![]() 23.12.2012 11:28:59 | |
---|---|
Nyt kyllä gäässittelee pahemman kerran Fulltonen 69 Fuzz tai ZVexin Fuzz Factory...Antakaas vinkkiä kumman otan? Fulltone on ainakin omiaan Hendrix-vingutteluun, mutta tuo Factoryn häröily kiinnostaisi myös. Pysyykö tuo Factory myös siistinä ja salonkikelpoisena, vai onko se aina tuota oskillointia ja tuhtia pörinää? Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti? | |
![]() 23.12.2012 12:08:37 | |
Shredator: Nyt kyllä gäässittelee pahemman kerran Fulltonen 69 Fuzz tai ZVexin Fuzz Factory...Antakaas vinkkiä kumman otan? Fulltone on ainakin omiaan Hendrix-vingutteluun, mutta tuo Factoryn häröily kiinnostaisi myös. Pysyykö tuo Factory myös siistinä ja salonkikelpoisena, vai onko se aina tuota oskillointia ja tuhtia pörinää? Perus fuzz facet lähtee moitteetta ja puhdistuu kitaran volapotikallakin kivasti. Pörinät ja oskilloinnit sitten kaupan päälle ;o) http://www.youtube.com/watch?v=IecvOwJJtfI | |
![]() 24.12.2012 15:19:56 | |
EvilDead: Olisikos ihmisillä kokemuksia MXR:n säröpedaaleista? Tässä olen lähinnä katsellut distortion + ja 78' custom badassiä. Vai keksikö joku jonkun paremman pedaalin? Omistan blackheartin handsome devil putkicombon ja koitan hakea sille jotain säröpedaalia, jotta sais vähän tujumman soundin. Ei tuosta meinaa ilman tulla oikein säröä. Yritän hakea 70-luvun rockin soundia. Badassia en ole kokeillut, mutta Distortion+ on jo aikansa elänyt sirinälaatikko, jota en oikein voi suositella, ellei sitten ole nimenomaan pedaalin kuuloinen ja tuntuinen särö haussa. Sen sijaan Distortion III on hintaluokassaan loistava rokkisärö, jonka gainin määrässä on säätövaraa miedohkosta overdrivesta Maideniin. Perussaundi on mukavan vahvistinmainen, joskin alhainen hinta näkyy dynamiikan lievässä suppeudessa. Ehdottomasti kannattaa testata kuitenkin, sillä klassisessa rokissa tuo on omimmillaan. http://www.youtube.com/watch?v=7UdSMmspp1o "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. | |
![]() 24.12.2012 20:37:11 | |
Shredator: Nyt kyllä gäässittelee pahemman kerran Fulltonen 69 Fuzz tai ZVexin Fuzz Factory...Antakaas vinkkiä kumman otan? Fulltone on ainakin omiaan Hendrix-vingutteluun, mutta tuo Factoryn häröily kiinnostaisi myös. Pysyykö tuo Factory myös siistinä ja salonkikelpoisena, vai onko se aina tuota oskillointia ja tuhtia pörinää? Jos kolvi pysyy kädessä niin suosittelen tekemään itse noita fuzzeja. Suhteellisen simppeleitä ja tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin putiikkipedaalit. En tosin tiedä syyllistynkö nyt jonkinasteiseen piratismiin tai sen yllyttämiseen, mut eiköhän näitä nyt omaan käyttöön saa tehdä. Fuzz Factory on mun kapealla fuzzikokemuksella osottautunut kaikkein monipuolisimmaksi peliksi, ei tahdo muiden kevyet pörinät enää oikeen sytyttää, koska säätövaraahan tosta löytyy. Olen tuota omaa klooniani päässyt vertaamaan ihan aidon kanssa vieretysten ja mun korvani ei siitä eroa löytänyt. "Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja." | |
![]() 25.12.2012 10:54:03 | |
Dundee: Jos kolvi pysyy kädessä niin suosittelen tekemään itse noita fuzzeja. Suhteellisen simppeleitä ja tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin putiikkipedaalit. En tosin tiedä syyllistynkö nyt jonkinasteiseen piratismiin tai sen yllyttämiseen, mut eiköhän näitä nyt omaan käyttöön saa tehdä. Fuzz Factory on mun kapealla fuzzikokemuksella osottautunut kaikkein monipuolisimmaksi peliksi, ei tahdo muiden kevyet pörinät enää oikeen sytyttää, koska säätövaraahan tosta löytyy. Olen tuota omaa klooniani päässyt vertaamaan ihan aidon kanssa vieretysten ja mun korvani ei siitä eroa löytänyt. Juup, onhan noita diy-pedaaleita kaapit täynnä. Fuzzit on kyllä helppoja rakentaa, mutta oikeanlaisten trankkujen löytäminen on vaikeaa... Sääh, taidan ostaa molemmat testattavaksi. Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti? | |
![]() 25.12.2012 11:10:11 | |
Shredator: Nyt kyllä gäässittelee pahemman kerran Fulltonen 69 Fuzz tai ZVexin Fuzz Factory...Antakaas vinkkiä kumman otan? Fulltone on ainakin omiaan Hendrix-vingutteluun, mutta tuo Factoryn häröily kiinnostaisi myös. Pysyykö tuo Factory myös siistinä ja salonkikelpoisena, vai onko se aina tuota oskillointia ja tuhtia pörinää? Mulla toimii ainakin Humpparikitaroilla tosi hyvin siistinäkin. Eli saa myös sellasen Zeppelin tyyppisen 60-70 lukujen särön. Stratolle en ole vielä löytänyt "järkevää" säätöä, mennee jostain syystä helpommin häröksi. Tosin olen käyttänyt tota vaan kotioloissa eli voipi olla että toimii vielä paremmin isolla volalla, niinkuin fuzzit muutenkin. Mä tykkään käyttää pienellä volalla Procon Rattia Stratolla tollaseen "fuzzi" soundiin. Pysyy helpommin aisoissa. Toinen toimiva on ollut Rams head BYOC klooni | |
![]() 25.12.2012 11:18:31 | |
Swan: Badassia en ole kokeillut, mutta Distortion+ on jo aikansa elänyt sirinälaatikko, jota en oikein voi suositella, ellei sitten ole nimenomaan pedaalin kuuloinen ja tuntuinen särö haussa. Sen sijaan Distortion III on hintaluokassaan loistava rokkisärö, jonka gainin määrässä on säätövaraa miedohkosta overdrivesta Maideniin. Perussaundi on mukavan vahvistinmainen, joskin alhainen hinta näkyy dynamiikan lievässä suppeudessa. Ehdottomasti kannattaa testata kuitenkin, sillä klassisessa rokissa tuo on omimmillaan. http://www.youtube.com/watch?v=7UdSMmspp1o Distortion III:lle ääni täältäkin, toimii oikeestaan mihin tahansa. Toinen hyvä säristin MXR:ltä on Classic Fuzz http://www.youtube.com/watch?v=4I_fd-RfSwg | |
![]() 25.12.2012 12:20:34 | |
Kiitoksia! Vielä sellainen huomautus, että minulta löytyy jo yksi säröpedaali: Boss Metal Zone. Näin jälkikäteen olen ollut hiukan pettynyt tuohon, koska minusta se on ollut turhan "ylitseampuva" särönsä kanssa ja saundi on liian korvia vihlova. Sääti sitä sitten miten tahansa. Onko sitten MXR:n distortion 3:nen tuntuvasti erillaisempi ja sopivampi esim. klassisen rockin soittamiseen? Oh by the way, which one's Pink? | |
![]() 25.12.2012 12:54:50 | |
EvilDead: Kiitoksia! Vielä sellainen huomautus, että minulta löytyy jo yksi säröpedaali: Boss Metal Zone. Näin jälkikäteen olen ollut hiukan pettynyt tuohon, koska minusta se on ollut turhan "ylitseampuva" särönsä kanssa ja saundi on liian korvia vihlova. Sääti sitä sitten miten tahansa. Onko sitten MXR:n distortion 3:nen tuntuvasti erillaisempi ja sopivampi esim. klassisen rockin soittamiseen? Lyhyestä virsi kaunis, On | |
![]() 25.12.2012 13:09:32 | |
EvilDead: Kiitoksia! Vielä sellainen huomautus, että minulta löytyy jo yksi säröpedaali: Boss Metal Zone. Näin jälkikäteen olen ollut hiukan pettynyt tuohon, koska minusta se on ollut turhan "ylitseampuva" särönsä kanssa ja saundi on liian korvia vihlova. Sääti sitä sitten miten tahansa. Onko sitten MXR:n distortion 3:nen tuntuvasti erillaisempi ja sopivampi esim. klassisen rockin soittamiseen? Sen verran vielä, että anteeksi laiskuuteni mutta en jaksanut kahlata läpi kauempaa, mutta toki se lopullinen saundi riippuu sitten tietty myös vahvarista, eli aika monen trankkuvahvarin kanssa likimain kaikki distortion pedaalit kuulostaa aika kirkkailta. Eli mä käytän tota putkivahvarin särökanavan päälle ja ainakaan sillä lailla en ole d3:sta saanut mitään ylitseampuvaa saundia | |
![]() 25.12.2012 13:27:02 | |
Bognerin sininen Ecstasy-särötin on saanut viime aikoina paljon hehkutusta osakseen. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman | |
![]() 27.12.2012 01:12:07 | |
Kertokaas joku fiksumpi ja viisaampi mikä tuossa thomannin halvimmassa digitechin multiefektissä on vikana? Miksi moinen on puolet halvempi melken kuin zoomin halvimmat jne jne jne... onko ko laite kuin hanurista? | |
![]() 27.12.2012 09:02:05 | |
Särö ja delay samasta pienestä purkista. Ajatuksena varsin kiinnostava, mutta miten mahtaa olla käytännössä? Kokemuksia? http://www.custom-sounds.com/mad-pr … rd-overdrive-with-delay-p-1664.html Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 27.12.2012 11:41:11 | |
EvilDead: Olisikos ihmisillä kokemuksia MXR:n säröpedaaleista? Tässä olen lähinnä katsellut distortion + ja 78' custom badassiä. Badassista on kokemuksia. Lähtee kyllä melkonen soundi, mutta omasta mielestä siinä oli seuraavanlaiset epämukavuudet: - Aivan liikaa precensea, yläpäätä saa hallintaan tone-potikalla, mutta se ei oikein hyvin vaikuta siihen precensekihinään. - Liikaa alapäätä, säröä ei voi paljoa yli puolenvälin laittaa olematta melkoista muhjua. Bass cut ois kiva switchi... - Ei lähde kunnolla kiertämään, aivan kuin sisällä olisi noise gate. Näihin kun saisi ajan myötä modausinfoa, niin saatanpa vielä joskus sen takaisin hommata. | |
![]() 27.12.2012 13:02:57 | |
JaaGeRMaisTeR: Kertokaas joku fiksumpi ja viisaampi mikä tuossa thomannin halvimmassa digitechin multiefektissä on vikana? Miksi moinen on puolet halvempi melken kuin zoomin halvimmat jne jne jne... onko ko laite kuin hanurista? Jos Digitech RP55:sta tarkoitat niin urpona sekopäänä vastaan: Oikeasaani halpisviritin muovista, johon huvikseen lisäsivät multsariominaisuudet Audio DNA-chipillä. Ihan ok ensipeliksi noviisille, tutustuttaa helposti efekteihin ja vahvarimallinnuksiin. On niin hiljaista, että tekis mieli kiljua !
Tänään oli niin aurinkoisen kirkas päivä, että teki mieli kirkasta. | |
![]() 27.12.2012 15:59:58 | |
Laulava Kylätohtori: Onko kenelläkään kokemuksia tästä: http://www.mieffects.com/SBP.htm Mi Audion Super Blues Pro. Itselläni oli joskus alkupään Blues Pro ilman fuzzia, mutta kiertoon sekin meni, vaikka hyvä olikin. Miten tämä uusi mahtaisi vertautua siihen? Kokemuksia? Eipä taida olla vielä kokemuksia kenelläkään... Nyt on tullut uusi versio myös Crunch Boxista, tosin ei ole vielä myynnissä ainakaan Musamaailmassa. Luulisi, että tämä herättää kiinnostusta: http://www.mieffects.com/SCB.htm Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 29.12.2012 00:13:23 | |
Digitechin Death Metal -pedaalilla saa hevanderiin ja toki muihinkin musatyyleihin mielestäni vallan mainiot särähdykset, vahvistimen säröön sekoitettuna tai ilman. Toimii myöskin vallan hyvänä buustina. Digitechin särö- ja kai muutkin pedaalit on ymmärtääkseni sellaisia, että sinne yhteen lootaan on vähän niinkuin lyöty useampia eri pedaalien saundeja, jotka sitten löytyy EQ-potikoita pyörittelemällä (miten sen tarkemmin selität :D). Ja sieltä DM:ästä löytyy vaikka mitä jännää ja siistiä kun tutkiskelee ja etsiskelee :D Kuitenkin tajusin että vahvistimen oma särö kyllä riittää mulle ja nyt koitan hankkiutua spedusta eroon. Myös saman firman Bad Monkey on kitaran kanssa ihan ok boosteri, ja tollaseen blues-henkiseen jamitteluun sopii ihan hyvin sellaisenaankin. Mutta voi kuinka mahtavalta se kuulostaakaan basson kanssa! :) Kun ny ei vaan sattus mitää... | |
![]() 29.12.2012 04:18:46 | |
Mulla oli bad monkey ja double muff nano. Molemmat oikein hyviä pedaaleita. Monkey toimi boostaamisessa parhaiten, mutta niin rankkoja soundeja en tarvitse kuin harvoin. Blackstarin säröä se tiuikentaa aika hyvin. Double muff taas on luonteeltaan todella treblekäs ja ehkä peräti riipivä. Kuitenkin lespan kaulamikillä(volumepotikka pienemmälle pyöriteltynä) muffista saa ihan uskomattoman kermaisen ja laulavan hissutteluleadin. Jos nyt ostan lespan, niin täytyy kyllä hankkia kyseinen pedaali takaisin, tai ainakin joku vastaava. | |
![]() 08.01.2013 22:18:45 (muokattu 09.01.2013 10:06:19) | |
No niin, nyt se tapahtui pitkällisen jahkaamisen jälkeen. Tänään sain ensisoittoon uuden MI Audio Super Blues Pron. Uh. Se mitä vanha Blues Pro oli, tuli takaisin moninkertaisesti. Uskomattoman monipuolinen, äärimmäisen räyhäkkä ja aggressiivinen overdrive, jollaista olen etsinyt iät ajat. Mikä parasta, pedaalin saa kuulostamaan myös pehmeältä, lämpimältä ja kermaiselta. Myös puhdas boostaus onnistuu. Klippausvaihtoehdot todella purevat soundiin ja lisätyt potikat, erityisesti Trim, auttavat soundin muokkaamiseen paljon. Paras TS-johdannainen(jolla ei ole lainkaan TS:n heikkouksia) on minun kohdallani löytynyt; paras OD-pedaali kaiken kaikkiaan tähän asti:D. Toimii lisäksi hienosti yhteen muiden laudan asukkien kanssa, joista eritoten VFE:n Alpha Dog parinaan aiheuttaa pelottavaa jälkeä. Saa Randallin MTS-Plexin jyrisemään. Ugh, olen hehkuttanut. Kuolo korjaa | |
![]() 08.01.2013 23:01:26 | |
Laulava Kylätohtori: Särö ja delay samasta pienestä purkista. Ajatuksena varsin kiinnostava, mutta miten mahtaa olla käytännössä? Kokemuksia? http://www.custom-sounds.com/mad-pr … rd-overdrive-with-delay-p-1664.html Katselin itsekin tätä Bluebirdiä. Hauska ajatus, ja miksei toimivakin. Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia. Tuota ei ilmeisesti saa Hand Wired versiona lainkaan? www.kitaramaailma.com | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)