Aihe: Mikä oululaisissa torimyyjissä oikeasti mättää?
1 2 3 4 5 6 7 8
Humanoid
28.10.2015 12:36:20
Kumma juttu kyllä, kun en itse ole Oulun matkahuollossa törmännyt tuollaiseen. Palvelu on aina toiminut :) Tosin ehkä siellä on tullut käytyä lähinnä keskellä päivää eikä aamuisin tai juuri ennen sulkemisaikaa.
iec
28.10.2015 13:17:12

Itse en ole kovin paljoa joutunut olemaan tekemisissä Oulun matkahuollon toimipisteen kanssa. Hyvin on lähikaupan tytöt tuossa matkahuollon palvelupisteessä Kempeleessä osanneet lähettää paketit perille asti, ja olenpa sieltä jopa matkahuollon paketteja noutanutkin:) Tosin todennäköisesti paketit olisivat päivää aiemmin perillä, jos veisi ne tuonne Oulun matkahuoltoon. Sitä kautta ne kuitenkin kiertävät jos ne lähetetään lähialueiden asiamiesmatkahuolloista.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
askomiko
28.10.2015 16:47:41 (muokattu 28.10.2015 16:49:57)
Yks tsadilainen ihan oikeasti ehdotti mulle 1000km ajoreissua että toisin myymäni 200e soittimen hälle testattavaksi. Satavarmasti ei ois ees ostanu.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Shredator
28.10.2015 16:53:19

iec: Hyvin on lähikaupan tytöt tuossa matkahuollon palvelupisteessä Kempeleessä osanneet lähettää paketit perille asti, ja olenpa sieltä jopa matkahuollon paketteja noutanutkin:)

Kempele onkin jo Etelä-Suomea :)
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
Icy-Sun
28.10.2015 16:58:06
Etelässä se Oulukin on näin napapiirin pohjoispuolelta katsottuna.
Kivijalka
29.10.2015 12:44:41
askomiko: Yks tsadilainen ihan oikeasti ehdotti mulle 1000km ajoreissua että toisin myymäni 200e soittimen hälle testattavaksi. Satavarmasti ei ois ees ostanu.

Snadilaisten erikoisominaisuus tuo "Milloon oot täälläpäin, millon joudat tuomaan?" Samaten jos jotain on ostamassa niin se pitää tulla hakemaan, yhdet kaupat meni mönkään kun tyyppillä ei rahat riittäneet kirjekuoren lähettämiseen... Olisi pitänyt mennä hakemaan paikan päältä.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Gabe
29.10.2015 13:27:08
Icy-Sun: Etelässä se Oulukin on näin napapiirin pohjoispuolelta katsottuna.

Ukki lähti aina Ouluun etelän lomalle.
Mikko L
30.10.2015 10:44:52

Oululainen on kuitenkin tarpeeksi viisas ettei nosta edes kissaa pöydälle tsadilaisista. Vai onko?

Se on tosiaan aina itsestään selvää että jos et asu Helsingissä niin olet kuitenkin tulossa Helsinkiin ainakin kerran kuussa eikö niin? :) Miksi ei ikinä puhuta asiasta niin päin että Helsingistä tultaisiin Ouluun päin tekemään kauppoja? Parhaimmillaan sain sovittua niin että tavattiin puolivälissä. Toki joskus on Helsingin tyypit menny junalla "jopa Oulun ohi" :O ja kaupat on tehty juna-asemalla.

Ehkä jopa näin oululaisen näkökulmasta itse taas törmään tuohon "vain nouto" konfliktiin Helsinki-Espoo-Vantaa ilmoituksissa. Ei siitä tarvi montaa kilometria ylöspäin lähtä esim. Lahti-Tampere akselilla kauppa käy helposti. Tarkistakaa itse. Etsikää torilta "vain nouto" ja "myydään" ja Etelä-Suomi. Yli 100 ilmoitusta. Oulun läänissä taas 15 ilmoitusta. Toki kauppaa käydään siellä enemmän eli numerot eivät kerro totuutta.

Mutta toki on vähän tapauksesta kiinni. Kyllä voin itsekin myöntää että Oulusta löytyy vähän ahdaskatseista hevistarbaa, joiden kanssa olen joutunut käymään epämiellyttävää kaupankäyntiä. Ja ymmärrettävää on jos ei halua lähettää jotain mikä menee helposti rikki tai muuten vaan erittäin arvokasta tavaraa. "Vain nouto" ottaa enimmäkseen päähän jos joku myy jotain tubescreameria ja ilmoituksessa lukee vain nouto. Siis oikeasti? Onko iso vaiva pudottaa vaikka postiin ensi kerralla kun käyt kaupassa? :D
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
jpousi
30.10.2015 12:07:19
Olen Oulusta, tunnustan.

Itse en mielelläni lähetä ainakaan ventovieraalle mitään painavaa, kallista tavaraa. Pelkona olisi a) tavaran vahingoittuminen (onneksi harvinaista), b) se että tavaraa ei lunastetakkaan je se palautuu minun kustannuksellani takaisin, c) että ostajaehdokas päättääkin että tuote on huono tai muuten epäsopiva ja haluaa rahat takaisin ja tietysti vielä pelkona kummittelee d) eli huijausyritys.

Lisäksi postituskulut ovat viime vuosina nousseet jumalattomasti. Tämä hillitsee ostajaehdokkaita: "Ai et lähetä skittaa ilmaiseksi? En kuule ala maksamaan kolmeakymppiä siitä, että lähetät sen satasen halon tänne Tikkurilaan!"

Jos tekee kaupat kasvotusten voi ostajaehdokas testata, kokeilla, koputella ja nuuskia tuotetta ennen sitä lopullista jumalatonta tinkausyritystä. (Pohjois-Pohjanmaalla kun ollaan, nuukuus ja tinkaaminen tärkeä osa kaupantekoa: "Saat satkun tästä Mesa Boogiesta, jos annat tuon johdon, tän pedaalin ja nuo autonrenkaat kaupan päälle!")

Kevyehköt, simppelit tavarat ovat asia erikseen. Jonkun mikin, pedaalin tai pleksin voin aina lähettää.
Oho, eiku!
MikaHekkanen
31.10.2015 23:36:45
Muutin tänne etelään, Ouluun, lähes 30 vuotta sitten.
Mitään soittokamaa en täältä lähetä kun en koskaan myy mitään.
Bluesmies
02.11.2015 13:49:00
MikaHekkanen: Muutin tänne etelään, Ouluun, lähes 30 vuotta sitten.
Mitään soittokamaa en täältä lähetä kun en koskaan myy mitään.

Tämä oli hyvä tietää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)