 12:46:11
Gabe: Osaatko valaista tyhmää aiheeseen liittyen? Mikä noissa Pulsonic-kartioissa on erilaista tai parempaa muihin nähden? On tullut vastaan useammankin kerran mutten ole saanut aikaiseksi perehtyä asiaan sen tarkemmin. Paljonko tuollaisesta joutuu keskimäärin köyhtymään ja mistä niitä voisi yrittää etsiä? Pulsonic kartioinen G12M tai G12S voisi kiinnostaa.

Niitä ei oo tehty yli 40 vuoteen enää, koska tehdas paloi ja "resepti" hukkui. Vähän sama homma noissa on kuin muissakin: niiden läpi on äänitetty paljon rockmusiikin historiaa. Objektiivinen paremmuus on toki aina mahdottomuus todistaa, mutta kyllä noista aika monet tykkää.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Gabe
27.02.2015 13:19:11
thunderrocks: Mulla on Gabe täällä Turussa treeniksellä 4 x 12 kaappi vanhoilla Pulsonic Greenbackeilla. Tervetuloa testaamaan, kämpiltä löytyy myös JMP 1987 ja 2204 joilla elementtejä voi piiskata :)

Tämä voisi kiinnostaa hyvin paljonkin!

Jucciz: Niitä ei oo tehty yli 40 vuoteen enää, koska tehdas paloi ja "resepti" hukkui. Vähän sama homma noissa on kuin muissakin: niiden läpi on äänitetty paljon rockmusiikin historiaa. Objektiivinen paremmuus on toki aina mahdottomuus todistaa, mutta kyllä noista aika monet tykkää.

Sitä ei käy kieltäminen, hieno perinne ja mojoa kiistämättä löytyy. Sen verran hintavia tötteröitä näyttävät kuitenkin olevan eikä tarjontaakaan ole ylenmäärin että taidan tyytyä nykypäivän versioihin. :) Tuota Celestionin 90v juhlamallia on voimakkaasti mainstettu Pulsonic soundiseksi.

http://celestion.com/product/143/g1235xc/
AngieRainbow
27.02.2015 13:51:38
jniska: Heh, mulla on kaks.

Myy mulle toinen?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gary the pine
27.02.2015 17:50:29
On niissä jotain mitä ei pysty oikein selittämään, muuta ku että kuulostaa vaan niin pirun hyvälle.

Mulla oli hieno tilaisuus testailla noita eri versioita rinnan, kun sain niitä haalittua sieltä ja täältä. Testissä oli -72 G12H-30 Greenback, -75 G12H-30 Creamback, -78 G12H-30 Blackback ja tuore versio Heritage G12H-30. Kaikki muut oli 75Hz paitsi Heritaget 55Hz.

Kaikki muut lähti maailmalle paitsi nuo -72 Pulsonic Greenbackit. Ne ei lähde mihinkään. On hands-down parhaat ämyrit ja paras kaappi millä olen ikinä soittanut. Toimii ihan yhtälailla Laneylla kuin JMP:lläkin.

Kannattaa testata jos vaan mahdollista ja tuon aikakauden saundi on hakusessa.
Gabe
27.02.2015 18:53:08
Gary the pine: On niissä jotain mitä ei pysty oikein selittämään, muuta ku että kuulostaa vaan niin pirun hyvälle.

Mulla oli hieno tilaisuus testailla noita eri versioita rinnan, kun sain niitä haalittua sieltä ja täältä. Testissä oli -72 G12H-30 Greenback, -75 G12H-30 Creamback, -78 G12H-30 Blackback ja tuore versio Heritage G12H-30. Kaikki muut oli 75Hz paitsi Heritaget 55Hz.

Kaikki muut lähti maailmalle paitsi nuo -72 Pulsonic Greenbackit. Ne ei lähde mihinkään. On hands-down parhaat ämyrit ja paras kaappi millä olen ikinä soittanut. Toimii ihan yhtälailla Laneylla kuin JMP:lläkin.

Laitas pientä vertailua, mitä eroja huomasit nykymalliin verrattuna? Paljonko tuollaisesta jouduit köyhtymään? Ei tästäkään varmaan saa mielenrauhaa ennen kun ostaa ja testaa, damn you mnet!
Laulava Kylätohtori
27.02.2015 18:54:28
Gabe: Laitas pientä vertailua, mitä eroja huomasit nykymalliin verrattuna? Paljonko tuollaisesta jouduit köyhtymään? Ei tästäkään varmaan saa mielenrauhaa ennen kun ostaa ja testaa, damn you mnet!

Oletko huomannut, että aina, kun luulee, että kamat alkaa olemaan kunnossa, eikä mitään enää tarvita, niin jotain tällaista ilmestyy näkösälle... :D
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
27.02.2015 19:00:56 (muokattu 27.02.2015 19:01:52)
Laulava Kylätohtori: Oletko huomannut, että aina, kun luulee, että kamat alkaa olemaan kunnossa, eikä mitään enää tarvita, niin jotain tällaista ilmestyy näkösälle... :D

Olen. :D Tyyni mielenrauha ja tyytyväinen olo katkeaa napsahtaen kun istahtaa kahvikupin kanssa mnetin pariin. Eiköhän sieltä tartu joku pulsonic taas takaraivoon nakuttamaan. Toisesta säikeestä mielenkiintoinen putiikki blokki stratoon.. ostoslista onkin jo taas puolen tonnin paikkeilla. Aito kasari JCM800:kin alkaa tekemään uhkavaa paluuta gas listalle, onneksi Bluetoneen tulee cascade mod on/off kytkimellä. Jos se vähän lievittäisi gainin kaipuuta. Tuollainen marsu voisi silti olla pätevä hankinta, äänekkäitä pirulaisia vain ovat.
Gary the pine
27.02.2015 19:08:47
Gabe: Laitas pientä vertailua, mitä eroja huomasit nykymalliin verrattuna? Paljonko tuollaisesta jouduit köyhtymään? Ei tästäkään varmaan saa mielenrauhaa ennen kun ostaa ja testaa, damn you mnet!

Pitäis toi Hude saada tähän mukaan haastelemaan, vetästiin aikas kattava testisessio joku aika sitten :-)

Totanoinniin, ehkäpä se Heritage oli lähimpänä noita Pulsoniceja, hippasen vaan semmonen uudemman ja kireemmän kuuloinen. Vaan eipä niitä ollut vissiin vuottakaan vielä herkistelty, että sehän kyllä muuttaa sitten ajan kanssa. Ei ne huonot olleet missään nimessä.

Creamback ja Blackback molemmat myöskin oikein hyviä. Blackbackeista tykkäsin oikein kovasti 2x12 kaapissa. Jotain niissä vanhemmissa on, mitä ei pysty oikein kuvailemaan. Sen vaan kuulee, mutta ei oikein tiedä eikä saa kiinni että mitä se on. Mutta hyvältä se kuulostaa!
Gabe
27.02.2015 19:22:51
Gary the pine: Pitäis toi Hude saada tähän mukaan haastelemaan, vetästiin aikas kattava testisessio joku aika sitten :-)

Totanoinniin, ehkäpä se Heritage oli lähimpänä noita Pulsoniceja, hippasen vaan semmonen uudemman ja kireemmän kuuloinen. Vaan eipä niitä ollut vissiin vuottakaan vielä herkistelty, että sehän kyllä muuttaa sitten ajan kanssa. Ei ne huonot olleet missään nimessä.

Creamback ja Blackback molemmat myöskin oikein hyviä. Blackbackeista tykkäsin oikein kovasti 2x12 kaapissa. Jotain niissä vanhemmissa on, mitä ei pysty oikein kuvailemaan. Sen vaan kuulee, mutta ei oikein tiedä eikä saa kiinni että mitä se on. Mutta hyvältä se kuulostaa!

En väitä vastaan. Itse tämä on varmaan todettava. :)

Sanokaapa vielä sivuhaaran loppuun että mikä olisi asiallinen hinta Pulsonic kartiolla varustetusta Greenbackista? Mitä olette niistä itse pulittaneet?
Gary the pine
27.02.2015 19:36:18
Gabe: En väitä vastaan. Itse tämä on varmaan todettava. :)

Sanokaapa vielä sivuhaaran loppuun että mikä olisi asiallinen hinta Pulsonic kartiolla varustetusta Greenbackista? Mitä olette niistä itse pulittaneet?

No silleen se on, mä mietin monta monta vuotta että mikä helvetti niissä Greenbackeissa oikein on, kun jengi hehkuttaa niin kovasti. Adjektiivit oli ku viinimaistiaisista, puinen ja lempeä, pehmeän ruskea ja mitä kaikkee :-)

Kunnes sitten päätin ihan omin kätösin ja korvin testata ja sille tielle jäin.

Niin, toi kustannepuoli, se onkin sitten kimurantimpi juttu. Jos pistät ilmon että ostan, myy, niin saapi varautua ihan markkinahintaan, joka on satkusta ylöspäin per ämyri. Jos joku ilmoittaa oikeinkin tarkasti kartionumerot sun muut, niin sillä todennäköisesti on hintatieto aika alueella, joten taas kaivetaan kuvetta polvesta asti. Mutta sit jos sattuukin niin, että joku myy vaan jonkun brittikaapin vuodelta miekka ja nakki ilman sen kummempia myyntipuheita, niin ei kannata ohittaa, siellä saattaa olla ihan vaikka mitä kivaa sisuksissa ja hintakin saattaa olla oikeinkin kohtuullinen.

Mutta se vaatii sitten jonkun verran aikaa ja kyttäämistä.
Muovinen
27.02.2015 20:53:30

Gabe: Olen. :D Tyyni mielenrauha ja tyytyväinen olo katkeaa napsahtaen kun istahtaa kahvikupin kanssa mnetin pariin.

Kuka piru se oli joka kehtas ottaa tämän elementtiasian esille?! ;)
Jukka Häikiö
27.02.2015 22:20:51

Tommonen ahw/bhw-kaappi jota on antaumuksella rytkytetty, siinä rupiaa olemaan g12h30 tötteröt aika namia, omaan makuun.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Gabe
27.02.2015 22:40:19
Gary the pine: No silleen se on, mä mietin monta monta vuotta että mikä helvetti niissä Greenbackeissa oikein on, kun jengi hehkuttaa niin kovasti. Adjektiivit oli ku viinimaistiaisista, puinen ja lempeä, pehmeän ruskea ja mitä kaikkee :-)

Kunnes sitten päätin ihan omin kätösin ja korvin testata ja sille tielle jäin.

Niin, toi kustannepuoli, se onkin sitten kimurantimpi juttu. Jos pistät ilmon että ostan, myy, niin saapi varautua ihan markkinahintaan, joka on satkusta ylöspäin per ämyri. Jos joku ilmoittaa oikeinkin tarkasti kartionumerot sun muut, niin sillä todennäköisesti on hintatieto aika alueella, joten taas kaivetaan kuvetta polvesta asti. Mutta sit jos sattuukin niin, että joku myy vaan jonkun brittikaapin vuodelta miekka ja nakki ilman sen kummempia myyntipuheita, niin ei kannata ohittaa, siellä saattaa olla ihan vaikka mitä kivaa sisuksissa ja hintakin saattaa olla oikeinkin kohtuullinen.

Mutta se vaatii sitten jonkun verran aikaa ja kyttäämistä.

Kiitos viesteistä. :) Nyt alkaa tämäkin homma selkenemään. Nyt vaan yritän metsästää tuollaisen. Pikaviestilaatikkoon on tullut aikamoinen määrä tarjouksia, harmi vain että yritetään myydä juuri sellaisia joissa EI ole pulsonic kartiota.

Muovinen: Kuka piru se oli joka kehtas ottaa tämän elementtiasian esille?! ;)

Kostan tämän vielä joku päivä. :D
von spets
27.02.2015 23:40:22
Onhan musakamahankinnat kivoja mutta vielä kivempaa on saada nykyisistä omistamistaan kamoista kaikki irti. Mulla 1960a kaapin säätö/ viritys:
-ruuvien kiristys
-tiivistäminen silikonilla. Raot kaikki umpeen sisältä.
-kuiva elementti on hyvä elementti. silicaa lootan sisään.
-kunnon paksut audiokaapelit elementteihin jakista.
-heritage greenbäkit sisään
-elementtien sisäänajo. tusina kovaäänistä bänditreeniä ja soundi pehmenee ja paranee. Vois myös pistää musaa soimaan lujaa pariksi päiväksi. Acdc ainoa oikea säätömusa ;)
-v-muodossa muovilevyt kaapin edessä vähän kuin bonamassan pleksit. se leikkaa hiukan diskanttia pois mutta ennenkaikkea saa soundin tasaisemmin soimaan koko tilaan. Iso juttu!

Nämä seuraavaksi työn alle:
-pystyaisa vanhojen kaappien tyyliin etulevyyn.
-isompi välipuu takaseinää vasten vanhoilla spekseillä.
-mojo piilotetaan kaappiin täydenkuun aikaan Crossroads bluesia hymistellen

Hyvin soi pönttö jo nyt!
www.facebook.com/thebadcaseband
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)