![]() 03.05.2006 14:49:33 | |
---|---|
En kyllä uskaltais ilman kunnon koteloa tilata, noista Les pauleistahan katkeaa lapa aika helposti. Mut eiköhän niillä joku pakkaamis-systeemi pitää olla että tuote saapuu ehjänä perille olipa se posliinimaljakko tai sitten rautaputki? | |
![]() 03.05.2006 16:42:03 | |
Siinä alla näytti olevan"Includes free Gibson hardshell case" jos näin, no problemos kuljetuksen aikana. | |
![]() 04.05.2006 01:21:53 | |
Siinä alla näytti olevan"Includes free Gibson hardshell case" jos näin, no problemos kuljetuksen aikana. Mikäs toi Open Box homma sit oikein o? | |
![]() 04.05.2006 17:42:16 | |
![]() 04.05.2006 18:27:21 | |
http://www.music123.com/outlet/OutletDefinitions.aspx Jaaha eli joku käytetty tai fyysisesti "vaurioitunut" :| | |
![]() 04.05.2006 23:15:56 | |
Jaaha eli joku käytetty tai fyysisesti "vaurioitunut" :| Käsittääkseni tuollainen "Open box" voisi vastata musiikkiliikkeen telineestä otettua soitinta. Lakkapinnassa voi näkyä valoa vasten naarmuja tms pikkujälkiä, mutta uutena myydään. Vastannee laadullisesti aika paljon "Used A quality" luokitusta. Tosin kunto vaihtelee luonnollisesti tapauskohtaisesti, joten turvallisinta olisi saada joku luotettava tuttu tsekkaamaan soitin jo Valloissa. | |
![]() 07.05.2006 21:45:04 | |
Liekö jo mainittu, mutta: www.sweetwater.com Hyvin Thomann:imaisen oloinen lafka ja hyvää palautetta on kuulunut, mitä tulee toimitusten luotettavuuteen ja toimivuuteen. "Good is in the details..." | |
![]() 08.05.2006 00:20:04 | |
Jaaha eli joku käytetty tai fyysisesti "vaurioitunut" :| Lähinnä kaiketi musaliikkeen esittelykitara. Ei myydä uutena, koska jenkkien kuluttajansuojasysteemit ei moista hyväksy. Eli "tehtaan loota on aukaistu" vaikka saattaa olla ihan uuden kunnossa. Täällä muutaman kerran kerrottu juttu on just, kun ostin "käytetyn" kitaran Teksasista, ja tosiaan luulin, että sielt tulee "sisäänsoitettu" keppi, tulipahan tuollanen kaikilla hang-tageilla, takuulapuilla ja tehtaan postproduction checklistilla varustettu soitin. *snif*
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 09.05.2006 01:21:27 | |
Kysyin music123:lta erään Gibsonin lähetyksestä Suomeen ja vastauksena tuli, etteivät toimita tänne. Eli kannattaa varmistaa lähettävätkö kyseistä tuotetta vai eivät. | |
![]() 09.05.2006 17:59:46 | |
Nyt on kitara tilattu USA:sta ja saas nähdä kuin pojan käy. Elikkäs tuon kuvassa olevan LP:n tilasin Guitar Hangarilta viime viikolla. Kitaran pitäisi tällä viikolla saapua. Julkaisen kokemukset täällä, kunhan tämä kauppa on saatu päätökseen. Aamulla (10.4) postimies soitti kahdesti ja ojensi Lepakon käteen. Homma toimi kokonaisuudessa vaivattomasti ja sain sitä mitä tilasin (1988 Gibson Les Paul Custom) Ensin myyjän (firma, Guitar Hangar)kanssa tiukka neuvottelu hinnasta ja lähetyskuluista,kuvaa ja historiaa kitarasta ym, OK. Lähetin myyjälle money orderin oman pankkini kautta (3 vrk). Myyjä lähetti kitaran USPS:n (USA:n postifirma) Helsinki-Vantaan tullipostiin. Siellä oma postimme hoiti tullauksen ja tullimaksut. Ja tänään sain kitaran kouraani ja postilta 21.10€ laskun (ja tietty verot ja tulli) heidän palveluistaan. Seuraava tilaus kohta vetämään, GAS... Garmean strato GAS:in seurauksena tämä http://www.guitarsandeffects.com/zSTRATS (se eka 50 th) tuli kotia yhtä vaivattomasti kuin tuo Lepakko. | |
![]() 16.05.2006 19:48:21 | |
Eikös sen osalvaltion paikallisen ALV:n saa haettua muuten takaisin USAn tullista tai jostain, jos itse hakee kitaran jenkeistä. Ja mitäs suuruus luokkaa nuo verot mahtaa olla? | |
![]() 19.05.2006 16:04:30 (muokattu 19.05.2006 17:01:18) | |
Ja mitäs suuruus luokkaa nuo verot mahtaa olla? Osavaltio- ja aluekohtainen, 4-9% http://thestc.com/STrates.stm | |
![]() 13.07.2006 11:54:57 | |
Mitäs muuten jos ostan amerikassa asuvalle tutulleni 'lahjaksi' kitaran amerikoista, jonka hän sitten ottaa mukaansa ensi kerralla täällä vieraillessaan ja sitten hän voi joko 'unohtaa' tai antaa kitaran minulle..? Ei toimi varmaankaan..? Kuulostaa aivan liian hyvältä ollakseen totta. Lisää middleä. | |
![]() 13.07.2006 13:39:04 | |
Mitäs muuten jos ostan amerikassa asuvalle tutulleni 'lahjaksi' kitaran amerikoista, jonka hän sitten ottaa mukaansa ensi kerralla täällä vieraillessaan ja sitten hän voi joko 'unohtaa' tai antaa kitaran minulle..? Ei toimi varmaankaan..? Kuulostaa aivan liian hyvältä ollakseen totta. Toimii helpostikin. Saahan soittimia matkalle mukaan ottaa ilman muiden maiden verojen maksamista. Ja kukaanhan ei enään takaisinmenomatkalla tule kyselemään menomatkalla mukana olleesta kitarasta. | |
![]() 13.07.2006 14:01:25 | |
Toimii helpostikin. Saahan soittimia matkalle mukaan ottaa ilman muiden maiden verojen maksamista. Ja kukaanhan ei enään takaisinmenomatkalla tule kyselemään menomatkalla mukana olleesta kitarasta. Maailamassa on sittenkin oikeutta.. Liikutun kyyneliin. :') Lisää middleä. | |
![]() 13.07.2006 14:23:45 (muokattu 13.07.2006 14:24:54) | |
Maailamassa on sittenkin oikeutta.. Liikutun kyyneliin. :') Sitten päästään taas siihen ikuisuuskysymykseen: kannattaako soitinta tilata testaamatta sitä ensin. Toivottavasti Amöriikan tuttusi osaa vähän katsoa soitinten perään. Mä olen itse paininut saman ongelman äärellä, kun mulla asuu tuttu Japaniassa. On vielä basisti kaiken pahan päälle. Siltikään en ole vielä uskaltanut sieltä soitinta tilata hänen käsissään tänne tuotavaksi. E: Ehkä mä ensi kerralla rahoissani ollessani kuitenkin voisin kokeilla onneani. | |
![]() 13.07.2006 14:32:20 (muokattu 13.07.2006 14:33:03) | |
Sitten päästään taas siihen ikuisuuskysymykseen: kannattaako soitinta tilata testaamatta sitä ensin. Toivottavasti Amöriikan tuttusi osaa vähän katsoa soitinten perään. Totta.. Mutta onhan tässä sekin puoli, että vaikka kitaraan ei uskaltautuisikaan, voi tilailla noita kivoja speduvepskuttimia ym vahvistinsälää.. Niissä kun tuo laatu harvemmin vaihtelee yksilöiden kesken. E: Aiheesta rohkaistuneena: Osaako kukaan sanoa paljon Warmothin customit maksavat..? Suurinpiirtein siis..? Lisää middleä. | |
![]() 25.07.2006 20:44:26 (muokattu 25.07.2006 20:46:48) | |
Sain juuri tällaisen tiedon kitaran toimituskuluista: "The cheapest insured shipper is USPS. I can ship it to Finland for $95." 650 dollarin hintaisen kitaran sain tarjoamalla tingittyä 550 dollariin. Kauppiaan ilmoittamaan tullausarvoon (voinee olla paljonkin edellistä alempi!?!) on lisättävä Suomen arvonlisävero 22%. Saman soittimen hinta Thomannilla olisi ollut 840 euroa eli noin 1000 dollaria. Siihen nähden säästöä tuli lopultakin noin 30%. Vastaavan instrumentin toimitus Saksasta Musik Grünebaum'lta Suomeen maksoi 25 euroa, joka on mielestäni todella vähän. Muutenkin kyllä suosittelen varmuuden vuoksi mieluummin ostamaan Saksasta, ellei satu itse käymään USA:ssa, jolloin voi varmistua laadusta ja säästää mm. toimituskulut. Parasta on tietenkin, jos soittimen saa lähikaupasta sopuhintaan! | |
![]() 27.07.2006 10:24:33 (muokattu 27.07.2006 10:25:24) | |
Miten te olette lähettäneet luottokorttinne numeron liikkeisiin? Faksia ei ole ja mailissa kortin numeron lähettäminenhän kuuluu "älä koskaan tee niin!" -listalle... Liike ei ota vastaan paypal-maksua. Warmothilta olisin kaulaa ehkä tilaamassa. | |
![]() 01.08.2006 08:20:11 | |
Annan luottokorttitiedot mahdollisimman harvoin ja tarkistan sitä ennen liikkeen historian ja nykytilan miten vain voin. Sähköpostilla olen lähetellyt ainakin kymmenen kertaa. Lähetän tiedot kahdessa tai kolmessa osassa ja vältän mainitsemasta MasterCardia (mieluummin esim. MC vain yhdessä s-postisssa) ja muita viittaavia sanoja (oma nimi vain ensimmäisessä postissa, kaikki vain yhteen kertaan), jottei hakukoneet tms. tunnista mitään. Kortin luotto- ja nostoraja kannattaa viilata mahdollisimman alhaiseksi. Joskus olen myös pyytänyt tuhomaan spostit heti laskutuksen jälkeen. En ole tehnyt, mutta loppuun voisi isommassa kaupassa laittaa huomautuksen: >************************************************************ >******* "ATTENZIONE:le informazioni contenute in questo messaggio sono >da considerarsi confidenziali ed il loro utilizzo è riservato >unicamente al destinatario sopra indicato. Chi dovesse ricevere questo >messaggio per errore è tenuto ad informare il mittente ed a rimuoverlo >definitivamente da ogni supporto elettronico o cartaceo." > >"WARNING:This message contains confidential and/or proprietary >information which may be subject to privilege or immunity and which is >intended for use of its addressee only. Should you receive this message >in error, you are kindly requested to inform the sender and to >definitively remove it from any paper or electronic format." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)