Jucciz 09.01.2013 17:44:06 | |
---|
antza1996: Koska kaappi tampereella, minä rauman lähistöllä, kuljetuksista piti sopia, enkä halunnut että lähtee naaman edestä :) No toisaalta, jos tietää haluavansa ja ostavansa, voi vaan tehdä tilisiirron ja tällöin kaappi on myyty eikä enää varattu. Kuljetukset ehtii sopia maksun jälkeenkin, pääasia että tuote on myyty. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
antza1996 09.01.2013 17:47:54 | |
---|
Jucciz: No toisaalta, jos tietää haluavansa ja ostavansa, voi vaan tehdä tilisiirron ja tällöin kaappi on myyty eikä enää varattu. Kuljetukset ehtii sopia maksun jälkeenkin, pääasia että tuote on myyty. Idea oli se että mulla ei ollut mahdollisuuksia hakee eli oli kyse koska kaappi saatiin tuotua tänne, mitäs kun rahat siirretty mutta ei saisikaan tuotua? Mutta en nyt ymmärrä mitä keskustellaan toiminnasta tässä kaupassa koska kauppa hoitui hienosti, kun vaan huomautin että on ihan okei varata jos tietää tai on melko varma ostavansa? An amateur practices untill he can get it right. A pro practices until he can't get it wrong. |
Hynkel 09.01.2013 18:10:44 | |
---|
antza1996: melko varma ostavansa? No ei todellakaan ole ookoo varailla, ainakaan tässä tapauksessa. Jos myyjäle käy niin sitten asia on eri, mutten minä ainakaan lähtisi tuntemattomille lupailemaan mitään jos tavara olisi tarkoitus kaupaksikin saada. Ajatteleh ny ite omalle kohalles. Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia. |
antza1996 09.01.2013 18:22:31 | |
---|
Hynkel Belzepop: No ei todellakaan ole ookoo varailla, ainakaan tässä tapauksessa. Jos myyjäle käy niin sitten asia on eri, mutten minä ainakaan lähtisi tuntemattomille lupailemaan mitään jos tavara olisi tarkoitus kaupaksikin saada. Ajatteleh ny ite omalle kohalles. Noh aika paljon itsestä puhuin, niinku aikasemmin sanoin että jos ostaa, varaa, jos pelleilee niinkuin keskenkasvunen idiootti, poistaa käyttäjän ja lähtee kasvamaan maailmalle. An amateur practices untill he can get it right. A pro practices until he can't get it wrong. |
antza1996 09.01.2013 18:23:19 | |
---|
Koska en ees harkitse ostavani sellasta tavaraa mille ei käyttöä. An amateur practices untill he can get it right. A pro practices until he can't get it wrong. |
Izer 09.01.2013 18:23:50 | |
---|
Vaikka onkin ikään kuin vastakkainen mielipide niin minulle aiheuttaa enemmän harmaita hiuksia tuo tavaroiden myyminen kuin nuo ilmoitukset. Aina on kaupat syntyneet kiintoisasta tavarasta, vaikka ilmoitus olisikin vähän vajavainen. Omalle kohdalle ei oikeastaan ole myöskään sattunut sitä, ettei myyjä olisi vastannut tai kama olisikin jossain välissä myyty. Ilmeisesti siis vähän onnekkaastikin vain hyviä kokemuksia. Olen viime aikoina myynyt vähän aiempaa enemmän tavaraa ja ehkä on aistittavissa, että tavara liikkuu tosiaan vähän hitaammin. Aika pitkään on välillä saanut roikottaa tavaraa torilla ja laskemaan hintaa ennen kuin on käynyt kaupaksi. Ihmisillä tuntuu olevan myös erityisen kova tinkausinto nyt ja aikamoisia yrityksiä tullut useampikin. Ei siinä sinänsä mitään, kun asiallisesti ehdottaa/kirjoittaa ja näin, mutta onnistumisen todennäköisyys varmaan vastaavilla aika pieni. Ja välillä on vähän feidailtu ja kaikenlaista kyselijää myös riittää. Tuntuu myös olevan kovin vaikea lukea sitä ilmoitusta ihan ajatuksella läpi ja esim. huomioida niitä "ei vaihtoja"-kohtia tai muita vastaavia asioita ennen sen viestin lähettämistä :-) Got a six-string heartbeat |
Laulava Kylätohtori 09.01.2013 21:11:52 | |
---|
rokiroki: Kyllä voxi kiinnostaisi kovasti, mutta valitettavasti tuo viimeinen kommenttisi osuu oikeaan. Ja pitää säästää panoksia tärkeämmille asioille, vesivaraaja ym. Enkä aio kinuta pitämään varauksessa kesäkuulle (=lomarahat) asti . Kyllähän Voxin kuulaanlämmin soundi on kuin omenapuun lehdille lankeava kevätsade lämmittäen mieltä paljon enemmän kuin kuuminkaan vesi... ;) Kyllä olen välillä järkevän oloisille pitänyt varauksessa muutamia päiviä, mutta ei ehkä kesäkuuhun kuitenkaan.... Olen myös itse pyytänyt jotain varaamaan seuraavaan päivään tai iltaan, jos olen varma ostohalusta, mutta epävarma rahoista. Ja olen aina maininnut, että jos rahat löytyy, niin kaupat tulee. Päivä tai pari on mielestäni ok, mutta viikko tai kuukausi liikaa... Kerran eräs ystävällinen sielu piti myymäänsä vahvistinta varattuna niin kauan, että sain omani ensin myytyä. Siihen meni viikko tai pari. Toki sen sitten myös ostin, kuten lupasin... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 09.01.2013 21:15:57 | |
---|
antza1996: Koska kaappi tampereella, minä rauman lähistöllä, kuljetuksista piti sopia, enkä halunnut että lähtee naaman edestä :) Tämä on meidän raumalaisten (ja Uuden Rauman levikkialueen ihmisten) ongelma, että kaikki mielenkiintoinen ja kiinnostava on/tapahtuu jossain muualla... Ei silti, ymmärrän ongelmasi. Jos ei halua maksaa näkemättä ennakkoon, mutta tavaran ollessa sitä mitä on kerrottu, on varma ostopäätöksestä, niin onhan se turhauttavaa, jos järjestelee kyytejä ja rahoja ja paikan päälle päästyään kerrotaan, että se meni jo. Ei tuossa oikein ole muita järkeviä keinoja kuin varaus, mutta eihän tuossa tilanteessa tarvitse varata kuin päivä tai pari... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Hynkel 09.01.2013 21:25:13 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tämä on meidän raumalaisten (ja Uuden Rauman levikkialueen ihmisten) ongelma, että kaikki mielenkiintoinen ja kiinnostava on/tapahtuu jossain muualla... Ei silti, ymmärrän ongelmasi. Jos ei halua maksaa näkemättä ennakkoon, mutta tavaran ollessa sitä mitä on kerrottu, on varma ostopäätöksestä, niin onhan se turhauttavaa, jos järjestelee kyytejä ja rahoja ja paikan päälle päästyään kerrotaan, että se meni jo. Ei tuossa oikein ole muita järkeviä keinoja kuin varaus, mutta eihän tuossa tilanteessa tarvitse varata kuin päivä tai pari... Ehkä kyse on nyt aidasta ja aidanseipäästä; itse tarkoitin varaamisella sitä, mitä omillekin ilmoituksille on joskus tullut, eli joku kertoo olevansa kiinnostunut laitteesta ja pyytää varaamaan sitä esimerkiksi ensi viikon perjantaihin "kun saa rahaa". Mitenkään ei voi tietää tuleeko sitä toista yhteydenottoa vai ei, usein ei tule. Toki jos minäkin täältä jumalten selkäin takaa Pyttiksen korvesta lähden ajamaan ihmisten ilmoille, kyllähän se kestää. Olen ostanut torilta pari kitaraa ja pari kalliimman puoleista vahvistinta, ja tietenkin sopinut myyjän kanssa milloin tulen ja miten homma hoidetaan. Ei ole tullut mieleenkään että myyjä sitten välimatkan takia möisikin jollekin toiselle... Esimerkiksi nykyistä Bluetonea hankkiessa, Tampereelta, ajellessani hakemaan vahvistinta akuutti työasia pysäytti pariksi tunniksi ja jouduin soittamaan myyjälle olevani myöhässä, mutta että jo matkalla ja varmasti tulossa. Kyllä asianmukaisella kommunikoinnilla näistä selvitään, ja olisihan se ollut ihmeellistä jos kaveri olisi tällä välillä kaupannutkin tavaran muualle. Ei käynyt mielessäkään. Juuri nyt kun mietin Bluetonelle kaappivaihtoehtoa, on minulla kaksikin varausta nykyiselle komerolle, Bognerin Goldfingerille. Ensiksi kysellyt saa kaapin ensin jos tilanne aktualisoituu. Tällaisenkin "varaamisen" ymmärrän. Mutta sitä en, että tehdään muka sitova varaus "jos vaikka ostaakin", kuten monella on tapana. Se on se mikä rassaa. Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia. |
Laulava Kylätohtori 09.01.2013 21:33:35 | |
---|
Hynkel Belzepop: Ehkä kyse on nyt aidasta ja aidanseipäästä... Joo, juuri näin, samaa mieltä... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jucciz 09.01.2013 21:59:10 | |
---|
antza1996: Koska en ees harkitse ostavani sellasta tavaraa mille ei käyttöä. Tää on myös mun periaate. Ostan harkiten ja harvoin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Terry Pantheras 09.01.2013 22:05:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllähän Voxin kuulaanlämmin soundi on kuin omenapuun lehdille lankeava kevätsade lämmittäen mieltä paljon enemmän kuin kuuminkaan vesi... ;) Kyllä kunnon vertauskuvallinen ja viiniarvostelumainen saundimääritelmä taajuusvastekäppyräanalyysin voittaa! Plussaa :) Hullussa maailmassa vain mielipuoli on aidosti järjiltään - Homer Simpson |
antza1996 09.01.2013 22:59:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tämä on meidän raumalaisten (ja Uuden Rauman levikkialueen ihmisten) ongelma, että kaikki mielenkiintoinen ja kiinnostava on/tapahtuu jossain muualla... Ei silti, ymmärrän ongelmasi. Jos ei halua maksaa näkemättä ennakkoon, mutta tavaran ollessa sitä mitä on kerrottu, on varma ostopäätöksestä, niin onhan se turhauttavaa, jos järjestelee kyytejä ja rahoja ja paikan päälle päästyään kerrotaan, että se meni jo. Ei tuossa oikein ole muita järkeviä keinoja kuin varaus, mutta eihän tuossa tilanteessa tarvitse varata kuin päivä tai pari... Kiitos!! Tätä juuri hain!! Emmä tietenkää tarkoittanut että varataan viikkoja tai kuukautta mutta jos on päivistä kyse niin mun mielestä on ihan sopivaa varata se laite pieneksi aikaa. An amateur practices untill he can get it right. A pro practices until he can't get it wrong. |
Gafa 10.01.2013 00:22:57 (muokattu 10.01.2013 09:50:28) | |
---|
Varauksista. Aika paljon ostellu krääsää ja huomannut toisten laittavan ilmoitukseen varattu, vaikka olen sanonut ostavani sen. Mun mielestä kauppa on sovittu kun hinta neuvoteltu ja kauppapäivä tiedossa. (Tosin on niitä silti vielä myyty enemmän maksaville.) ( vitu ru*kut ) Kysyin sitä kerran ja vastaus oli: "On helpompi poistaa varaus kuin laittaa uusi ilmoitus jos diili menee ohi jostain syystä ." Ainoa syy ettei kauppa toteudu voi olla ettei tavara vastaa kuvausta. Kauppaaja itse epäilee tavaransa kuntoa tai alkuperää :D Ymmärrän toki noiden hinnakkaampien tavaroiden kohdalla, että täytyy vähän hiplaa ennen ku tekee lopullisen päätöksen ostaako vai ei, mut parinkympin spedut.. |
joukov 10.01.2013 00:28:15 | |
---|
Gafa: Varauksista. Aika paljon ostellu krääsää ja huomannut toisten laittavan ilmoitukseen varattu, vaikka olen sanonut ostavani sen. Mun mielestä kauppa on sovittu kun hinta neuvoteltu ja kauppapäivä tiedossa. (Tosin on niitä silti vielä myyty enemmän maksaville.) ( vitu ru*kut ) Kysyin sitä kerran ja vastaus oli: "On helpompi poistaa varaus kuin laittaa uusi ilmoitus jos diili menee ohi jostain syystä ." Ainoa syy ettei kauppa toteudu voi olla ettei tavara vastaa kuvausta. Kauppaja itse epäilee tavaransa kuntoa tai alkuperää :D Ymmärrän toki noiden hinnakkaampien tavaroiden kohdalla, että täytyy vähän hiplaa ennen ku tekee lopullisen päätöksen ostaako vai ei, mut parinkympin spedut..
Tietäisitpä miten moni jättää tulematta paikalle kun kaupat on sovittu ja ilmoitukset poistettu torilta. Itse törmäsin viimeksi tapaukseen missä kaupat oli sovittu hintoineen, olin luvannut noutaakin tavaran ja myyjä ilmoittaa kyselyjä tulleen niin paljon, että hinta onkin tuplat. Vice President of KISS Army Finland
KAF-jäsenkortilla On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com |
Jucciz 10.01.2013 00:34:31 | |
---|
joukov: Tietäisitpä miten moni jättää tulematta paikalle kun kaupat on sovittu ja ilmoitukset poistettu torilta. Itse törmäsin viimeksi tapaukseen missä kaupat oli sovittu hintoineen, olin luvannut noutaakin tavaran ja myyjä ilmoittaa kyselyjä tulleen niin paljon, että hinta onkin tuplat. Tällaisilta kavereilta pitäis katkoa pari sormea ihan vaan siksi, että tollanen touhu on raivostuttavaa. Se pidetään, mikä sovitaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Ruutukunkku 10.01.2013 09:41:54 (muokattu 10.01.2013 09:54:09) | |
---|
Tämä 'varattu' herättää näköjään suuresti tunteita. Mitä ihmeellistä siinä on, että tuote on varattu? Jos aina myydään sille, joka lyö ekana rahat käteen, niin voi siinäkin vitutusta syntyä Esimerkki: Ilmoituksessa lukee, että myydään sitä ja sitä ja saa tulla paikan päälle testaamaan, jos haluaa tyypittää ennen ostopäätöstä. Noh.... ilmotan myyjälle, että jep otan massit mukaan ja lähen ajelemaan tästä Tampereelta sinne PK-seudulle, kun haluaisin vähän testailla. Päätän sitten testailtuani, että ostanko vai en. Eikös silloin olisi syytä laittaa ilmoitukseen, että varattu, ettei käy sillai, että kun ostaja pääsee perille, niin Pera naapurista on jo kaupat tehnyt ja iloisna rummuttelee uusilla vermeillä niin että kolina käy. P.S. ei oo mulle näin käyny, mutta you get my point... I'm sorry Dave |
lavaamo 10.01.2013 10:10:44 | |
---|
Ruutukunkku: Tämä 'varattu' herättää näköjään suuresti tunteita. Mitä ihmeellistä siinä on, että tuote on varattu? Jos aina myydään sille, joka lyö ekana rahat käteen, niin voi siinäkin vitutusta syntyä Esimerkki: Ilmoituksessa lukee, että myydään sitä ja sitä ja saa tulla paikan päälle testaamaan, jos haluaa tyypittää ennen ostopäätöstä. Noh.... ilmotan myyjälle, että jep otan massit mukaan ja lähen ajelemaan tästä Tampereelta sinne PK-seudulle, kun haluaisin vähän testailla. Päätän sitten testailtuani, että ostanko vai en. Eikös silloin olisi syytä laittaa ilmoitukseen, että varattu, ettei käy sillai, että kun ostaja pääsee perille, niin Pera naapurista on jo kaupat tehnyt ja iloisna rummuttelee uusilla vermeillä niin että kolina käy. P.S. ei oo mulle näin käyny, mutta you get my point... Kuvailemaasi myyjää tuskin mikään varaus estäisi myymästä tavaraa. Kysehän on näistä kavereista joille pitäis varata seuraavaan tilipäivään, ja sen jälkeen ei kuulu enää koskaan mitään. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
delarco 10.01.2013 10:19:16 | |
---|
Joo, se on perseestä jos ei varaajasta kuulu mitään, mutta kyllä sitä on itsekin tullut kysyttyä, onnistuuko "varaus" tilipäivään saakka. Toistaiseksi on aina saatu kaupat sovittua ja hoidettua sovitun mukaisesti loppuun ja molemmat osapuolet ovat olleet tyytyväisiä. |
Vladi 10.01.2013 10:20:21 (muokattu 10.01.2013 10:21:28) | |
---|
Vähän yllättäviä pointteja tuosta varaamistouhusta. Meikä on pyytänyt varmaan kerran tai pari jotain kaupan olevaa tuotetta varaukseen ja muutaman kerran olen laittanut potentiaalisen ostajan pyynnöstä tavaran varaukseen. Lähes joka kerta homma on toiminut ongelmitta. Varauksen idea ainakin itselleni on se, että henkilö X hyvin todennäköisesti ostaa kyseisen tuotteen, mutta voin sanoa muille kiinnostuneille, että henkilö X taitaa tuon ostaa, mutta otan suhun seuraavaksi yhteyttä, jos ei ostakaan. Joskus oli useampikin hekilö jonossa ja homma meni hyvin, koska ensimmäinen ja toinen ostaja peruivatkin ja kolmas sitten osti. Koko homman selvittämiseen ei mennyt montaakaan päivää ja vain muutama pikaviesti, kaikille tuntui jäävän reilun meiningin mielikuva ja minä sain tavarani kaupaksi. Toki kerran kävi vähän ikävämminkin, mutta otin asiassa tietoisen riskin. Olin kauppaamassa erästä vahvistinta ja potentiaalinen ostaja otti yhteyttä. Hänellä oli melkein tarvittavat rahat kasassa ja hän ostaisi vahvarin varmasti. Puuttuvat rahat hän saisi myynnissä olevasta kaapista, josta hän on jo sopinut kaupat ja ostaja on seuraavana päivänä tulossa. Homma kusi siinä, kun tämä kaapin ostaja jätti ensin tulematta, siirsi pari kertaa tapaamisiaan ja vissiin perui lopulta kaappikaupat. Jouduin viikon odottelun jälkeen perumaan vahvistimen varauksen, mutta en oikein voi tuota ostajaehdokastakaan siitä syyttää. Kait se tässäkin asiassa tärkeintä on avoimuus ja reilu meno molemmin puolin. En minä varaa tuotetta kenellekään, joka sanoo ehkä ostavansa enkä itsekään varaile tuotteita huvikseen. Valitettavasti moni muu kokee oikeudekseen varailla ja perua kauppoja hetken mielijohteesta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |